Minnaar deel 14
zondag 6 maart 2011 om 20:18
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
woensdag 18 mei 2011 om 21:31
Post hier eigenlijk nooit. Maar vanwege de vragen van xxas en Nice, wil ik toch ook reageren...
Ik denk dat het ook uitmaakt of je partner weet van je SV. Hier wel en ik heb er dan ook wel begrip voor als mijn HIJ na zijn date wat sip is en dromerig. Ik trek dat niet aan, kan me zo goed voorstellen dat hij zijn SV mist. Ik trek de lijn wel bij de nodige huish.dingen of kindertijd. Get a grip honey!
En datzelfde gunt hij mij, die uitlooptijd.
Ik moet eerlijk zeggen dat het gevoel wat je samen hebt na bv. een clubbezoek door apart daten niet wordt behaald en dat is een minpuntje van apart daten.
Overigens spreken wij onze gevoelens gewoon uit. Mijn sv vraagt me wekelijks ten huwelijk, maarja, ben al getrouwd! En zeer bewust dat een nachtje weg héél anders is dan een leven samen. Maar je kan toch makkelijk van meerdere mensen houden (en ook sex hebben)? Overigens ben ik hier pas achter nadat ik het zelf meemaak....
Ik denk dat het ook uitmaakt of je partner weet van je SV. Hier wel en ik heb er dan ook wel begrip voor als mijn HIJ na zijn date wat sip is en dromerig. Ik trek dat niet aan, kan me zo goed voorstellen dat hij zijn SV mist. Ik trek de lijn wel bij de nodige huish.dingen of kindertijd. Get a grip honey!
En datzelfde gunt hij mij, die uitlooptijd.
Ik moet eerlijk zeggen dat het gevoel wat je samen hebt na bv. een clubbezoek door apart daten niet wordt behaald en dat is een minpuntje van apart daten.
Overigens spreken wij onze gevoelens gewoon uit. Mijn sv vraagt me wekelijks ten huwelijk, maarja, ben al getrouwd! En zeer bewust dat een nachtje weg héél anders is dan een leven samen. Maar je kan toch makkelijk van meerdere mensen houden (en ook sex hebben)? Overigens ben ik hier pas achter nadat ik het zelf meemaak....
woensdag 18 mei 2011 om 22:00
Wat voor mij ook heel veel uitmaakt is dat minnaar weet van mijn gevoelens en die er niet voor wegrent, er mag over gesproken worden, ze mogen worden geuit. Dat maakt dat je gedachten er minder mee op de loop gaan dan wanneer dat niet het geval zou zijn. Op het moment dat je ook voor je minnaar je gevoelens moet gaan verbergen kom je echt helemaal in de knoop. Doordat ik ze naar hem kan uiten, heb ik er thuis veel minder last van.
Natuurlijk zijn er dagen dat ik in mijn hoofd veel te veel mee bezig ben. Maar ook hier geldt, net als bij Fem, geen gezin. Geen kids die mijn aandacht vragen en een prive leven waar nr1 niet altijd aan deelneemt. Dus veel 'alleen' tijd en tijd om te landen, tijd om dingen te laten bezinken.. en soms ook gewoon tijd om mijn emoties gewoon te laten gaan..
Natuurlijk zijn er dagen dat ik in mijn hoofd veel te veel mee bezig ben. Maar ook hier geldt, net als bij Fem, geen gezin. Geen kids die mijn aandacht vragen en een prive leven waar nr1 niet altijd aan deelneemt. Dus veel 'alleen' tijd en tijd om te landen, tijd om dingen te laten bezinken.. en soms ook gewoon tijd om mijn emoties gewoon te laten gaan..
woensdag 18 mei 2011 om 22:13
quote:timmy1234 schreef op 18 mei 2011 @ 20:22:
@Catootje; ja sorry ik las iets over een visvergunning....snap wat jullie bedoelen. Ik zal dan ook het hengeltje maar in de schuur laten staan
Excuses daarvoor....Joh, genoeg bakvisjes hier......
@Catootje; ja sorry ik las iets over een visvergunning....snap wat jullie bedoelen. Ik zal dan ook het hengeltje maar in de schuur laten staan

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.........
donderdag 19 mei 2011 om 12:58
Zo, nou ik ben er even twee maanden tussenuit geweest. Had nogal wat issues aan m'n hoofd en nare familieomstandigheden.
Maar jeetje, wat een nieuwe mensen weer hier. Wel leuk om te zien.
Aan degene die mij kennen wil ik zeggen dat het met mij en sv goed gaat, beetje hobbels gehad, wat regeltjes aangepast en hebben nu besloten om elkaar ongeveer eens in de 3 weken te zien, dat is voor ons een prettige ritme. Met manlief gaat het helaas wat minder, lichamelijk gaat hij steeds verder achteruit. Heel pijnlijk allemaal.
Heb helaas nog geen tijd gehad om alle pagina's door te lezen, want dat is nogal wat. Zie wel op de laatste paar dat er weer wat nieuwe onderwerpen worden aangesneden. Ben blij dat ik weer terug ben hier.
Maar jeetje, wat een nieuwe mensen weer hier. Wel leuk om te zien.
Aan degene die mij kennen wil ik zeggen dat het met mij en sv goed gaat, beetje hobbels gehad, wat regeltjes aangepast en hebben nu besloten om elkaar ongeveer eens in de 3 weken te zien, dat is voor ons een prettige ritme. Met manlief gaat het helaas wat minder, lichamelijk gaat hij steeds verder achteruit. Heel pijnlijk allemaal.
Heb helaas nog geen tijd gehad om alle pagina's door te lezen, want dat is nogal wat. Zie wel op de laatste paar dat er weer wat nieuwe onderwerpen worden aangesneden. Ben blij dat ik weer terug ben hier.
donderdag 19 mei 2011 om 13:17
Ik denk dat het wel heel veel makkelijker is als je een sv hebt die voor je gevoel "vervangbaar" is. Bij mij was (is) dit dus persoonsgebonden. Dit maakt de situatie voor mijn man dus zowat onmogelijk aangezien ik door mijn te heftige gevoelens dit heb moeten beeindigen. Dit had als gevolg dat mijn man moest volgen en zijn relatie met zijn vriendin ook moest beeindigen. Het is voor zowel mij als mijn man onmogelijk om te beeindigen maar dan wel de ander naar een date te zien gaan. Ik heb het laatste half jaar geroepen dat dit voor mij een way of life is. Niet dus. Bij mij gaat dat dus alleen met die betreffende man (waar ik dus teveel voor voel). Deze man zegt dus ook altijd dat ik mezelf moet beschermen en de knop gewoon moet omzetten als ik wegga (want dat doet hij ook). Ik kan dus alleen helaas die knop niet vinden. Moeilijk allemaal...
donderdag 19 mei 2011 om 13:39
quote:mitch67 schreef op 19 mei 2011 @ 13:27:
[...]
mss een heeeeel klein beetje? Waar slaat dit op? Citeer maar een bericht van mij waar ik als een zuurpruim zou kunnen reageren. Een beetje hypocriet en laf van je om alleen maar te reageren om zg een rel uit te lokken. Ook als het zg humoristisch bedoeld is, want dat is het niet. Ik ga het dan ook melden want ik vind dit, en de vorige en énige keer dat je hier reageerde provocerend.
[...]
mss een heeeeel klein beetje? Waar slaat dit op? Citeer maar een bericht van mij waar ik als een zuurpruim zou kunnen reageren. Een beetje hypocriet en laf van je om alleen maar te reageren om zg een rel uit te lokken. Ook als het zg humoristisch bedoeld is, want dat is het niet. Ik ga het dan ook melden want ik vind dit, en de vorige en énige keer dat je hier reageerde provocerend.
donderdag 19 mei 2011 om 13:47
@xxmas: die knop omzetten is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik vond het in het begin heel makkelijk, maar dan worden sommige gevoelens sterker en daar had ik geen zin in. Ik heb op tijd even op de rem getrapt en nu zie ik mijn sv eens in de 3 wk ongeveer. Werkt voor mij prima. Bij wekelijks contact zou het mij te intens worden. Voor iedereen werkt die grens natuurlijk anders.
donderdag 19 mei 2011 om 13:53
@stew: ja dat is inderdaad even heel erg klote geweest. Zitten zelfs na te denken om of aanpassingen in huis te laten doen of dat we verhuizen. Het ging twee maanden terug ineens heel snel berg afwaarts. Daarom een tijd niet op forum geweest, heb sv ook toen zes weken niet gezien. Had even al mijn energie voor thuis nodig. En manlief heet natuurlijk niet voor niets nr.1. Gelukkig heeft sv daar begrip voor en heeft me met rust gelaten. Het was voor manlief en ik even werken, het is gewoon weer een slag in ons gezicht, ziekenhuis bezoeken, enz. Maar het is nu achter de rug en we zijn weer aangepast aan de nieuwe situatie. Maar hoe is het met jou?
donderdag 19 mei 2011 om 13:59
Jeetje, wat heftig joh. Is er ooit nog zicht op beterschap of blijft het in het gunstigste geval stabiel?
Hier alles prima; even een paar dagen ziek geweest, maar wel een heerlijk weekend achter de rug. Ik zou, net als jij, ook niet wekelijks kunnen daten. Ik heb daar ervaring mee, en eigenlijk wilde ik alleen maar meer. Nu weet ik, dat dát niet goed voor me is.
Hier alles prima; even een paar dagen ziek geweest, maar wel een heerlijk weekend achter de rug. Ik zou, net als jij, ook niet wekelijks kunnen daten. Ik heb daar ervaring mee, en eigenlijk wilde ik alleen maar meer. Nu weet ik, dat dát niet goed voor me is.
donderdag 19 mei 2011 om 14:02
donderdag 19 mei 2011 om 14:06
Nou, we weten dat het steeds slechter kan worden, maar de laatste vijf jaar was het eigenlijk stabiel en wisten we niet beter. Je leeft ermee en eigenlijk ging alles prima. Dus het was even een ommezwaai dat het ineens zo slechter ging. Kwam op een gegeven moment z'n bed niet uit. Heb hem naar de wc moeten tillen e.d. Nu over op andere medicijnen en we zijn aan het uitzoeken of hij een operatie kan ondergaan op korte termijn in het buitenland. Door de medicijnen zou hij weer op z'n oude niveau kunnen komen. Maar dat is een kwestie van afwachten. Dus veel aan het hoofdje. Had echt geen tijd om de situatie hier bij te houden voor iedereen. Sorry.
En dat wekelijkse daten, dat is voor mij ook echt niet goed, dat heb ik nu ondervonden. Maar ja in het begin wil je heel vaak en zit je in je geile nieuwe flow. Maar op langere termijn gaat dat voor mij echt niet werken. Ik vind het prima zo, gemiddeld eens in de drie weken. Houd het voor mij allemaal nuchter en luchtig genoeg om er prima mee om te gaan.
En dat wekelijkse daten, dat is voor mij ook echt niet goed, dat heb ik nu ondervonden. Maar ja in het begin wil je heel vaak en zit je in je geile nieuwe flow. Maar op langere termijn gaat dat voor mij echt niet werken. Ik vind het prima zo, gemiddeld eens in de drie weken. Houd het voor mij allemaal nuchter en luchtig genoeg om er prima mee om te gaan.
donderdag 19 mei 2011 om 15:22
Een minnaar kan je het gevoel geven dat je speciaal bent, bijzonder, je voelt je jong, mooi en begeerd. Het is het gevoel wat je door alle omstandigheden in je (lange) huwelijk een beetje bent kwijtgeraakt. Thuis overheerst liefde voor elkaar en voor de kinderen. Je treft iemand (ik was er niet op zoek, is gebeurd en het gewone dagelijkse (zakelijke) leven en je hebt gevoelens die je al lang kwijt was.
Die betreffende man vertelt je dat hij thuis geen sex heeft en hoe heerlijk jij hem laat voelen. Dan komt het punt dat je elkaar vaker gaat zien. Ik wilde hem dat fijne gevoel vaker geven omdat ik van hem begon te houden. Als hij me sms te dat hij het fijn vond bij mij, was mijn dag weer goed. Zo kom je dan in die achtbaan die je niet kunt of wilt stoppen.
In thuis investeerde ik te weinig en ongemerkt krijgt je huwelijk barsten en scheuren. Ik had ongeveer 1 keer per week een ontmoeting. Op de dag zelf gebeurde kwam ik laat thuis dus gebeurde en de dag erna moest ik mijn gevoelens weer een beetje ordenen zodat er in bed thuis ook niets gebeurde. De volgende dag ging mijn man dan bijvoorbeeld naar zijn afsrpraak waardoor er thuis ook weer niets gebeurde. En zo ging het van kwaad tot erger. Ik weet dat het goed is zo maar ik voel een enorm verzet in me omdat ik mijn sv eigenlijk niet kwijt wil en hem mis. Begin ik weer opnieuw, dan weet ik dat ik mijn man weer in dat hele circus ga betrekken van daten om iemand te vinden en dat kan ik hem eigenlijk niet aandoen.
Dan toch maar afkicken en het uit mijn systeem laten vloeien. Tot rust komen maar en weer aan het wat gezapigere leventje thuis gaan wennen.......
Ik heb bewondering voor hoe (sommingen van) jullie het goed kunnen scheiden. Ik wou dat ik dat ook kon.
Die betreffende man vertelt je dat hij thuis geen sex heeft en hoe heerlijk jij hem laat voelen. Dan komt het punt dat je elkaar vaker gaat zien. Ik wilde hem dat fijne gevoel vaker geven omdat ik van hem begon te houden. Als hij me sms te dat hij het fijn vond bij mij, was mijn dag weer goed. Zo kom je dan in die achtbaan die je niet kunt of wilt stoppen.
In thuis investeerde ik te weinig en ongemerkt krijgt je huwelijk barsten en scheuren. Ik had ongeveer 1 keer per week een ontmoeting. Op de dag zelf gebeurde kwam ik laat thuis dus gebeurde en de dag erna moest ik mijn gevoelens weer een beetje ordenen zodat er in bed thuis ook niets gebeurde. De volgende dag ging mijn man dan bijvoorbeeld naar zijn afsrpraak waardoor er thuis ook weer niets gebeurde. En zo ging het van kwaad tot erger. Ik weet dat het goed is zo maar ik voel een enorm verzet in me omdat ik mijn sv eigenlijk niet kwijt wil en hem mis. Begin ik weer opnieuw, dan weet ik dat ik mijn man weer in dat hele circus ga betrekken van daten om iemand te vinden en dat kan ik hem eigenlijk niet aandoen.
Dan toch maar afkicken en het uit mijn systeem laten vloeien. Tot rust komen maar en weer aan het wat gezapigere leventje thuis gaan wennen.......
Ik heb bewondering voor hoe (sommingen van) jullie het goed kunnen scheiden. Ik wou dat ik dat ook kon.
donderdag 19 mei 2011 om 15:34
Ik denk dat je heel goed moet weten van jezelf wanneer het te gevaarlijk wordt, wanneer je het niet meer kunt handelen. Ik heb bv gemerkt dat het wekelijks ontmoeten van mijn sv te belastend was. Ik werk fulltime, heb een thuis, goed sociaal leven, een drukke hobby, enz. Voor mij is dat niet te combineren. Het verlangen zou te groot worden, teveel gevoed worden. Dan zou alles uit balans raken. Nu zie ik hem ongeveer eens in de drie weken, voor mij genoeg om er niet verslaafd aan te raken. Tuurlijk de eerste dagen verkeer ik in mijn geile flow en daar geniet ik ook met volle teugen van, maar daarna gaat al mijn energie naar de dingen die IK wil en ik hoef ik me niet te laten leiden door torenhoge verlangens. Maar voor iedereen is dit anders natuurlijk, voor mij werkt dit prima.
donderdag 19 mei 2011 om 16:11
Het moeilijke was ook dat het dan thuis voor mij minder interessamt werd in bed. Met mijn sv was het natuurlijk veeeeeeel spannender en leuker. Dan was 1 blik voldoende en voelde je de spanning in de lucht hangen. Je wist waar het die avond op zou uitdraaien en dat is thuis op de bank voor de tv wel even anders. De focus ging ik verleggen. Is natuurlijk ook niet niks om na dik 20 jaar huwelijk (mijn man was overigens mijn eerste vriendje) zomaar zulke gevoelens voor een andere man te krijgen. Dan kun je wel doorslaan. Dat zie ik nu wel. Het is idd. beter om dergelijke contacten te minimalizeren dat is helemaal waar.
donderdag 19 mei 2011 om 17:36
Wellicht dat het daarom ook anders bij mij (of anderen) is xxas... Hier gebeurd thuis in bed dus helemaal niets.. Dat is dus een punt waar niets veranderd is voor mijn nr1.. hij zal daarin dus ook niets merken.
Dat is eigenlijk de reden dat ik een minnaar heb, ik vloog door mijn seksuele gevoelens tegen de muur, het veroorzaakte ruzies, frustratie en verdriet. Dat gedeelte, het uiten van die frustratie, is nu weg, dus wat dat betreft is mijn relatie met nr1 er beter op geworden.
Ik heb het een tijdlang nog wel frustrerend gevonden. Wilde dat wat ik met mijn minnaar beleefde ook met mijn nr1. Ondertussen weet ik dat dat een utopie is, en heb ik dat naast me neer kunnen leggen. Net zo goed als ik weet dat ik met mijn minnaar nooit dat zal hebben wat ik met mijn nr1 heb. Zo hou ik nu van 2 mannen, elk met hun goede kanten, elk met hun onhebbelijkheden.. En ik weet nu dat ik vaker moet stilstaan bij wat ik wel heb, en niet meer bij wat ik niet heb!
Dat is eigenlijk de reden dat ik een minnaar heb, ik vloog door mijn seksuele gevoelens tegen de muur, het veroorzaakte ruzies, frustratie en verdriet. Dat gedeelte, het uiten van die frustratie, is nu weg, dus wat dat betreft is mijn relatie met nr1 er beter op geworden.
Ik heb het een tijdlang nog wel frustrerend gevonden. Wilde dat wat ik met mijn minnaar beleefde ook met mijn nr1. Ondertussen weet ik dat dat een utopie is, en heb ik dat naast me neer kunnen leggen. Net zo goed als ik weet dat ik met mijn minnaar nooit dat zal hebben wat ik met mijn nr1 heb. Zo hou ik nu van 2 mannen, elk met hun goede kanten, elk met hun onhebbelijkheden.. En ik weet nu dat ik vaker moet stilstaan bij wat ik wel heb, en niet meer bij wat ik niet heb!
donderdag 19 mei 2011 om 18:34
donderdag 19 mei 2011 om 19:09
Sensual, dat is duidelijk. Zo haal je ergens anders iets wat je thuis niet krijgt. Is dan ook minder verwarrend denk ik. Ik heb me natuurlijk vaak afgevraagd: waarom doe ik dit, want ik heb thuis ook een goede man? Maar het is een stuk spanning dat ik zocht. Je weet vantevoren ook niet waar je aan begint en je denkt het te kunnen stoppen wanneer je maar wilt, maar zo werkt dit uiteraard niet.
donderdag 19 mei 2011 om 20:28
Of het voor mij minder verwarrend is kan ik niet zeggen.. Heb het er toch behoorlijk moeilijk mee gehad en vaak nog. Niet in de laatste plaats omdat er veel duidelijke gevoelens zijn van beide kanten maar we daar beiden niets mee gaan doen, behalve bespreken en ook uitspreken..Oh, en ook van genieten natuurlijk.
Nee, je weet zeker van te voren niet waar je aan begint, ik weet alleen wel dat ik het niet meer kwijt wil. De spanning had van mij niet gehoeven, daar doe ik het niet om. Alhoewel we soms ook wel weer erg spannende dingen doen, of op spannende plaatsen. Maar dat had met mijn nr1 ook spannend geweest, (die vond seks naast het bed al een uitstap i p v in bed.. )
Nee, je weet zeker van te voren niet waar je aan begint, ik weet alleen wel dat ik het niet meer kwijt wil. De spanning had van mij niet gehoeven, daar doe ik het niet om. Alhoewel we soms ook wel weer erg spannende dingen doen, of op spannende plaatsen. Maar dat had met mijn nr1 ook spannend geweest, (die vond seks naast het bed al een uitstap i p v in bed.. )