Even uithuilen hoor...

09-04-2011 22:22 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een lange relatie die naar is geeindigd een hele lieve leuke vent ontmoet via internet. Gelijk bij de eerste ontmoeting een enorme klik en het werd een soort LAT (woonde op een uurtje rijden) maar durfde ook nog niet volledig voor te gaan. Na een half jaar heb ik even pauze gevraagd. Benauwde me een beetje en zag even geen toekomst. Leek me beter hem niet aan het lijntje te houden dus gaf hem ook zijn vrijheid in d etussentijd. Pauze zou iig paar weken zijn.

Na 3 weken nam ik contact op. Bleek dat hij erg verdrietig was geweest omdat hij dacht dat hij me echt kwijt was en had zich weer op een date gestort. Had intussen paar keer met met die vrouw afgesproken en ook wel gezoent enzo, maar hij werd er niet echt warm of koud van. Na een week van enig contact en waarin hij aangaf me nog even leuk te vinden enzo, maar nu ook even geen toekomst meer te zien, ben ik langs gegaan. Was heel fijn. Uitgesproken dat we elkaar niet kwijt wilde..ook weer in bed beland ed. Ik had dus weer hoop maar daarna ging hij nog wel op date weer met die vrouw. Dat vond ik raar. Daarna weer wat afstandelijk..wil wel afspreken maar gaf ook veel excuses om het niet te doen..had nog rust nodig, etc.

Trok t gister niet meer en heb maar afscheidsmail gestuurd en m veel succes gewenst omdat ik toch t idee had dat hij niet echt meer wil blijkbaar. Niets meer gehoord.

Voel me zo naar :(
quote:anneky schreef op 09 april 2011 @ 22:59:

Heb ook wel het idee dat hij msch denkt dat ik er alleen voor wil gaan omdat ie weer iemand heeft ontmoet ofzo..ook dat proberen uit te leggen dat dat niet zo was. wist dat immers niet toen ik weer contact opnam...

Maar je wist het wel toen jullie weer eenmaal contact hadden.

Hoe dan ook, vind jullie beide beetje vreemd doen, dus lijkt me dat dit het niet gaat worden.......
Je maakt het uit met hem, ook om zoals je zelf zegt, hem de vrijheid te gunnen om door te gaan. Dan is hij even verdrietig, dan gaat hij door en dan sta jij opeens weer op de stoep. Je kan niet van hem verwachten dat hij dan spontaan alles uit zijn handen laat vallen om weer vol voor jou te gaan. Ook niet als je seks hebt gehad, seks is geen bindmiddel. Ik kan me ook voorstellen dat zijn ego gekrenkt is. Jij had twijfels, jij heb het uitgemaakt en het is nu maar de vraag in hoeverre je er nu wel helemaal voor kan gaan. Straks laat hij alles uit zijn handen vallen en dan begin jij over een week weer te twijfelen. Je lijkt voor hem niet echt een betrouwbare keus te zijn.

Vervolgens stuur je hem een afscheidsmail. Een mail!! Wat verwacht je nou dan? Jij hebt de indruk dat hij jou aan het lijntje houdt. Ik denk dat hij de indruk heeft dat jij hem aan het lijntje houdt. En dat kan ik me van hem eigenlijk goed voorstellen.
Ik begrijp heel erg goed dat deze meneer niet reageert op je mail. Wat verwacht je van hem? Op mij kom je over dat je hoopt dat hij in zijn reactie laat weten dat hij enorm veel om je geeft en dat hij je niet kwijt wil. Maar dat hij geen reactie geeft, is misschien wel een bevestiging van wat je diep van binnen dacht; Hij is ook niet zo heel erg met jou bezig.

Daarnaast, wat had je anders verwacht. Je zag geen toekomst in de relatie, het benauwde je. Je maakt het uit, na drie weken neem je weer contact op en wil je hem niet kwijt. Dan "trek" je het opeens niet meer en stuur je een afscheidsmail...

Zie je zelf ook een beetje dat je onvoorspelbaar bezig bent en dat je acties niet echt geloofwaardig zijn.

Dus heel onverwacht kom dit toch niet, of wel?
Geen contact meer opnemen. Het is voorbij. Je stuurde hem een afscheidsmail. Dat was dus het afscheid, punt.

Sterkte!
quote:anneky schreef op 09 april 2011 @ 22:22:

Na 3 weken nam ik contact op. Bleek dat hij erg verdrietig was geweest omdat hij dacht dat hij me echt kwijt was en had zich weer op een date gestort.Had hij er niet even een telefoontje aan kunnen wagen voordat hij zich in de armen van een andere vrouw stortte? Gewoon even om jou te laten weten dat hij erg verdrietig was. Of heb jij de pauze ingelast en gelijk de (denkbeeldige) deur op slot gedraaid en tegen hem gezegd, dat hij geen contact meer met jou mocht opnemen? Nou ja, jullie hebben beide een moment gekend dat je geen toekomst meer met de ander zag. Dat moment hebben jullie alleen niet gelijktijdig gehad; waarschijnlijk heb jij daardoor een on-afgerond gevoel. En natuurlijk het idee dat hij met een andere vrouw zoent, steekt ook een beetje. Koester de fijne momenten die je hebt gehad met deze man en pak de draad van je eigen leven weer op. Sterkte voor nu .
Ben je misschien vooral ontgoocheld? Dat zo'n ongekend lieve man 'toch' niet als een schoothond op je wacht en kwispelend achter je aanloopt zodra jij weer een commando geeft?

Ik geef hem groot gelijk.
Je hebt zelf aangegeven dat je rust wilde, na 3 weken hang je weer aan de bel en constateert dat hij al met een ander aan het daten is.

1. Je hebt jezelf waarschijnlijk te hoog ingeschat.

2. Zo verdrietig was hij niet, want anders ga je niet gelijk daten met een andere vrouw. Dan laat je dat "verdriet" eerst bezinken.

Dus in zijn optiek is het "voor jou 10 anderen".
quote:Frankie33 schreef op 10 april 2011 @ 10:05:

Ben je misschien vooral ontgoocheld? Dat zo'n ongekend lieve man 'toch' niet als een schoothond op je wacht en kwispelend achter je aanloopt zodra jij weer een commando geeft?

Ik geef hem groot gelijk.

Ik ga akkoord met dit en alle andere soortgelijke reacties.

Je lijkt mij gewoon gekrenkt omdat die niet al die weken huilend op jou heeft zitten wachten. Je kan dan nog iets zeggen over hoe die het heeft aangepakt, maar hij heeft jouw ruimte gerespecteerd en heeft jou ook de waarheid verteld.

Jij was diegene die zo wispelturig was, "pauze" wou, en dan doodleuk na 3 weken weer komt aankloppen bij hem. Wees blij dat hij het fatsoen heeft gehad om er nog eerlijk over te zijn.

Met jouw afscheidsmail kon die helemaal niets, ik vind het ook niet raar dat die niet antwoord.

Wat de sex betreft, dat had je dus gewoon niet moeten doen, maar dat is eveneens jouw verantwoordelijkheid. Je was er immers toch zelf bij?

Goede les voor de volgende keer zou ik zeggen :P
Jullie reacties hebben me wel geholpen de dingen van een andere kant te bekijken. Heb dat hem ook laten weten (wel per mail want bellen durfde ik niet zo goed). Hij heeft daar ook positief op gereageerd. Gaf ook aan dat hij het wel degelijk begreep en ook dingen verkeerd had aangepakt en verkeerd had opgevat. Ook wil hij me nog wel een keer spreken om alles te bespreken en niet stilletjes te verdwijnen. Daar ben ik blij mee.

Dan houden we er beide een goed gevoel aan over. Ook al doet het wel even zeer dat ik het zo dom aangepakt heb en hem daardoor kwijt ben.
Lieverd, je bent nog maar net alleen na een lang huwelijk, je hebt kleine kinderen...

Heb je echt zin in nu al ingewikkelde relatieperikelen? Gesprekken, moeilijk gedoe?

Ik wil dat dus niet. En ik had een leuke man ontmoet waarmee het ook goed klikte.. Alleen kreeg ik het er ook benauwd van.

Ik begon met aantrekken en afstoten, en ik herkende het bij mezelf.

Gelukkig was deze man verstandig genoeg om zelf ook afstand te nemen. Ik ga anders spelletjes spelen.

Op het moment dat ik afstand nam wou ik weer dichterbij, maar zodra dat het geval was wou ik weer wegrennen.

Uiteindelijk heb ik het hem uitgelegd in een mail en dat was het dan. Die avond nog bij hem geweest, het erover gehad en afscheid genomen. Ik heb hem daarna niet meer gezien en dat is beter, dan kan hij voor zichzelf op zoek naar iemand met minder issues dan ik.

Pas als ik echt heb verwerkt wat me is overkomen, verlaten voor een andere vrouw dus, kan ik me weer op het relatiepad begeven, maar dat is nog lang niet zover.

Misschien moet je eerst je eigen leven op orde brengen, dat geldt wel voor mij tenminste...
Oeps NW..dat herken ik wel wat je schrijft! Aantrekken en afstoten..

Misschien heb je gelijk...eerst wat meer rust in de tent en misschien loopt er tegen die tijd nog wel zo'n leuke man rond..hoop ik..maar weet eigenlijk niet of ik daar zoveel vertrouwen in heb.

Ach het gesprek kan geen kwaad..het is ter afsluiting want blijkbaar is hij al verder naast dat hij gek is op mij. Ook best vreemd eigenlijk maar het zij zo.

Voelde me vreselijk rot het weekend maar werd ineens uit het niets getrakteerd op een heerlijk etentje met een vriendin die ik al heel lang niet had gezien..Besef daardoor ook dat ik hele lieve mensen om me heen heb en het wel ga redden alleen. Maargoed, dat alles los van 'hem'
Mijn god zeg. Jullie hebben het leuk samen. ZO leuk dat jij een break inlast omdat je 'geen toekomst meer ziet'.

Tptale radiostilte en dan opeens moet alles weer 'als vanouds' zijn. Alleen, dat was het niet. Want hij was al eens gekwetst, had een date gehad met een andere vrouw en er nog 1 op stapel staan. Hij is mogelijk een beetje bang om weer gekwetst te worden en moet zich even bezinnen.

Jij vult alvast maar voor hem in dat hij er vast geen zin meer in heeft en dus heb jij er zo ook geen zin meer in. Besef goed dat dit hele scenario alleen en uitsluitend in jouw hoofd speelt. HIj weet dit niet. Omdat jij hem dat niet vertelt.

Hij moest zich dus even bezinnen. Nu wordt hij alsnog bruut gedumpt via de email.

EN dan DURF jij te klagen dat hij geen contact opneemt???!! Het leven is verdorie geen filmscript! Het idee dat mannen hun uiterste best moeten doen om je alsnog 'terug te winnen' is een VERZINSEL!

Jij stoot hem af, hij likt zijn wonden en gaat verder met zijn leven. Zou jij ook moeten doen.
De volgende keer dat je afscheid van iemand neemt niet meer via de mail doen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Dus jij besluit afstand te nemen hij vindt dat naar maar neemt zijn verlies en kijkt verder. Dan kom jij terug in zijn leven en zegt : ik wil je toch. Waarop hij blij is en ook de vrouw met wie hij inmiddels een date heeft nog een keer ziet. Wat jij dus duidelijk niet leuk vindt en dit wellicht hem ook duidelijk gemaakt hebt. Dan maak je uit via de mail. En bent verbaasd dat hij niet beter zijn best doet voor je.

Dat verbaasd mij niks. Ik bedoel: Mijn vriend maakt me zijn ex om vervolgens terug te komen en zegt dan dat hij me weer wil maar dan moet ik die ander die ik inmiddels ook zie niet meer zien. Het komt nogal controlerend op mij over. Dan maakt mijn vriend het uit via de mail en gaat klagen op Fokforum.

Sja....

Ik acht de kans zeer aanwezig is dat dit de gevolgen van jouw eigen keuzes zijn. Hij wil je wellicht gewoon echt niet meer.

Ik zou dat namelijk denk ik ook niet willen als iemand zo met me is om gegaan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Vlammetje1203 schreef op 11 april 2011 @ 21:21:

EN dan DURF jij te klagen dat hij geen contact opneemt???!! Het leven is verdorie geen filmscript! Het idee dat mannen hun uiterste best moeten doen om je alsnog 'terug te winnen' is een VERZINSEL!

.Eens
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ach dames, beetje begrip voor TO mag ook hoor.

Ik snap je wel Anneky.

Maar ik ben er achter gekomen dat zolang ik mijn scheiding niet echt heb verwerkt, ik geen relatiemateriaal ben.

Dat aantrekken en afstoten is voor mij een symptoom dat ik er nog lang niet aan toe ben.

En zo lang dat zo is, zal ik alleen een ander (onbedoeld) pijn doen, omdat ik die tweede stap niet kan zetten.

Verliefd worden, dat lukt dus wel, maar zodra dat een beetje afzakt begint het getwijfel weer.

En dat ligt dan niet aan die ander, maar aan mij.

Verstandelijk gezien kan hij dan nog zo ideaal zijn, als je gevoel nog niet geheeld is ga je toch weer rare dingen doen/denken... moeilijk doen, aantrekken en afstoten dus...

Dus sluit het netjes af met deze man, laat hem los, geen contact meer, hier ga jij, en hij ook, niet gelukkig van worden.

Als de tijd rijp is komt er misschien nog wel een hele leuke lieve man op je pad.

En zo niet, dan niet.. ik zorg voor afleiding, doe leuke dingen met vrienden/vriendinnen, heb het fijn samen met mijn kinderen, leuk werk.. gewoon een goed leven.

Daar heb ik geen man voor nodig. En jij toch ook niet?
NewWoman, wat een mooie post en helemaal met je eens.

Zit in een soortelijke positie, mijn relatie is ook uit na 2 jaar. Het is klote maar ik probeer het leuk te maken voor mezelf, ik heb een paar dvd boxen besteld en daar ben ik lekker zoet mee in de kindvrije weekenden. Ook doe ik zat leuke dingen met vriendinnen. Ik ben bezig om 'oude' contacten weer aan te halen. Ik merk dat vriendschappen eigenlijk belangrijker zijn dan een vent hahah. Ach, er zal heus wel iemand verschijnen in mijn leven hoor maar ik vind het ook wel prima zo hoor.. Lekker alleen, geen verplichtingen naar elkaar toe. Single zijn heeft ook voordelen..

Succes TO!!!!
Inderdaad Liefie, single zijn heeft ook heus voordelen.

Wat je zegt over vriendschappen, ook helemaal mee eens.

En wat dacht je van familie?

Ik weet niet hoe het met jullie familie zit, maar ik ben me er de afgelopen paar jaar weer goed van bewust geworden hoe fijn het kan zijn als je lieve familie hebt, en die heb ik.

Als ik zie hoe mijn broer en schoonzus met mijn kinderen omgaan, hoe dochterlief schaterlacht om zijn grapjes, hoe ze knuffelen met de tantes, oma en de grote neven en nichten.

Als ik zie hoe mijn kinderen zich heerlijk wentelen in dat warme bad vol liefde wat mijn familie ons biedt..Als ik zie hoe ze nijntje-puzzels maken met mijn zoontje van 12, die in zijn hoofd gewoon nog een peutertje is, en blijft...

Als mijn zus met alle liefde zijn luier verschoond, van zo'n grote kleine jongen, hoe ze grapjes met hem maken.. Hoe de kinderen pret hebben en lachen...

En hoe dochter soms serieuze gesprekken heeft met tante of oma...

Als ik dat zie, dan schiet ik helemaal vol!

Mijn kinderen hebben voorlopig genoeg ellende voor de kiezen gehad, een scheiding, en meteen een nieuwe partner bij papa...

Nee, ik ga eerst mijn basis herbouwen, samen met mijn kinderen en talloze lieve mensen om mij heen.

Want ik ben niet alleen, ik vorm samen met mijn kinderen een nieuw gezin, en daar hoort voorlopig zeker geen nieuwe partner bij, alsjeblieft niet....

Anneky, bouw aan je basis, voor jezelf en je kinderen, daar heb je op de lange duur meer aan dan zo snel alweer ingewikkelde relatiedingen...

(Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik voor eh.. jeweetwel een 'vaste scharrel' heb... geen verplichtingen, geen eisen. gewoon soms een gezelige avond/nacht, met alles erop en eraan.. maar een relatie...? Nee dat is het niet en wordt het ook niet, dit gaat volledig buiten de kinderen om, hem zie ik alleen af en toe als ze bij hun vader zijn)
quote:NewWoman schreef op 12 april 2011 @ 14:49:

Inderdaad Liefie, single zijn heeft ook heus voordelen.

Wat je zegt over vriendschappen, ook helemaal mee eens.

En wat dacht je van familie?

Ik weet niet hoe het met jullie familie zit,

Want ik ben niet alleen, ik vorm samen met mijn kinderen een nieuw gezin, en daar hoort voorlopig zeker geen nieuwe partner bij, alsjeblieft niet....

Anneky, bouw aan je basis, voor jezelf en je kinderen, daar heb je op de lange duur meer aan dan zo snel alweer ingewikkelde relatiedingen...

(Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik voor eh.. jeweetwel een 'vaste scharrel' heb... geen verplichtingen, geen eisen. gewoon soms een gezelige avond/nacht, met alles erop en eraan.. maar een relatie...? Nee dat is het niet en wordt het ook niet, dit gaat volledig buiten de kinderen om, hem zie ik alleen af en toe als ze bij hun vader zijn)Ik heb wel familie maar ik ga daar niet zo mee om, ben dus geen familiemens. Je hebt gelijk, je kinderen en jij zijn je gezin en daar moet iedereen het maar mee doen. Ik zie me eerlijk gezegd ook niet meer samenwonen met een partner, een latrelatie is voldoende. En een scharrel, you go girl, je hebt helemaal gelijk. Wel de lusten niet de lasten

TO, gaat het weer een beetje??? En heb je wat aan onze adviezen??
NW: dat was hij dus eerst ook..zo'n 'scharrel' maar het werd steeds een beetje meer en dat voelde wel ok want hij woont hier een stukje weg dus had gewoon mijn eigen veilige circeltje en geen kans dat ik m op andere dagen bij de appie tegen zou komen ofzo. Waardoor ik de pauze erin gooide was vooral omdat hij eigenlijk mijn kinderen wel eens zou willen zien omdat die zo belangrijk voor me zijn. Niet eens in de hoedanigheid als vriend hoor, gewoon een keertje speeltuin ofzo. Maar toch was dat genoeg om mij te 'spooken'.

Samenwonen ed wist hij al hoor...de eerste jaaaaaaren niet!

Anyway..ik ben eens met de basis hoor. En mijn kinderen komen ten aller tijde voor. Ik ga wel het gesprek met hem aan morgen..we zullen wel zien hoe het is elkaar weer te zien en welke punten er liggen. Ik heb geen idee hoe het uitpakt..ik zie het wel even

Ik heb ook niet de mazzel van zo'n familie waar je over schrijft NW...heb mijn moeder en heb daar nu een hele goede band mee en een zus die verweg woont en ik dus niet zoveel aan heb. Wel heb ik lieve vriendinnen en daar voel ik me ook rijk mee.

Maargoed..we zullen zien hoe het loopt morgen...
Hoe is het gesprek gegaan Anneky??
Op zich wel ok...ik heb het niet handig aangepakt en hij heeft er een zootje van gemaakt daarna. Blijkt dat die date een extreem heftige tijd heeft gehad en niemand heeft. Hij durft haar niet te laten vallen, bang ook dat ze zichzelf wat aandoet. Beseft wel dat hij dit niet verder door kan laten gaan omdat ze hoopt op heelveel meer en dat gaat niet omdat zijn hart dus bij mij ligt.

Heb m duidelijk gemaakt dat dat alles los staat van ons (en of er uberhaupt nog een ons vervolg komt) en dat hij het op moet lossen.

Daarna zien we wel weer. Ik heb even wat afstand genomen want net wat NW zegt, wordt wel erg complex zo en daar heb ik ook niet veel zin in. Al ben ik echt gek op m hoor...en merk dat ik er absluut nu anders tegenaan kijk dan een tijdje terug.
Je bent een beetje een jojo is het niet?
Ja best wel eigenlijk :(
Nou Anneky, ik word al moe als ik het alleen maar hoor! (lees..)

Hij had een date en die date heeft verder niemand en hij is bang dat ze zich van kant maakt als hij het contact stopt? Maar zijn hart ligt bij jou??

Ja hoor, kom op zeg!

Nou, ik zou er nu al helemaaaaaaal klaar mee zijn, wat een gezeik.

Ga lekker je eigen leven oppakken, met je kinderen.

Zo'n type kan jij toch missen als kiespijn..

Ik voel plaatsvervangende irritatie als ik dit lees.

Laat hem het fijn zelf uitzoeken, jij kan je energie wel beter gebruiken

En dat jij het niet handig hebt aangepakt, dat vind ik niet zo raar, je bent na 20 jaar gedumpt door je echtgenoot en dat is krap een half jaar geleden.

Ik zeg, helemaal afkappen, als het al zo begint zou ik er klaar mee zijn, en er echt geen toekomst in zien hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven