goede dag, slechte dag deel 4

19-06-2011 22:52 3015 berichten
De plek voor forummers die mee willen schrijven over hun dag. Hoe het is gegaan, hoe je je voelt en wat je anders zou willen zien.

Iedereen is welkom om mee te schrijven hoewel het wel wordt aangeraden even een tijdje mee te lezen of terug te lezen zodat je een beetje weet wie wie is.

Dit topic is oorspronkelijk geopend door chocolover maar ja die is heerlijk op vakantie met haar man dus ik heb 1 malig de eer om het topic te openen.

PS: het toebedeeld krijgen van een eigen taak is een eer en we verwachten dat je hier wel je best voor doet

Hier vind je deel 3 hier dus
anoniem_94998 wijzigde dit bericht op 25-06-2011 20:42
Reden: deel 3 toegevoegd
% gewijzigd
weet je zeker dat alles verkeed overkomt yellow of denk je dat zelf?

Hopelijk kun je een beetje slapen en ben je morgen weer wat liever voor jezelf. Wat betreft de vraag waarom hebben niet al jouw gezinsleden dat kan ik wel uren over blijven praten omdat ik dat een interessant vraagstuk vind. Maar wat ikzelf geloof is dat je ten eerste nooit weet wat er precies achter hun deuren afspeelt en ten tweede dat het ene mens nou eenmaal gevoeliger is voor bepaalde gebeurtenissen dan een ander.

Sanne, fijn dat je daar ff terecht kon. Geniet er morgen nog eventjes van
Yellow Je bent normaal meissie, dikke pakkerd van Tante Mikaah

Ibi Ik vind je echt zo'n sterke vrouw

Sanne beterschap en ook een dikke knuffel

Choco welcome back, ja tis hier lekker koud he. Heb je een mooie vakantie gehad?

Morgen ben ik hier wel weer, had vandaag een gevalletje PMS
.

Zo ben uit mezelf wakker geworden. Komt mooi uit zo aankleden en dan mijn tuinstel eens schoon proberen te maken. Daarna nog ff naar de winkels. Die enveloppen en vers stokbrood.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd wakker en dacht ik zet een wasje aan, ga nog een uurtje terug naar bed en dan als ik eruit ga kan ik die was buiten hangen en er meteen nog 1 doen. Droogt het snel, ga ik in de tussentijd relaxed schoonmaken..

Ghe.. Hoezo jetlag? Werd om 14.30 wakker...... Goeiemorgen Chooc en Choocman

Dus heb de slaap uit mn ogen gepoetst en ben aan de slag gegaan. Koelkast is gesopt, eerste was hangt buiten. Nu 2e was aan, stofzuigen en dweilen en dan is er morgen weer een dag.

Jetlag sux
Klaar. En voel me gaar.

Tot later
Hey choco, sorry dat ik je niet terug verwelkomd heb ,heb wel alles gelezen, fijn dat je nu bruiner bent dan ik waarschijnlijk, jammer van de muggen. (ben je wel lekker afgevallen als ze al je bloed hebben opgezogen)

Ik ben vandaag van Amsterdam naar Purmerend gefietst (moeder) en deed me wel goed, lichaamsbeweging, nadenken, dat soort dingen. Ik voel me ook alsof ik werk aan mijn gezondheid en gewicht dan, dus dat voelt wel goed.

Fijn sanne dat je even kind kunt spelen bij papa

Ibi hoop dat het gelukt is met alle bezigheden.

Mika, hoop dat je pms voorbij is

Chat, bedankt voor je lieve mails, je bent een lieverd

Jullie allemaal natuurlijk.

Wel wil ik jullie er op wijzen dat omdat ik down ben en afwezig , dat niet betekent dat de taken opeens aan de wilgen gehangen kunnen worden
Lieverds, gewoon even een voor jullie!
Hier een kutdag. Veel gejankt en nog iets wat ik nog nooit eerder gedaan heb. En dat voor zo'n oud wijf. Dacht dat krassen iets voor jongvolwassenen was. Dat heb ik dus gedaan. Compleet over de rooie. Ruzie gezocht met man. Ik ben veel te ver gegaan. Ik wil scheiden. Maar wat dan, na 28 jaar opstappen? Ik kom zoveel aandacht te kort! Zo dat is eruit
Oh ja dat was erg ego. Sorry meiden.
Chat

Wil je echt scheiden? of is dat een plots gevoel? Of heb je dat vaker?

Lieverd toch

Ging de ruzie over dat hij misschien zou gaan werken in het buitenland en toen niet....
Dat gevoel heb ik wel vaker, maar door afleiding te zoeken, gaat dat vaak over. Maar echt goed zit het niet. Niet dat hij een kwaaie vent is, of ik een veeleisend mens, maar ik word er zo moe van om altijd de kar te trekken. Voor mij voelt het als eenrichtingsverkeer en dat breekt me zo nu en dan op. We hebben elkaar niet zo veel meer te vertellen, verschillende interesses en ja, soms heb ik een gloeiende hekel aan hem. We zijn elkaars tegenpolen en van mijn kant kan het knetteren. Hij is zich overigens van geen kwaad bewust. En ja, ik ben weer eens ongesteld, dan ben ik vaker zo, maar het is geen excuus voor mn onvrede. Basic kom ik dus aandacht te kort en ik vind dat ik dat wel verdien. Brr wat een huilie he?
Nee is geen huilie. Ik denk dat je daar toch over moet praten met hem, dat je meer aandacht wilt. Een relatie is meer dan samenwonen, het is ook samen dingen ondernemen, samen je gevoelens en gedachtes uitwisselen.

Maar heb je geprobeerd met hem te praten hierover? misschien zou dat toch kunnen opluchten
Ben weer thuis. Nadeel van ff kind spelen is dat je daarna weer volwassene moet spelen. Nog helemaal geen zin in, maar helaas staat het werk weer voor de deur.

Chat Helemaal niet raar dat het te veel is, wel vervelend dat je jezelf hebt pijn gedaan. Kan me jouw gevoel helemaal voorstellen! Ik heb dat soms ook met vriend en wij zijn pas 5 1/2 jaar bij elkaar. Kun je even wat ontspannends voor jezelf doen? Lijkt me moeilijk om nu rustig met man te praten. Succes.
Hoi Allemaal,

Al een poosje volg ik dit deel en wilde graag iedereen een dikke knuf geven omdat ik het heel knap vinden hoe jullie met alles omgaan!

Heb zelf vandaag een beetje een flinke baaldag... vriend is inmiddels alweer 3 weken volop aan het leren dus vrij weinig tijd..helaas... zou deze week mee gaan naar schoonouders voor de gezelligheid...maar moet wel optijd terug naar huis want we wonen best ver uit elkaar en moet de volgende dag weer vroeg op om te gaan werken... en dat viel niet zo in goede aarde omdat ze denken dat ik hun niet wil zien.... Wat zouden jullie doen, niets of toch maar een collega bellen om mn dienst als het mogelijk is te ruilen zodat ik hun niet teleurstel....

Alvast bedankt!!!
Bedankt meisjes voor jullie reactie.

Ik weet niet precies wat er nou aan de hand is. HIj is een volgzaam type. Ik ben altijd enthousiast en kan me vreselijk verheugen op iets. Als iets dan om wat voor reden dan tegenvalt kan ik danig uit mijn doen raken. Ik weet niet wat er te bepraten valt. Hij schiet meteen in de verdediging, dus ik blijkbaar in de aanval. Het is wel zo dat ik niet echt rustig kan blijven als ik me zo rot voel. Het begint met iets kleins en het wordt als maar groter. Op een gegeven moment ben ik mezelf zo overstuur aan het maken dat een normaal gesprek niet meer mogelijk is. Ik ga uit onmacht janken en tekeer gaan en niet te vergeten vreselijk kinderachtig doen. Daar baal ik natuurlijk van, maar realiseer me wel dat het een schreeuw om aandacht is. Ik heb het hem altijd makkelijk gemaakt. Volledige verzorging en oh ja joh dat doe ik wel. Ik heb hem eerlijk gezegd zo gemaakt. Maar het is toch niet te veel gevraagd dat hij eens iets leuk voor mij doet? Ik voel me eerder een huishoudster all in in plaats van echtgenote. Ook heb ik de zorg voor mn vader op me. Het lijkt wel of ik alleen daar goed voor ben. Het houdt een keer op voor mij. Ik ben er ook nog. Al schrijvend vind ik mezelf een verwend mens. Het ontbreekt me aan niets. In materieel opzicht dan, maar ik heb juist het kleine nodig. Ik verrek het om aandacht te vragen. Ik vind dat aandacht voor elkaar vanzelfsprekend moet zijn. Als man/vrouw vind ik dat aandacht een natuurlijk iets moet zijn. Niet dat ik erom moet vragen zeg maar. Als je van elkaar houdt mag dat toch geen item zijn. Misschien is de koek gewoon op..dat kan ook nog.
quote:flowerpower91 schreef op 26 juni 2011 @ 20:01:

Hoi Allemaal,

Al een poosje volg ik dit deel en wilde graag iedereen een dikke knuf geven omdat ik het heel knap vinden hoe jullie met alles omgaan!

Heb zelf vandaag een beetje een flinke baaldag... vriend is inmiddels alweer 3 weken volop aan het leren dus vrij weinig tijd..helaas... zou deze week mee gaan naar schoonouders voor de gezelligheid...maar moet wel optijd terug naar huis want we wonen best ver uit elkaar en moet de volgende dag weer vroeg op om te gaan werken... en dat viel niet zo in goede aarde omdat ze denken dat ik hun niet wil zien.... Wat zouden jullie doen, niets of toch maar een collega bellen om mn dienst als het mogelijk is te ruilen zodat ik hun niet teleurstel....

Alvast bedankt!!!Het leven bestaat mijnsinziens alleen uit anderen pleasen flowerpower. Ik zeg, je moet doen wat JIJ wil. Het is lastig als je zover uit elkaar woont en niet even binnen kunt wippen en weer gaan als het jouw tijd is. Het blijken altijd weer dilemma's. Kies ik voor mezelf of voor de ander. Als je de gulden middenweg kunt vinden is dat mooi. Maar als jij er tegenop ziet zou ik niet gaan. Mezelf kennende zou ik me daar ook weer schuldig over voelen. Ik weet het dus niet
quote:SanneK schreef op 26 juni 2011 @ 18:54:

Ben weer thuis. Nadeel van ff kind spelen is dat je daarna weer volwassene moet spelen. Nog helemaal geen zin in, maar helaas staat het werk weer voor de deur.

Chat Helemaal niet raar dat het te veel is, wel vervelend dat je jezelf hebt pijn gedaan. Kan me jouw gevoel helemaal voorstellen! Ik heb dat soms ook met vriend en wij zijn pas 5 1/2 jaar bij elkaar. Kun je even wat ontspannends voor jezelf doen? Lijkt me moeilijk om nu rustig met man te praten. Succes. Heerlijk dat je ff kind hebt mogen zijn Sanne. Jij kunt er weer ff tegenaan. Mis je je moeder niet als je bij je vader bent? Voor mij is het al zo lang geleden dat ik mijn moeder verloren heb, maar God, wat mis ik die vrouw nog vaak.
Chat, zijn er ook nog momenten dat hij wel initiatief toont en aandacht schenkt? Mijn vriend kan soms te ver doorgaan in de aandacht en echt als een klein kind om me geen gaan hangen. Ook niet aantrekkelijk.

Hmmm... Nee, mis mijn moeder eigenlijk niet vaak als ik bij mijn vader ben. Meer op andere momenten.

Pfff... Weekend was top, maar zit nu weer in een dip. Vind het huis weer stom, vriend irritant en absoluut geen zin in werk morgen. En in de tuin hebben de buren het erg gezellig met elkaar. Terwijl ik bij mijn bui regen, kou en chocolade vind passen.
Dankjewel Chatterly!

Ben er zelf nog niet overuit maar wil aan de andere kant mn vriend ook geen ''pijn'' doen of kwetsen om dan te zeggen van ja dag bekijk het lekker als het zo moet.

Het zijn soms maar kleine dingen die zo verrekt lastig kunnen zijn.

Voor jou veel sterkte en wijsheid gewenst in deze tijd, denk goed na over wat je zelf wilt en probeer je dingen bespreekbaar te maken!
ik ga maar slapen, sterkte chat en sanne
quote:SanneK schreef op 26 juni 2011 @ 20:32:

Chat, zijn er ook nog momenten dat hij wel initiatief toont en aandacht schenkt? Mijn vriend kan soms te ver doorgaan in de aandacht en echt als een klein kind om me geen gaan hangen. Ook niet aantrekkelijk.

Hmmm... Nee, mis mijn moeder eigenlijk niet vaak als ik bij mijn vader ben. Meer op andere momenten.

Pfff... Weekend was top, maar zit nu weer in een dip. Vind het huis weer stom, vriend irritant en absoluut geen zin in werk morgen. En in de tuin hebben de buren het erg gezellig met elkaar. Terwijl ik bij mijn bui regen, kou en chocolade vind passen. Ik ben de prater en hij luistert Sanne. Ik praat altijd veel, ik ben de gangmaker in onze relatie. Als ik dus niks doe gebeurt er niks. Hij vindt alles best. Ik boek de vakanties, ik bepaal wat er gekocht wordt. Het zal hem aan zijn reet roesten op wat voor een bank hij zit bijvoorbeeld. Maar ja, dit gaat al meer dan 25 jaar zo. Ik heb het recht niet hem te veranderen. Dat probeert hij mij ook niet. Maar soms is het heel eenzaam. Soms is hij een vreemde voor me. Ik weet nauwelijks wat er in hem omgaat. En ik wil gewoon een saamhorigheid. Snap je?
quote:_yellowlove_ schreef op 26 juni 2011 @ 21:05:

ik ga maar slapen, sterkte chat en sanne Ga je nu al maffen lieverd? Rust lekker uit meid!
Slaap lekker yellow!

Chat, kan me voorstellen dat die patronen moeilijk te doorbreken zijn na zoveel jaar. Ik vraag me bij dat soort mannen altijd af of ze echt geen mening hebben, of dat ze niet beter weten. Mijn hele schoonfamilie bestaat er namelijk uit en vriend was ook zo toen ik hem ontmoette. Maar op de een of andere manier klikte we en durfde hij steeds meer te zeggen. Niet dat hij nu een open boek is en het voortouw neemt, maar hij heeft een duidelijke mening en durft gevoelens te tonen. Bij mijn schoonfamilie klapt hij weer dicht.

Denk je dat zo iets mogelijk is bij jouw man? Of vind hij misschien de voordelen van zijn huidige leven zo groot dat hij het wel best vindt?
Ik heb vaak het idee dat hij het best vindt. Vooral als ik niet zeik. We schelen best in leeftijd en hij is wat gezapiger aan het worden. Haha we kunnen het niet vergelijken natuurlijk. Jullie zijn allemaal jong. Ik wil nog van alles en hij vindt het wel best. Gevoelens uiten is hij nooit goed in geweest en dat geeft ook niet. Maar misschien ligt het wel aan mij. Ik zit in een rot periode, veel zorgen gehad over de kinderen en nu we in een rustiger vaarwater zitten wil ik wel weer wat vertier. Het lijkt erop of hij opgebrand is. Heeft ook een drukke, verantwoordelijke baan en wil rust. Daar heb ik alle begrip voor verder, maar nu hebben we twee weken vakantie gehad en we hebben echt NIKS gedaan. Waarom niet? Omdat ik nu eens de puf niet had om iets te regelen. Dus er gebeurt niks. Het klinkt misschien egoistisch allemaal, maar ik zou ook weleens verrast willen worden. Het zit er niet in helaas. Al zo vaak over gesproken. Vandaag dus de uitbarsting, maar morgen is dat weer over. Zo gaat dat al jaren.

Ik herken wat jij zegt. Heel de buurt zit lekker te BBQ'en en je hoort lachen in de tuinen. Ik baal daar ook van.

Ach ja...morgen wordt alles anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven