Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
Net zo'n 22 minuten stevig gewandeld ( Esmee op de fiets er naast) het bij 22 minute gehouden, want ze wou niet verder.. Arm kind haha.. Af en toe even gejogged omdat ze behoorlijk de vaart er in had. Voelde lekker zeg!

Baukje.. Jongeren hebben dus een duidelijke voorkeur voor een bepaald onderdeel? Ik heb ooit eens een 10 wekelijkse atletiek snuffel gedaan en weet nog goed dat ik vooral de hordes en hoogspringen vreselijk vond. Was wel goed op de sprint. Wat leuk dat je daarvoor zelfs cursussen kunt volgen en dat allemala vrijwillig?
Je moet natuurlijk bevoegd zijn om te jureren. Ik heb zelf de cursus algemeen jurylid gevolgd (alle onderdelen van de meerkamp) en een aparte cusus tijd (handmatig klokken- maar dat wordt tegenwoordg eigenlijk alleen nog maar gedaan voor het geval de electronische tijdswaarneming het laat afweten).

Is inderdaad allemaal vrijwillergerswerk. De cursussen worden wel volledig vergoed door de av. En het is op zich heel leuk werk. Alleen het kost eigenlijk veel te veel tijd. Maar als ouder van 6 kinderen die allemaal op de atletiek zitten voel ik me wel verplicht mijn steentje bij te dragen.

En soms zo leuk, dan komen atleten je na afloop bedanken. Sinds ik weet hoe leuk dat is bedankt ik nog sytstematischer voor bekertjes drinken en sponzen tijdens wedstrijden en groet alle verkeers regelaars.
Baukje.. Mooi om zo je steentje te kunnen bijdragen! JIj nog lekker aan het lopen of ben je in " rust" voor de 60 km voor volgende week?
Beide juudje, ben nog aan het lopen en neem mijn rust. Vanavond nog gewoon 1 1/2 uur met de club meegetraind maar dus niet maar zoals gebruikelijk er nog 8 km aangeplakt door er hardlopend heen en weer terug te gaan.

Zaterdag en zondag wil ik nog bij elkaar opgeteld zo'n 2 1/2-3 uur lopen. En dan om de dag een beetje onderhouds werk tot tweede paasdag. Heb me voor de komende week in ieder geval voor de clubtrainingen afgemeld.
Baukje.. Moet wel lachen als je zegt rustig aan doen ( 1,5 uur lopen ) pffff.. Heb je een tijd voor ogen?

Vandaag ziet het weer er weer lekker uit, een zonnetje maar nog niet zo warm. Ideaal loopweer. Vandaag een lekkere wandeling maken.
Lieve allemaal, bedankt voor de tips en (vooral!) het geruststellen. Mijn benen voelen lekker, ik heb mijn startnummer al in bezit en ga ervoor! Geen tijd voor ogen wel uitlopen zonder wandelen en zonder blessures. Succes allemaal, fijn weekend en uiteraard laat ik volgende week horen hoe het gegaan is!
Succes Daan.

En Driewieler, die is waarschijnlijk intussen al vertrokken, maar ook jij heel veel succes.

Juudje alles is relatief. Maar en minder km's maken en de duurlooptempo's aan de ondermarge lopen is een vorm van rust inbouwen.

Mijn jongste dochter is gelijk uit school naar een feestje gegaan dus ik hoefde haar niet op te halen. Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om ipv morgenochtend vanmiddag al te gaan lopen. Heb ik mijn rustdag dus naar morgen verschoven. Hoef ik niet extra vroeg mijn bed uit om toch op tijd bij de juryvergadering te zijn.

Er waren nog aardig wat wandelaars in het bos zo op een vrijdag middag. Ruim 17,5km gelopen. Nog 10 dagen te gaan tot texel. Vanaf nu train ik alleen nog maar om de dag dus nog maar 4 trainingen te gaan.
Daan en Driewieler, heel veel succes!

Hier vanmiddag duurloop met de groep 100 minuten. Volgende week staat er een crossloop wedstrijdje van 10 km ingepland in het schema. Leuke route, leuke locatie dus die ga ik lekker meelopen...
Vanmiddag mn 1e hardloopevenement!!

(maar 5 km hoor, maar toch, wish me luck )

*is helemaal opgewonden*
Tijgermeisje, wat leuk! Succes! :D
Zijn hier trouwens meiden die meelopen met de marikenloop? Ik doe zelf de 10 km en kan nu net 8 km hardlopen. 10 moet vast ook echt wel lukken. Had 2 weken niet hardgelopen (slecht!) en gisteren ging die 8 km ook nog redelijk gemakkelijk vond ik zelf, voor 2 weken niet te hebben gesport dan :P

Nog een maandje om die andere 2 km eraan vast te plakken!!
Tijgemeisje heel veel succes vanmiddag.

Kimziej als je nu na twee weken niet lopen die 8km je nog zo gemakkleijk af gaat zal 10km geen probleem zijn. Hoe komt het dat je zo lang niet gelopen had, gewoon geen zin?

Hier is mijn standpunt betreffende ladiesruns zo langzamerhand wel bekend dus mij zul je daar niet zien.

Ga me zo omkleden voor mijn duurloopje.
Thanx!!
Tijgermeisje, heel veel sucses!

Ook Daan en Driewieler, sucses en ik zal aan jullie denken!!

Ben benieuwd naar de verhalen straks.

Zit al klaar om naar de training te gaan. Iedereen een fijne zondag en loop ze!!
@ tijgermeisje: oow leuk!! ben erg benieuwd. veel plezier. vooral genieten en jezelf een beetje inhouden aan het begin als iedereen je voorbij lijkt te rennen.

@ daan & driewieler: succes!

@ baukje: jij volgende week al aan de bak. het weer lijkt goed te blijven. lekker hoor. blijft je slapen daar? doe je ook mee met de berenloop eind van het jaar?

Ik liep gisteren mee op de kippenren (barneveld). Kleintje deze keer (5,25 km). Was wel leuk. Volgende week Utrecht beter proberen en daarna even niks meer
quote:baukje schreef op 17 april 2011 @ 08:37:

Tijgemeisje heel veel succes vanmiddag.

Kimziej als je nu na twee weken niet lopen die 8km je nog zo gemakkleijk af gaat zal 10km geen probleem zijn. Hoe komt het dat je zo lang niet gelopen had, gewoon geen zin?

Hier is mijn standpunt betreffende ladiesruns zo langzamerhand wel bekend dus mij zul je daar niet zien.

Ga me zo omkleden voor mijn duurloopje.

Bedankt voor je bemoedigende woorden haha!! Het zal me vast lukken!

Ik heb je standpunt over ladiesruns gemist, kun je het kort een keer herhalen?:P Heb niet zoveel zin om 75 pagina's door te bladeren haha. Ik doe het voor de lol en vind het leuk dat het goede doel ermee geholpen wordt. Wat is daar mis mee dan? Of zit er een addertje onder het gras?

Ik had inderdaad gewoon geen zin. Als ik lekker in mijn vel zit en gezond eet, vind ik het heerlijk om te hardlopen. Maar als ik me dik en lelijk voel dan lukt het me nooit zo goed om die cirkel weer te doorbreken. Gelukkig heb ik dat gisteren gedaan door gewoon te gaan, en het was heerlijk!
Hi. Ik heb een vraagje Ik ben vorige maand weer begonnen met hardlopen en vind het heerlijk. Gebruik start to run 0-5 om er weer in te komen. Aantal jaren (schaam) niet veel gedaan, maar toch blijkt mijn basisconditie mee te vallen.

Ik ben nu bij les 12, maar merk dat geen enkele les me echt vermoeid en dat ik aan het einde van de les alleen maar zin heb om nog een stuk door te rennen. Zou ik een paar lessen kunnen overslaan? Of is dat heel onverstandig?
Voor iedereen die vandaag gaat lopen: succes! Vooral voor Tijgermeisje, spannend hoor!

Dizzy: ik zou de lessen gewoon volgen en niets overhaasten. Beter nu goed en rustig opbouwen als dat je geblesseerd raakt.

Baukje: jouw loop komt ook al dichtbij! Ik deel je mening over alle Ladies runs. Ik vind ze veel te massaal en je kan niet lekker doorlopen zonder dat je struikeld over andermans benen.

Gisteravond weer 1,5 uur flink doorgewandeld (8km per uur) met 4X5 minuter hardlopen. Ging goed en had het idee dat ik best langer had gekund maar wilde niet doorlopen totdat het pijn ging doen. De fysio heeft me HEEL goed gewaarschuwd wat dat betreft :-)

Komende week weer een keer of 3 naar de sportschool en 2x tempo wandelen om mijn conditie op pijl te houden.

Fijne zondag!
Oh wat klinkt dat toch al weer goed charlar. Ik begin stiekum toch al weer aan die marathon eindhoven te denken hoor. En inderdaad nu niets overhaasten.

Wat betreft de ladiesrun is het niet zo zeer de drukt die me tegenstaat (ook al houd ik persoonijk niet van die massale evenementen). Maar het probleem van ladiesruns is dat ze aparte mannen wedstrijd in de hand werken. De organisatie van de tilburg ten miles heeft dat zelfs toegegeven. En als dames aparte wedstrijden organiseren, waarom zouden de heren dat dan inderdaad niet doen. Maar ik met allemaal mannelijke hardloopmaatjes ben daar natuurlijk niet echt blij mee.

Dizzy in princiepe moet je van een trainng ook niet echt vermoeid raken. Persoonlijk vind ik de opbouw van evy ook wel heel voorzichtig. Maar voor de gemiddelde persoon zal dat zeker niet verkeerd zijn. als je echt het idee hebt dat je heel veel over hebt zou ik toch geen lessen overslaan. Want behalve conditie die je schijnbaar genoeg hebt zullen je pezen en spieren toch gewoon aan de belasting moeten wennen en dat kost nu eenmaal tijd.

Misschien kun je wel op zoek gaan naar een ander schema wat iets sneller opbouwt. Maar ik neem aan dat de schema's allemaal doordacht zijn en echt lessen overslaan kan dan toch verkeerd uitpakken. Train je 3 keer per week? In dat geval zou je ook om de dag kunnen gaan lopen. Dus 7 keer in 14 dagen, ga je ook net iets sneller. In de opbouw altijd wel steeds een rustdag in ere houden.

Heb er zojuist al weer 17km opzitten. Heerlijk loopweer nu en ik heb weer echt genoten van het bos.
Charlar, klinkt toch redelijk positief, dat het toch al weer de goeie kant op gaat. Hopelijk blijft het zo!

Baukje, maar volgens mij ben jij de enige hier met een licentie voor wedstrijden, dus voor jou zijn de ladiesruns dan niet leuk, omdat jij dan verplicht bent om met de dames mee te lopen. Voor de rest van ons, die wedstrijdjes lopen voor de fun, maakt het niet zo heel veel uit. Maar ik hoor ook verhalen over de marikenloop dat er heel veel dames erg langzaam lopen. Dus als je net begint is het waarschijnlijk heel leuk.

Kimziej, dus al gaat het nog niet helemaal soepel, ik denk dat je wel een leuke dag hebt. En nu gewoon die motivatie vast houden en ook gewoon gaan lopen als je jezelf dik en lelijk vindt, daarna vind je jezelf weer een kanjer.

Max, leuk die loopjes. Was wel een groot verschil met rotterdam of niet? Waar haal jij al die dieren loopjes vandaan? Kippenren, de berenloop. Grappig.

Heb er ook al weer 13 km opzitten. We hebben een stuk gelopen van de kempenrun die we op 5 juni gaan lopen, dus dat is fijn om alvast een stuk van de route te verkennen. Moet de laatste tijd wel weer vaker naar de wc onderweg. Vandaag kwamen we langs de sportschool waar ik een half jaar heb gesport, dus daar even snel naar binnen gerend. Waar de sportschool al niet goed voor is!!

Heb voor het eerst 2 dagen achterelkaar aan gesport. Gisteren 9 km gelopen met mijn dochter op de fiets, en daarvan 2km de trimbaan met de oefeningen gedaan. Ik tussen de oefeningen door sprintjes trekken, dus nog een fijne interval gedaan. Het was gisteren wel een stuk warmer dan vandaag. Maar heerlijk weer om te lopen.
Lauwe juist als ik enkel voor de fun loop dan loop ik liever met een gemengd publiek.Bij crossen en baanwedstrijden lopen mannen en vrouwen in het algemeen ook gescheiden. En dan vind ik het ook geen probleem omdat dat je dan niet op tijd maar vaak vooral op positie loopt bij een cross en op de baan is het vooral belangrijk met mensen te lopen met ongeveer dezelfde tijd. Maar dan nog kun je samen met je loopmaatjes naar een evenement alleen start de een wat eerder dan de ander.

Maar bij andere evenementen is het juist zo leuk als groep er naar toe te gaan. (en de mannen vervolgens heerlijk te misbruien als haas).

Max ik vertrek vrijdag al naar texel dus ik blijf er 3 nachten slapen. Op zaterdag en zondagavond zijn er nog lezingen.

Voor het najaar heb ik al andere plannen. Alhoewel die berenloop me wel leuk lijkt. Maar het is toch een eind weg en een hoop practisch geregel. Maar het is er zeker eentje op het lijstje ooit.

Je hebt de smaak te pakken he max van de loopjes. En hoe was de ervaring met een kleiner evenemen?.
Excuses, foute topic.
Beste allemaal, de IJsselloop zit erop! Behoorlijk warm en belangrijker: geen vlak parcours (had ik kunnen weten als je je inschrijft voor de Dijkenloop... :-) ). zonder blessures gelopen en een tijd van 1uur en 6 minuten. Ik ben een zeer tevreden mens omdat mijn doel 1 uur en 10 min was. Enig minpuntje is dat ik bij de drinkpost op 8km wandelend het water heb opgedronken maar dat was nu eenmaal nodig... @tijgermeisje en @driewieler: hoe is het jullie vergaan, vandaag?
Daan.. Applausje voor jou! Wat goed dat je hem helemaal hebt uitgelopen. Geen last meer van je benen gehad?

Baukje.. Lezingen over hardlopen? Hoe hebben de kids het gisteren gedaan? Was het druk in het bos of viel het mee?

Lauwe.. Doe jij al lang aan hardlopen? een ronde van 100 minuten is best pittig niet? Vervelend dat je moet stoppen voor het plassen.

charlar.. Dat jij op 8 km per uur kunt wandelen. Knap zeg! Hopenlijk blijft je conditie goed op pijl en zit je er straks weer lekker in.. Wanneer moet je weer naar de fysio?

Tijgermeisje.. Hoe is het gegaan??????

Dizzy.. Ik zou geen lessen overslaan als ik jou was. Zoals Baukje al zei: ivm overbelasting van spieren en pezen.

Vandaag voorzichtig aan weer eens hardgelopen. De eerste les van start to run gepakt. Mocht alleen lopen op asfalt ivm gelijkmatigheid van de ondergrond. De veel verstappingen is niet goed voor mijn enkel. Dus de route was niet heel mooi.. Maar het even kunnen sporten was al een voldoening op zich.

Mijn enkel voelt goed.. Heb elke stap die ik zetten heel bewust gedaan. Mijn voet goed afrollen etc. Dit deed ik eigenlijk nooit.

Ben benieuwd wat de fysio morgen gaat doen. Moest in sport tenu komen dus we zullen wel een stukje gaan lopen op de loopband.
Super Daan. En even wandelen bij een drankpost kan soms een hele goede beslissing zijn hoor. Helemaal geen schande of zo.

Wat fijn juudje dat je weer een begin hebt kunnen maken.

Ja heel leuk, er is op zaterdag en zondagavond een heel programma in elkaar gedraaid door de organisatie om alle lopers die het hele weekend op texel verblijven de vermaken. En ja allemaal betrekking op hardlopen.

Had ik dat nog niet verteld van de kinderen. Ze hadden het super gedaan. 15 jarige had een enmorme voorsprong op de 800m. Mijn dochter hoorde op het tribune jongens van een andere ploeg al zeggen 'dat tempo gaat hij nooit volhouden'. Maar dat deed hij dus wel 2min13 dus 7 sec. van zijn pr.

13 jairge dochter bleef een paar sec boven haar pr ( had 3min42 op de 1000m) en 11 jarige zoon 1 sec van zijn pr af die nu op 3min36 op de 1000m staat).

En nee vanmorgen was het nog niet druk in het bos.

Zojuist hier wel heel druk in de lucht. Er zijn net 4! luchtballonnen in het weiland achter ons huis geland. Ze gingen echt rakelings over ons huis heen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven