Geld & Recht alle pijlers

begrafenis verzekering?

13-01-2011 16:17 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er een begrafenisverzekering? Mijn moeder kwam er net mee, dat ze die van mij nog steeds betaald en dat ze ervan uitging dat mijn broer en ik die zelf ook wel hebben. ´Want iedereen heeft toch zo´n verzekering´. Ik, mijn man en kinderen hebben geen verzekering voor de begrafenis. We hebben meer dan genoeg spaargeld, zelfs voor 4 begrafenissen, maar goed als we allevier tegelijk gaan, dan verkopen ze het huis maar...

Mijn mening is dat je wel van alles kunt verzekeren, maar dat het gewoon een keuze is.Mijn moeder vindt dat raar en zegt dat het er gewoon bij hoort net als een inboedel verzekering enzo.

Wat vinden jullie?
Ik heb wel zo'n verzekering. Ik heb het spaargeld nu wel, maar weet niet hoe dat in de toekomst zal zijn. En dan vind ik het fijn dat ik mijn nabestaanden niet met problemen opzadel.
ik heb er wel een.

De meest sobere uitvaart kost je al gauw 4000 euro. Ik vind dat je je nabestaanden gewoon niet op zulke kosten moet jagen.

Ja je hebt spaargeld, maar op het moment dat alles geregeld moet worden is daar vaak geen zicht op (als je man er ook niet meer zou zijn).

En stel nou dat je over een aantal jaar door omstandigheden géén spaargeld en koophuis meer hebt?

Als je nog jong bent betaal je zo weinig voor een uitvaartverzekering (5 euro per maand ofzo), waarom zou je het laten? Het scheelt de nabestaanden een hoop kopzorgen.

Als je je op oudere leeftijd nog eens moet verzekeren, is de premie veel hoger.

Maar goed, het is inderdaad een keuze.
Ik zal toch eens kijken wat dat kost zo´n verzekering. Maar we zijn al rond de 40 (ik iets eronder, man iets erboven) dus heel goedkoop zal het niet zijn vrees ik)
Ik zal toch eens kijken wat dat kost zo´n verzekering. Maar we zijn al rond de 40 (ik iets eronder, man iets erboven) dus heel goedkoop zal het niet zijn vrees ik)
maar je bent toch al bij je ouders verzekerd? Eens kijken of je die over kan zetten.
Huh, wat vreemd trouwens om op die leeftijd je moeder nog te laten betalen voor je verzekering.
Is ook de generatie van je ouders, denk ik. Mijn ouders waren ook tegen van alles en nog wat verzekerd, hoorde er toen bij. Maar als je onvoldoende spaargeld hebt is het handig, zo'n uitvaartverzekering. Wat Vicodin zegt: Draaien anderen niet voor jouw kosten op, en je weet nooit wat er met je spaargeld gebeurt. Ik heb er ook één, overgenomen van mijn ouders toen ik op kamers ging.
quote:mariap schreef op 13 januari 2011 @ 16:17:

Wie heeft er een begrafenisverzekering?Ik niet. Niet nodig.quote:Want iedereen heeft toch zo´n verzekering´Welnee.quote:Ik, mijn man en kinderen hebben geen verzekering voor de begrafenis. We hebben meer dan genoeg spaargeld, zelfs voor 4 begrafenissen, maar goed als we allevier tegelijk gaan, dan verkopen ze het huis maar...

Mijn mening is dat je wel van alles kunt verzekeren, maar dat het gewoon een keuze is.Mijn moeder vindt dat raar en zegt dat het er gewoon bij hoort net als een inboedel verzekering enzo.

Wat vinden jullie?

Nederlanders zijn dol op verzekeren, en verzekeraars zijn dol op Nederlanders.

Maar als je genoeg spaargeld hebt, waarom zou je dan in hemelsnaam het geld voor een begrafenisverzekering wegflikkeren?

Het kan ook wel aardig zijn om eens uit te rekenen hoeveel premie je betaalt, en wat je daar voor krijgt, in vergelijking met hoeveel geld je hebt als je die premie op een spaarrekening zou zetten.

Het leuke van een uitvaartverzekering is dat het sterfterisico 100% is, het enige dat je verzekert is het risico dat je eerder dood gaat dan de tijd die je nodig hebt om de kosten van een uitvaart bij elkaar te sparen.

Doe wat rekenwerk, en ontdek: er is geen verzekering te vinden waarbij je zo duidelijk geld weg gooit.
ik ken de redenatie Rider, maar als jij failliet gaat moet je ook die spaarrekening waar jij voor je uitvaart op spaarde aanbreken.

Voor jou is het natuurlijk geen probleem als je doodgaat zonder een cent te makken; het is alleen zo lullig voor je nabestaanden. Been there, done that.

Een uitvaartverzekering heb je m.i. ook niet voor jezelf, maar voor anderen.
Eensch met Rider! geldklopperij
WTF?
quote:vicodin schreef op 13 januari 2011 @ 16:26:

Huh, wat vreemd trouwens om op die leeftijd je moeder nog te laten betalen voor je verzekering.

Mijn ouders betalen ook nog steeds voor die van mij en mijn broer, beiden rond de 40.

De moeder van mijn man trouwens ook voor haar zoon.

Is iets van 3 euro pm.

Ik heb ooit aangeboden om het over te nemen maar dat wilden ze niet.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ook eens met Rider...

Starshine, ik acht de kans dat je failliet gaat of in zodanige financiële problemen komt dat er 0 euries meer zijn om je begrafenis te betalen niet bijzonder groot. Vaak zijn er uiteindelijk ook of wel een huis te verkopen of genoeg andere spullen die geld opleveren om de kosten van de begrafenis te dekken.
Als je zoals ik geen spaargeld hebt én een dochter die in het buitenland woont, is het wel handig om een verzekering te hebben. Ik wil haar niet met de kosten opzadelen. daarom heb ik bij diezelfde maatschappij een levensverzekering, die dan aan haar uitkeert en de begrafenis/crematie betaalt.

En dat alles voor maar 11 euro per maand, daar hoeft een mens ook niet wakker van te liggen toch?
Ik ben het ermee eens dat het gek is dat mijn ouders nog betalen, maar ik wist niet eens dat ze die verzekering hadden...

Ik heb even gekeken bij onze ´huisverzekeraar´ FBTO, maar dan gaan we levenslang 40 euro per maand betalen (voor het hele gezin samen dus). Als je 8000 euro per persoon verzekert. En dat schijnt een gemiddelde uitvaart nu ongeveer te kosten.

Ook fijn detail: ze keren niet uit als je als passagier deelneemt aan de luchtvaart. Dus als we met zijn vieren neerstorten met een vliegtuig, draaien de nabestaande (of het spaargeld dan) op voor 4x8000 begrafeniskosten!

Ik zal eens aan mijn ouders vragen wat het kost deze polis over te nemen.
Ben gewoon netjes verzekerd, verzekering die ouders voor me hadden afgesloten, meegenomen toen ik zelfstandig ging wonen.

Binnenkort wordt verzekering premie-vrij, ik ga zelfs ophogen omdat ik niet wil dat dochter (enig kind) bij mijn overlijden voor meer kosten moet opdraaien dan waarvoor ik verzekerd ben.

Gewoon doen, premie is laag voor wat nabestaanden ervoor terug krijgen! Kan altijd per maand betaald worden ook!
Ik heb ook een uitvaartverzekering. Het is al heel wat als een dierbare er opeens niet meer is en het wordt nog veel vervelender als die je een mooie rekening na laat! Laat ze mijn spaarrekening maar voor leukere dingen gebruiken.
en of sparen opweegt tegen een verzekering? Ik weet het niet. Als ik 5 euro per maand spaar, doe ik er 800 maanden over om 4000 euro bij elkaar te hebben (okay, geen rekening gehouden met rente, laten we er 4500 van maken). Dat is 66 jaar.

Toen mijn vader een aantal jaar geleden er tussenuit kneep zonder verzekering konden wijzelf 4000 euro op tafel leggen voor de meest sobere uitvaart.

Dit hield in: geen kaarten, geen advertentie, geen bloemen, geen opbaring, geen lijkwagen, geen volgauto's, sobere koffietafel, kleine aula, korte plechtigheid en de as uitstrooien op zee.

Dit is het meest minimale (okay de koffie had er nog vanaf gekund), wil je meer dan gaat de teller fors lopen, tel er maar zeker 2000 euro bij op dan.

En bedenk je dat de inflatie ook niet stil staat, als ik 66 ben, kost die sobere uitvaart ws al 6000 euro.

Nou, dan betaal ik dat kleine bedragje wel elke maand, zodat ik mijn nabestaanden een beetje een mooie uitvaart kunnen houden.
Ik heb ook gewoon ook een verzekering!

Kosten ¤ 11,43 per maand voor een uitvaart van ¤ 10.000 ( gemiddeld bedrag wat het nu kost)

Het is toch een kleine moeite om zoiets af te sluiten?

Straks is het spaargeld op en kunnen de nabestaanden voor de kosten opdraaien!
quote:plops schreef op 13 januari 2011 @ 17:08:

Ook eens met Rider...

Starshine, ik acht de kans dat je failliet gaat of in zodanige financiële problemen komt dat er 0 euries meer zijn om je begrafenis te betalen niet bijzonder groot. Vaak zijn er uiteindelijk ook of wel een huis te verkopen of genoeg andere spullen die geld opleveren om de kosten van de begrafenis te dekken.oh, ik heb er een gekend hoor. Daar mochten ik en mijn broers en zussen voor dokken.
Ik heb de verzekering die mijn ouders hadden afgesloten overgenomen. Bij de Dela. Geen idee wat ik eraan betaal per maand, maar vind het wel zo netjes tegenover de nabestaanden. We sparen elke maand genoeg, maar vind het zonde om dat aan een begrafenis uit te moeten geven eerlijk gezegt. Bovendien sparen we voor onderhoud van het huis etc. Als dat geld ineens opgaat aan een begrafenis van 1 van ons, dan zitten we zonder geld voor als er iets stuk gaat ofzo. Nee, dan liever dat kleine bedrag per maand (ik ben 26, dus wat kost het nou helemaal) dan dat de nabestaanden moeten dokken voor mijn begrafenis.
quote:carenza schreef op 13 januari 2011 @ 17:09:

Ben gewoon netjes verzekerdIk heb alle andere financien gewoon zodanig netjes op orde dat ik niet aan dit soort geldklopperij mee hoef te doen.
quote:Vl43inder schreef op 13 januari 2011 @ 17:20:

[...]

Ik heb alle andere financien gewoon zodanig netjes op orde dat ik niet aan dit soort geldklopperij mee hoef te doen.Dit slaat natuurlijk nergens op. Ik heb ook al mijn financiën netjes op een rij, maar je hebt er zelf geen kijk op hoe dat over 10 jaar is. Daarom verzeker ik mezelf. Of ben je ook helderziend en weet jij wel hoe je er over 10 jaar financieel voor staat?? Wie weet hoeveel onverzekerde mensen je in je omgeving hebt voor wie jij een begrafenis mag gaan betalen. Hoe zit het dan met je financiële zekerheid?
quote:Vl43inder schreef op 13 januari 2011 @ 17:20:

[...]

Ik heb alle andere financien gewoon zodanig netjes op orde dat ik niet aan dit soort geldklopperij mee hoef te doen.Dat is fijn voor je. Heb je voldoende spaargeld of je hebt een bedrag apart gezet. Maar goed, dat heeft/kan niet iedereen en in dat geval doe je mee (moet je wel) met de geldklopperij. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat diegenen hun financiën niet op orde hebben.
Ik heb er al jaren 1. Ben nu 26 maar toen ik rond de 20 was zijn er achter elkaar een paar van mijn vrienden overleden. Naast al het verdriet zag ik ook dat sommige (alleenstaande) moeders er financieel ook een behoorlijke klap van hebben gekregen. Dit zou ik mijn ouders niet willen aandoen. Heb toen zelf besloten deze verzekering af te sluiten.

Plus hoe jonger je bent hoe minder je betaald ik betaal rond de 5 euro.... wel te overzien toch? Je kunt ook denken 'boeiend ik ben dan toch dood kan mij het nog wat schelen' zolas ik veel in mijn omgeving hoor....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven