Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
sosofie: leuke vlotte naam!

Catoo, je bent een volhouder...

Ferre: Fedde leuker

Nils: wel OK...maar dat is niet voldoende

Seth: wel stoer maar niet meteen duidelijk hoe te schrijven dus valt af

Jur: wel OK...niet mooi met achternaam

Mels: vindt manlief helaas niet mooi

Ik zou willen dat ik je iets anders kon zeggen...
Haha nee joh, dat hoort er nou eenmaal bij.

Wat vind je misschien nog van Fedor? Of Zeger, Daniel, Mika, Lander, Fender, Jarno, Sven, Borre?
Leuke naam Sosofie! Weten jullie al zeker dat het een jongen is?

(mijn eerste associatie is trouwens: taarten van Abel)
Al die leuke namen!

Ik heb jullie hulp nodig. Wij verwachten een boy of garçon otewel een jongen en hij moet een naam krijgen die in deze drie talen goed uit te spreken is. (Dus geen Thijs helaas of mees )

Nou houd ik niet van de standaard Franse naam, xavier en zo en is mijn man niet dol op te maffe namen.

We zagen een Tomer voorbij komen en hoewel in het Fran en Engles deze naam erg leuk is, is het in het Nederlands een probleem.

Ik vind vele ideen van Catoo geweldig. Ik hou van nieuwe en originele namen zoals Fedde en fendor enzo... Ook Gallishe namen zijn welkom....
Catoo: Mika vind ik geweldig maar is door manlief al afgestreept.
quote:fransoise schreef op 15 februari 2011 @ 09:30:

Al die leuke namen!

Ik heb jullie hulp nodig. Wij verwachten een boy of garçon otewel een jongen en hij moet een naam krijgen die in deze drie talen goed uit te spreken is. (Dus geen Thijs helaas of mees )

Nou houd ik niet van de standaard Franse naam, xavier en zo en is mijn man niet dol op te maffe namen.

We zagen een Tomer voorbij komen en hoewel in het Fran en Engles deze naam erg leuk is, is het in het Nederlands een probleem.

Ik vind vele ideen van Catoo geweldig. Ik hou van nieuwe en originele namen zoals Fedde en fendor enzo... Ook Gallishe namen zijn welkom....

Wat vind je van:

Enzo

Lester

Nolan

Lennox

Troy

Ilay

Scott

Fender

Eloy

Leroy

Ferre

Nilo

Flynn

Norris

Jake

Dexter

Zuco
ianto de welshe vorm van jan
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties, onderhand is Kick afgevallen en blijven Mink en Job over... het is echt heel er moeilijk... pffff, mijn vriend is heel erg 'gek' van de naam Mink maar ik moet erg wennen (al maanden) maar begin het wel steeds leuker te vinden. Job vind ik leuker, maar is misschien weer wat saaier. Wellicht komen er nog meer reacties, alvast bedankt!

@ cejo: Nout vinden wij ook nog steeds een mooie naam, komt niet vaak voor en we krijgen er altijd veel leuke reacties op.

@ francoise: ppfff, sorry ik van de NL namen, dus heb geen inspiratie. Een collega van mij heeft haar zoon Javier genoemd.

Groetjes, Margot
quote:fransoise schreef op 15 februari 2011 @ 09:30:

Al die leuke namen!

misschien zit hier iets voor je bij

Aedan

Tynan

Bowen

Bryden

Caelan

Devlin

Evan/Ewan

Faron

Finian

Flynn

Lennon

Lorcan

Tobin
quote:margot_ent schreef op 15 februari 2011 @ 13:54:

en blijven Mink en Job over... Job Mink ..... gewoon 2 namen.
Mink!!!!! Ik blijf Mink een super naam vinden die ik nog nooit had gehoord maar toch lekker stoer, maar ook lief en super dat je de naam hetzelfde uitspreekt als dat je het schrijft.

fransoise; dankjewel voor het compliment! Ik za nadenken over een naam voor jou.
Fransoise:

Tomer is leuk! Heb nog nooit gehoord van de naam, maar eerste indruk is goed.

Nog een paar ideen (het kan zijn dat ze niet allemaal in het Frans uit te spreken zijn, daar heb ik niet zoveel verstand van):

Lode, Mingus, Lovis, Eron, Tudal, Zenon, Elai, Miller, Siger, Brunon, Fauste, Julot, Lennart, Roemer, Imari, Nobu, Viggo, Levan, Mats, Timon, Tresor.
@Fransoise: Hugo
-
frans!

hallo allemaal! ik gooi mijn dilemma ook maar es in de groep: 22 weken zwanger en we hebben inmiddels een longlist voor onze zoon weten te fabrieken. alleen... we komen niet echt van de longlist naar een shortlist, laat staan naar DE naam ;-)! hoe pakken we dat aan?

de achternaam is "van der ..." en het is wel duidelijk dat wij van nederlandse namen houden. ik meer van iets aparter dan rare man.

ik heb ook al vele vele pagina's op dit topic doorgelezen en kan zo snel geen ander naam meer toevoegen. misschien jullie wel? maar om het nou niet te moeilijk te maken met weer nieuwe lijstjes ... misschien kunnen jullie je licht eens op de onderstaande lijst laten schijnen? (ze staan niet op volgorde van favoriet trouwens)

DE LONGLIST

- thijs (top 20, weet niet zeker of we dat willen)

- thomas (top 20, weet niet zeker of we dat willen)

- bas (top 20, weet niet zeker of we dat willen)

- tim (top 20, weet niet zeker of we dat willen)

- pieter

- tobias

- sil

- luuk

- pepijn

- job

- edin

- sebastiaan (maar eigenlijk te lang met achternaam)

- olivier

- tijl

- teije

- gijs

- marijn (maar ook gebruikt voor meisjes, beetje jammer)

- ilja

- thijmen

- de namen die rare man nog leuk vindt en ik niet, laat ik voor het gemak maar even buiten beschouwing )
Teije! Maar zo heet onze zoon dan ook;-). Verder zou ik persoonlijk niet voor top20 gaan. Uit je lijst vind ik Job, Tijl en Gijs veruit het mooiste!
@ raarmaarwaar.

top20 namen zouden voor mij al afvallen.

Luuk hoort daar ook bij volgens mij.en Gijs

Pepijn en Thijmen zijn populair aan het worden volgens mij.

ik hou van korte jongensnamen dus Olivier,Tobias en Sebastiaan vallen voor mij af.....wel als 2de naam misschien.

Edin en Ilja vind ik te vrouwelijk.

Tijl heb ik moeite met de uitspraak

dus ik hou over

Pieter,Sil,Job,Teije,Marijn...Merijn vind ik een topper.

Aangezien je veel namen met een IJ-klank hebt vind je dat dus mooi dus blijft over Teije en Marijn/Merijn

zo ff een short-list gemaakt hahaha.

zo zou ik het doen
Hoi meiden bedankt!

Flynn en Fynn zijn mijn favos maar mn man kan er niet aan wennen...; De enige namen die hij leuk vind uit de (geweldige trouwens) namenlijstjes zjin Timon en Jake

Ik vind Jake té Americaans en Timon erg leuk maar dan denk ik meteen aan Pumba...

Oh Hoi Raar! ik vind Thijmen geweldig! Of Merijn , Pepijn en Tobias staat ook op ons lijstje..

Hmmm ik ga wel voor T's en F's...

We hebben nu:

Kean

Raphael

Tomer

Owen

Rayan/Ryan

Kyle

Sean

Caspar

Gaetan (geitan)

Sidney

jethro

Collin

Levy

Drago (nee niet DRaco)

Tobias

Timon

.....

Ik vind Forrest trouwens ook erg mooi maar hubbie is bang dat ie achterlijk gevonden wordt... haha... Jammer dat namen zo'n achterban meekrijgen...
@punkiedunkie: teije hoor je niet vaak he? hoe zijn jullie daar zo op gekomen?

@cejo: dat is nog eens knopen doorhakken haha! waarom is Edin te vrouwelijk eigenlijk? Komt het door de associatie met Elin?

bij Tijl heb ik zelf ook twijfels: hoe noem je hem als hij klein is? Tijltje?

Algemene vraag: is er iemand hier die juist WEL een top 20 naam kiest, gewoon omdat ze die het mooist vindt?
Daar zou ik niet mee zitten als ik die naam mooi zou vinden. Ik heb alleen té veel asociaties met top 100 namen..... Het is zo moeilijk....Mijn man wil William en Andrew en zo
@ fransoise is wel heel koninklijk.William of Andrew.

@ raarmaarwaar...ja ik denk dat het door Elin komt dat ik het vrouwelijk vind klinken...Odin of Otis vind ik al stoerder.

En ik kan heel makkelijk knopen doorhakken want het zijn niet mijn eigen knopen hahaha.

maar ik denk wel dat dat de manier is om je lijst korter te maken.

En spreek sommige namen eens uit met de achternaam er achter aan bv Theije van der Ploeg...misschien klinken sommige wel helemaal niet goed.

En ik zou voor mezelf inderdaad geen Top 20 naam willen hebben omdat ik het jammer vind als er dan een timmetje 1 en een timmetje 2 in de klas zitten,hoe mooi ik de naam ook vind er is altijd wel een naam die net zo mooi is maar minder populair
@ fransoise ik lees net de naam Finnean is dat niks??
@raarmaarwaar: wij zijn het hele prisma voornamenboek doorgeploegd, hebben per letter onze favorieten opgeschreven, toen ieder een lijstje gemaakt, deze naast elkaar gelegd en de overeenkomende namen in een 'shortlist' gezet. En dan springt er snel een naam uit:-). Dat Teije fries is, was voor ons een mooie bijkomstigheid; mijn man is half Fries.
quote:raarmaarwaar schreef op 16 februari 2011 @ 19:12:

DE LONGLIST

- thijs (top 20, weet niet zeker of we dat willen)

- thomas (top 20, weet niet zeker of we dat willen)

- bas (top 20, weet niet zeker of we dat willen)

- tim (top 20, weet niet zeker of we dat willen)

- pieter

- tobias

- sil

- luuk

- pepijn

- job

- edin

- sebastiaan (maar eigenlijk te lang met achternaam)

- olivier

- tijl

- teije

- gijs

- marijn (maar ook gebruikt voor meisjes, beetje jammer)

- ilja

- thijmen

De leukste vind ik:

Thijs, Tim, Sil, Gijs.

Tijl vind ik geschreven heel leuk, maar uitgesproken niet.

Wat vind je eventueel nog van:

Ties, Tijn, Tyn, Timme, Tijne
Raar:

Ik ken een Thije (anders geschreven dus)

- tim (top 20 maar wel mooi en kort)

- sil

- luuk

- job

- marijn

- ilja (wordt ook voor meisjes gebruikt, maar wel mooi)

Deze namen vind ik het leukste...maar ja..heb je iets aan onze mening...maakt dat het gemakkelijker?

Schrijf ze eens op incl achternaam, spreek ze eens uit met achternaam en vraag manlief de 3 namen te noemen die als eerste in hem opkomen en doe dat zelf ook. Zonder naar de longlist te kijken...die namen zijn dan dus je top 3.

Misschien staat er dan wel 1 naam in die jullie allebei noemen.
Imre

Thijne

Yorian

Seth

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven