Cheers, mate...

16-09-2010 20:59 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren

De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.

Voor de stamgasten en de meelezers.

Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.

Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.

Voor het hapje bij het drankje.

Voor lief en voor leed.

Voor dansen en stomen.

Voor huilen en heulen.

Voor woede, voor wensen.

Voor grappen en grollen.

Voor de vriendschap.

Voor het delen, het geven en het nemen.

Voor elkaar.

Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
Oh ja

Las ik een boek.

Zegt Kjong; Hé, dat leest Kjongen nu ook.

Was ik verbaasd. Want had nog niet bedacht dat het ook een jeudgboek kon zijn. Want toen ik het kocht lag het gewoon bij de boeken voor volwassenen. In de buurt van Tranen van liefde, dagboek van een weduwnaar, dat ik toen ook kocht.

En nu moet ik sjezen naar gastouder.
Leuk hoor,lezende kinderen, al is het niet altijd handig inderdaad, KK leest ook graag mee in de krant, vooral ten tijde van de pedotoestand vond ik dat geen succes.GG las ook al vroeg, helemaal zelf aangeleerd. Alleen maar stimuleren inderdaad. Het klopt wel wat kjong zegt: veel boeken worden nu te kinderachtig/te eng (het laatst vooral naar mijn zin). Hij is nu bezig in Harry Potter 6. Xops schoolmethode herken ik deels. Beide kinderen zijn zonnekinderen hier, ik weet van de maankinderen, maar ik weet niet of ze ook raketkinderen kennen bij ons. Wel fijn als er zo`n rekening gehouden kan worden met eigen niveau. Tempo is soms wel lastig, GG heeft meestal zijn weektaken, huiswerk en andere zaken of voor dat de week om is, ondanks dat hij er minder tijd voor krijgt ivm extra lessen/uitdaging tijdens reguliere schooltijden. Nu beter in het oog, maar voorheen zat hij zich dan nog wel eens te vervelen.
Leeeedieieieies. Ik werk te veel, eventjestijdelijk. Denk ik. Maar het is wel leuk allemaal.

Iemand wijn?

Hoe is het met Pimpel, (niet)rokenderwijs? In dienaaijal over de longen? Met iemand al over gehad inmiddels?

Lezen van de krant hier ook lastig, Zoon wil graag alles zien maar ik vind niet echt alles al helemaal geschikt, hij vraagt veel, ik probeer zo goed & open mogelijk te antwoorden.

Anders vragen we Toet gewoon om op Raketniveau kinderverhalen te schrijven - volgens mij zou je dat heel goed kunnen, Toet
Hier geen krantproblemen.

Mops is vooralsnog namelijk niet van de lettertjes.

Mops is vooralsnog van de cijfertjes.

En dat sucks.

Want we kunnen nergens meer heen met de auto, of ik hoor dat vrome, hypocriete stemmetje vanaf de achterbank zemelen; "Maaaaaam, je rijdt ... kilometer te hard. Ik ga het tegen de politie zeggen!"

Kreng!

Hier geen zonnen en raketten. Wel een hoop kindjes.

Pim, ik ben ook benieuwd hoe het met je is.
Zeg, wie gooit er eens een saunadatumprikker in? Zin in!

Sauna? Fijn leuk enzo. Maar eerst even pingping tellen.
.
anoniem_28895 wijzigde dit bericht op 26-01-2011 09:28
Reden: overdaad schaadt
% gewijzigd
als we snel zijn (als in voor 31 januari) kan je nog met optimelspaarpunten korting krijgen. (2 voor de prijs van 1, dus best aanzienlijke korting). Dan moet je wel voor, ik meen, 28 april gaan. IS dat haalbaar? Zal ik straks eens pogen een datumprikkert op te stellen? Trouwens, dat is wel alleen voor doordeweeks volgens mij......is dat een probleem?
Sorry Bent. Mijn hoofd staat even ergens anders naar.

Fok die zoete schattige hartvormige wafels.

Ik moet bloed zien!

Mijn slagtanden erin.

En kapot scheuren.

Wazzup Kjong???

Toet moet inderdaad dringend naar de sauna... ons cadeau aan haar is onderhand bijna verjaard.... het lijkt mij een goed plan om voor 28 april haalbaar te MAKEN.
Wat's geburt, Kjong?!
Zie AK denk ik. toch Kjong?
zie AK watzupwifkjong.
Behalve dat er allerlei intriges op het werk zijn, en ik vermoed dat een hoop mensen het hier niet lang uithouden: Rauwe biefstuk is als ik ongi mot worre.

Zo voelde het vanmorgen.

Dat ik bloed moet zien.

Is gelukt.

Zonder biefstuk.

Zonder kleerscheuren.

Misschien vanavond op de kaart eens kijken of er biefstuk op staat.

Zaterdag wel. Steak althans. Bij de Argentijn. Waar ik met me skatje ging eten.
Oeh, ga je uit eten vanavond? Lekker. Have fun!

En ik loop ook al twee weken de pms'en, inclusief met zo nu en dan echt lichamelijk misselijk voelen bij het opstaan. Of zou ik gewoon zwanger zijn?
Ja, dat is het denk ik

En ik wil ook voor 28/4 graag naar sauna en dan nemen we gewoon allemaal een dag vrij. Zo. Is het lekker ook veel minder druk dan. Ik ben voor, Bent: kom maar door met die Prikkert.
het wordt wel vanavond, maar ik ga mijn best doen! Ik hoop dat ik alle mailadressen heb?!
Ik wil morgen wel naar de sauna, of overmorgen. Of zondag. Gewoon snél. want het is koud. En ik ga vanavond met LE naar één van z'n mogelijke nieuwe scholen en dat doen we fietsend, want dat is goed opvoeden. Maar wel erg koud!

Dus..

Morgenavond naar LD's school

Volgende week woensdag nóg een school

en dan mag hij kiezen

EN ik heb koppijn

ben chagrijnig

bloed, lijkt me een goed idee!
Later is nu
brrr, dream, ik word bang van je!!

Ik heb eens zitten snuffelen, in Houten zit een sauna (die leek me mooi centraal), bereikbaar met de trein, gratis parkeerplaats, doet mee aan de optimelactie en bovendien kan daar ook op een zondag naar toe gegaan worden. Nou moet ik bekennen dat dat mij wel heel lekker uitkomt, aangezien ik dan geen vrije dag hoef te nemen, zo ruim zit ik daar niet in namelijk. In elk geval gooi ik er straks een prikkert uit, dan kunnen jullie invullen, maar ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die optimel gebruikken en /of al sparen via die toestand. Ik heb in elk geval de mogelijkheid om 3 mensen gratis mee te laten gaan, dus als we met zijn zessen zijn is het prima., Als er meer mee gaan dan is het wel handig om meer punten te hebben.
tis keburt! Nu maar vlot reageren allemaal!
Ik heb hem ingevuld. (Ik kan alleen maar heel weinig...) Sauna Houten is super! Ben ik best vaak geweest toen ik daar nog in de buurt woonde, vond het altijd heel fijn daar.
Ik zal de optimelpakken hier in huis eens gaan bekijken Ook als ik niet zou kunnen, dan is dat wel zo handig. Overigens doet LD op dit moment vrijwel geen wedstrijden op zondag, dus ik zie het positief in!

Vanavond naar opendag Gymnasium in de buurt geweest en LE is helemaal enthousiast. Ben benieuwd of dat nog veranderd na bezoek van de andere scholen. LD was tenslotte ook heel enthousiast over eerste school, maar ging daar uiteindelijk niet heen. Wat LE natuurlijk aanspreekt is de architectuur, waar veel aandacht aan besteed wordt. Hij wil architect worden. Mooi moment vond ik ook terugweg, Le zo klein en smal naast z'n grote(re) en brede vader. Zijn hoge opgewonden stemmetje met het rustige, lage antwoord van z'n vader (ruw verstoord, continue, door het gekletter van een kapotte spaak )

Ik word zelf trouwens ook erg enthousiast van ál die scholen, zou zelf zo weer heenwillen
Later is nu
Prikkert ingevuld.

* zet koffie op de bar met eierkoeken * (of mag dat niet van de WW??)

Driem, ik wil ook weer naar school! Leuke opleidingen zijn er tegenwoordig zeg, ik was helemaal verbaasd. Oudste moet eigenlijk naast de school waar ze de eerste 2 jaar w.s. naar toe gaat ook een andere, reguliere school kiezen. Een VMBO-t en een VMBO-kader, want het is nog niet duidelijk waar haar CITO op uitkomt. De -t is w.s. wel duidelijk (erg leuke school, ook nog eens om de hoek) maar de -kader was nog een raadsel. Blijkt dat ze een soort voorloper van de grafische school/kunstacademie hebben in het durp! Erg leuk voor Oudste, we gaan er binnenkort kijken want tot nu toe dachten we dat ze moest kiezen tussen verzorging (nix voor haar), uiterlijke verzorging (proest, het moppie trekt nog nét een kam door heur haar voor vertrek en interesseert zich niet voor uiterlijkheden), groen en techniek. Maar daar is dus eea bijgekomen in de afgelopen jaren en die opleidingen klinken allemaal heeeeeeeel erg leuk.
Gatver, eierkoeken...

~zet er een schaal scones naast~

Gisteren met Mopsey naar een workshop massage geweest. geweldig. Mops was zo blij, zat zo te genieten tussen al die meiden (vanaf 16 tot aan type student) en vrouwen. Zij gaf mij een handmassage, en ik haar. Was wel even priegelen, met dat ieniminie handje van haar (ze past nogsteeds alleen babywantjes, ) maar allemachtig, wat heb ik van mijn stralende kind genoten. Dat stralende kan ook zijn gekomen door de massageolie, zij had mij ingesmeerd (ik glibber nog na) en de restjes nog even extra voor zichzelf gebruikt. Tja, aardbeiengeur, ik snap het wel,

Ze heeft trouwens een "groeispurt". Dat is voor mij een totaal nieuwe gewaarwording. Opeens kan ik truitjes in maat 104 gaan kopen, en heeft ze voor het eerst in haar bestaan nieuwe hemden nodig. Maat 98 lijkt ze volledig te hebben overgeslagen (wat haar vertwijfeld tegen mij doet zeggen; "Mam, weet je wel zeker dat ik groeistoornis heb?", maar ja, daar ben ik toch wel behoorlijk zeker van... ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven