Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
quote:sproet35 schreef op 22 februari 2011 @ 21:54:

het is ook beter dat we elkaar niet zien of spreken.... als ie al reageerde op een berichtje van mij was in in tranen. niet door de inhoud maar door het moment van contact.

hij wil nog wel eensoort van laatste gesprek voeren om evt vragen te beantwoorden naar elkaar maar ik kan t echt nu nog niet aan. en wat levert het op. hij heeft vrijdag contact gehad met mijn jongste zus( zij maakt zich erge zorgen om mij en hoopte dat hij mij op weg zou kunnen helpen met de verwerking, dit omdatex alle contact negeert.. en ik me daardoor nog meer afgewezen voelde) hij was lief, bezorgd en heeft uit zichzelf mij antwoorden gegeven. dus voor mij niet meer zonodig. nadeel echter dat ik nu alleen nog maar de leuke lieve dingen van hem zie, niet meer dat ik erg op mijn tenen liep en dat ie me emotioneel niet voedde... en dat ie ook best wel egoistisch ingesteld is... grrrr.

hij wil wel weer contact als ik er over heen ben... hm... dat zien we dan wel weer...Jeetje Sproet. Volgens mij hebben we dezelfde ex. Heel kut als ze dan ineens lief gaan doen he? Dan kun je niet meer boos zijn...
nee, en boos zijn maakt dat je hem niet meer terugwil...lief zijn doet het tegenovergestelde...

en dat ie dan ook nog zegt wel langs te willen komen als ik er over heen ben??? wt denkt ie dan? dan hoop ik zo ver te zijn dat ik dat ook niet meer wil... trouwens stiekum hoop ik dat het toch nog goedkomt dus!!!! hoe fout van mij... maar wel herkenbaar denk ik
Nee, je mag boos zijn over dat vreemdgaan. Dat begrijpt je ex ook heus wel. En je hebt ook gelijk wat mij betreft; ik kon niet anders..en ze weten het ja. Kan het niet laten er grapjes over te maken tegen ex. Maar goed .

We moeten verder! Sterker nog: dat gaan we ook!!!
hoi, ik ga naar bed... morgen vroeg op, vroege dienst...

zie altijd een beetje tegen naar bed gaan omdat ik t smorgens t moeilijkst heb. dan ligt de dag zo voor je. en ook omdat je bij t wakker worden toch meteen schrikt: tis echt voorbij, ik ben hem kwijt..

ik was niet van plan meer te posten want ook ik sla soms alle adviezen in de wind muis, en dan krijg je boze reacties waar ik verdrietig van word, mar kon hij bij je herkenbare verhaal niet laten.. ik heb btw wel proff hulp gezocht om los van hem te komen en mezelf weer te vinden, zelfvertrouwen te kweken door de handvaten die ik krijg. kreeg de tip om een lijstje te maken met pos en neg punten uit de relatie... enne de lijst met neg punten was wel langer...dat helpt als k zo sterk weer wil dat het goedkomt... maar daarnaast ken ik ook succesverhalen van relatie die uit gingen en waarbij het toch weer goed kwam. soms zelfs na een jaar... (wordt heen en weer geslingerd tussen hoop, wens, en verstandigheid)

ik lees morgen weer mee! alvast welterusten..
Helemaal herkenbaar sproet. Goed dat je hulp hebt gezocht, vind ik echt dapper. Ik wil het toch allemaal zelf doen en dat is misschien soms een beetje onhandig .

Welterusten!
quote:PoIIy schreef op 22 februari 2011 @ 18:25:

Muisje, weet je nog wat eerder met je was afgesproken. Als je iets aan hem wilt SMSen danwel mailen moet je het gewoon hier neerzetten... Dan ben je het weer kwijt, en je wordt niet genegeerd, wij antwoorden wel...

Avril, komt hij trouwens iedere keer echt voor jou naar nederland of heeft hij zelf ook nog echt een sociaal leven hier buiten jou? En hoe lang hebben jullie nu al de afstand?

Hier denk ik inderdaad voor hem persoonlijk een stap verder. Hoop ook dat hij hem echt neemt...

Nief, ben je vandaag weer wat stabieler? Hebben jullie het nog een beetje uit kunnen praten? Of is hij op het toilet gebleven?Hij komt hier ook vandaan, dus zijn sociale leven is ook hier. Het is niet dat hij niet meer terug zou komen als ik out of the picture zou zijn.
Hallo!

Pf, gisteren weer een sms-sessie met ex gehad. Wil hem eigenlijk bannen van mijn mail, want ik merk dat ik daar niet mee om kan gaan. Sms't hij: oke! Tot volgende week!

Lolbroek ook nog. Zo ontstond er dus een sms-sessie over het wel of niet afspreken volgende week. Het is ingewikkeld vind ik, want we blijven zo het misschien nog kleine aanwezige vlammetje aanwakkeren (bij mij iig). Maar goed, ik WIL het wel, in ieder geval nog 1 keer en kijken hoe het is om te "daten", ook al mag het die naam niet hebben. Wat ik echter niet wil is mezelf opdringen, dus dat vertelde ik ex ook. Maakte die een grapje over, maar afspreken was ok. Dus ik: ja, ok?! Zo hoeft het dus niet. Als jij het niet leuk vindt dan liever niet natuurlijk. Maar nee; ex vond het de vorige keer heel gezellig, dus als het nu ook zo kon zijn vond hij het leuk!

Duuuussss.. Goed, wilde het weer even kwijt. Heb voor mezelf dan maar besloten dat ik gewoon kijk hoe het loopt, go with the flow. En ik hoop dat ex er ook zo over denkt. Ik snap hem wel zoals ik eerder zei. Volgens mij vindt hij mij echt nog wel harstikke leuk en is hij nog niet volledig over mij heen, maar die relatie wil hij niet, omdat hij bang is weer in een keurslijf terecht te komen ofzo.. Maar HOE maak ik hem nou duidelijk dat ik dat ook niet wil zonder aan te sturen op een relatie? Ik wil het gewoon leuk hebben met hem en elkaar opnieuw leren kennen zonder druk! Maar ja...

Zo, ben ik het weer even kwijt .
Ja na zon drama avond is het uiteindelijk wel goed gekomen!

Heb de volgende dag mijn excuses aangeboden! Ja, dit heb ik niet echt gedaan omdat ik spijt heb hoor, dat ik heb staan janken, schreeuwen, lachen en dat allemaal door elkaar. Want had je anders verwacht? Mag ik??

En toch was hij de volgende dag chago.

Met een paar luchtige dingen nog een beetje een gezellige sfeer van kunnen maken.

Maar idd, juist als hij lief gaat doen is dat het moeilijkst. Je krijgt toch weer hoop en begint weer van binnen te gloeien als je hem aan het lachen kan maken (of andersom) En dan denk je..zie je nou wel..het is allemaal nog wel te redden!

Vandaag kreeg ik een boze sms van hem, dat hij bij het tanken niet genoeg saldo had op onze rekening. En dat ik te gierig was om van de spaarrekening wat over te zetten.

Nou kijk, dan begin ik weer te koken van binnen en heb het gevoel...F*CK YOU!! Zoek het allemaal uit in je trieste leven en betrek mij daar niet bij, want hij weet donders goed hoe onze financiele gebeuren allemaal te werk gaan. En dat ik wel de laatste ben die gierig is. ]

jeetje het schommelt elke dag zo erg..dat volgende week donderdag zoooooooo ver lijkt (dan hebben we onze eerste afspraak bij een peut)
@ sproet: Ik vind het opstaan op dit moment niet zo heel erg, want zie hem in de badkamer

Maar naar bed gaan, zo eenzaam op de bank, zo koud!

Ergens ben ik wel blij dat het nog winter is. Als het hartje zomer had geweest, had hij nog meer avonden weg geweest waarschijnlijk.
Wat veel geschreven!

Avril: Moeilijk. In onze echt lange afstand hadden we de weekenden die we samen waren wel min of meer echt met elkaar. Althans, misschien dat we 2 dagdelen iets met andere mensen afspraken, maar de rest was echt voor ons. En dat was ook echt nodig. Overigens zagen wij elkaar 1 keer per maand.

Muisje: Denk aan jezelf. Doe wat goed voelt voor je zelf, maar overschat jezelf niet. Je bent sterker en stoerder dan je zelf denkt...

Nief: Wanneer hebben jullie jullie eerste sessie bij de therapeut? Op korte termijn? Want heb het idee dat jullie elkaar alleen maar pijn doen. Niet alleen hij jou, maar jij hem ook.

Waterspin: heel herkenbare gedachte. Zeggen dat je spijt hebt en het anders zou doen. Waarom doen ze het dan niet!

Het is toch inderdaad niet niets wat je weggooit?

Het is toch waard om er voor te vechten. Het kan altijd mislukken, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd...
@ Polly: Thanks! Moeilijk om te doen wat goed voelt voor mezelf..
wat een rot dag... de hele tijd huilbuien, totale paniek..

wel gewerkt, huilen in de auto, in de donkere kamer, huilend thuisgekomen... kaartje van jongste in de bus. niet meer verwacht, heel lief, heel verdrietig, heel erg missen!

en dan brul ik maar weer: Waarom moest het zo? Ik mis je!

( en het kan echt niet, voelde me ook zo eenzaam en onbegrepen in de relatie.. en toch is het ook een schreeuw van : neem me terug! je kinderen missen mij ook!)

morgen dagje vrij genomen, voorzie een huildag helaas... en dat na 5 maanden... gaat het nou nooit over?
Sproet toch... Heb je geen mensen in de omgeving die morgen je afleiding kunnen geven. Probeer niet alleen te zijn. Het moet natuurlijk uiteindelijk wel, alleen kunnen zijn, maar jij klinkt alsof je nu mensen nodig hebt...
@Sproet: Het gaat echt over zegt men. Ik kan je helaas die garantie niet geven, want dit is mijn eerste keer liefdesverdriet, maar zoals alle anderen om mij heen zeggen: het gaat over!!! Gun jezelf die tijd. Hartstikke lief van die kinderen dat ze je zo'n kaartje sturen..Geniet daarvan, ook dat is liefde (klinkt wat zweverig). Het werkte niet, je zegt het zelf, dus je moet erdoorheen en dan kun je weer verder! Huil lekker, dat hoort erbij. Je hoeft niks, moet niks. Anders ga je morgen lekker een dag de natuur in, hoofd leeg laten lopen tijdens een flinke wandeling ofzo..wil ook wel eens helpen is mijn ervaring.
En wat Muisje zegt; zie het als een compliment dat ze nog aan je denken! Niet alleen als een pijnlijk iets.
ik ga morgenochtend naar mijn moeder... wil ook niet alleen zijn..ga ook wel met de kleinkinderen naar buiten...

vannacht om 4 uur wakker.. angstzweten, huilen, paniek.

en ik weet verstandig gezien ook wel dat terugkeren in deze relatie, zelfs al zou hij willen, geen optie is. maar het verdriet is er echt niet minder om. ik mis hem en de kinderen, en ik denk ook wel dat ik het wel weer zou kunnen als ik de therapie blijf volgen. alleen hij zal ook goed naar zichzelf moeten willen kijken en iets gaan doen.. en dat zit er niet in..

maar kunnen jullie je voorstellen dat ik denk: het komt bij iedereen goed, behalve bij mij! al 5 mndn vechten, verdriet, angstgevoelens, continu...

vandaag had ik m bijna gebeld dat het helemaal niet goed ging, dat ik hem nodig had, of ie me wil helpen...

niet gedaan, ik durf niet..
en ik zou het echt wel uit kunnen houden als ik wist dat ik er echt uit kwam en dat ik wist hoe lang het nog duurt...

want het is niet van: nog 3 maanden en dan zijn jullie weer bij elkaar... nee, dit blijft zo. niet meer samen... en het is soms echt zo groot dat ik het niet wil geloven
Ik snap het angstaanjagend goed Sproet..

Je volgt therapie? (heb je topic niet gelezen sorry)

Misschien is het iets voor je om in kleine stappen te kunnen denken? Per moment bijna..

Mij helpt: "adem in, adem uit" als ik mijn gedachten alle kanten op voel gaan. Eigenlijk een soort meditatie, heel kleinschalig dan. Het helpt me om mezelf rust te geven. Dan is het verdriet niet zomaar weg, maar op dat moment ban je even al je gedachten aan hoe erg het is. En het IS ook erg, maar er komen ook weer leuke dingen, alleen ben jij er nog lang niet aan toe om dat te zien, dus kleine stapjes...per moment. Heeft je therapeut daar geen handgrepen voor misschien?
Je komt eruit!!! Maar ben niet te streng voor jezelf en geef jezelf de tijd. Vijf maanden is niet zo lang, echt niet. Er komen echt andere dingen voor je verdriet in de plaats, hou vertrouwen..en ik weet hoe moeilijk het is.
ik vind het ook erg lief dat ze nog aan me denken. we hadden een erg goede band. maar ik word er wel mee geconfronteerd dat ik hen ook niet meer zie.

ik heb ineens ook allerlei vragen aan hem... waarom dit en waarom dat... maar hij zal het opvatten als verwijten. maar ik blijf er in mijn hoofd wel steeds mee bezig. kennen jullie dat en wat deden jullie als je geen antwoord zult krijgen op je vragen? ik kan het niet naast me neer leggen... ik durf het niet aan hem te vragen omdat ik dan stomgenoeg bang ben dat ie boos wordt en dat dan helemaal de kans verkeken is....

( hij wil in de toekomst wel es langskomen voor koffie... en dan hoop ik toch heel stiekum dat ik sterker ben en dat we evt toch weer samen kunnen zijn...erg he?, maar wel heel eerlijk..)

hoe gaan jullie om met het verlies van een partner, een toekomst met hem, alle dingen die je gaat missen en nu al geen deelgenoot meer van bent... ik word er angstig en onzeker van...en das raar want voor hem had ik ook een leven en nu lijkt het wel voorbij..:(
k doe ook adem in en adem uit en ook "dit gaat weer voorbij". ik heb het topic met motto's gelezen..

fijn om van jullie te horen. omdat jullie ook nog in het proces zitten komt dat anders over als wanneer je het al jaren achter de rug hebt..
Heerlijke mantra: Adem in, adem uit...

Helpt hij jou ook zo goed?

Sproet, ik zit nog deels in de ontkennende fase, heb nog hoop. Hoewel ik momenteel me ook wel goed voel in mijn eentje. Heb ook idee dat alles wel goed komt, alleen of samen. Ik red het wel.

Ook voor een mantra Muis: ik red het ik red het ik red het...
Zelf heb ik ex een brief geschreven. Zonder expliciete vragen, maar wel mijn gevoel uitgelegd. Maar hij gooide dan ook van de een op de andere dag de deur dicht. Voor mij heeft vragen geholpen, want zo heeft hij me kunnen uitleggen waarom hij dat zo deed en wat hem allemaal dwars zat. Ik begrijp het nu.

Het ligt er wel een beetje aan waar die vragen over gaan die je hebt..Zijn het "grote" vragen? Of vragen als: waarom zei je toen dit en deed je toen dat? Op details ingaan heeft geen enkele zin lijkt me. En er zullen altijd vragen overblijven. Stel hij beantwoordt je vragen...dan komen er gewoon weer nieuwe. De kunst is denk ik juist om het te accepteren. Maar als jij bijvoorbeeld niet weet waarom hij een einde maakte aan jullie relatie dan vind ik dat wel een relevante vraag...Neem alleen aan dat die na 5 maanden wel beantwoord is toch?

Hoe dan ook heel lastig allemaal, ik weet het.
Ohja Polly! Hij kwam van jou he! Ja, nogmaals bedankt!! Vooral 's avonds voor het slapen gaan geeft dat echt even rust. Het is gewoon zo simpel en bant alle andere gedachten. Alleen het moment blijft dan over, heel fijn.
is de hoop terecht polly? heb je nog contact hierover met je ex?

of helpt het jou ( mij wel) om het aan te kunnen

muisje: is het prettig het contact met jouw ex of maakt het je ook onzeker en wakkert het idd je vlammetje aan?

mijn zusje zei: je bent verslaafd aan hem en als je hem spreekt of ziet, krijg je gewoon weer een shot en kom je nooit van je verslaving af...

voor mij is geen contact wel beter als wel contact. contact doet pijn( heb ik ervaren) en het gemis wordt groter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven