Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Ibi en Hih ik wil jullie morgen een hele fijne dag wensen in de Efteling. Maak er een onvergetelijke dag van.

Dikke knuffel Muppet
IBI, is morgen haalbaar?
Heel veel plezier morgen!

Ik duim voor nog veel mooie momenten samen!
Ibi, heel veel plezier samen in de Efteling morgen! De Winterefteling is zo prachtig, net een sprookje. Vooral naar Droomvlucht gaan ook, dat is zo mooi.

Vergeet niet veel foto's en filmpjes te maken van jullie samen
Ga in therapie!
Warm inpakken morgen hoor!! Het lijkt me echt gruwelijk koud als je stil zit!

Have fun moppies! Geniet!
Ik wil jullie ook een hele fijne dag wensen. Geniet van elkaar.
IBI, ik hoop dat jullie morgen naar de Efteling gaan en een geweldige dag hebben!
Ik wens jullie een onvergetelijke dag toe!

Geniet van elkaar en van de prachtige winter Efteling.

.
Ik hoop op een prachtige Eftelingdag voor jullie !
Ibi en HiH: een hele mooie dag morgen!!
Ik ben mijn eigen bananenschil
IBI, veel plezier morgen!
De ijzige oostenwind is gaan liggen. Het moet nu fantstisch zijn in de Efteling met al die sneeuw. IBI en HIH een hele mooie dag morgen.
IBI, met een reislustig type naar de winterwonderwereld...

Heel veel plezier!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik had een hele mooie powerpointpresentatie in mijn mailbox en ik heb een paar foto's gejat. 't Is voor een goed doel zullen we maar zeggen.

IBI om in de sfeer te komen.

IBI en HIH, ik wens jullie een prachtige dag! Het wordt erg koud, trek maar een heleboel laagjes aan. Geniet van elkaar!
Een hele fijne dag gewenst!
Hoi lieve IBI,

Ik wens jullie ook een heerlijk dag vandaag! Ik hoop dat deze dag jullie beiden, naast prachtige herinneringen, heel veel nieuwe energie gaat geven.

Iebje en HIH... ik hoop dat het doorgaat vandaag en wens jullie een topdag!
Geniet van de Efteling, de mooie momenten samen en van elkaar. Heel veel plezier vandaag.
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Hele fijne dag vandaag. Geniet van de momenten met HIH.
Lieve ibi,ik reageer eigenlijk nooit,lees dikwijls mee..

Maar ik wil je een ontzettende,mooie,onvergetelijke dag wensen,samen met hih.

Zodat je later terug kan kijken op een intens beleefde dag,zo'n dag die je voor altijd zult koesteren.

nu nog niet misschien,maar later....

Lichtbron.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Ook ik wens jullie een onvergetelijke sprookjesachtige mooie dag toe
Shit happens
Vanuit deze kant een hele mooie, indrukwekkende en sfeervolle dag gewenst!

Het huis staat dan wel niet in de hens, maar er branden kaarsjes voor jullie...
Het ziet er mooi uit buiten ; een sprookjesachtig laagje sneeuw onder een blauwe lucht en stralend zonnetje..

Een fijne dag toegewenst !
Lieve IBI en HIH, vandaag is de grote dag!

Hier in het Zuidoosten is het nog wel wit, maar er is een strakblauwe lucht. Prachtig weer dus.

Ik hoop dat het in het Zuiden des lands ook zo is, en dat jullie een fantastische dag zullen hebben in de Efteling! Maak mooie herinneringen samen, en geniet zoveel je kunt en zoveel de situatie toelaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven