Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Falangs khi jak-a-jaan met helm!
Falang chalaat maak maak!
Valt erg mee hoor, verhaal van de ezel en de steen enzo...

(ben je al bezig het tijdsverschil te overbruggen?)
Jaaaa goeie vlucht Frizzy, heel veel plezier en wie weet tot gauw!!!
Ach, door schade en schande wordt je wijzer toch?

Ik moet nog een dagje in de sneeuwdrab doorbrengen en dan kom ik hoor! Eerst nog even mijn hoofd breken over welke kleding ik mee mag nemen.
Frizzy alvast een hele goede reis morgen !!!!!!!

Ik zat even wat te denken.........misschien willen jullie met mij meedenken dames?

Is het misschien leuker om bij aankomst in BKK de 1e 2 nachten vlakbij Khao San Road te gaan zitten? Kunnen we gelijk de volgende dag het paleis en de tempels zien en bij Khao San Road rondsjokken en verdere tours etc. boeken.

En dan de laatste paar dagen BKK voor vertrek naar NL bv een hotel vlakbij Silom nemen zodat je die dagen dan de andere buurten kan verkennen? Kent iemand bij Silom de hotels Silom City Hotel en I-Residence ? (beide hele goede recencies op tripadvisor en vlakbij skytrain).

Is dit een goed idee van mij ?? (bovenstaande).
Ik vond Khao San road persoonlijk echt vreselijk.

Ja leuk om een avondje doorheen te lopen, maar om daar te moeten overnachten? Veel te druk, te veel dronken mensen etc. etc.

Dus tenzij je echt een enorm feestbeest bent en elke nacht tot 5 uur wilt uitgaan, zou ik niet op Khao San Road gaan zitten.

Ze hebben er wel veel goedkope guesthouses, maar ja...ze stellen ook niet heel veel voor.

Ik vond Sukhumvit een prettiger wijk om te verblijven....

Hoewekl Siam II en III er ook goed uitzagen, die zitten wel in de buurt van Khao San.
Dan nog iets.....

Ik zit te denken aan 2 opties:

1. Bij aankomst in BKK een tour van 2 of 3 dagen naar Kanchanaburi boeken (hoe is het Floatel?) dan naar Krabi en vervolgens Railey Beach en Koh Phi Phi.

2. Bij aankomst in BKK naar Phuket vliegen, vandaar uit een tour boeken naar het Khao Sok Park en dan naar Kho Phi Phi en Railey Beach en terugvliegen v.a. Krabi of weer v.a. Phuket (naar mijn idee heb ik hier veel meer reistijd dus meer tijdverlies?)

Welke optie is leuker c.q. beter??
Nog 1 gedachte:

Ik wil wel een soort grove planning hebben van mijn reis in Thailand (zie mijn optie 1 en 2 hierboven) maar.........ik wil me dan toch nergens aan vastleggen dmv nu al binnenlandse vluchten vooruit boeken. Ik kan toch wel gewoon in BKK denken van ....morgen willen we naar Phuket of Krabi en dan een ticket boeken? Dit kan toch gewoon?

Als ik nu bv deze vluchten intik voor morgen dan kom ik op prijzen van THB 2100 tot 2500 pp en als ik ze intik voor februari dan kom ik op prijzen van THB 1600 - 1800 uit. Dus wel goedkoper maar niet mégagoedkoper dus zoals ik het volgens de boekingssites zie kan ik het voor "morgen" boeken maar ben ik zo rond de THB 1000 pp duurder uit?

Wat denken jullie??

Sorry dat ik jullie met zoveel vragen bombardeer maar ik zit me suf te brainstormen en wil graag van kenners weten of wat ik zo heb zitten denken klopt of dat er geen meter van klopt?
Eenelfje, je kunt prima vluchten boeken wanneer je in Thailand bent. Zowel online als ter plekke bij een reisbureau (of agentschap). Wij boeken vrijwel alles online met Air Asia. Dat kan tot een dag van te voren.

Ik vind beide opties leuk. Kun je ze niet combineren, of heb je daar te weinig tijd voor (kanchanaburi, Phuket, Kao Sok, PhiPhi, Railey, Krabi, Bangkok)?

Ik vind het een goed idee om eerst in de Kao San buurt te gaan zitten en dan ergens anders. Zo pak je een beetje van alles mee. Op Kao San zelf moet je niet gaan zitten, maar Soi Rambuttri is prima te doen (New Siam 2 is erg rustig). En dan daarna Silom, MBK of Sukhomvit.
Denk erom dat vluchten boeken een dag vantevoren wel eenstuk duurder is. Er komen bij airasia nog allerlei kosten bij. Maar het kan wel. Kijk ook eens bij 12go en nok air. Vliegen ook op veel bestemmingen binnen Thailand.
Klopt, er komt airporttax bij en je moet voor je bagage betalen. Dat hoeft bij Nokair en Orient Thai (12go bestaat niet meer) niet, maar die zijn weer iets duurder dan Air Asia.

Des te langer je wacht, des te duurder het wordt. Ik ben ook wel eens bij Thai Airways naar binnen gelopen, die bleken het goedkoopst van allemaal. Was ook voor een vlucht van een dag later. En was ook nog goedkoper dan online boeken.
Mayou ik zag net twee fietsers met helmen op! Je bent toch niet waar ik ben he?!
Haha nee zo snel ben zelfs ik niet!! Goeie vlucht gehad? Naar je zin?
Vlucht had 2 uur vertraging, helaas. Maar ik heb gewoon een slaappilletje genomen en dan kom ik mijn tijd prima door. Bovendien zaten er hele gezellige mensen in het vliegtuig dus dat helpt ook wel mee.

Mijn hotelletje is erg leuk moet ik zeggen! Vriendelijke mensen en een leuk buurtje. Wel wat toeristen, maar verder gewoon echt Thais. Heb meteen na aankomst lekker eten gekocht bij een straatkarretje en heb net een massage achter de rug.

Nu ga ik dan toch maar wat mensen bellen dat ik in het land ben (een aantal wonen in en bij Bangkok), misschien ga ik die nog even bezoeken voor ik mijn weg vervolk. Ik ben blij!
quote:eenelfje schreef op 06 december 2010 @ 15:48:

Dan nog iets.....

Ik zit te denken aan 2 opties:

1. Bij aankomst in BKK een tour van 2 of 3 dagen naar Kanchanaburi boeken (hoe is het Floatel?) dan naar Krabi en vervolgens Railey Beach en Koh Phi Phi.

2. Bij aankomst in BKK naar Phuket vliegen, vandaar uit een tour boeken naar het Khao Sok Park en dan naar Kho Phi Phi en Railey Beach en terugvliegen v.a. Krabi of weer v.a. Phuket (naar mijn idee heb ik hier veel meer reistijd dus meer tijdverlies?)

Welke optie is leuker c.q. beter??

Ik heb de eerste optie gedaan en die is goed bevallen. Alle bezienswaardigheden rond K'buri liggen ver uit elkaar, hou daar rekening mee en probeer goed te plannen en het liefst een auto met chauffeur te krijgen.

Ik heb het zo gedaan: Met de trein van trein BKK naar K'buri. Daar 2 nachten geweest. Oorlogsmuseum bezocht, de brug en olifanten (ritje gemaakt en elephant bathing in de rivier) en lekker gerelaxed aan het zwembad.

Toen met het treintje over de bridge naar Nam Tok. Ons daar op laten halen door het Floating Hotel (ja, dat is leuk! - vraag een kamer aan de 'korte kant'. Is veel rustiger. Je kunt er leuk floaten in de rivier en aan de 'lange kant' komt iedereen weer aan wal en loopt druipend langs jouw terrasje of gebruikt dat om op de steiger te klimmen).

Ons de volgende dag bij de pier laten ophalen door een auto met chauffeur. Die bracht ons 's morgens naar de Hell Fire Pass en 's middags naar de Erawan Falls (zeker niet overslaan!).

Aan het eind van de dag wilden we ons in K'buri bij een bus laten afzetten die ons naar de nachttrein richring Surath Thani zou brengen, maar uiteindelijk hebben we die bus laten zitten en de chauffeur laten doorrijden naar het treinstation Nakon Pathom waar we die nachtrrein hebben gepakt. De trein pakken in NP is handig want dan hoef je niet helemaal terug naar Bangkok.

Als je geen chauffeur hebt redt je deze dingen niet op 1 dag. Nu konden we onze baggage ook in de auto laten. De olifantentour en de chauffeur hebben we geregeld vanuit het guesthouse in K'buri. De trein had ik vanuit NL al gereserveerd.

Vanuit Surat Thani idd naar Krabi (bus staat klaar als je op treinstation aankomt), Railley bezocht (mooi) en de volgende dag naar Phi Phi (Long Beach). Paradijsje en super snorkelplek.

Ik ben daarna nog naar Phuket geweest (ferry va Krabi), omdat ik daar per se een bepaalde zeekano-tour wilde doen, maar achteraf was dat de moeite niet echt waard. Na Phi Phi valt Phuket erg tegen.
.
In Bangkok is het trouwens handig om een hotel te zoeken aan de rivier. Je hebt meer aan de ferries dan aan de skytrain als je er voor het eerst bent, vind ik. KS-road ligt wel vlakbij de rivier, dus dat is dan weer een voordeel. Ik zat in een hotel bij KS-Road dat grensde aan een ferrypier, superhandig: Navalai River Resort. Het is alleen geen koopje.
.
Ik neem in Bangkok gewoon altijd de taxi.
quote:Lupine schreef op 13 juli 2006 @ 15:18:

Goh, ik zie dat er nog maar 1 Thailandtopic over is, jammer

Toch wil ik even van de gelegenheid gebruik maken om jullie de groeten te doen vanuit... Thailand.  Ik zit nu bij de treetops, vanavond slapen in een boomhut op zo'n 6 meter hoogte, doodeng al die junglegeluiden hier haha!

We zijn maandag de 3e aangekomen in BKK. Jemig wat een stad is dat zeg, al die geuren! 2 nachtren was echt ,meer dan genoeg. 

Toen zijn we naar Chiang mai geweest, waar we alle vouchers kregen. Gelukkig was die Nederlander bij wie we de reis boekten  te vertrouwen en hebben we zo een supergoedkope vakantie op maat, zonder dat we aan een groep vastzitten. Echt alles kloipte, treintickets, vouchers voor hotels en excursies, echt een aanrader!

We hebben op een olifant gereden, op een bamboevlot gedreven en  veel dorpjes gezien, echt prachtig daar.

Toen zijn we naar Ayutthaya gegaan waar we minibus met privechauffeur (hoezo decadent?) kregen. We hebben de ruines bekeken en  de dag erop zijn we naar een drijvende markt en de brug over de river kwai gegaan. Gisteren hebben we de mooiste watervallen ooit gezien (Erawan). 's middags naar een tempel met loslopende tijgers, gaaf om ze van zo dicht bij te zien. En gisteravond naar zuid -Thailand rereisd

Vandaag zijn we dus aangekomen bij de treetops, waar we de eerste flinke tropische regenbuien hebben meegemaakt. Toen het droog was zijn we op een rubberband de rivier afgedreven, ging lekker snel zo in de regentijd...

Morgen een nacht in een drijvend hotel en daarna... koh Samui, waar het hopelijk erg mooi weer is... hier regent het alweer :(

Zoals ik al zei, groetjes vanuit de jungle (met internet)... misschien dat ik over een paar dagen wel weer eens online ben

x lupine

Goh, wij hebben echt totaal precies dezelfde vakantie gehad!

Volgens mij is het gewoon een standaard pakket, zeker bij greenwood travel? Of dat dan weer niet?
quote:Lupine schreef op 13 juli 2006 @ 15:18:

Goh, ik zie dat er nog maar 1 Thailandtopic over is, jammer

Toch wil ik even van de gelegenheid gebruik maken om jullie de groeten te doen vanuit... Thailand.  Ik zit nu bij de treetops, vanavond slapen in een boomhut op zo'n 6 meter hoogte, doodeng al die junglegeluiden hier haha!

We zijn maandag de 3e aangekomen in BKK. Jemig wat een stad is dat zeg, al die geuren! 2 nachtren was echt ,meer dan genoeg. 

Toen zijn we naar Chiang mai geweest, waar we alle vouchers kregen. Gelukkig was die Nederlander bij wie we de reis boekten  te vertrouwen en hebben we zo een supergoedkope vakantie op maat, zonder dat we aan een groep vastzitten. Echt alles kloipte, treintickets, vouchers voor hotels en excursies, echt een aanrader!

We hebben op een olifant gereden, op een bamboevlot gedreven en  veel dorpjes gezien, echt prachtig daar.

Toen zijn we naar Ayutthaya gegaan waar we minibus met privechauffeur (hoezo decadent?) kregen. We hebben de ruines bekeken en  de dag erop zijn we naar een drijvende markt en de brug over de river kwai gegaan. Gisteren hebben we de mooiste watervallen ooit gezien (Erawan). 's middags naar een tempel met loslopende tijgers, gaaf om ze van zo dicht bij te zien. En gisteravond naar zuid -Thailand rereisd

Vandaag zijn we dus aangekomen bij de treetops, waar we de eerste flinke tropische regenbuien hebben meegemaakt. Toen het droog was zijn we op een rubberband de rivier afgedreven, ging lekker snel zo in de regentijd...

Morgen een nacht in een drijvend hotel en daarna... koh Samui, waar het hopelijk erg mooi weer is... hier regent het alweer :(

Zoals ik al zei, groetjes vanuit de jungle (met internet)... misschien dat ik over een paar dagen wel weer eens online ben

x lupine

Goh, wij hebben echt totaal precies dezelfde vakantie gehad!

Volgens mij is het gewoon een standaard pakket, zeker bij greenwood travel? Of dat dan weer niet?
Jammer van die olifantenrit....die beesten worden echt zwaar afgebeuld! Niet doen dus

Bezoek liever Elephant's World in Kanchanaburi!

Geweldig project waar ze afgematte en opgebrande olifanten opvangen en een goede oude dag bezorgen!

Ik heb hier in september een dagje meegelopen met mijn vriend, echt geweldig!
Ik doe niks met dieren, want ze beweren overal dat ze zielige olifanten opvangen. Wie controleert dat?
Ben je nou heel laat op of heel vroeg wakker?

Ik ben een paar jaar geleden naar die tijgertempel geweest. Wat een touristtrap is dat zeg
Naar aanleiding van die quote van Valentin ben ik het begin van het topic weer door gaan lezen. Grappig hoor. Nou ja begin, ben opgehouden op blz 85! Wat ik me afvroeg:

Dolfje (als je hier nog leest), heb je ooit nog die refund ontvangen?

Kaar, weet je ondertussen de naam van die viscurry al?

En een vraag. Ik ben al heel lang op zoek naar een hangmat die van parachutestof is gemaakt. Heb ze ooit in Pai gezien en daarna nergens meer. Wie weet waar ik die kan kopen (liefst in Bangkok)??
Ik lees nog mee hoor!

Nee hebben nooit wat terug gekregen jammer genoeg.

Nou ja schoonpa heeft de terugreis betaald en op zijn aandringen zijn we naar huis gekomen toen,zelf hadden we op Emirates en reisverzekering willen wachten.Dus voor ons financieel niks aan de hand.

Tiger temple zijn wij ook geweest,idd tourist trap maar toch wilde ik het doen,wilde zelf zien hoe die tijgers er aan toe waren.

De meeste waren erg sloom idd maar er was er 1 die natuurlijk een beetje wild werd toen ik hem moch halen,ik kreeg me toch een grom en moest meteen weg..

Olifantenrit ook gedaan,en ik vond er geen reet aan.Vond het veel leuker om daarna te zien hoe de olifanten in de wei stonden en eentje ging zwemmen in een riviertje.

Zou het nu ook nooit meer doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven