Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Nou, ik heb welgeteld één foto op mijn Hyves staan: van mijn honden

Ik ben zelf nl. niet bepaald fotogeniek ofzo. Mijn beeltenis is van de categorie 'hoe verjaag ik ratten in mijn huis?', zeg maar. Gelukkig ben ik best wel lief
Zal ik even de foto van de vorige meet rondsturen?
JA! (indien iedereen akkoord)
quote:lief_29 schreef op 02 augustus 2011 @ 13:29:

Ieieieieks!!!!! Nou ja, vooruit dan maar wat mij betreft. Omdat Buikje het zo leuk vindt.

Buikje, ik ben het niet hoor, die erop staat, dat is m'n zus buurvrouw!
Ik heb niemand beloofd dat ik ook zou toelichten wie wie is Dat moet onze schuddebuik natuurlijk gaan ráden!

Net als dat ik natuurlijk ga melden dat die ijsjes vanzelfsprekend suikervrij waren natuurlijk. Wat moet ze anders wel niet van ons dénken zeg. Stelletje diabeteszondaars bij elkaar.
quote:lief_29 schreef op 02 augustus 2011 @ 14:07:

Net als dat ik natuurlijk ga melden dat die ijsjes vanzelfsprekend suikervrij waren natuurlijk. Wat moet ze anders wel niet van ons dénken zeg. Stelletje diabeteszondaars bij elkaar.En zonder koolhydraten hè? He-le-maal zonder koolhydaten!
Mag ik de foto ook zien? Please... :Imao:
Ik wacht nog even op de reactie van setter en ris en bij voorkeur ook van ted. Dus de foto is nog even in quarantaine...
En ik vind dat julie dan ook een foto moeten rondsturen Pix en Buik! Eerlijk oversteken!
quote:lief_29 schreef op 02 augustus 2011 @ 13:29:

Neeeeeeeee

Of ik zeg natuurlijk dat ik in vermomming was..... hm... dat is wel een goed idee denk ik.....

Schebuikje: ik was in mijn sumoworstelaarvermomming. Echt hoor
Jij had toch dat roze shirt aan setter?
Geen probleem hoor. Ik zal eens even op zoek gaan naar iets waar ik er een beetje normaal op sta.
Oja, dat was ik inderdaad ja, je hebt hééééééélemaal gelijk hoor Lief!

Pssst: dank je wel, dat klinkt inderdaad wel heel aannemelijk. Zou ze erin trappen denk je?
quote:lief_29 schreef op 02 augustus 2011 @ 14:07:

Net als dat ik natuurlijk ga melden dat die ijsjes vanzelfsprekend suikervrij waren natuurlijk. Wat moet ze anders wel niet van ons dénken zeg. Stelletje diabeteszondaars bij elkaar.

Diabeteszondaars bril-jant!

Oh, en die ijsjes waren niet alleen suikervrij en vrij van koolhydraten, maar ook volkómen vetvrij natuurlijk. Ze waren eigenlijk niet te vreten, zeg maar. Toch? Dames?
Ik ga me zo bezondigen aan een echt ijsje uit onze plaatselijke ijssalon. En die zijn lekker!

En nee, daar ga ik me niet schuldig over voelen. Echt niet, denk ik...
Suikervrij, vetvrij en khdvrij Pixel? Daar hoef je je ook niet schuldig over te voelen hoor
Nee hoor, gekheid! Ga jij op deze warme avond maar lekker genieten, met volle teugen genieten, van je ijsje. Die heb je wel verdiend!

Weg met dat schuldgevoel!
Foto doorsturen; prima. Ik stond er erg voordelig op

Ik heb fb en hyves; Sri en ik zijn al fb-vrienden, ga zo meteen de rest eens zoeken. Ben redelijk actief op beiden, houd me graag op de hoogte van andermans leven, alsof ik niet genoeg te doen heb!

Gezellig dat type 1 topic. Zal ik de eerste reactie plaatsen?

Ik wilde vanmiddag met Ella-bella een ijsje gaan eten. Zij een bolletje (mama, in een ORANJE bakje....) en ik dacht aan een heerlijke ijskoffie. Maar dat kinderijsje moet je bestellen aan de balie (binnen) en de ijskoffie op het terras. Nou is lopend een ijsje eten met een vierjarige geen goed idee, dus dat terras daar ging ik toch wel op belanden, maar ik ben TOTAAL genegeerd door de serveerster!!! Stom wijf. Ik had al 3 keer gezwaaid, toen ging mijn telefoon (ontstoppingsbedrijf onze keukengootsteen zit dicht....) en tegen de tijd dat dat gesprek voorbij was, moest ik terug naar de auto (want die 4 jarige loopt niet zo vlot).... kan er nog sjaggie van worden. Is het een keer mooi weer in de ZOMERvakantie, is het me niet gegund een heerlijke ijskoffie te drinken! Morgen in de herkansing, maar dan bij mijn favoriete koffiezaak. De kids gaan met opa en oma naar Utrecht (een dag kindloos!!!! is me tot nu toe per vakantieweek gelukt; elke week dus een dag zonder kids; slechte moeder ben ik he!)

Even off topic dan maar. Ik was het gisteren even zat met die kutsuiker. Zaterdagavond na dat heerlijke eten en wat wijntjes hadden manlief en ik geweldige sex. Voor de sex, zat ik te laag, dus nog wat gegeten en pomp af. Zondagmorgen; 15,6.

Zondagavond was man moe en ik niet, dus ik heb de zomergasten-film zitten kijken en ging om half 2 naar mijn nest. Weer te laag om te slapen, maar wilde niet weer eten. Dus pomp op 70% gezet (en om 5 uur 's nachts in paniek wakker omdat er een melding op mijn pomp kwam dat die tijdelijke snelheid afgelopen was; man het leek wel kermis! Een liedje, bliepjes en gezoem. NADEEL!!!) Maandag; 4,6.

Gisterenavond, man had zin in herhaling van zaterdag . Maar.. ik zat weer op 5 ofzo. En toen moest ik dus gaan zitten berekenen en afwegen wat ik zou doen terwijl ik potdorie gewoon wil sexen! Dus eerst gehuild, toen gegeten en toen sex... Maar irritant vind ik het dan wel....
anoniem_36251 wijzigde dit bericht op 02-08-2011 21:46
Reden: verhaal afmaken...
% gewijzigd
Dat is niet leuk Ris, dat je zulke dingen moet berekenen weg spontaniteit. Ik heb het ook maar dan met blaasontstekingen, erg vervelend.

over die foto, dat is natuurlijk totaal onbelangrijk, kan denk ik, best wachten tot een meet. Ben nu op logeeradres maar zal thuis opzoek gaan naar jullie
Jemig Ris, wat een ellende. Dat is inderdaad wel erg rot ja.

Bij mij is het belang van de suiker even verdwenen dan hoor... Maar ik kan me voorstellen, als je zo graag goed wilt zitten, dat dit een flinke hindernis is. Knap dat je dan na dat huilen uberhaupt nog aan sex toe komt.
He bah Ris, wat een gedoe zeg. Niet leuk
@ ris

Erg vervelend inderdaad. Hopelijk heeft je man er begrip voor en kun je na het nemen van wat suiker weer genieten. Ik heb het ook weleens maar mijn vriendin heeft daar begrip voor en daarna gaan we gewoon weer verder.

Met mij gaat het ook even minder.

Al weken enorme pijn rond mijn ogen en het lijkt op zenuwpijn.

De pijn wordt steeds erger.

Onderzoek bij de oogarts gehad.

Onder andere een fluo angiografisch onderzoek en hier kwam uit dat er wel wat lekkages waren bij de bloedvaatjes. Nog niet ernstig (zeggen ze) maar willen wel binnenkort verder onderzoeken hoe het zit met het netvlies. Weet niet zo goed wat ik er van moet denken...

Feit blijft dat de pijn steeds erger wordt.

Mijn huisarts heeft Lyrica voorgeschreven maar dit lijkt (nog) niet te werken. Hij heeft me ook doorverwezen naar de neuroloog maar daar kan ik uiteraard in Nederland pas over 2,5 week terecht.

Vanochend was de pijn weer enorm en heb ik de huisarts gebeld of hij me kon helpen en iets kon regelen bij in het ziekenhuis zodat ik eerder kon komen. De huisarts kon me niet helpen en vond dat ik eerst de medicijnen maar eens verder moest proberen en een Ibuprofen er bij moest nemen. Maar goed, die pillen helpen voor geen meter. Vervolgens mijn internist gebeld maar de assistente wist te melden dat hij op vakantie is en ze niks kunnen doen, ze raadde aan om toch weer naar de huisarts te bellen.

Vervolgens brutaal geweest en naar een ziekenhuis in Belgie gebeld en daar mag ik komende vrijdag al komen. Zelfs zonder verwijzing van de huisarts.

Hopelijk kunnen ze daar iets onderzoeken.

Zondag ga ik een week naar Boedapest op vakantie, maar op deze manier is het ondraaglijk en zullen we moeten annuleren...
He gatverdarre zeg SLS, wat ontzettend vervelend voor je dat je steeds maar zo'n pijn rond je ogen hebt. BAH!

Fijn dat je as. vrijdag al naar een ziekenhuis in België kan, geweldig dat ze daar tijd voor je hebben. Sterkte!
Vanmiddag werd de pijn weer enorm hevig en heb de huisarts gebeld dat ik het liefst nog vandaag naar het ziekenhuis ga voor een scan of wat dan ook.

De huisarts heeft me opnieuw gecontroleerd en hij is er 99% van overtuigd dat het een aangezichtspijn is.

Nu aan de prednison.

Ik vrees voor deze jongen volgende week weinig 'pret' en weinig 'zon'. Helaas, het is niet anders...
Bedankt voor je reactie trouwens Setter!

Ik blijf het wel opmerkelijk vinden dat ze in Nederland allemaal zo moeilijk doen voordat je ergens naar doorverwezen wordt.

En dat ik naar Turnhout bel en zonder enige verwijzing of wat dan ook terecht kan. Gelukkig lijkt de zorgverzekering dit allemaal wel te vergoeden dus dat is goed nieuws...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven