Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
en wat betreft vliegtuigmaatschappijen. Ik heb geboekt via www.bmair.nl en heb met china airlines gevlogen (was inclusief 2 nachten in luxe hotel in BKK). Ik vond de plaatsen erg klein, erg weinig beenruimte en de tv deed het niet...dan is 11 uur vliegen wel héél lang. Wel vond ik de vertrektijden erg relaxed: heen Ams 14.45 Bkk 7.05 en terug Bkk 2.20 en Ams 8.40 of zoiets... ik weet het niet precies meer.

Eva air schijnt een stuk beter te zijn en voor dezelfde prijs, dus daar zou ik eerder boeken (kan ook via BM air)

ZO en nu stop ik met posten....komt een beetje desperate over als ik 5x achter elkaar een bericht post... ik ga pitten!
Wat een prachtige foto´s!!!

Kan niet wachten om ook heen te gaan.

Heb je (hebben jullie) nog meer tips voor plaatsen die je zeker moet hebben gezien in Thailand??
Mar, gaan jullie de reis ter plekke invullen, of toch al wat van te voren regelen? Ter plekke is in Thailand prima te doen, maar heeft wel als nadeel dat je veel tijd met regelen / vervoer bezig bent...

Wij waren nog nooit eerder in Thailand geweest, en we wilden niet alles ter plekke uitzoeken en regelen omdat dat veel tijd kost. Maar we wilden ook niet 3 weken met 30 man in een busje naar bezienswaardigheden waarvan ik de helft maar interessant zou vinden. Vandaar dat wij een programma voor 3 weken in elkaar hebben laten zetten, waarbij we lekker relaxed konden reizen, alleen de dingen zouden zien die we zelf wilden en lekker met z'n 2-tjes (backpaken, maar toch georganiseerd zeg maar). Dat beviel echt prima!

Tip: als je toevallig naar Chiang mai en omstreken gaat: ga niet naar de gouden driehoek, want ik heb alleen nog maar gehoord dat die excursie super tegenviel.

Wat wel leuk is:

* ritje op olifant (op plekken waar het niét zielig is, waar ze niet ook moeten voetballen, koprollen maken en schilderen),

*op een bamboevlot de rivier af 

* naar de "longnecks" (zie foto), wel heel toeristisch hoor, maar ook indrukwekkend en schitterende natuur -rijstvelden- onderweg

"
Hoi Mar,

Valt best mee hoor, de dingen ter plekke regelen. Groot voordeel daarvan vind ik, is dat je nergens aan vast zit. Als je bv in BKK hoort dat iets helemaal geweldig is om te zien/doen, dan kun je dat ook doen en hoef je geen rekening te houden met de dingen die je al in NL geregeld had...
Thailand is vergeven van de reisbureautjes die ter plekke al-les voor je regelen. vertel ze wat je wilt of waar je heen wilt en hoe... en het wordt geregeld. Ben zelf vaak in Thailand geweest, single, met vriend, op honeymoon en met kids en we regelden ter plekke alles.

Ging altijd graag naar de eilanden, Koh Lanta, Koh Pha-Ngan, Koh Tao etc. en ben dol op Bangkok, de hostels, de river boats, de markten, China Town, Jim Thompson's huis, de snake farm, de terrasjes en het straatleven..
Wat leuk om dit allemaal te lezen! Wij vertrekken volgend weekend naar

Thailand. We hebben alleen een vliegticket geboekt en een paar

overnachtingen in Bangkok.

Ik vind het ook wel eng. Het is mijn eerste verre vakantie (normaal

altijd binnen europa). Ik hoop dan ook dat het allemaal goed gaat met

het regelen daar.

Ik wil ook heel graag naar de tree tops. Lijkt me geweldig!

Maar een trekking in het noorden (Chang mai) lijkt me ook erg leuk.

Heeft iemand enig idee hoe lang je erover doet om van Chang mai naar

het zuiden (Ko Samui) te komen?

We hebben maar twee weekjes en ik twijfel erg of we dat wel moeten

doen. Misschien kunnen we beter alleen richting het zuiden gaan...
Oh ja, nog een vraag.. Wat voor schoenen hebben mee tijdens zo'n reis?

Ik ben vandaag gaan kijken voor een beetje goede en niet al te dure

schoenen. Maar ze hebben nergens mijn maat meer. Ik heb vooral naar van

die sportieve sandalen gekeken. Maar palladiums leken me ook wel

makkelijk (zijn echt nergens te krijgen). Weten jullie toevallig of ze

in Thailand ook goede schoenen verkopen?
Je kan gewoon vliegen van Chiang Mai naar Koh Samui. http://www.bangkokair.com/

doet er iets van 3.5 uur over!

Als je de kans hebt om beide te doen zou ik dat zeker doen. Voor de treetops moet je naar Suratthani vliegen.
Ook in Thailand heb je van die prijsvechters. Als je via internet boekt en met creditkaart betaalt dan is het stukken goedkoper dan met Bangkok Airways.

Ik heb gevlogen van Bangkok naar phuket met Nok air en dat was prima.

Je hebt bijv. Nok air, Air Asia, Phuket Air en PB air.Het is alleen jammer dat Bangkok Airways de enige is die op Samui vliegt, omdat zij eigenaar zijn van de luchthaven daar. Die prijzen zijn dan ook exhorbitant hoog. Je betaalt voor een retourtje 6000 bath en dat is ruim 120 euro.
Wat betreft schoenen; wij hadden voor de jungle schoenen gekocht bij bever sport, soort palladiums maar dan net anders (aigle téneré). Deze tropenschoenen waren erg relaxed als we een trekking gingen maken of door de jungle liepen. Verder zijn ze veel lichter dan wandelschoenen en kunnen ze lekker nat worden. Ik geloof dat ze zo'n 60 euro waren. palladiums hadden ze daar trouwens ook. We hebben ze maar een paar keer gebruikt tijdens de vakantie, maar merkten wel dat we een sluk meer grip hadden dan mensen die allstars aanhadden en constant uitgleden. ik vond de schoenen alleen niet zo mooi, maar ja, daar geeft niemand om in de jungle. 

In de stad  en koh samui liepen we trouwens op gympen of slippertjes.

deze dus
Van Chang Mai is het per trein 14 uur tot aan Bangkok, dan nog enige uren tot de kust voor Ko Samui en dan de boot. Vliegen naar Bangkok is maar iets meer dan een uur....Let erop dat de eilanden megatoeristisch zijn, en of het je dat waard is!
Sukutai vonden wij erg mooi, Ayuttuya ook trouwens, Chang Mai weer niet veel aan. De eilanden onder Pukhet vielen wat tegen vanwege het massatoerisme, alleen maar jongeren met flesjes bier lallend over straat tot midden in de nacht. Wel veel luxe, dat had ik niet verwacht, veel plasmaschermen in hotels, overal op de eilanden internet cafes met heel veel luxe en dure platte beeldschermen (nieuwste van het nieuwste), marmer in de huisjes waar je kon logeren, zelfs op de muren, breedbeeldtv's op de kamer, speedboten met parasailing en waterskieeen....Elke 50 meter een of twee pinautomaten.....Allemaal betaald van de giften na de Tsunami. Heel raar om dat allemaal op de voorheen idylische, stille eilandjes te aanschouwen.

Koop daar een extra rugzak voor de vele leuke kadootjes en kleding e.d die je tegenkomt, zoveel leuks en niet duur!

Vliegtickets vond ik vrij prijzig en je moet goed shoppen anders betaal je teveel. Balies van de verschillende luchtvaart maatschappijen sluiten op verschillende tijden dus kom niet te laat, anders moet je alsnog een duurder vlucht boeken. Taxis ed kosten niet veel, maar let erop dat men zomaar een bedarg kan vragen dus heen naar een plek kan een heel ander bedarg zijn dan terug.... Op alles heel erg afdingen en nooit meteen de gevraagde prijs betalen, is vaak 3x of meer te hoog! Reizen kost erg veel tijd, ook omdat je de afstanden vaak niet kent, de afstand die in de boeken staat klopt vaak niet, is onze ervaring, plus dat je als je per bus of trein reist je vaak lang moet wachten voordat ie komt. Onze ervaring per trein was, dat je niet weet hoeveel haltes je moet gaan voordat je op de plek van bestemming bent, word ook niet omgeroepen, en als je de pest hebt dat je in een van de laatste wagons zit (houd je aan de nummers van de stoelen op t kaartje anders gaan de mensen die op jou fout gekozen stoelen horen te zitten vervelend doen), dan kun je geen naam van de plaats op het perron zien staan en moet je ahw uit de terin op de rails springen met je koffer, in de hoop dat het het goede perron is, of niet........Een hele ervaring, maar erg lastig. Goed shoppen bij reisbureautjes voor een trip, rekenen allemaal andere prijzen en je krijgt niet altijd wat je verwacht. Ga niet teveel af op mooie hotelfolders, het zijn de mooiste en duurste kamers die erop vermeld staan, degene die jij krijgt is meestal een stuk minder aantrekkelijk. Ook de mooie stranden op de plaatjes zijn niet altijd zo mooi, meste stranden zijn zo smal dat pas tegen vieren er strand aanwezig is, en het is afhankelijk van het seizoen of het spierwit zand/grijs/ geel is. Viel me wel op dat er zoveel rotzooi op de stranden ligt, vuilnis ed. Het eten is geweldig, mits je van pittig houd, en kost erg weinig. Heel handig dat er elke 100 meter en overal wel een 7eleven te vinden is, genoeg brood en aparte chips en drinken te koop voor als je de rijst even at bent. Koop geen cd's, het zijn allemaal copieeen van slechte kwaliteit, het nummer wat de grootste hit was staat er meestal niet eens op....

Genoeg getypt, voor wie nog gaat een hele fijne, leuke vakantie!

Voor ons is het helaas alweer achter de rug, op naar volgend jaar.

Groetjes, Dezelara
Hmmm je klinkt niet heel erg positief Dezelara... ik heb toch andere ervaringen...

Per trein reizen vonden wij juist heel relaxed... ok, het duurde wel lang, maar ze kwamen altijd langs om te zeggen dat we bij het juiste station waren (we hebben 4 nachttreinen gehad) en het uitzicht was ook vaak erg mooi. We hadden vaak wel een uur vertraging toen we aankwamen, maar je... 't is vakantie en wat maakt het uit of je 11 of 12 uur in de trein zit...

Wij hebben 2 weken rondgetrokken en wilden de laatste dagen relaxen op een van de eilanden: Koh Samui

Koh Samui is idd wel toeristisch, maar het ligt er ook aan waar je zit. Wij zaten op Chaweng Noi (fair house beach) en dat was helemáál niet druk. Het strand was superbreed en wit en we hadden een bungalow direct aan het strand. Ook waren er maar weinig mensen op het strand dus je hoefde niet te "vechten" om een parasol te pakken. 's Avonds gingen we met de taxi naar het centrum, waar het wél heel toeristisch is om lekker uit eten te gaan. Ik had dus helemaal geen massatoerisme-idee. Ik vond het ook wel lekker om na 2 weken jungle en rijstvelden weer eens in de "bewoonde" wereld te zijn, met europese restaurantjes en warm water douches.  De volgende keer zou ik er zo weer naartoe gaan!
Pff, Delazera je schets wel een heel negatief beeld. Ik weet niet waar je geweest bent, maar misschien moet je je de volgende keer ets meer voorbereiden, zodat je niet overal van die teleurstellingen te verwerken krijgt.

Aangezien je refereert aan de tsunami, denk ik dat je op Phuket e.o. bent geweest en dat kan mij ook niet zo bekoren. Maar om nou te zeggen dat er op heel Phuket en omgeving geen idyllische plekjes meer zijn......

Dat over die treinen is pertinent niet waar, je kunt overal als je een treinkaartje boekt van die "spoorboekjes" krijgen en die kun je trouwens ook van de site van SRT halen. Daar staan de tijden en de 4 lijnen op. Voor Chang Mai, Bangkok en Surathani is het trouwens altijd de eindhalte dus dat is makkelijk.
Dat van die treinboekjes wist ik niet, hafd een hoop gedoe bespaart. Hoewel uit de trein op de rails springen met tassen een avontuur blijft. We hebben 3 ritten gedaan, en net alleen tot eindstations. Dus zonder boekje is het een keer erg fout gegaan, uren ergens gezeten om een trein terug te nemen, midden in de nacht. Maar waren meer toeristen, dus waren niet de enigen.

Was idd bij eilenden onder Phuket. En natuurlijk hoogseizon vwb Nederland, dus idyllische plekken waren even over bezet.

Ieder land is anders en heeft positieve en negatieve kanten. Heb deze reis als positief ervaren maar natuurlijk ook wat minpuntjes maar das logisch. Ik trek al 39 jaar rond en heb dus al een hoop gezien en meegemaakt. Dit was zeker een van de makkelijkste ervaringen vwb rondtrekken. Met openbaarvervoer dan. En dat Thailand erg toeristisch is, dat was me zeker wel bekend. Maar had alleen niet verwacht dat 17 jarigen er geld voor zouden hebben en daar lallend tot 8uur smorgens in een kroeg gaan hangen. Die willen toch liever naar Salou zou je denken! Ik wil er zeker nog eens terug, maar dan natuurlijk naar andere plekken. En in een andere periode.
quote:. Maar had alleen niet verwacht dat 17 jarigen er geld voor zouden hebben en daar lallend tot 8uur smorgens in een kroeg gaan hangen. Die willen toch liever naar Salou zou je denken! Ik wil er zeker nog eens terug, maar dan natuurlijk naar andere plekken. En in een andere periode.Ach, sommige plekken op Phuket/Koh Samui zijn toch exact Salou? Enne, als je een goedkoop ticket koopt, ben je onder de streep misschien net zo veel kwijt als wanneer je zeventien dagen naar Salou gaat.....

Ik heb er overigens zelf geen 17-jarigen gezien, wel kinderen die net van de middelbare school waren en drie maanden aan het rondtrekken waren om zichzelf te refinden:o
Ik ga in november voor 7 weken reizen door Thailand, waarvan de laatste drie weken met mijn vriend. In die weken zullen we ook naar Laos gaan. We hebben samen al veel plannen, maar helaas heb ik voor de eerste vier weken in mijn eentje nog geen idee wat ik precies wil gaan doen in Thailand. Ik heb ook nog nooit eerder alleen gereisd, dus als iemand tips heeft: die zijn van harte welkom!
Wij vliegen aan het einde van onze rondreis van Chang Mai naar Koh Samui, duurt 2,5 uur.. Wij doen een groepsrondreis van 11 dagen en vliegen dan daarna door om nog een dag of vier ff te gaan relaxen..

Heerlijk, heb er nu al zin in!!
@ Dido... enkele plaatsen die volgens mij de moeite waard zijn:

- Bangkok, maar voor een paar dagen, want het is echt een vervuilde stad. Ga zeker de tempels bekijken en naar China Town.

- Chiang Mai : wij hebben hier 2x een dagtocht (excursie) gemaakt, naar de longnecks en olifantrijden en vlotvaren. Ga ook bij de tempel op de Doi Suthep (berg vlakbij Chiang mai) kijken

- Kanchanaburi (veel backpackershutjes): brug over de river kwai, maar ook zeer aan te raden: Erawanwatervallen (zie foto hierboven ergens) prachtig!!! en de tijgertempel (www.tigertemple.com) waar je en foto kan laten maken met een tijger op schoot ('t zijn net katten...)

-in het Khao Sok national park (bij Suratthani, zuid-Thailand) kan je dus in een boomhut en een drijvend huisje slapen (www.treetopsjunglesafaris.com/) en daarvan staan ook een paar foto's hierboven.

-Koh Samui vond ik ook mooi, alleen vinden sommige forummers het daar een beetje druk à la Ibiza. Wij zaten op een rustig strand, tegen het drukke gedeelte aan (Chaweng Noi) en hadden dus totaal geen last van de drukte, terwijl we wel dicht bij het centrum zaten.
Als je toch daar in de buurt bent, zou ik zeker ook naar koh Tao of koh Phangan gaan, zoooo mooi!
Dank voor de tips, lupine! Koh Samui ben ik al eens geweest (helaas al weer lang geleden), Koh Pangan en Tao lijken me in ieder geval erg leuk! Omdat ik dus een maand alleen ga reizen hoop ik wel dat ik andere alleenstaande reizigers tegen kom, anders ben ik ook zo in mijn uppie... Hebben andere mensen hier ook alleen gereisd? Zijn er nog belangrijke dingen waar ik rekening mee moet houden als ik alleen op reis naar Thailand ga? Ik zit er ook over te denken om ook nog naar Cambodja te gaan, is dat een beetje te doen in je eentje?
Hi Dido,

Ik heb niet alleen gereisd in Thailand maar met een vriendin. Wel kwamen we vaak mensen tegen waar we mee gingen eten, een uitstapje doen, gewoon een paar dagen mee optrokken etc. Vaak kwamen we mensen tegen in het OV of in het geusthouse waar we sliepen.
Conclusie, ik denk dat Thailand heel geschikt is om alleen te reizen. :D
Hoi Allemaal,

Leuk om wat verhalen en zelfs foto's van thailand te lezen en te zien. Ik ga in ws in oktober naar thailand. Wil het zelf doen, maar ook een gedeelte georganiseerd.

Lupine: vooral jouw ervaring sprak me wel aan. je reis was wel georganiseerd, maar je reiste niet in een groep! Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar de prijs van je reid omdat ik ook al bij greenwoodtravel heb gezocht en zoals jij al aangaf betalde jij minder dan mensen die het door greenwoodtravel lieten organiseren.

Verder zijn alle tips ed welkom! vooral overnachtingsadresjes en bezienswaardigheden.

En oh ja zijn er ook mensen die het oosten van Thailand hebben bezocht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven