En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!

Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
Hahaha ja Mokka-taart...

Bij opa en oma kreeg ik altijd kersenvlaai als een van hen jarig was. En 's middags blokjes kaas en plakjes worst.
Vanavond gaan we uit eten bij een nieuw pizzatentje hier. Grappig genoeg hebben ze daar besloten om het binnenste rondje van de pizza weg te laten en daarin een salade te serveren dus wat je aan pizza eet is alleen de buitenste "ring". Grappig gedaan dus dat ga ik een keer proberen (een gewone pizza vind ik erg veel)
Klinkt interessant Sartan!!

Ik hield als kind al erg van mokkataart, en nu nog steeds. Slagroomtaart, vruchtentaart, perzikvlaai, no thanks. Dat is de calorieen van het zondigen niet waard . Vroeger maakte mijn vader een taart als ik jarig was, ik vroeg altijd om mokkataart. Blijft lekker!

Vanavond krijgen we aanschuivers, we eten Thaise groene curry, met witte rijst, witvis, komkommer en andere roerbakgroenten (boodschappen moeten nog worden gedaan).
GB, bedankt voor de recepten, gaan op het (immer langer wordende) lijstje.

Gister dus de Mezabalabla met parmeblabla gegeten. Ik vond het heerlijk, maar ja, er gaat een kilo parmezaanse kaas in, hoe kan dat nou niet lekker zijn :D.

Vanavond eet ik deel 2, voor ik door ga naar de sportschool.

Nu eerst maar eens aan het werk.
quote:Lampje2204 schreef op 06 juli 2011 @ 22:42:

Wat is dat met die Liefs die tonijnsalades en Liga's opeten zonder toestemming?!

Dat ze het opeten is niet het probleem. Het probleem is dat ze het a.) niet melden en b.) niet aanvullen...

Dat klinkt als een grappig concept, Sart, met die pizza. Het middelste is alleen wel altijd het lekkerste deel... Nu heb je meer korst.

Melanzane Parmigiana. Lekker hè. Ja, veul kaas. Maar ja, moet kunnen op z'n tijd.

Vanavond deel 2 van de quinoa salade. En dat komt goed uit, want ik hoop even naar 't strand te kunnen vanmiddag. Hoef ik daarna niet meer te koken. Heb nog wat sla over van de springrolls, dus ik denk dat ik het daarop gooi. Misschien nog een broodje erbij.
Ik eet als het goed is vanavond alleen,heb nog ijsbersla en tomaten en feta erbij misschien iets van soep ofzo.

En ik maak vast voor morgen en voor de diepvries een flinke pan chili con carne.

Gisteren toen ik thuis kwam brandde er een lampje oranje aan de diepvries en een hoop dingen waren al aan het ontdooien.Gelukkig na een uurtje was hij weer groen en de temp ook weer gezakt..Denk dat vriend hem open heeft laten staan ofzo...Gelukkig was de diepvries niet al te vol en wat ontdooid was waren rode pepers etc nou die durf ik nog wel te gebruiken..

Fijne dag allemaal
Wat een apart concept, Sartan. Het lijkt mij eerlijk gezegd nogal zonde. Het midden vind ik altijd het lekkerst en als de salade is aangemaakt, wordt dat gedeelte pizza wat zompig. Lijkt mij hoor, maar ben benieuwd naar jouw recensie. Veel plezier vanavond!

Ik maak vandaag penne of fusilli 'alla crudaiola', wat betekent dat alle ingrediënten (op de pasta na uiteraard) 'crudo', dus rauw zijn. Wat erin gaat, zijn tomaatjes, knoflook, zwarte olijven, kappertjes, peperoncino, platte peterselie en goede olijfolie. Het lekkerst is het om het van tevoren te maken en in de koelkast te zetten.
Zo, daar ben ik weer Niet eens een semikater hier hier, zowaar, terwijl ik toch na die 2 mojito's nog zeker een halve liter wijn heb weggewerkt. Sorry dat ik niet vaker heb geupdate vanaf de wc

Eten was zalig, bij de zeebaarzen had de culinair aangedane vriend nog een geweldige pasta gemaakt, supersimpel: Rauwe knoflook, cherrytomaatjes in plakjes, 2 fikse handen verse basilicum en goede olijfolie, zout en peper in een schaal, daar de gekookte spaghetti op en husselen maar. Ook een pasta crudo dus, heerlijk was-ie! Hij had trouwens heel bijzondere knoflook in huis, niet in tenen maar gewoon kleine vaste bolletjes. Wat milder dan gewone knoflook (verser ook, volgen mij) erg lekker! Heb een bakje van hem mee gekregen. Hij had er ook nog een spinazie bijgerecht bij gemaakt, met veel knoflook en wat yoghurt, maar dat vond ik niet zo heel lekker. Heb toch altijd een beetje een hekel aan de structuur van verse gekookte spinazie. De zeebaars gelardeerd met ansjovis was echt zalig, wat een goed idee is dat zeg. Heerlijk, van die zoute randjes her en der in de vis.

Bolide ga ik vanavond of morgen kijken, kwam erachter dat ik toch wat krap had gepland. Zus gaat namelijk vandaag echt heuslijk weg (naar Australie om daar te gaan wonen) en vliegt vanmiddag. Ik dacht dat ik daarvoor nog wel even naar de bolide kon, maar dat was niet handig. Dus ik ga zo even bellen.

Drift en Teig, ja, ik vind auto's kopen ook eng omdat ik bang ben om opgelicht te worden. Daarom ben ik ook zo op deze gevallen, omdat er bijna niks mis kan zijn (emigrerend gezin, het was haar auto, en ze is de eerste eigenaar. Onderhoudsboekje aanwezig en alles) Goed om te horen dat stuurbekrachtiging nog ingebouwd kan worden Maris! Ik denk dat ik wel wat van de prijs af kan krijgen, en dat zou ik dan wel het overwegen waard vinden om nog wat geld aan te besteden. Eerst maar ns bellen voor een nieuwe afspraak.
Goedemorgen ladies,

Sartan, veel plezier vanavond. Ik sluit me bij Lampje en GB aan. Vindt het middelste gedeelte ook altijd het lekkerste. Ben benieuwd hoe het is.

Lampje, klinkt ook goed, jouw pasta vanavond. Lekker knapperig.

Moos, semi-katerig naar je nieuwe bolide aan het kijken??

Ai, Dolfje, dat is niet fijn. Gelukkig was het nog niet helemaal ontdooid.

GB, naar het stand... ben maar een beetje jaloers...

Wij eten vanavond geroosterde bietjes uit de oven met balsamico, gebakken aardappeltjes en kip met pancetta omwikkeld. Zit nu lekker thuis te werken. Moet vanmiddag een mooi project fotograferen. Zal me zo eens aankleden, loop nog in m'n joggingbroek rond...
Zie dat Moos net binnen valt.

Klinkt geweldig dat diner en niet eens een semi-kater

Die pasta klinkt ook heel goed *genoteerd*

Grappig die knoflook, wist niet dat er ook andere varianten waren.

Succes met het afscheid van je zus vanmiddag!

Ja auto's. Ik heb er ook heel wat gedonder mee gehad. Altijd toch via garages tweedehandsjes gekocht, maar nooit geluk mee gehad. Veel en dure reparaties.

Nu rij ik al 3 jaar een superstoere Fiat Stilo, op aanraden van onze huidige garagehouder die mij bezwoer dat dat een auto was waar ik geen gedoe mee zou hebben en hij heeft gelijk gehad. Nog nooit iets aan gehad (behalve dan de reguliere zaken) Duimen dat het zo blijft. Dit is een luxe uitvoering met van alles en nog wat. Had ook nog nooit zo'n luxe bak gehad: dat is wel fijn zeg!
Joh met auto´s weet je het toch nooit. Garantie tot om de hoek zeg maar. Ook met een gloednieuwe auto kun je vette pech hebben. Mijn eerste auto was een Opel Astra uit 1994. Stuurbekrachting en centrale deurvergrendeling. Voor een eerste autootje best luxe eigenlijk. Heb daar 2 jaar met veel plezier in rond gereden. Totdat het kreng iedere keer problemen kreeg met de boordcomputer. In 6 maanden tijd drie keer met pech langs de weg gestaan, waarvan 1 keer toen ik net de Coentunnel uit was. Het zweet stond toen flink op mijn rug. Was blij dat ik ´m de Coentunnel nog uit gekregen heb. Daarna heb ik, heel decadent, een nieuwe auto gekocht. Woonde nog thuis, had wat geld gespaard en kon de rest van mijn ouders lenen. Heb de lening overigens binnen een halfjaar volledig terugbetaald. Ben nog steeds blij met mijn scheurijzer, die ook alweer 4 jaar oud is. Het is geen hele grote auto, maar er passen wel 3 Ikea boekenkasten in en dan kan de klep van de kofferbak nog dicht ook....Hihihi.

Zit as we speak in mijn bed met de laptop op schoot. Mag vanmiddag weer eens op audiëntie verschijnen bij een potentiële nieuwe werkgever. Haha mijn Engels is niet slecht, maar aangezien het een nogal specifieke branche is, kost het wel wat tijd om de Engelstalige website door te spitten. De job is iets onder mijn niveau (hè bah wat klinkt dat arrogant), maar op dit moment vind ik dat eigenlijk nog niet eens zo erg. Het is voor vier dagen per week en als ik qua salaris financieel rond kan komen dan lijkt me dat zalig. Bruto zegt me ook niet zoveel, vind het interessanter wat er onder aan de streep overblijft. Meer tijd voor privé e.d. lijkt me ook heerlijk. Voel op dit moment ook niet heel erg de behoefte om enorm carrière te maken. Whahaha als iemand een paar jaar geleden had gezegd dat ik dit ooit zou roepen had ik ‘m recht in zijn gezicht uitgelachen denk ik. Maar goed wijsheid komt met de jaren zullen we maar zeggen.

Nu toch maar even on-topic.

@Moos: jouw diner van gisteravond klinkt echt super!! Blij dat de kater meevalt. Spannend dat je zus vandaag echt vertrekt, moet wel een raar idee zijn. Ben echt benieuwd naar je mogelijk toekomstige auto hoor.

@Sart: ben benieuwd naar jouw pizza-ervaring. Net als de meesten hier vind ik het middelste ook het lekkerst. Die vaak te knapperige randen van een pizza hoeven van mij ook niet zo nodig.

Wat ik vanavond eet weet ik nog niet. Of ik eet gewoon thuis en dan wordt het risotto met ui, courgette en champignons (en erbij gamba-spiesjes) of ik schuif bij mijn ouders aan.
optreden van de kast was super gezellig! eten bij de japanner was ook heerlijk...burrbb

er komt straks een vriendin aanschuiven,we gaan gamba,s eten in pittige tomatengroentensaus.lekker turksbrood erbij om te dippen.mmmm .

net nog naar de sportschool geweest,maar dat lukte niet.mn spieren protesteerde hevig.die stomme fibro ook!!!ben de sauma maar in gegaan.maandag ga ik onder begeleiding vd fysio de krachtoefeningen opzetten.dan kan ik gaan afwisselen.
Kunstig, Moos, dat je niet eens een semi-kater hebt opgelopen! Dat diner klinkt fantastisch! Kan me voorstellen dat je dat gewoon even móest komen melden vanaf de wc... Succes vanmiddag met je zus uitzwaaien!

Succes vanmiddag met het gesprek, Winnie!

Change of plans qua menu: pasta alla crudaiola wordt doorgeschoven naar zaterdag. Ik kon geen grote vlezige kalamata olijven vinden, maar zaterdag staat er een olijvenman op de markt en hij heeft ze wel altijd. Vandaag maak ik de witlofsalade die ik een paar dagen geleden voor Teig postte met vega-balletjes erbij. Watermeloen toe.
Succes Winne bij je gesprek of als je al geweest bent ""hoe was het""

Ik zit strijkontwijkend gedrag te vertonen,eerst op facebook/farmville en nu hier maar ik ga me er toch echt maar eens toe zetten al bedenk ik me net dat ik nog niks gegeten heb vanmiddag dus ga dat eerst maar eens doen en dan aan de gang...
Ik ga het 2 schermensysteem ook eens uitproberen, Lees vaak mee op mijn telefoon, maar reageer dan niet, teveel gepiel :-).

Over auto's kan ik niets zeggen. Ik heb er geen, heb wel mijn rijbewijs, maar ik durf niet te rijden,

@Desteny, respect! Dat is een pittige operatie en een flinke lifestyle verandering.

Zelf heb ik ook wat kilootjes te veel, maar ben wel tevreden. Ooit 20 kilo afgevallen en dat blijft er gelukkig ook af.

@Maris, het water loopt me in de mond van je etentje .

@Moosey, leuke undercoverreportage! En heerlijk eten.

@Sartan, ben benieuwd naar je pizza! Sla erbij is altijd lekker, maar ik ben ook niet van de korstjes.

@Winnie, hoe is het gegaan?

@Lampje, de pasta klinkt heerlijk!

Gisteren gegeten op een verjaardag. (vieze) soep met broodjes. Vanavond ga ik bij een vriend dia's van zijn reis kijken en heb beloofd roti mee te nemen. Even halen bij mijn favoriete Surinaamse tentje.
quote:lacomida schreef op 07 juli 2011 @ 16:29:

Over auto's kan ik niets zeggen. Ik heb er geen, heb wel mijn rijbewijs, maar ik durf niet te rijden,

@.

Ik ben ook zo...Heb al in geen 3 jaar gereden denk ik,ik durf het echt niet..

De strijk is eindelijk aan de kant! Gelukkig ben ik er weer voor even vanaf.

Dadelijk maar de salade voor mezelf gaan maken.

Die salade in pizza lijkt mij ook niet zo,ik eet ook juist de korstjes niet van de pizza.

Die knoflookpasta lijkt me erg lekker!
Hi ladies, heb nog niet alles bij gelezen, doe ik vanavond als ik thuis ben. Schuif nu aan bij mijn ouders aan voor frietjes en zelfgemaakte saté. Haha mams heeft ook een contact-grill gekocht, dus ik ben nu even chef contact-grill omdat ik zo'n ding al eerder heb gebruikt.

Gesprek ging goed, maar er zijn nog twee andere kandidaten. Morgen hoor ik of ik door ben voor het tweede gesprek en dan moet ik echt op audiëntie... Bij de directie....
Ik ga straks even bijlezen. Ben nu drie dingen tegelijk aan het doen (waaronder koken) dus nu onthoud ik niet zo veel

Ik kreeg gisteravond opnieuw last van mijn maag en darmen en vandaag voelt het ook nog niet prettig. Dus eet ik weer rijst met brocolli om alles even rustig te krijgen. Snap niet zo goed waar de buikpijn vandaan komt.

Vandaag een leuke werkdag gehad. Ik werk voor twee verschillende teams en binnen een van die teams heb ik ook een wat meer beleidsmatige taak en ik heb vandaag een leuke inhoudelijke opdracht gekregen! Er spelen sowieso interessante dingen in dat team die uitdagen weer eens anders naar je vak te kijken en daarnaast hou ik er wel van beleidsmatig wat dingen mee te mogen bepalen
@Lampje: lekker, witlofsalade!! Ik heb vriend overgehaald dat ik het ook een keer voor hem mag maken. Ik eet m dan met appel (en zonder kaas) en hij zonder appel, en met kaas . Ik denk echt dat hij witlof op die manier klaargemaakt namelijk wel lust.

Wij zitten nog even op onze gasten te wachten. De groente voor vanavond zijn pepertjes, paksoi en Thaise roerbakmix geworden. Alles bij elkaar een heerlijke pittige Thaise curry.
Ladies! Ben net terug van de pizzeria en ik moet zeggen onze pizza's waren héérlijk! Ik had inderdaad zo'n pizza met sla in het midden (een echte salade was het niet maar veel rucola etc met een lekkere dikke balsamico dressing, die liep dus niet de hele pizza over) En een hele dikke rand/korst had ie ook niet dus ik had eigenlijk een buitenring van pizza goed belegd met tomatensaus, zacht gecaramelliseerde uien (héél veel smaak!), gegrillde aubergine, courgette, paprika en mozzarella. Vond hem echt heel goed.

SartMan is voor een "gewone" pizza gegaan met diverse pittige salamisoorten. Die was ook super lekker! (maar veel zwaarder dan die van mij dus, dat had ik nooit weggekregen)

Al met al een geslaagd experiment en voor herhaling vatbaar.
Winnie, fijn dat je een goed gevoel hebt bij het gesprek van vanmiddag! Ik hoop dat je positief nieuws krijgt morgen.

Sartan, leuk pizza experiment. En fijn dat 'ie smaakte!

Moos, jouw etentje klinkt erg goed zeg! Hoe was het afscheid nemen van je zus? Heb je haar met een beetje oke gevoel uit kunnen zwaaien?

Dolfje, nog braaf gestreken vanmiddag?
Jazeker de strijk is gedaan en ik heb zelfs de vloer nog gewist,de chili voor morgen is ook klaar en nog 2 porties voor in de diepvries ook..

Dadelijk even douchen en dan eens een film uitzoeken voor vanavond,vriend is dus uit eten dus ik kan een "" vrouwenfilm"" gaan kijken
Afscheid van zus was prima, gelukkig. Zeker voor de kinders (6 en 8) wilden we er echt geen drama van maken, en het is goed gelukt om het licht te houden. Kinders hebben zich ook prima gedragen, terwijl het meisje van 6 gister nog beweerde Echt Niet Mee te willen. Is wel slikken natuurlijk als je je grote zus door de douane ziet lopen, maar gelukkig komen ze in december alweer terug om hier kerst te vieren. Daarna nog even mijn ouders geholpen met de laatste rommels uit het huis van zus te verwijderen, en daar nog een drankvoorraad van 7 flessen rode wijn en fles single malt whisky aan overgehouden. Hadden ze over het hoofd gezien (maar ook niet mee kunnen nemen sowieso, er mag niks eet- en drinkbaars het land in) heel vervelend echt

Heb vanavond geinspireerd op de pasta van gister en de beschrijving van Lampje iets geprobeerd wat ook weer heel lekker was: Olijfolie, veel verse basilicum en oregano, cherrytomaatjes, rauw uitje en zo'n bolknoflookje, asperges uit de diepvries (wel even gekookt natuurlijk ) aangebakken hamreepjes, zout en peper mixen in een schaal, daar de warme pasta op en husselen. En pijnboompitten erover. Heel lekker!

Ik zou ook denken dat het zonde was om het midden uit de pizza te halen, maar hij klinkt wel heel lekker Sartan!

Strakkies naar de bolide, ik ben benieuwd!
Ik duim alvast dat er wat positiefs uitrolt, Winnie! Heb ik nou serieus ook je moeder al aangestoken met het contactgrillvirus!?!

Vervelend van je maag-darmproblemen, Drift! Vooral als je niet goed weet waar het vandaan komt en je dus maar een beetje moet raden hoe je het op zou kunnen lossen. Fijn van je lekkere werkdag!

Ben benieuwd of je je Lief zo nog 'ns aan de witlof krijgt, Teig. Zou wel grappig zijn.

Ik moet toegeven dat ze verdomde goed klinken, jullie pizza's, Sartan!

Huishoud-Dolfje! Goed gedaan! Nou geen last van je voet, hoop ik...

Fijn dat het uitzwaaien van je zus soepel verlopen is, Moos. Het vooruitzicht dat ze snel al weer in NL zijn, is ook wel lekker natuurlijk. Grote onderneming toch wel met relatief kleine kinderen. Je pasta klinkt hartstikke lekker! Ben benieuwd naar je bolide-bevindingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven