Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Ik vind het prachtig dat jullie meet echt gaat lukken! Misschien beter maar een fles Baileys bij de duty free kopen, vivi! Wel oppassen dat jullie niet worden opgepakt vanwege openbare dronkenschap! Dan mis je de aansluiting naar Londen..

Super pino, dat je er tijd voor kunt maken. nu avianflu nog!!

Wij ( de overige outsiders) willen dan wel een foto zien...

Sahara_desert, goed idee van die man, kuikentjes verven...

Crack is echt troep, jammer dat kinderen er zo onder moeten lijden. Ik ben ook geen drugskikker, een gewoon sigaretje af en toe vind ik wel lekker.

Majmaj, je bent nu "pleegmoeder". Dat is wel een verandering, maar als het een lief manneke is dan heb je er veel plezier van. Het is vermoeiend, dat snap ik. Dag en nacht.

Ik wens iedereen een fijn weekend!

Philein en pino, big het valt allemaal niet mee zonder partner,

maar er komen betere tijden!
Flamenco, hopelijk woon je niet in de buurt waar de bosbranden zijn.

NL stuurt blusheli's las ik net.
Baileys en Irish Coffee vind ik ook zalig, moet er alleen niet meer dan twee nemen, anders krijg ik een Hangover van hier tot um, Novosibirsk. Wij hebben een keer aan boord van een vliegtuig een officiële waarschuwing gekregen (Continental was dat) omdat we bij de duty free een fles rum hadden gekocht en die door de cola mixten. Een stewardess had dat gezien, wij hadden geen flauw idee dat dat niet mocht. Tja, zolang ze je maar niet uit het vliegtuig zetten.

Zo, nu probeer ik even te chillen, morgen weer een lange werkdag voor de boeg.

Fijn weekend allemaal!
Ik beam ons even een stukje naar boven!!
In het weekend is het hier altijd rustig...

Ik had vandaag een goede dag, tour over door hevige stormvloed met hout en kokosnoten volliggende stranden. Rivieren ver buiten hun oevers getreden, wel spannend om ze over te steken!

Was met een (1) toeriste, dochter en vrijwilligster...en kreeg nog $ 15 dollar fooi toe! Dus heb daarna gezellig een päar biertjes gedronken in het strandbarretje, om uit te rusten van het werk.

Alvast een heerlijke zondag allemaal!
SD, wat een gave tocht heb je dan gehad vandaag! Klinkt prachtig!

En een flinke fooi, had je maar meer van zulke ritten hè.

Nou, jij ook een goede zondag gewenst!

Maj, wat heftig dat jullie ineens de zorg hebben voor zo'n kleine, dat is niet niks zeg! Veel succes ermee!
Heerlijk na het werk even borrelen, Sahara_desert! Je hebt het echt verdiend! Jij hebt een avontuurlijk leven met je paardentours. En zo'n fooi is een teken dat de toeriste het echt naar haar zin heeft gehad.

Philein, ben je vrij van het weekend?

Ik ga zo naar mijn kollega van haar uit nemen we de trein, maar eerst een stevig ontbijt want anders valt de Glühwein zo diep.

Vivi, hoe was je party gisteren?
quote:Philein schreef op 03 december 2010 @ 16:33:

Maar die 2e ga je dus terug naar Londen? Begrijp ik dat goed of niet?Nee, 3 januari ben ik op Schiphol.
Feestje was leuk, gezellig. We hebben echt een heel leuk team, dus we hebben altijd lol samen.

Heidel, wat ga je doen met je collega?

SD, dat klinkt als een leuke, avontuurlijke toch, en dan ook nog een fooi krijgen! Geen slechte dag.

Hier echt rot weer. Alle sneeuw is weg, en het is bewolkt, echt z'on grijze dag. Niks aan.
Hi vivi, ik ga met mijn collega's naar de kerstmarkt. Met de trein, om 14:07 om precies te zijn.

Hier ligt er nog sneeuw, maar het gaat ook dooien hier.

Wat doe je vandaag? Lekker luieren en met je vriend skypen?
Net 2 uur geskyped met mijn vriend. Weer helemaal bij gekletst. Hij heeft humor hoor......of is een beetje dom....

Hij wist het verschil tussen een vib en een dildo niet

Weet niet eens meer hoe we erop kwamen, het ging niet over onszelf hoor!

Verder ben ik aan het opruimen geslagen, was wel een keer weer nodig.

Verder een lekker relaxte zondag, niks doen, filmpie kijken.

Dat topic op entertainment 'films die je gezien moet hebben', daar staan nogal wat tussen die ik niet gezien heb (niet dat ik nu de vind dat ik ze perse gezien moet hebben), dus ik ga maar een paar downloaden en kijken.

Veel plezier op de Kerstmarkt. Ga je nog iets kopen, of gewoon genieten van de sfeer?

En voor de Oustiders in de warme oorden, hoe ervaren jullie Kerst in de zon? Hebben jullie ook een Kerstboom?

Voel je wel de Kerstsfeer als het warm is?

Ik heb het ook wel in warme oorden gevierd, maar toen zat ik op het schip, dus op en top Kerstsfeer.

Ook een keer in Australie, maar toen zat ik boven op Mt Koziosko, dus toch nog redelijk koud.
Wat leuk, zo'n ontmoeting op Schiphol. Heerlijk om met kerst in Nederland te zijn, of in een ander land waar kerst echt wordt gevierd. Ik denk erover om een Arabische vriend te vragen met de kerstnacht naar Bethlehem te gaan, dan moet het toch wl goed komen met het kerst gevoel.

Mijn ouders wonen nier ver van Duitsland en hadden het er ook over om naar de kerstmarkt te gaan, in Munster of zo, gezellig, en inderdaad een goede gelegenheid om gluwein te drinken.

Een Kerstboom heb ik hier nooit gehad. Verder merk je hier echt heel weinig van de Kerst omdat in mijn omgeving de meeste mensen Joods zijn en Kerst heeft voor hun totaal geen betekenis en wordt totaal niet gevierd. Meestal ga ik Kerstnacht naar de oude stad in Jerusalem en de rest van de tijd probeer ik het heimwee gevoel dat me rond die tijd meestal overvalt, te onderdrukken.
Hier hangen ze wat twinkelende kerstlampjes op voor de toeristen, maar verder wordt Kerst niet echt gevierd.

Maar op Kerstavond gaat iedereen naar de dorpskroeg, waar dan een calypsoband speelt, gezellig hoor! En een week later, met Oud en Nieuw hetzelfde, de straten zijn dan helemaal vol mensen.

De winterkou mis ik helemaal niet en het Kerstgebeuren was aan mij toch nooit zo erg besteed. Hier zijn we die dagen volop aan het werk, want hoogseizoen. Vorig jaar had ik een familie met 12 kinderen, ik weet het nog goed! Van de opbrengst zijn m´n cheffin en ik met onze gezinnen samen in een restaurant gaan eten, toen.

Lijkt me leuk als we dat dit jaar weer kunnen doen!

En hoe vieren jullie Kerst?
Ik vind Kerst op zich wel leuk. Gezellig. Vooral de aanloop er naar toe. Leuke muziek op de radio en alles gezellig versiert.

Ik kijk er ook altijd erg naar uit, maar na die tijd heb ik vaak zoiets van 'was dit het nou?'

Wij hebben gelukkig een erg leuke familie en geen vervelende familie leden. En ik ga deze dagen natuurlijk mijn nieuwe nichtje helemaal plat knuffelen.

Wel is het zo dat je altijd 1 dag met jouw familie doet en de andere dag met je schoon familie.

En dus zit ik 2e Kerstdag alleen......

Erger nog dit jaar, want we vieren het met de familie op Kerstavond, de 24ste dus. Dus ik heb eigenlijk 1e en 2e KD niks te doen! Nu gaan mijn moeder en ik lekker koken op 1e KD, en 2e ga ik 's avonds met mijn vriendin de kroeg in.

Dus het komt wel goed.
Hoi allemaal.

VG, ik snap dat je de 3e op Schiphol bent, maar de vraag was waar je op die dag dan naar toe vliegt?

Ik probeer kerst niet te vieren. Zonder vriend, dus te pijnlijk. Ik ga werken, net zoals ik dit hele weekend al doe.
Ik vlieg dat terug naar London, vanuit Macedonie. Maar omdat ik 2 aparte tickets heb, moet ik echt koffer halen en opnieuw in checken. Heel gedoe, maar scheelde aanzienlijk in de kosten.

Ik snap dat je kerst niet viert Philein. Het is op zich best een romantische feestdag. Daarom had ik er vorig jaar ook de pest in, omdat mijn vriend er bij zou zijn en dat niet door ging.

Nu zal ik hem ook missen, maar een stuk minder, omdat ik de dag erna naar hem toe ga.

Ga je ook niks met je familie doen?
Ok, dus op de 3e zit je trip er weer op. Daar was ik benieuwd naar.

En nee, zelfs in familie heb ik geen zin. Wordt wel gevierd (eten e.d), maar ik wil gewoon niet. Denk er zelfs sterk over naar mijn liefde te vliegen.
Welke connecties heb je daar?
Jawel, die is vandaag aangekomen.
Spannend Philein, naar (...) in de kerstvakantie... is een leuke stad! Heb je plannen voor een hereniging met je vriend? Leuk dat jullie blijkbaar weer contact hebben, is het al zeker dat je gaat? Vast lekker om het winterse NL even te verruilen voor de Mediterranée...

En MajMaj, hoe gaat het met jullie pleegkindje? Kinderen van 2 zijn niet zo heel makkelijk, herinner ik me van die kleine van mij. Vind het echt heel nobel dat jullie deze zorg op jullie genomen hebben!

Wens jullie allemaal een Bon Siman *goede week!
Hoi SD, ik zit even in jouw ritme nu, vanwege werk

Hoe was je dag en je verdere weekend? Had je vandaag ook een rit of niet?

Ik heb inderdaad sterk de behoefte hem te zien, maar of dit echt gaat gebeuren is nog de vraag. We zullen zien. De afstand boeit me echt niet, dat valt nog wel mee vind ik (zo'n vijf uurtjes vliegen), maar het kost wel weer een paar honderd euro natuurlijk. Ik weet niet of hij het ziet zitten. Ik hoor het vast gauw.

Jij natuurlijk ook een goede week gewenst!
Ow, dat is leuk, heb je nachtdienst en is het rustig op dit moment?

Ik werk zelden op zondag, dan ga ik meestal 's morgens naar de markt en 's middags met de alle buurtkinderen en 6 honden naar het strand. Ik zag nog wel m'n collega langskomen met zo'n sliert paarden met toeristen erop, we gaan gelukkig langzaamaan richting het hoogseizoen nu. Ik werk wel van maandag t/m vrijdag tot 13 uur en zaterdag de hele dag in m'n eentje, omdat die collega dan naar de kerk van de 7th Day Adventists gaat. Dus zondag is zon, zand en zeedag voor mij, om even bij te komen...

Ik hoop dat hij je gauw uitnodigt om de kerstvakantie samen door te brengen, dat zal hij toch wel doen, toch? Het lijkt me in heerlijke Get away, in December. Egypte is ook echt een droombestemming van me (maar man wil niet en het is erg ver hier vandaan) daarom zit ik me wel een beetje te ergeren aan dat andere topic op Reizen, van die mensen die de TO afraden om te gaan, vanwege nu weer haaien, daarvoor malaria en armoedige bende in 't algemeen...zet vooral geen voet op het Afrikaanse continent! Wat jij al schreef, het zijn vast mensen die de wereld zelf niet bereisd hebben. De zeurmentaliteit van een stelletje verwende krengen, als je het mij vraagt...oei nu ff op mijn woorden letten, voor het geval ze dit topic aanklikken;-)

Een goede dienst verder nog, ik duik in deze tijdzone dadelijk m'n mandje in.
Gisteren was het pakjesavond in NL, hier is het vanavond Nikolausabend.

De kerstmarkt was heel gezellig, mooie kersthandwerk :houtsnijwerk, kaarsen, zeep. Handgeblazen kerstballen, die je naar wens kon laten beschilderen. Glühwein, Hüttenzauber, Feuerzangbowle met of zonder Schuss (rum), natuurlijk Wurscht in allerlei variaties. Fruit met een chocolade-omhulling. Spritzgebäck, dat is gefrituurd deeg, gevuld met kersen of appel of eierlikeur en slagroom.

Live muziek van de plaatselijke fanfare.

Alles was verlicht, zelfs de kerktoren.

We gaan volgend jaar weer!

flamenco, de bosbrand is wrschl. niet bij je in de buurt, gelukkig. Kerst heb ik ook destijds in KSA gevierd. Ik vond het echt vreemd in de "woestijn" kerst te vieren. Kerstbomen zijn daar sowieso verboden. Er werd een party georganiseerd. Samen met de Philipino's ( en andere expats.). Die kunnen heerlijk koken . Het was niet echt kerstfeest, maar gezellig was het wel

Sahara_desert, ik vind sommige topics ook echt overbodig.

Philein, waarom is je vriend nu weg? Voor zaken of woont zijn familie er? Dat je geen zin hebt in kerst is logisch. Mijn oma zei altijd: "Ik zal blij zijn als de feestdagen voorbij zijn." Als kind begreep ik dat niet. Nu weet ik dat je je zo kunt voelen.

Hier gaat het dooien... met de nodige overlast ..
Dat klinkt echt geweldig Heidel! Vooral die beschilderde ballen, heel leuk!

Vriend komt zelf uit het land dat ik noemde. Hij gaat er voor een paar maanden heen.

Ik haal de naam van het land even weg weer, is zo herkenbaar enzo. Willen jullie dat ook nog even uit je posts halen SD, Heidel en VG? Sorry voor het ongemak, maar voelt prettiger.

En nu ga ik even bijkomen van de nacht. Tot later!
Okay, Philein doe ik. Slaap lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven