Naam voor Bobtail pup

15-07-2011 20:15 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog 6 weken en dan hebben we de pup in huis!!

We zouden eigenlijk voor een reu gaan, en daar hebben we al een naam voor, maar aangezien er maar 1 reutje is geboren in het nestje, en derest allemaal teefjes zijn, zit de kans erin dat we toch een teefje krijgen.

We zijn namelijk nr 4 op de lijst, dus grote kans dat de reu al weg is. (Toch ook leuk, een extra vrouw in huis, met al die mannen om me heen!!) Maar goed.

Kan maar geen leuke naam bedenken.

Het is natuurlijk een groot ras. Het moet iets stoers zijn, een krachtige naam. Niet iets Engels. Ga zelf meer de Nederlandse en Scandinavische kant op.

Iemand een idee?

Vond zelf Guus(je) of Sjors wel leuk. Kan ook voor een teefje toch? Maar dat vind man weer niet leuk.

Voor een reutje had ik overigens ook Guus
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
quote:Eva82 schreef op 15 juli 2011 @ 21:19:

[...]

Fijn! Heerlijk van genieten!

Het verboden topic is doodgebloed, schrijf nu bij de prikbitches, helaas nog niet zwanger geworden, nu even pauze en dan gaan we beginnen met IVF.. Maar ik hou de moed erin!Ik ken je niet, maar hoop voor je dat je snel een wondertje in je buik hebt!
Saar of Sara(h)???

Guusje is inderdaad ook leuk.

Lola vind ik nog leuker.

Pien blijft mijn favoriet (nu labelloman nog overhalen om een hondje aan te schaffen )
Welke naam hadden jullie voor een reu in gedachte?
Noem hem Ziggo
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:labello23 schreef op 15 juli 2011 @ 22:31:

Welke naam hadden jullie voor een reu in gedachte?

Pontus (naar een personage in de serie Wallander)

Zit elke keer de aftiteling te bekijken van Wallander en Beck, voor nog meer Zweedse namen, maar zit ook verder niks tussen

En Saar / Sarah heet de hond van mn ouders al en die komt regelmatig over de vloer, dus ook niet handig...

Ik denk dat t Lola wordt.

Even een nachtje over slapen...
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Feya

Silla

Isis

Sisa

Lea

Faya

Layka

Reva

Wiep

In het kader van 'rare' namen (maar stiekem wel erg leuk): Tut/Tuttebel/, Mup, Moppie, Funky
Ja, Tut is ook wel leuk

Lea ook

Isis erg leuk, zit alleen met de S. Ik Ssssslissss.

Dan is Sjors trouwens ook niet erg handig...
Lola, helemaal leuk!
Moa.....heel kort maar zeker krachtig!
Pontus in vrouwelijke vorm: Panta?
Haha, ja, Panta... Hmm, klinkt toch weer niet helemaal lekker.
Ben ik de enige die Lola niet lekker vind bekken en een beetje dellerig vind klinken? Nou kan beter zeggen, geen stoere naam.

Wat ik een lieve naam vind is Molly. Maar is en niet Zweeds en je zit met die y.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hm haha, ik vind het wel lekker bekken, maar ook ontzettend dellerig ja.

Molly....

Man zegt jah!

(Waarom verschillen we zo van smaak?)
dubbel
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hoe kom je bij Scandinavische namen? Ik heb net even gegoogled op scandinavische babynamen maar zit niet heel veel leuks bij. Liv vond ik wel leuk (leven) en nog een paar maar niet heel veel leuks. Liv en als je met haar troetelt Lieffie.

Ik hou zelf van een naam met een betekenis. Ik heb mijn kattennamen vooral van een site met Keltische namen met een betekenis. Maar ja, moet je ook van houden.
Ja, weet ik niet, Scandinavie trekt me best wel.

De talen vind ik mooi. De landen vind ik mooi.

Alleen is het wel zo, dat ik vaak alleen de jongensnamen mooi vind.

Ik weet t, ik ben lastig...
Ik zit op die Sc.site te zoeken. Jij vond Thor toch leuk? De vrouwelijke vorm staat daar is Thyra.

En Tyra is de god van de strijd zie ik.
Wat voor kleur is ze?
Sjuul (tje)
Van voren wit, van achter zwart / grijs.

(Het is echt zo'n Samson en Gert hond weet je wel?)

Thyra is ook wel leuk ja.

Sjuul, zo heet mn nichtje ook (tenminste, Juul dan, das ook niet echt...)

Zie nu ook Malin. Vind ik ook leuk.

Guusje

Lola

Malin

Molly (ie dan toch)

Thyra

Inger
Pip
Fay (of Fee)
Lola is leuk maar een kwart van de honden kijkt tegenwoordig om bij die naam. erg populair momenteel.

Pleun
Lola vind ik ook beetje goedkoop klinken.

Ik ben zelf gek op deze namen:

Atia

Arwen

Jessie

Kate

Emma

Phoebe

Paige
Lola veel voorkomend? Wist ik niet...

Ga nu naar een verjaardag, kijken wat daar de meeste stemmen zijn!

Arwen is ook leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven