perse iets leuk MOETEN vinden

26-01-2011 17:21 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mensen zijn eigenlijk toch de grootste kuddebeesten die er zijn. Nog erger dan schapen. En owee als je afwijkt.

Dit topic naar aanleiding van een ander topic waarin gesteld wordt dat je het krijgen van kinderen leuk moet vinden (want dat gebeurt heel vaak, mensen vallen van hun stoel als je zachtjes te kennen geeft er niets voor te voelen en verslijten je nog net niet voor gek), waarop iemand opmerkte hetzelfde te ervaren als zij te kennen geeft niet van alcoholische dranken te houden. Ook dat schijnt niet te kunnen, dan is ze niet "gezellig". Maar ja, wat haar redenen ook mogen zijn, misschien vindt ze de alcholische bijsmaak vies, of misschien heeft vanuit haar jeugd negatieve associaties met alcohol, zou ze nu werkelijk gezelliger zijn als mens als ze WEL dronk?

Ik denk dat men wil dat de ander drinkt, om ZELF een excuus te hebben om te kunnen drinken.

Evenzo met gebak. Probeer maar eens op visite te gaan, of op een verjaardag te komen, en een gebakje te weigeren. Ten eerste wordt je al helemaal niets gevraagd, het wordt gewoon voor je neus gezet! Alsof je die vieze prut lekker vindt! (en ik hou dus weer niet zo van gebak). En stel dat je wilt afvallen, dan wordt dat door anderen wel mooi even de kop in gedrukt!

Waarom kunnen mensen nu niet eens de mening van een ander respecteren zonder zichzelf daarbij aangevallen of afgevallen te voelen? Het is immers toch niet persoonlijk?

Heeft iemand hier nog voorbeelden?

Mijn doel is gewoon dat mensen gaan nadenken als ze weer eens de mening over hoe iemand iets ervaart weer eens niet kunnen respecteren, en iets op willen dringen. Hoe dat op die ander over komt.

PS: dit is trouwens het eerste topic op viva dat ik zelf open! TADDAAAAH!
Ik respecteer andere meningen. Dat ik het soms niet met die mening eens ben, is wat anders. Daarom is het ook Mijn Mening.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik hoor heel vaak dat het belachelijk is dat ik geen koffie lust.

En dat het kinderachtig is dat ik suiker en melk in mijn thee wil.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik vind trouwens niet dat iedereen kinderen nemen leuk moet vinden, dat moet ieder voor zich uitmaken. Dat zou ik nooit tegen iemand zeggen.

Maar het steeds maar willen belichten van de negatieve kanten van kinderen (terwijl je ze niet hebt of wil) vind ik wel sneu. Je bent zelf ook ooit kind geweest, tenslotte.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:himalaya schreef op 26 januari 2011 @ 17:24:

Ik respecteer andere meningen. Dat ik het soms niet met die mening eens ben, is wat anders. Daarom is het ook Mijn Mening.

Dan dring je een ander dus niets op. Als een ander iets afwijst wat jij aanbiedt, of wat jij als suggestie doet, vind je het prima. Daar heb ik dan weer respect voor.

quote:Maleficent schreef op 26 januari 2011 @ 17:24:

Ik hoor heel vaak dat het belachelijk is dat ik geen koffie lust.

En dat het kinderachtig is dat ik suiker en melk in mijn thee wil.

tjongejonge zeg.... dit is dus wat ik bedoel he.

en hoezo is iets kinderachtig als je het lekker vindt??????

Ik snap trouwens ook niet wat mensen in koffie zien dat ze er zoveel van drinken op een dag. Ik lust wel koffie, maar dan wel speciale koffie zoals cappucino.
Misschien moet je je niet zo snel aangevallen voelen.

Als men telkens over je heen probeert te lopen dan zou ik toch eens naar jezelf kijken hoor.

Ik heb zelf echt totaal geen last van andermans mening.
Tja, dit soort dingen komen eens in de zoveel tijd voorbij, en ik vraag me dan af of ik met zoveel fijnere mensen omga of dat ik dingen gewoon veel makkelijker van me af laat glijden, want ik heb alle bovengenoemde problemen niet.

Nee, ik wil inderdaad geen kinderen. Geen mens die dat raar vindt, volgens mij. Nee, ik hou niet zo van zoetigheid. Wordt ook volgens mij ook zelden raar om aan gekeken. Ik denk dat het ook erg van invloed is hoe je je mening over dingen brengt, ik bedoel, als je bijvoorbeeld meteen gaat roepen wat een hekel je aan kinderen hebt als een kersverse moeder je vraagt of je niet ook ooit kinderen wilt, dan kan ik me voorstellen dat ze weer niet aardig terug reageert.

En iedereen is anders en hefet andere voorkeuren, en als je jezelf gaat wegzetten als 'kijk eens hoe afwijkend ik ben' dan zul je daar ook wel reactie op krijgen inderdaad. Gewoon maar een paar invalshoeken om te kijken of het wel altijd aan 'de anderen' ligt.
quote:Maleficent schreef op 26 januari 2011 @ 17:26:

Ik vind trouwens niet dat iedereen kinderen nemen leuk moet vinden, dat moet ieder voor zich uitmaken. Dat zou ik nooit tegen iemand zeggen.

Maar het steeds maar willen belichten van de negatieve kanten van kinderen (terwijl je ze niet hebt of wil) vind ik wel sneu. Je bent zelf ook ooit kind geweest, tenslotte.

Ik ben ooit kind geweest en dat herinner ik me heel goed. Ik was geen gemakkelijk op te voeden kind. MAar goed, dit was zaak van mijn moeder. Zij wou kinderen, nou, die kreeg ze dus....

Maar afgezien daarvan, sinds ik de 40 naderde heb ik nooit meer hoeven uit te leggen waarom ik geen kinderen wilde en dat ik dat echt serieus meende. Voorheen drong het niet tot die botte koppen door want ik kreeg dan te horen

- wacht maar tot je eierstokken beginnen te rammelen

- bah wat egoistisch van jou!

- dan ben je geen echte vrouw

- uiteindelijk gaat iedereen om en wil kinderen!

En zo zijn er legio meer en ze zijn me allemaal bekend. Mensen geloven je gewoon niet als je zegt dat je geen kinderen wil. Ja, nu wel. Nu ik 40 ben. Nou kunnen ze niet anders meer he.
De voorbeelden die je noemt herken ik niet zo. Ik drink heel weinig alcohol en daar krijg ik nooit echt opmerkingen over. Bij ons op verjaardagen komt het ook vaak genoeg voor dat iemand een gebakje weigert, maar daar wordt dan niet op doorgegaan. Ik heb wel kinderen, maar vind er ook niks van als iemand ze niet wil.

Ik heb het soms wel met boeken en films die dan opeens helemaal in zijn en die je dan bijna leuk hoort te vinden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hoe vaak wordt je nou werkelijk gevraagd waarom je geen kinderen wilt? Of je toch alsjeblieft wel een stuk taart wilt? Hoe vaak wordt je raar aangekeken als je iets juist wel of niet doet?

Dat gebeurt toch bijna nooit? En als het wel eens gebeurt dan is dat toch helemaal niet erg? Volgens mij maak je het veel groter dan het is, sta je niet achter je keuze/levensstijl ofzo dan?
.
quote:Maleficent schreef op 26 januari 2011 @ 17:26:

Maar het steeds maar willen belichten van de negatieve kanten van kinderen (terwijl je ze niet hebt of wil) vind ik wel sneu. Je bent zelf ook ooit kind geweest, tenslotte.Hier ben ik het trouwens wel mee eens. Ik lees hier af en toe hele betogen over waarom kinderen zo vreselijk zijn en dat vind ik inderdaad wel een beetje raar.
quote:Vl43inder schreef op 26 januari 2011 @ 17:28:

Misschien moet je je niet zo snel aangevallen voelen.

Als men telkens over je heen probeert te lopen dan zou ik toch eens naar jezelf kijken hoor.

Ik heb zelf echt totaal geen last van andermans mening.

Het gaat er niet altijd om dat je aangevallen wordt. Maar meer dat iemand je iets opdringt, wat je helemaal niet wil.

Zo zit je met lange tanden dat gebakje op te eten (dat doe ik nu dus ECHT niet meer, dan laat ik het gewoon staan. HAdden ze het maar niet voor mijn neus moeten zetten)!, of je kijkt tegen dat grote glas wijn aan wat je helemaal niet lekker vind en waar je van walgt (als je dus geen alcohol lust.

Of als je geen koffie lust, dan heb je pech. WAnt bij vergaderingen is koffie de enige optie. HEt is dat, of het is niets.
quote:iones schreef op 26 januari 2011 @ 17:33:

[...]

Het gaat er niet altijd om dat je aangevallen wordt. Maar meer dat iemand je iets opdringt, wat je helemaal niet wil.

Zo zit je met lange tanden dat gebakje op te eten (dat doe ik nu dus ECHT niet meer, dan laat ik het gewoon staan. HAdden ze het maar niet voor mijn neus moeten zetten)!, of je kijkt tegen dat grote glas wijn aan wat je helemaal niet lekker vind en waar je van walgt (als je dus geen alcohol lust.

Of als je geen koffie lust, dan heb je pech. WAnt bij vergaderingen is koffie de enige optie. HEt is dat, of het is niets.

Ah, je bent dus pissig omdat je zelf niet genoeg ruimte in durft te nemen zeg maar. Logisch hoor, daar komt de meeste ergernis vandaan. Wat verwacht je nou? Dat iedereen naar jouw pijpen danst? Dan neem je toch geen gebakje, dan haal je toch zelf thee/koffie.

Ik kan helemaal niets met zo'n houding: De hele wereld zit me dwars, weeeehehehehe. Dan sta je op en doe je er iets aan.
Maar jij maakt dus serieus mee dat iemand een gebakje voor je neus zet of, nog maffer, een glas wijn voor je inschenkt terwijl jij hebt aangegeven daar geen zin in te hebben?

Ik vind dat echt raar. Ik lees wel vaker over mensen van wie de omgeving eten en drinken opdringt, maar ik herken dat echt helemaal niet.
WK-voetbal, schijn je ook leuk te moeten vinden.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:Booyahh schreef op 26 januari 2011 @ 17:32:

Ik heb hier nou nooit last van.

Erger je niet, verwonder je.Inderdaad, maar eerlijk gezegd heb ik dit probleem nooit. Ik drink geen koffie, er wordt altijd thee voor me gezet, zonder dat iemand vraag waarom ik geen koffie drink. Met bier hetzelfde, dat drink ik ook niet en er vraagt nooit iemand aan me waarom niet. Ik eet op verjaardagen lang niet altijd taart, vindt ook niemand erg. En ik krijg ook nooit ongevraagd een glas wijn voor mijn neus. En als het een keer zou gebeuren dan zeg ik 'nee dankjewel ik hoef niet' en daar heeft nog nooit iemand me raar op aan gekeken.

[...]

Of als je geen koffie lust, dan heb je pech. WAnt bij vergaderingen is koffie de enige optie. HEt is dat, of het is niets.Maar als je het gebakje alsnog op eet, geef je toch juist een signaal af dat je het blijkbaar wel op wil eten? Dus dat ze toch gelijk hadden? Dat lijkt me dan niet handig als je dit de volgende keer wil voorkomen.
Ik heb nog nooit een vergadering, cursus oid gehad waar alleen maar kannen koffie stonden. Er staan altijd kannen thee.

Lust je geen thee en ook geen koffie dan sta je toch op en zeg je toch " ik ga even een glas water halen " ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik herken het voorbeeld van het niet krijgen/hebben van kinderen,zal daarom om die reden(maar dat is dan ook de enige reden ) blij zijn als ik boven de 40 ben en er niet meer zo raar wordt gekeken en er niet bij elk kind dat ik vastheb wordt gezegd:''het staat je anders heel goed hoor,weet je het zeker...."'''

Oh en nu bedenk ik me er nog een,ik eet geen vis ik vind het vies(ruiken en smaken) en ja ik scheer alle vis en mosselen en garnalen etc etc over dezelfde kam want ze stinken allemaal(vind ik!) en dan altijd te horen krijgen "'Maar het is zo gezond en lekker"" Of dan toch wat voor me opscheppen met garnalen bv want ja"" garnalen zijn geen vis""Vooral mijn schoonvader is daar nogal goed in.Nou ja pech voor hem ik eet mijn bord dan gewoon niet leeg..
Tja, de meeste mensen willen nu eenmaal graag kinderen en vinden gebak héérlijk. Dan is het soms moeilijk voor te stellen dat er ook een minderheid is die er niets om geeft.

En dan maken mensen weleens onhandige opmerkingen.

Zo raar is dat toch niet? Jij bent namelijk de uitzondering, niet zij.

[...]

Of als je geen koffie lust, dan heb je pech. WAnt bij vergaderingen is koffie de enige optie. HEt is dat, of het is niets.Als student en niet drinker moet ik mezelf weleens uitleggen, want ik mis dan echt wat volgens de meeste drinkers, soms kan dat ergerlijk zijn, maar de hier geschetste voorbeelden van opdringerigheid herken ik echt niet. Schijnbaar leuke mensen in mijn omgeving of ik vergeet het gewoon snel, ook prima.
quote:Vl43inder schreef op 26 januari 2011 @ 17:37:

[...]

Ah, je bent dus pissig omdat je zelf niet genoeg ruimte in durft te nemen zeg maar. Logisch hoor, daar komt de meeste ergernis vandaan. Wat verwacht je nou? Dat iedereen naar jouw pijpen danst? Dan neem je toch geen gebakje, dan haal je toch zelf thee/koffie.

Ik kan helemaal niets met zo'n houding: De hele wereld zit me dwars, weeeehehehehe. Dan sta je op en doe je er iets aan.ALs dit topic jou niet aan staat en je herkent er niets in, waarom reageer je dan? WEEEHEHEEEE!
quote:DeKenau schreef op 26 januari 2011 @ 17:48:

Tja, de meeste mensen willen nu eenmaal graag kinderen en vinden gebak héérlijk. Dan is het soms moeilijk voor te stellen dat er ook een minderheid is die er niets om geeft.

En dan maken mensen weleens onhandige opmerkingen.

Zo raar is dat toch niet? Jij bent namelijk de uitzondering, niet zij.

Dat geeft ook niet maar heel veel mensen blijven er dan over door gaan en dat snap ik en ik denk TO ook niet.

Zelfde als vrienden vragen of ik/we mee op stap gaan oid en ik zeg nee ik heb geen zin,dan word ik bestookt met mailtjes waarom niet en of ik al van gedachten veranderd ben etc.

Wat bij mij alleen maar irritatie oproept waardoor ik helemaal geen zin meer heb om mee te gaan...
quote:Prima69 schreef op 26 januari 2011 @ 17:38:

WK-voetbal, schijn je ook leuk te moeten vinden.Ook zo'n typisch voorbeeld. Ik heb niets met voetbal. Nooit. En ik ga ook niet mee kijken. Vraag het niet van me want ik verveel me alleen maar kapot.quote:Firene schreef op 26 januari 2011 @ 17:40:

[...]

Maar als je het gebakje alsnog op eet, geef je toch juist een signaal af dat je het blijkbaar wel op wil eten? Dus dat ze toch gelijk hadden? Dat lijkt me dan niet handig als je dit de volgende keer wil voorkomen.

Mensen lezen die signalen die ze willen lezen. En zij zullen het zo opvatten en dan hebben ze weer hun zin.

Je moet dat gebakje dus ECHT niet opeten. Je bent bang dat je daarmee teleurstelt en dat is dus iets waar je naar toe moet groeien. tenminste dat gold wel voor mij. Ik doe het nu niet meer.

Ik zie dat Dolfje hierboven herkent wat ik bedoel. Mensen kunnen inderdaad over iets doorgaan ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven