Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Hoe lang reis je normaal gesproken rechtstreeks van Amsterdam naar Bangkok?
Ingrid14, ik zal zo naar de links kijken.
Amsterdam-BKK; 10 a 11 uur.... ligt eraan of je wind mee hebt...:D Wij zijn met China Airlines gevlogen, non-stop!
Aan Sjakie:

Ik wilde ook niet alleen reizen/backpacken maar was ook huiverig voor groepsreizen en dan met name de grootte ervan. De groepen bij bijv. Djoser of Shoestring bestaan uit maximaal 24 mensen en dat vond ik echt te groot. Via het reisburo ben ik bij deze organisatie uitgekomen. De reis was heel basic, alleen het vervoer en de overnachtingen zijn geregeld, geen excursies of maaltijden inbegrepen en hele basic (maar schone!) accomodaties. Verder ben je helemaal vrij om te doen (of niet doen) wat je zelf wilt en met wie. Onze tourguide gaf tips wat er te doen was in de omgeving en kon eventueel vervoer regelen voor excursies. Kortom, georganiseerd backpacken. De leeftijd van de groep was tussen de 22 en 33, de nationaliteiten Engels, Australië en Canada. Dat het een internationale groep zou zijn heeft me uiteindelijk over de streep getrokken.

Groetjes, Ingrid14
quote:

Ik heb even een vraag over de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai. Het blijkt dat er alleen 2e klas beschikbaar is, 1e klas volgeboekt. Iemand ervaring? Hoe is de 2e klasse? of beter dan een dagtrein nemen?

Hoor het graag! bedankt

Wij hebben nachttrein genomen van BKK naar Surat Thani (Zuiden). Tweede klas, slaapbedjes. Echt een super ervaring (als je niet langer bent dan 1.80 meter!). Voordeel tweede klas: er zijn ventilatoren en die kan je uitzetten, dus geen ' airco vrieskist'  fenomeen.
In de 1ste klas heb je een eigen compartiment met airco die je aan of uit kunt zetten. In de tweede klas worden je stoelen omgezet in bedden en lig je met z'n allen in een coupé. Erg avontuurlijk en leuk, maar als je vlak bij de wc ligt dan ben je toch 's nachts not amused .
up
Bij mn ticket kan ik 2 nachten hotel bijboeken voor 50 euro (Royal hotel bangkok, 5 sterren), en als ik transfer erbij wil pakken dan betaal ik 39 euro extra. transfer 39 euro lijkt me best veel.

Is het makkelijk om vanuit luchthaven in Bangkok zelf transfer te regelen, of is dat een heel gedoe. Heeft iemand ervaringen met royal hotel in bangkok??
Wij hebben 2 jaar geleden in het Royal geslapen. Vond het een prima hotel, maar 5 sterren is een tikkie overdreven geloof ik. Ik zou het eerder in de 2-3 sterren stoppen. 50 euro is trouwens niet veel, geloof dat wij toen meer kwijt waren. Je hebt daar btw een moderne en oude vleugel. Vraag om de moderne, die kamers zijn veel mooier. Hotel is op loopafstand van Kao San Road en heeft een zwembad en een lekker ontbijt. De transfer kun je ter plekke regelen. Loop naar de Taxistand en koop een ticket. Vervolgens loop je naar een taxi, geeft je ticket af en weg ben je voor 5-6 euro. Van de stad naar het vliegveld is trouwens iets duurder, maar vanaf Kao San Road gaat er ook een bus service die je er voor 2 euro heen brengt. Kun je voor doe uitgespaarde 30 euro lekker uit eten...
39 euro voor een transfer?!! Afzetters... :P Je loopt het vliegveld uit en neemt 1 van de 20.000 taxi's die daar rondrijden en die droppen je voor een paar euri bij je hotel in hartje BKK! Klinkt heel simpel, maar zo is het ook écht!! Heb je al bij 333travel gekeken? Daar had ik geboekt vorig jaar, zij hadden toen een supergoeie aanbieding. 630 euro vlucht + taxes en 3 overnachtingen erbij...
Thx voor jullie reacties. Ik heb transfer er niet bijgeboekt, ik regel het daar wel.

Ja ik heb bij 333travel gekeken. Zij zijn idd erg voordelig alleen geen vluchten naar australië. Ik maak namelijk een stopover in Thailand van een maand, en ik vlieg daarna door naar Sydney.

Zijn er nog meer mensen die in de maand juni/juli naar thailand gaan?
Tippie mijnerzijds: kijk op donderdagavond naar Wie is de Mol? Dat speelt zich namelijk af in Thailand, zo leuk om te zien! Ze waren in BKK op heel veel plaatsen waar ik ook ben geweest, en gister zaten ze in de trein (voor de mensen die vragen hadden over de trein...). Tis trouwens ook een leuk programma hoor :P !!
Wij hebben voor komende zomer geboek bij BM air reizen. Waren ook heel erg aan het twijfelen en er zijn gewoon te veel organisaties. Het enige wat mij heel erg tegenstond is dat Fox, Djoser etc echt grote groepen hebben (30 man en daar komt nog een gids, reisleider en chauffeur bij). Daar zit ik echt niet op te wachten. Heb dit bij een vorige vakantie eens gezien. Een volle bus met mensen. Geen ruimte voor individuele wensen (langer of korter ergens blijven) en veel verplichtingen. En Thailand is gewoon iedere zomer volgeboekt dus maximale aantal deelnemers. Bij meer apartere landen ligt het aantal natuurlijk wel lager.

Op de vakantiebeurs zagen bij BM air reizen. Gigantisch veel aanbod en als voordeel ze werken niet met toeringcars. Gewoon een minibus van 8 tot 10 mensen. En de toer is op individuele basis (vanaf 2 personen). De prijzen zijn ook nog eens stukken beter en ik kon kiezen uit 4 luchtvaartmaatschappijen. Er is veel vrijheid en een lokale engelse gids. Een kennis is naar Amerika geweest en had een nederlandse reisleider die deze reis voor het eerst ging begeleiden! Iedereen die zich een beetje had ingelezen wist de informatie al. Mijn ervaringen met lokale reisleiders zijn altijd zeer positief geweest (hierdoor ook sneller contact met lokale bevolking).

Ik betaal nu voor 2 dagen langer dan bij fox 250 pp minder!!

De organisatie heeft meer dan 20 rondreizen voor Thailand of losse bouwstenen. Ben blij dat ik mij in verschillende organisaties heb verdiept. Uit verhalen van andere reizigers hoor ik positieve verhalen en deze reis heeft echt alle onderdelen die wij graag willen zien (en veel mogelijkheden om zelf dingen te onderdemen of excursies erbij te nemen).
Hallo allemaal,

Wat een geweldig topic is dit, veel leuke tips!

Wij zijn van plan om van de zomer naar Thailand te gaan, 3 weken, waarvan 2 weken trekken en ong. 1 week strand/snorkelen/duiken. Ben me nog aan het orienteren waar we precies heen willen gaan en nu vast op zoek naar vliegtickets (hoe eerder, hoe goedkoper toch?).

Vraag me af wat jullie betaald hebben. Ik heb nu een aantal sites bezocht (waaronder bmair.nl en 333travel.com en een heleboel ala cheaptickets.nl) en kom in de periode half juli weg begin augustus terug niet onder de 950 pp incl toeslagen. Is dit niet heel erg veel? Ben helaas aan deze periode gebonden (zit in het onderwijs en moet ook rekening houden met werk vriend).

Ga nog maar even verder spitten op het internet en kom hier zeker ook weer terug als ik de rest van de reis ga plannen (denk aan: hotel bangkok boeken, van te voren plan opstellen wanneer waarheen, maar ter plekke pas excursies en hotels regelen).

groetjes Chip
Ik durf niet te zeggen of dit nou heel duur is voor in het hoogseizoen. Ik heb 650 betaald maar dit was eind mei.... via 333travel. Succes met spitten iig!! We horen je verdere vragen wel... :P
Die extra kosten reizen de pan uit, het is geloof ik al 160 euro pp! Toch zie ik bij o.a. BM air reizen van rond de 500 euro excl. kosten, ook voor de periode die jij weg wil. Of heb je al gebeld en zijn de goedkoopste stoelen al weg? Let op het is hoogseizoen in Europa, maar eigenlijk begint de regentijd zo'n beetje. In het noorden eerder dan in het zuiden, maar toch goed om even bij stil te staan.
Wij hebben ons ticket via www.ltu.de geboekt voor €550. Vooral goed spelen met de data is belangrijk want daar zitten de grootste verschillen in kosten.

We hadden deze tip via around the globe. Daar hebben we overigens ook nuttige andere informatie gevonden.

Het schijnt dat www.expedia.nl ook zo af en toe goedkope tickets heeft alleen daar hebben wij niet naar gekeken.
quote:

Wie is er al eens met FOX of Djoser naar Thailand geweest? Ik zit er aan te denken om eind mei/begin juni naar Thailand te gaan, maar aangezien ik niemand ken die dat ook wil (en ik een schijterd ben in mijn eentje;)), wil ik met een groepsreis gaan...

Ikzelf heb 2 jaar geleden een singlereis gedaan met fox. Vond het erg leuk maar was niet goedkoop maar om niet alleen te hoeven gaan is dit een goede optie en je bent alleen maar met single mensen .Kortom het was een leuke ervaring.
hallootjes,

Ik ga deze zomer met mijn gezin naar Thailand toe. Ik vlieg op 14 juli heen en kom op 10 aug. terug. Ik vlieg met de Emirates vanaf Dusseldorf, Dubai, tussenstop en dan door naar Bangkok. Ik ben voor 5 personen, incl. 3 overnachtingen in Bangkok 2900,- kwijt. Komt voor een volwassene op 539 met 185,- luchthavenbelasting. Voor ons als gezin scheelde het met de prijs vanaf NL ruimt 800 euro (en dan had ik nog geen hotelovernachting) Dus misschien toch wel de moeite waard om vanaf een andere plaats/land te vliegen.

Groetjes,

Tjeempie
Wie heeft er goede tips om op eigen gelegenheid of met een groepsreis naar Thailand te gaan? Ik ben niet zo’n groepsmens en de meeste van mijn vrienden hebben inmiddels een gezinnetje en dus andere plannen. Het idee is om er vooral een relaxte rondreis van te maken door het noorden van Thailand. Wie heeft er leuke tips of ideeen? Beginnen met paar dagen in Bangkok, dan richting Chiang Mai (Songkran festival), Sukothai, River Kwai en in stijl afsluiten op een bountystrand van een van de eilanden. Maar andere suggesties zijn welkom. Kernwoorden: onze eigen gang gaan, veel zien zonder te haasten of lange reisdagen, ons eigen tempo bepalen, reizen met openbaar vervoer, mooie tempels bezoeken, genieten van de natuur, fotograferen, beetje rondfietsen in de kleinere plaatsen, kookles volgen in Chiang Mai, lokale marktjes bezoeken, genieten van de heerlijke Thaise keuken, etc. Een niet al te druk programma, zodat er ook nog wat tijd over blijft om te relaxen, het is tenslotte een vakantie. Het goedkope backpacken heb ik wel een beetje gehad, dus ik ga liever voor iets meer comfort. Heb je tips, laat het me dan weten. Ik heb al een oproep geplaatst voor een reisgenote op de site van reiscontact en reisgenoten. Ik ben zelf 40, single, woon in de buurt van Amsterdam, werk in de mediabranche, HBO, niet lesbisch. 

Ik ben benieuwd! Bedankt alvast! groetjes, Isa
up!

Ben nog steeds op zoek naar ticket, toch maar even langs een reisbureau voor de zekerheid. Vind op internet niets onder de 1100 pp. Ook niet bij BMair, 333travel, expedia, enz enz enz

Ander vraagje, wat voor bagage hadden jullie mee? Koffers of rugzakken. Wij zijn van plan om vooral in hotels te verblijven, waarschijnlijk een keer met een nachttrein te reizen, een keer met een binnenlandse vlucht ,met de boot (koh pangang) en waarschijnlijk nog kortere treinreizen.

groetjes,

chip
He Chip, balen dat je nog steeds geen ticket hebt gevonden welke naar je zin is! Tis idd ontzettend balen dat je gebonden zit aan het hoogseizoen. Maarja, onder de 1000 euro moet er toch wel wat te vinden zijn!!!???

Wij zijn rond gaan trekken met een rugzak. Mijn vriend een grote en ik een iets kleinere. Zeker als je veel reist met het OV is een rugzak gewoon veeeeel makkelijker dan een koffer. Dat is echt niet practisch. En ook gewoon veel zwaarder. Rugzak gooi je op je rug en klaar.
Oh ja, wij zijn ook op Koh Phangang geweest en dat is echt helemaal geweldig. Wij zaten in baai Nai Pan Noi. Ff 5 kwartier dwars over het eiland hobbelen over een onverharde weg maar dan kom je ook wel aan in het paradijs hoor! Echt geweldig is het! Wij zaten in het Panviman Resort, dat is wel wat duurder maar als je je als een filmster wilt voelen, zit je daar goed! :P
quote:

Wie heeft er goede tips om op eigen gelegenheid of met een groepsreis naar Thailand te gaan? Ik ben niet zo’n groepsmens en de meeste van mijn vrienden hebben inmiddels een gezinnetje en dus andere plannen. Het idee is om er vooral een relaxte rondreis van te maken door het noorden van Thailand. Wie heeft er leuke tips of ideeen? Beginnen met paar dagen in Bangkok, dan richting Chiang Mai (Songkran festival), Sukothai, River Kwai en in stijl afsluiten op een bountystrand van een van de eilanden. Maar andere suggesties zijn welkom. Kernwoorden: onze eigen gang gaan, veel zien zonder te haasten of lange reisdagen, ons eigen tempo bepalen, reizen met openbaar vervoer, mooie tempels bezoeken, genieten van de natuur, fotograferen, beetje rondfietsen in de kleinere plaatsen, kookles volgen in Chiang Mai, lokale marktjes bezoeken, genieten van de heerlijke Thaise keuken, etc. Een niet al te druk programma, zodat er ook nog wat tijd over blijft om te relaxen, het is tenslotte een vakantie. Het goedkope backpacken heb ik wel een beetje gehad, dus ik ga liever voor iets meer comfort. Heb je tips, laat het me dan weten. Ik heb al een oproep geplaatst voor een reisgenote op de site van reiscontact en reisgenoten. Ik ben zelf 40, single, woon in de buurt van Amsterdam, werk in de mediabranche, HBO, niet lesbisch. 

Ik ben benieuwd! Bedankt alvast! groetjes, Isa Wat vind je van deze reis? Van Djoser. De dingen die jij noemt (koken in Chiang Mai, fietsen, relaxen op strand, River Kwai enz... zitten er allemaal in).

Ik ben zelf geinteresseert in deze reis en áls ik hem ga doen, vertrek ik 26 mei.

Groetjes van Marloes
Kennen jullie dit thailand forum al?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven