Hét Viva Boekentopic - deel 4
vrijdag 7 augustus 2009 om 22:45
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
vrijdag 9 september 2011 om 20:12

zaterdag 10 september 2011 om 08:23
Mijn Nora Roberts Pulpding is uit. Was ook een midweek op vakantie. Genoeg regen gehad om te lezen. Zou gaan beginnen in 'De 100-jarige... etc', want die kon ik van een vriendin daar lenen. Maar het is er niet meer van gekomen. Zazana, hij stond al hoog op mijn lijst, maar bedankt voor de tip.
Fiorah, ik had dat ook wel een beetje bij Mama Tandoori, maar ik vond haar zowel irritant als aandoenlijk.
Fiorah, ik had dat ook wel een beetje bij Mama Tandoori, maar ik vond haar zowel irritant als aandoenlijk.
zaterdag 10 september 2011 om 08:37
zaterdag 10 september 2011 om 23:46
zondag 11 september 2011 om 08:56
@Fiorah: McCall Smith heef teen aantal series geschreven, ik lees momenteel de 44 Scotland Street serie. Dit is een "episodic novel" (gejat van wikipedia) hij schreef dit voor een krant, dagelijks een hoofdstuk over het leven van een aantal mensen in een appartementencomplex in Edinburgh.
Volgens mij is het bekendst de no. 1 ladies detective agency. Dit speelt zich af in Botswana en gaat over een dame die een detective bureau start. En mensen probeert te helpen. Deze boeken hebben inderdaad vaak een kleurige kaft en vaak staan er afrikaanse dieren op. Ik vind het wel echt fijne boeken.
Hij heeft nog 2 of 3 series geschreven en is echt extreem productief, want hij heeft ook nog een hele rits aan kinderboeken geschreven en het schrijven heeft hij jarenlang gecombineerd met een plek als hoogleraar in de medische recht.
En nu lekker met een boek op de bank!
Volgens mij is het bekendst de no. 1 ladies detective agency. Dit speelt zich af in Botswana en gaat over een dame die een detective bureau start. En mensen probeert te helpen. Deze boeken hebben inderdaad vaak een kleurige kaft en vaak staan er afrikaanse dieren op. Ik vind het wel echt fijne boeken.
Hij heeft nog 2 of 3 series geschreven en is echt extreem productief, want hij heeft ook nog een hele rits aan kinderboeken geschreven en het schrijven heeft hij jarenlang gecombineerd met een plek als hoogleraar in de medische recht.
En nu lekker met een boek op de bank!
maandag 12 september 2011 om 14:33
ik lees nu Het Familieportret van Jenna Blum, heel erg aangrijpend verhaal over de tweede wereldoorlog!!!
En hierna ga ik Stuk van Judith Visser opnieuw lezen, voor de vierde keer of zo, dat verhaal blijft mij raken. Over een meisje dat heel erg wordt gepest en dan totaal ontspoort...
En hierna ga ik Stuk van Judith Visser opnieuw lezen, voor de vierde keer of zo, dat verhaal blijft mij raken. Over een meisje dat heel erg wordt gepest en dan totaal ontspoort...
let the sun shine
vrijdag 16 september 2011 om 09:05
Ik ben bezig in Jonathan Strange & Mr. Norrell van Susanna Clarke maar ik kom er nog niet echt goed in. Ondertussen dwalen m'n ogen vaak af naar Gevallen van Karin Slaughter die in de boekenkast staat te wachten.
Verder nog af en toe kleine stukjes aan het lezen uit Wij zijn ons brein.
En boven naast m'n bed ligt De verborgen tombe van Kate Mosse .
Verder nog af en toe kleine stukjes aan het lezen uit Wij zijn ons brein.
En boven naast m'n bed ligt De verborgen tombe van Kate Mosse .
vrijdag 16 september 2011 om 11:38
quote:sasati schreef op 14 september 2011 @ 17:11:
Ik lees even heerlijk pulp: het dagboek van Mieke van Maerle (of zo).
oeh van de concurrent! Ik vind die columns geweldig, maar ik krijg dat blad maar af en toe in handen dus ik mis ze vaak. Maar er is dus een boek van?! Dat vroeg ik me al tijden af want dat lijkt me zeer handig. Thom Arisman (ook van Flair) zijn gebundelde columns vond ik ook erg leuk.
Zelf lees ik 'Sophie Kinsella' - Hou je mond
in de dwarligger, handugg
Ik lees even heerlijk pulp: het dagboek van Mieke van Maerle (of zo).
oeh van de concurrent! Ik vind die columns geweldig, maar ik krijg dat blad maar af en toe in handen dus ik mis ze vaak. Maar er is dus een boek van?! Dat vroeg ik me al tijden af want dat lijkt me zeer handig. Thom Arisman (ook van Flair) zijn gebundelde columns vond ik ook erg leuk.
Zelf lees ik 'Sophie Kinsella' - Hou je mond
in de dwarligger, handugg
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
vrijdag 16 september 2011 om 11:39
zondag 18 september 2011 om 10:28
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 10 september 2011 @ 08:37:
Ik wil nu beginnen in het inzicht van Griffin van Richard Russo, kan niet wachten tot ik ook daadwerkelijk tijd heb om te lezen.
Mooi boek, Richard Russo kan echt mooi schrijven.
Ik ga nu beginnen met Air Babylon, ik zit morgen de hele dag in het ziekenhuis en wil iets makkelijks lezen waar ik niet te veel concentratie bij nodig heb.
Ik wil nu beginnen in het inzicht van Griffin van Richard Russo, kan niet wachten tot ik ook daadwerkelijk tijd heb om te lezen.
Mooi boek, Richard Russo kan echt mooi schrijven.
Ik ga nu beginnen met Air Babylon, ik zit morgen de hele dag in het ziekenhuis en wil iets makkelijks lezen waar ik niet te veel concentratie bij nodig heb.

woensdag 21 september 2011 om 15:46
quote:sasati schreef op 14 september 2011 @ 17:11:
Ik lees even heerlijk pulp: het dagboek van Mieke van Maerle (of zo). Hiervoor het oneindige plan van Allende gelezen.Haha, Mieke leest lekker weg idd. Jammer is alleen dat de eerste druk van die boeken uit de jaren 80 is, waarin ze (in mijn beleving) ergens eind 20/begin 30 zal zijn. Als je de columns nu leest, is ze dat nog steeds?
Ik lees even heerlijk pulp: het dagboek van Mieke van Maerle (of zo). Hiervoor het oneindige plan van Allende gelezen.Haha, Mieke leest lekker weg idd. Jammer is alleen dat de eerste druk van die boeken uit de jaren 80 is, waarin ze (in mijn beleving) ergens eind 20/begin 30 zal zijn. Als je de columns nu leest, is ze dat nog steeds?
woensdag 21 september 2011 om 16:10
Heb zelf net " We moeten het even over Kevin hebben' uit. Idd beetje traag boek maar vond het toch wel de moeite waard, moest het af en toe even wegleggen omdat ik het heftig vond. De film hiervan komt binnenkort trouwens uit, hoef je het boek niet meer te lezen 
Zelfde geldt trouwens voor " Een keukenmeidenroman', ook net gelezen en ook die film komt binnenkort uit. Vond m wel aardig, leest lekker weg op vakantie. Nu ben ik eindelijk begonnen in ' Haar naam is Sarah', maar ik durf eigenlijk niet want ik kan heeeeeel slecht tegen kinderleed tegenwoordig

Zelfde geldt trouwens voor " Een keukenmeidenroman', ook net gelezen en ook die film komt binnenkort uit. Vond m wel aardig, leest lekker weg op vakantie. Nu ben ik eindelijk begonnen in ' Haar naam is Sarah', maar ik durf eigenlijk niet want ik kan heeeeeel slecht tegen kinderleed tegenwoordig