Cheers, mate...

16-09-2010 20:59 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren

De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.

Voor de stamgasten en de meelezers.

Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.

Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.

Voor het hapje bij het drankje.

Voor lief en voor leed.

Voor dansen en stomen.

Voor huilen en heulen.

Voor woede, voor wensen.

Voor grappen en grollen.

Voor de vriendschap.

Voor het delen, het geven en het nemen.

Voor elkaar.

Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
Dat je er elke maand last van behoeft aan hebt.

Op het kindvrije topic, op Kinderen, heb ik weer een handje geholpen.

Het is zo fijn ook voor hen wat te kunnen en mogen betekenen, zo vkla voor een eenzaam Sinterklaas weekend!
ikhebeennieuwetelefoonikhebeennnieuwetelefoonikhebeennieuwetelefoon! Ik snap 'm alleen nog niet, maar dat zal wel wederzijds zijn en dat komt goed.

Nu zit ik met laptop en dochter op de bank terwijl de k3dvd speelt en ik neem er zo eens een Thank God it's Friday-wijntje bij. Bij wie hebben we eigenlijk morgen een feessie ?

Kjong, wát heb jij nou weer uitgespookt daar op het topic... ?
AH, ik ben niet meer de enige die haar mooie hoofd breekt over die uitslagen.

Dit is dus bedacht door een onderwijsdeskundig figuur en ik snap er al geen zak van (die poppetjes, wíe bedenkt zoiets?!?) dus ik vraag mij af wat het gros van de ouders ervan snapt.....

Kjong, you ROCK, woman. Wijntje?
Bloes, geen nood, je krijgt gewoon uitleg en rechts bovenaan staat de score. De rest van de cijfertjes daarboven in die balk, zijn de deelscores op verschillende vakken.

Het poppetje geeft aan hoe goed je zal passen op het voor de poppetjes genoemde vervolgonderwijs, dus.. met de score van dit formulier van 536 kun je voor 100% zeker de beroepsgerichte leerweg doen, voor 99% de basis- en beroepsgerichte leerweg, voor .. eh.. 85?% de gemengde/theoretische leerweg, enz. 1% kans dat je het red op VWO (en haha, heb ik steeds poppetjes zitten tellen, staat het percentage ervoor )
Later is nu
IK heb me gewoon inschreven voor dé teken- en schilderprijs voor amateurs in Nederland
Later is nu
Dank Driem. Maar waarom staat er niet gewoon "kind past na aanleiding van deze CITO-score w.s. het beste op VMBO-T/GL"?? Het lijkt wel of ze willen etaleren hoe geweldig slim zij zijn.

By the way *klokt de wijntjes nog een bij* weten jullie nog dat de surprise van Oudste in groep 6 werd afgekeurd? Jep. Nu zit Jongste in groep 6 bij dezelfde heks juf en ook haar surprise werd afgekeurd! Uren aan geknutseld, met mij en met OUdste. Ik heb zelfs de secondelijm aan mijn vinger vastgeplakt en de tafel en de krant ondergekliederd. Ik denk dat ik moet constateren dat ik niet zo'n goede knutselaar ben....
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeee Bloes, echt??? Ik heb nog aan jou en je afgekeurde surprise zitten denken gisteren. Omdat Oudste ook een surprise moest maken voor het eerst (hier beginnen ze in groep 5). En omdat gisterenmiddag er een expositie was van alle surprises (is hier elk jaar; de dag voordat ze het gaan vieren, een half uur na schooltijd (voor ouders die komen halen) en tussen 19 en 19.30 uur voor iedereen die overdag niet kan. Toen zag ik de enorme verschillen tussen alle ouders surprises. En moest ik dus aan jouw verhaal van toen denken. En hoe absurd dat is.

En dan nu weer hetzelfde? Echt ABSURD!!!!!!!!!!! Wat een trut van een juf zeg. Bah.
quote:kjong schreef op 03 december 2010 @ 16:28:

Dat je er elke maand last van behoeft aan hebt.Neuh, sorry, is gemiddeld. Dus niet cyclusmeegaand.
Grinnikt nog even na om Kjong's actie.
quote:dreamer schreef op 03 december 2010 @ 17:52:

IK heb me gewoon inschreven voor dé teken- en schilderprijs voor amateurs in Nederland

You go girl! Wist wel dat het iets voor je zou zijn! Heb je al een idee wat het gaat worden n.a.v. het boekfragment? Doe anders in de AK, kan ook. Ik mag niet meer meedoen.. Sinds vorige week inschrijving bij KvK en dan ben je kennelijk geen amateur meer. Jammer! Echt heel jammer.

Djieeeez, Bloes, dat ga je niet menen! Alweer! Wat is dat voor een leerkracht joh! Niet normaal. Het idee alleen al, een surprise gemaakt door een kind a f k e u r e n.. Ik zou er een klacht over indienen, werkelijk waar.

Oh, een Kjong actie? *gaat op onderzoek uit*
Kjong, ike beproef zoveel ondankbaarheid. Ik vind het niet kunnen na zoveel attendheid van jouw kant.

Wow Dream Stoer hoor!

Wat een idiote juf zeg.

Kjong, komen de wisselingen in scores en de, soms, wat tegenvallende toetsresultaten niet doordat Kjongen het allemaal niet leuk/interresant vindt op school en er daardoor met de pet naar gooit bij tijd en wijle? Wat een rotidee dat hij het op school echt niet naar zijn zin heeft. Hopelijk kan hij, ondanks een punt te weinig, naar de school die hij wil en krijgt hij het daar wel naar zijn zin.
Kjong

Ieders eigen keuze en vrije wil enzo (en meer van dat soort politiek corrects..) maar ik kan daar met mijn pet nooit zo bij, dat je met andere vrouwen een kletsgroepje hebt met als gezamelijk gespreksonderwerp het feit dat je geen kinderen wilt. En dat je dan met elkaar kletst over kinderen, of over ouders, of opvoeden, hoe dat fout gaat bij anderen en hoe het vooral wél zou moeten enzo. Da's gewoon zoiets als dat ik mezelf aan ga sluiten bij een kletsgroepje voor mensen die niet gelovig zijn ofzo. Je moet er allemaal niks van hebben en toch is het je bindende factor. Heel bijzonder..
Tja, of je sluit je aan bij een vrouwenkletsgroepje dat graag aan de bar hangt, slempt, hoert en sloert, en dat haast als een religie beschouwt. Best eng, zo'n groepje.

Sjonge Bloes, heb je nou alwéér die ISO 0512 er niet bij gepakt? (maar jeeeeeemig, wat een ongelofelijke zure hork moet dat mens zijn, zeg!).

Wat en waar heeft Kjong nu weer gedaan?

Pimpel, wat kut van je moeder. En kut van sinterklaasavond en de stress er omheen zo. Bleeegh. Kus?
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
quote:mimsey schreef op 03 december 2010 @ 21:05:

Tja, of je sluit je aan bij een vrouwenkletsgroepje dat graag aan de bar hangt, slempt, hoert en sloert, en dat haast als een religie beschouwt. Best eng, zo'n groepje.

1. Vereer naast Dries geen andere goden.

2. Plaats bij voorkeur geen afbeeldingen van Dries. Bekijk wel zijn film.

3. Misbruik Bespring uw HEER.

4. Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag. Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten, maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de slemp; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen. Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er in leeft, en op de zevende dag slempte Hij. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard.

5. Toon eerbied voor uw vader en uw moeder. Vertel dat vooral je kinderen.

6. Pleeg geen moord. Karaktermoord op 't forum mag dan weer wel.

7. Pleeg geen overspel. Niet te vaak, in ieder geval. Gewoon hoeren en sloeren is te allen tijde toegestaan.

8. Steel niet. Behalve als je een nieuw onderschrift nodig hebt.

9. Leg over een ander geen valse getuigenis af. Behalve in de gemiddelde AK.

10. Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort.’ Behalve het huis van Toets ouders dan.

Zoiets?
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Whoehahahahaha, Alex.

Cool wijf datjedurben!
Lex

Zet jij 'm ff in de OP, Mims?
quote:mimsey schreef op 03 december 2010 @ 21:05:

Jamaar, jamaar, dat is dan weer een manier van leven. Net als dat je met z'n allen een religie déélt in plaats van afwijst, wat dan weer veel meer binding geeft van "mij tegen de rest".. hoewel wij volgens mij ooit bij elkaar kwamen wegens onhandelbare kinderen in een bepaalde fase.. het is niet voor niets, denk ik, dat er ineens een hele grote bubs naar het voortgezet onderwijs blijkt te gaan

IK moet nog verderlezen, maar.. heb heerlijke inloopavond bij kunstpand gehad. Zou om 11 uur ongeveer naar huis.. isseh niet gelukt
Later is nu
WHOEHAAHAHHAAHAA Alex, wat een goede huisregels! Wees eerlijk, die heb jij gewoon al maanden in de la liggen.. bij tijd en wijle bijgeschaafd, stukjes veranderd enzovoorts totdat ineens het moment daar is, dat je 'm kunt showen. GE-WÉL-DIG!!!

\
Later is nu
quote:Bambi schreef op 03 december 2010 @ 20:23:

[...]

You go girl! Wist wel dat het iets voor je zou zijn! Heb je al een idee wat het gaat worden n.a.v. het boekfragment? Doe anders in de AK, kan ook. Ik mag niet meer meedoen.. Sinds vorige week inschrijving bij KvK en dan ben je kennelijk geen amateur meer. Jammer! Echt heel jammer.

Goed man!!!

Las ik het nou goed of niet, dat jij nog wat in de AK zou plaatsen? Ik kan niets vinden?

En Bloes, dat verhaal over de surprise.. gewoon te belachelijk. LE, mijn eigen lieve knutselkees, die had (volgens mij) ook maar wat gedaan, maar dat wordt écht niet afgekeurd. Van de zotte! (Het was overigens wél zijn creativiteit iets met kapot slaan en dan viel er iets..)

Een klacht lijkt me op z'n plek.

Zijn er meer kinderen met afgekeurde surprises? Kunnen jullie een 'actiegroep' beginnen? Of is het steeds alleen jouw offspring.. (dat zou nog knulliger zijn)

Ik heb Kjongs actie(s) natuurlijk weer gemist. Kan iemand dat ook linken? Enneh.. misschien was die wiskey o het laatst toch niet zo'n goed idee..
Later is nu
Jullie komen gewoon niet meer langs he?

Truste dan maar..

iemand tijd om koffie te zetten, morgenvroeg?
Later is nu
Tsk, tuurlijk kom ik nog wel langs! Whiskeytje nog Driempje?
Zal ik dan voor de koffie zorgen?

Zet ik er wel wat thee naast voor de theemutsen onder ons.

Doen we er nog even een toepasselijk ontbijtje bij.

Wij maken ons op voor een pakjesochtend. Om tien uur komen mijn ouders en broers en dan hopen we maar dat Sinterklaas pakjes komt brengen. Daarna komen mijn nichtjes logeren. Dat wordt een gezellig weekend gok ik zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven