
Kopen bij BOL.COM? $%$W%W$^
zaterdag 29 januari 2011 om 22:29
Begin januari een XBOX 360 besteld bij BOL.COM. Meteen betaald met iDeal - 380 euro. Twee dagen later een mooie kartonnen doos. Blijkt de doos alleen de kinnect (de bewegingssensor) te bevatten.
Bellen met klantenservice.. Op ongeinteresseerde toon wordt me meegedeeld dat ik dan de doos maar terug moet sturen en ik dan mijn geld terugkrijg en ik opnieuw kan bestellen. Ik geef aan dat ik niet terug wil sturen, maar mijn ontbrekende XBOX nagezonden wil hebben. Sorry meneer, maar dat doen we niet. U moet terugsturen en anders kunnen we niks voor uw doen..
Dus teruggestuurd... Na een paar dagen kijk ik nog eens op de site van BOL.COM welke termijnen er genoemd worden voor geldteruggave. Opeens zie ik dat je een retourzending moet aanmelden daar.. Waarom heeft die muts van klantenservice me dat nou niet verteld..? Gelukkig is mijn retourzending nog niet bij BOL.COM aangekomen (volgens track & trace van TNT), dus ik meld mijn zending gauw retour.
Ik wacht geduldig af.. controleer af en toe of mijn zending is ontvangen bij BOL.COM.. en op de 14e wordt deze volgens TNT afgeleverd..
Na een paar dagen maar eens bellen... Klantenservice weet van niks, ik moet maar gewoon afwachten.
Na een paar dagen NOG maar eens bellen, klantenservice weet van niks, ik moet maar gewoon afwachten.
Na een paar dagen NOG maar eens bellen, klantenservice weet van niks...
Ik stuur mails, maar krijg geen antwoord.. ik bel nog eens, ik stuur meer mails... maar alle reacties blijven uit.
Op 24 januari krijg ik eindelijk een mail van BOL.COM. Wat??? Ze zeggen mijn retourzending niet te hebben ontvangen???
Ik bel klantenservice.. maar die weten nergens van en doorverbinden met de afdeling die erover gaat kunnen ze ook niet... Ik stuur per mail de TNT barcode van mijn zending en waneer ik heb verzonden heb.. Maar ik krijg opnieuw TOTAAL geen reactie van BOL.COM. Ik mail opnieuw verschillende malen maar het blijft stil..
Intussen heb ik bijna een maand geleden 380 euro betaald, niet gekregen wat ik besteld heb en wil ik mijn geld nu eindelijk wel eens terug.
Over zes dagen is het een maand geleden en ga ik mijn klacht bij thuiswinkel.org neerleggen..
Hebben jullie ook dit soort k** ervaringen met BOL.COM???
Uur later:
Ik heb eerder bij BOL.COM besteld en nooit problemen gehad. Laat ik dat ook nog even melden.
1 februari 2011:
Vandaag een mail van BOL.COM gekregen:
"Bij navraag is gebleken dat uw retourzending wel is aangekomen, maar niet juist retour is verwerkt. Ik heb dit heden voor u gecorrigeerd."
In de mail worden excuses aangeboden. Ook wordt me verteld dat ik op 6 januari mijn bestelling niet retour had kunnen melden omdat die procedure toen nog niet bestond op de website.
Vooralsnog voel ik me opgelucht. Hoop dat ik inderdaad op korte termijn nu ook mijn geld terug krijg zoals beloofd is.
Ik blijf met het gevoel zitten dat als er iets mis gaat bij BOL.COM het allemaal wel errrruggg veel moeite kost e.e.a. corrigeren..
Bellen met klantenservice.. Op ongeinteresseerde toon wordt me meegedeeld dat ik dan de doos maar terug moet sturen en ik dan mijn geld terugkrijg en ik opnieuw kan bestellen. Ik geef aan dat ik niet terug wil sturen, maar mijn ontbrekende XBOX nagezonden wil hebben. Sorry meneer, maar dat doen we niet. U moet terugsturen en anders kunnen we niks voor uw doen..
Dus teruggestuurd... Na een paar dagen kijk ik nog eens op de site van BOL.COM welke termijnen er genoemd worden voor geldteruggave. Opeens zie ik dat je een retourzending moet aanmelden daar.. Waarom heeft die muts van klantenservice me dat nou niet verteld..? Gelukkig is mijn retourzending nog niet bij BOL.COM aangekomen (volgens track & trace van TNT), dus ik meld mijn zending gauw retour.
Ik wacht geduldig af.. controleer af en toe of mijn zending is ontvangen bij BOL.COM.. en op de 14e wordt deze volgens TNT afgeleverd..
Na een paar dagen maar eens bellen... Klantenservice weet van niks, ik moet maar gewoon afwachten.
Na een paar dagen NOG maar eens bellen, klantenservice weet van niks, ik moet maar gewoon afwachten.
Na een paar dagen NOG maar eens bellen, klantenservice weet van niks...
Ik stuur mails, maar krijg geen antwoord.. ik bel nog eens, ik stuur meer mails... maar alle reacties blijven uit.
Op 24 januari krijg ik eindelijk een mail van BOL.COM. Wat??? Ze zeggen mijn retourzending niet te hebben ontvangen???
Ik bel klantenservice.. maar die weten nergens van en doorverbinden met de afdeling die erover gaat kunnen ze ook niet... Ik stuur per mail de TNT barcode van mijn zending en waneer ik heb verzonden heb.. Maar ik krijg opnieuw TOTAAL geen reactie van BOL.COM. Ik mail opnieuw verschillende malen maar het blijft stil..
Intussen heb ik bijna een maand geleden 380 euro betaald, niet gekregen wat ik besteld heb en wil ik mijn geld nu eindelijk wel eens terug.
Over zes dagen is het een maand geleden en ga ik mijn klacht bij thuiswinkel.org neerleggen..
Hebben jullie ook dit soort k** ervaringen met BOL.COM???
Uur later:
Ik heb eerder bij BOL.COM besteld en nooit problemen gehad. Laat ik dat ook nog even melden.
1 februari 2011:
Vandaag een mail van BOL.COM gekregen:
"Bij navraag is gebleken dat uw retourzending wel is aangekomen, maar niet juist retour is verwerkt. Ik heb dit heden voor u gecorrigeerd."
In de mail worden excuses aangeboden. Ook wordt me verteld dat ik op 6 januari mijn bestelling niet retour had kunnen melden omdat die procedure toen nog niet bestond op de website.
Vooralsnog voel ik me opgelucht. Hoop dat ik inderdaad op korte termijn nu ook mijn geld terug krijg zoals beloofd is.
Ik blijf met het gevoel zitten dat als er iets mis gaat bij BOL.COM het allemaal wel errrruggg veel moeite kost e.e.a. corrigeren..

zaterdag 29 januari 2011 om 22:31
Nee, nooit rotervaringen met Bol. Als er al 'n keer iets fout gaat herstellen ze het meteen zonder gezeik en ik betaal altijd na ontvangst met 'n acceptgiro en maak dus niet van te voren geld over.
Het is overigens normaal dat je de foute zending eerst retour moet sturen en dan 'n nieuwe bestelling moet plaatsen. Anders kunnen ze het niet makkelijk verwerken.
Het is overigens normaal dat je de foute zending eerst retour moet sturen en dan 'n nieuwe bestelling moet plaatsen. Anders kunnen ze het niet makkelijk verwerken.
zaterdag 29 januari 2011 om 22:32
Nee, maar moet er bij vermelden dat ik niets anders dan boeken of dvd's daar koop. Ontzettend vervelend voor je.
Misschien was het allemaal een compleet ander verhaal geweest voor je als de dame in kwestie niet zo ongeïnteresseerd had geleken en jij die voorwaarde van aanmelden retourzending vantevoren had gelezen?
Misschien was het allemaal een compleet ander verhaal geweest voor je als de dame in kwestie niet zo ongeïnteresseerd had geleken en jij die voorwaarde van aanmelden retourzending vantevoren had gelezen?

zaterdag 29 januari 2011 om 22:35
zaterdag 29 januari 2011 om 22:36
quote:Tia Dalma schreef op 29 januari 2011 @ 22:32:
Misschien was het allemaal een compleet ander verhaal geweest voor je als de dame in kwestie niet zo ongeïnteresseerd had geleken en jij die voorwaarde van aanmelden retourzending vantevoren had gelezen?
Ach de ongeinteresseerdheid van die dame kan ik wel mee leven, je moet maar de hele dag dat soort telefoontjes af moeten handelen. En dat retour aanmelden moest stond ook niet vermeld op de pakbon/factuur waar de instructies voor retourzenden verder wel op vermeld stonden.
Nee, het gaat me om de totale afwezigheid van communicatie vanuit BOL. Als het nou om een boek of een plaat gaat.. maar dit is verdorie bijna 400 euri's..en zo rijk ben ik nou ook weer niet...
Misschien was het allemaal een compleet ander verhaal geweest voor je als de dame in kwestie niet zo ongeïnteresseerd had geleken en jij die voorwaarde van aanmelden retourzending vantevoren had gelezen?
Ach de ongeinteresseerdheid van die dame kan ik wel mee leven, je moet maar de hele dag dat soort telefoontjes af moeten handelen. En dat retour aanmelden moest stond ook niet vermeld op de pakbon/factuur waar de instructies voor retourzenden verder wel op vermeld stonden.
Nee, het gaat me om de totale afwezigheid van communicatie vanuit BOL. Als het nou om een boek of een plaat gaat.. maar dit is verdorie bijna 400 euri's..en zo rijk ben ik nou ook weer niet...
zaterdag 29 januari 2011 om 22:44
zaterdag 29 januari 2011 om 22:45
Ik zie overigens wel dit staan bij Bol:
U kunt de meeste artikelen die u bij ons gekocht heeft, tegen bepaalde voorwaarden kosteloos retourneren binnen 14 kalenderdagen. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat bol.com niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een 3S-nummer en bewaar deze goed.
Ik denk dat je er dus goed aan gedaan had je pakket aangetekend te verzenden.
U kunt de meeste artikelen die u bij ons gekocht heeft, tegen bepaalde voorwaarden kosteloos retourneren binnen 14 kalenderdagen. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat bol.com niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een 3S-nummer en bewaar deze goed.
Ik denk dat je er dus goed aan gedaan had je pakket aangetekend te verzenden.
zaterdag 29 januari 2011 om 22:48
@Kiekeboow:
Een bestelnummer is misschien btje te prive?
Volgens mij kan je wel op mijn naam zoeken in jullie systemen. De klantenservice zal een heel dossier moeten hebben intussen gezien het aantal telefoontjes en mails dat ik gedaan heb..
Overigens .. mijn GROOTSTE probleem is dat BOL.COM niet communiceert. Als ik nou af en toe mailtje zou krijgen met. sorry meneer, we zijn er nog niet uit, maar we doen ons best zou het al heel anders aanvoelen.
Een bestelnummer is misschien btje te prive?
Volgens mij kan je wel op mijn naam zoeken in jullie systemen. De klantenservice zal een heel dossier moeten hebben intussen gezien het aantal telefoontjes en mails dat ik gedaan heb..
Overigens .. mijn GROOTSTE probleem is dat BOL.COM niet communiceert. Als ik nou af en toe mailtje zou krijgen met. sorry meneer, we zijn er nog niet uit, maar we doen ons best zou het al heel anders aanvoelen.
zaterdag 29 januari 2011 om 22:50
quote:Erwt schreef op 29 januari 2011 @ 22:45:
Ik zie overigens wel dit staan bij Bol:
U kunt de meeste artikelen die u bij ons gekocht heeft, tegen bepaalde voorwaarden kosteloos retourneren binnen 14 kalenderdagen. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat bol.com niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een 3S-nummer en bewaar deze goed.
Ik denk dat je er dus goed aan gedaan had je pakket aangetekend te verzenden.
Nee. Dat is niet wat de klantenservice mij vertelde. Hou even in de gaten dat ik niet wilde retourneren he.. Ik had het belangrijkste deel van mijn bestelling gewoon niet ontvangen en ik *moest* de rest terugsturen. In dat geval gaat het onder verantwoordelijkheid van BOL.COM (Zie 'garantie' op de site).
Overigens heb ik de algemene voorwaarden er op na geslagen en daarin wordt een incomplete levering niet als geldige voorwaarde voor ontbinden van de overeenkomst genoemd. Terwijl dat eigenlijk wel de oplossing is die BOL.COM in dit soort gevallen kiest.. maar goed dat is eigenlijk terzijde en achterhaald.
Ik zie overigens wel dit staan bij Bol:
U kunt de meeste artikelen die u bij ons gekocht heeft, tegen bepaalde voorwaarden kosteloos retourneren binnen 14 kalenderdagen. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat bol.com niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een 3S-nummer en bewaar deze goed.
Ik denk dat je er dus goed aan gedaan had je pakket aangetekend te verzenden.
Nee. Dat is niet wat de klantenservice mij vertelde. Hou even in de gaten dat ik niet wilde retourneren he.. Ik had het belangrijkste deel van mijn bestelling gewoon niet ontvangen en ik *moest* de rest terugsturen. In dat geval gaat het onder verantwoordelijkheid van BOL.COM (Zie 'garantie' op de site).
Overigens heb ik de algemene voorwaarden er op na geslagen en daarin wordt een incomplete levering niet als geldige voorwaarde voor ontbinden van de overeenkomst genoemd. Terwijl dat eigenlijk wel de oplossing is die BOL.COM in dit soort gevallen kiest.. maar goed dat is eigenlijk terzijde en achterhaald.
zaterdag 29 januari 2011 om 22:53
Nooit problemen gehad tot vorige maand.
Ik had wat besteld en per acceptgiro netjes betaald. Niks aan de hand dus. Totdat ik een paar weken geleden een boek wilde bestellen. Op mijn account stond de factuur nog open. Ik heb toen gebeld met de klantenservice en mijn betalingsbewijs gemaild en toen was het opgelost.
Dacht ik...
Ik kan nog steeds geen bestellingen doen want die worden direct geannuleerd en vervolgens word ik per mail doorverwezen naar hun incassobureau omdat er nog een factuur open zou staan. Ik heb het incassobureau gebeld en zij weten van niks. De klantenservice kan zien dat er geen betalingen openstaan maar kan er ook niks aan doen.
Ik heb het hele verhaal al verschillende keren gemaild. Ook heb ik er duidelijk bij vermeld dat het incassobureau geen gegevens van mij heeft en mij dus ook niet kan helpen. Toch krijg ik steeds weer het antwoord dat ik contact op moet nemen met het incassobureau.
Van het kastje naar de muur dus
Ik had wat besteld en per acceptgiro netjes betaald. Niks aan de hand dus. Totdat ik een paar weken geleden een boek wilde bestellen. Op mijn account stond de factuur nog open. Ik heb toen gebeld met de klantenservice en mijn betalingsbewijs gemaild en toen was het opgelost.
Dacht ik...
Ik kan nog steeds geen bestellingen doen want die worden direct geannuleerd en vervolgens word ik per mail doorverwezen naar hun incassobureau omdat er nog een factuur open zou staan. Ik heb het incassobureau gebeld en zij weten van niks. De klantenservice kan zien dat er geen betalingen openstaan maar kan er ook niks aan doen.
Ik heb het hele verhaal al verschillende keren gemaild. Ook heb ik er duidelijk bij vermeld dat het incassobureau geen gegevens van mij heeft en mij dus ook niet kan helpen. Toch krijg ik steeds weer het antwoord dat ik contact op moet nemen met het incassobureau.
Van het kastje naar de muur dus
zaterdag 29 januari 2011 om 22:55
@ henkkelder: kan ik gewoon zoeken op de naam uit je profiel? Dacht dat het misschien een nickname was. Als er niet nog 100 mensen zijn met jouw naam moet het wel lukken zo.
Ik denk dat ze je mail nog niet eens hebben opgepakt aangezien het onwijs druk is op het moment. Maar zal kijken of ik hem er tussenuit kan vissen..
Ik denk dat ze je mail nog niet eens hebben opgepakt aangezien het onwijs druk is op het moment. Maar zal kijken of ik hem er tussenuit kan vissen..
zaterdag 29 januari 2011 om 22:58
Ja hoor hier ervaring. Een bestelling was dubbel verzonden. De dubbele zending heb ik retour gezonden en originele zending betaald. Toen kreeg ik een rekening van de dubbele zending.
Aangegeven retour te hebben gestuurd. Aangegeven dat ik er officieel zelfs recht op had om te houden omdat het me ongevraagd is toegestuurd (originele bestelling is namelijk geleverd en betaald), retourcode van tnt verzonden. Nou ja van alles.
Schakelen ze een deurwaarder in! En hebben ze mijn account geblokkeerd.
Was niet doorheen te komen bij Bol.com bij de verschillende afdelingen. De 1 weet nergens van, de ander moet het uitzoeken, de nog andere is halsstarrig.
Uiteindelijk heb ik het dus een brief, inclusief alle kopieen van correspondente met Bol en samenvattingen van telefoongesprekken inclusief namen, data en tijdstippen en zo ben ik er van af gekomen.
Gut wat was dat vermoeiend, heeft me onwijs veel tijd gekost.
Heb uiteindelijk wel een cadeaubon van Bol gehad en mijn account is weer vrijgegeven.
Aangegeven retour te hebben gestuurd. Aangegeven dat ik er officieel zelfs recht op had om te houden omdat het me ongevraagd is toegestuurd (originele bestelling is namelijk geleverd en betaald), retourcode van tnt verzonden. Nou ja van alles.
Schakelen ze een deurwaarder in! En hebben ze mijn account geblokkeerd.
Was niet doorheen te komen bij Bol.com bij de verschillende afdelingen. De 1 weet nergens van, de ander moet het uitzoeken, de nog andere is halsstarrig.
Uiteindelijk heb ik het dus een brief, inclusief alle kopieen van correspondente met Bol en samenvattingen van telefoongesprekken inclusief namen, data en tijdstippen en zo ben ik er van af gekomen.
Gut wat was dat vermoeiend, heeft me onwijs veel tijd gekost.
Heb uiteindelijk wel een cadeaubon van Bol gehad en mijn account is weer vrijgegeven.
zaterdag 29 januari 2011 om 22:59
quote:Kiekeboow schreef op 29 januari 2011 @ 22:55:
@ henkkelder: kan ik gewoon zoeken op de naam uit je profiel? Dacht dat het misschien een nickname was. Als er niet nog 100 mensen zijn met jouw naam moet het wel lukken zo.
Ik denk dat ze je mail nog niet eens hebben opgepakt aangezien het onwijs druk is op het moment. Maar zal kijken of ik hem er tussenuit kan vissen..
@kiekeboow
Ik heet echt zo.. Zou het inderdaad erg waarderen hoor..
Bos bloemen of kop koffie ?
@ henkkelder: kan ik gewoon zoeken op de naam uit je profiel? Dacht dat het misschien een nickname was. Als er niet nog 100 mensen zijn met jouw naam moet het wel lukken zo.
Ik denk dat ze je mail nog niet eens hebben opgepakt aangezien het onwijs druk is op het moment. Maar zal kijken of ik hem er tussenuit kan vissen..
@kiekeboow
Ik heet echt zo.. Zou het inderdaad erg waarderen hoor..
Bos bloemen of kop koffie ?