Werk & Studie alle pijlers

Autisme en uitkering

08-11-2018 14:04 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-11-2018 16:34
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen
99.40% gewijzigd
Zo te lezen heeft topic starter niet zelf haar topic verwijderd maar een moderator. Lees de tekst in het grijs onder het startbericht maar eens. (Dat dus verwijderd is)
Bolletje88 schreef:
20-11-2018 16:19
Zo te lezen heeft topic starter niet zelf haar topic verwijderd maar een moderator. Lees de tekst in het grijs onder het startbericht maar eens. (Dat dus verwijderd is)

Nee zo werkt dat niet.
Ik vermoed dat Butterfly eerst het topic heeft verwijderd. Daarna heeft een forummer het gemeld c.q. gestaft (of de moderator heeft dat zelf gezien). De moderator heeft maatregelen genomen. Ik denk niet dat de inhoud zo erg (tegen de forumregels) is dat de moderator dat zelf ging verwijderen.
World of Warcraft: Legion
hans66 schreef:
20-11-2018 16:23
Ik vermoed dat Butterfly eerst het topic heeft verwijderd. Daarna heeft een forummer het gemeld c.q. gestaft (of de moderator heeft dat zelf gezien). De moderator heeft maatregelen genomen. Ik denk niet dat de inhoud zo erg (tegen de forumregels) is dat de moderator dat zelf ging verwijderen.
Dit dus.
Als iemand de OP verwijdert worden er maatregelen genomen.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
sneeuwwitje80 schreef:
20-11-2018 08:03
Gewoon doorzetten?? Alleen omdat het jou wel gelukt is moet to het ook maar kunnen. Hoe weet jij dat jullie situatie hetzelfde is? En dat een schop onder dr kont hetgeen is wat ze nodig heeft?
Een positieve instelling helpt een hoop. Iedere situatie is anders, maar als je er positief in staat helpt enorm. Ik werk nu in een supermarkt. In het begin was ik heel stil en nu gaat het steeds beter. Dingen kan je ook leren. Is bij mij wel zo gegaan. Je kan in de slachtoffer rol gaan zitten of er voor gaan.
hans66 schreef:
20-11-2018 10:47
Ik ben het zowel met jou als met Gewoon_corina eens. Mensen met autisme zijn niet hetzelfde.

Gewoon_corina,

Jij hebt een normale baan gevonden. Hoe gingen de sollicitatiegesprekken? Heb je tijdens die gesprekken verteld dat je autisme had? En hoe reageerde de ander (die het gesprek afnam) daarop? Het kunnen vinden van een baan staat of valt niet alleen met de ernst van de stoornis, ook of de baas bevooroordeeld is. Dat kan ook een probleem zijn. Dan ben je werkloos ondanks dat je wel kunt werken.

Ik denk zelf: iemand met autisme heeft beperkingen en capaciteiten. Kijk dan vooral naar de capaciteiten en luister naar de persoon in kwestie. Welk werk is dan geschikt voor hem? Ik zal niet gauw roepen dat iemand dan ook maar meteen arbeidsbeperkt is.
Ik weet het pas sinds kort en sollicitatie gesprekken gingen altijd slecht.
Nu weet ik ook waarom dit was. Maar heb geen zin om van een uitkering te leven, wordt je naar mijn mening ook niet beter van. Anders kom je helemaal niet meer onder dr mensen.
gewoon_corina schreef:
20-11-2018 19:28
Nu weet ik ook waarom dit was. Maar heb geen zin om van een uitkering te leven, wordt je naar mijn mening ook niet beter van. Anders kom je helemaal niet meer onder dr mensen. Ik heb het tijdens de sollicitatie gesprekken niet vertelt simpelweg, omdat ik het toen nog niet wist.
Solomio schreef:
20-11-2018 15:31
Ja, het klinkt simpel, maar dat is het niet.
Want de gemeente gaat ervan uit dat je kunt gaan werken.
Als dat niet gaat, vanwege bijv autisme, moet je dat eerst aantonen en dan nog maar hopen dat de gemeente dat overneemt.
Ow, en je moet wel zelfstandig wonen, anders krijg je geen bijstand.
De gemeente gaat nergens van uit.
Je hebt werk of niet. Je hebt wel sollicitatieplicht. Voor de rest mag een ieder een (aanvullende) bijstandsuitkering aanvragen hoe triest dat dan ook mag klinken. De voorwaarden kun je lezen op de site van rijksoverheid.
YellowLemon schreef:
20-11-2018 15:38
Waar haal je vandaan dat het valse info en 4 weken is, en dat er wel uitzonderingen op gemaakt worden? Ik heb afgelopen jaar namelijk zelf in dit traject gezeten als iemand van onder de 27.
Ik heb als vrijwiller bij een maatschappelijk werkplek tientallen mensen begeleid in dit traject. Was wel een aantal jaar terug dus tenzij er iets veranderd is (denk t niet) gaat het precies zoals ik zeg en zoals tevens bevestigd word op de site van rijksoverheid.
Uitzonderingen zijn niet “officieel”, maar een klantmanager steekt meer tijd en moeite in een kansrijke kandidaat dan een minder kansrijke zoals iemand met een ziekte of 55+.
gewoon_corina schreef:
20-11-2018 19:23
Een positieve instelling helpt een hoop. Iedere situatie is anders, maar als je er positief in staat helpt enorm. Ik werk nu in een supermarkt. In het begin was ik heel stil en nu gaat het steeds beter. Dingen kan je ook leren. Is bij mij wel zo gegaan. Je kan in de slachtoffer rol gaan zitten of er voor gaan.
Wauw.
Wauw.
En nog een keer: wauw.

Wat een totaal gebrek aan inlevingsvermogen spreekt hieruit.

Ik ben 54, al jaren afgekeurd, nadat ik met de meest positieve insteek toch steeds weer uitviel in mijn werk.
Niks slachtofferrol, gewoon de harde realiteit.
Kukita-Del-Barrio schreef:
20-11-2018 19:37
De gemeente gaat nergens van uit.
Je hebt werk of niet. Je hebt wel sollicitatieplicht. Voor de rest mag een ieder een (aanvullende) bijstandsuitkering aanvragen hoe triest dat dan ook mag klinken. De voorwaarden kun je lezen op de site van rijksoverheid.
Zoals jij het schrijft klinkt het iets simpeler dan het is.
Maar goed, ik ben moeder van twee zoons met autisme die allebei geen recht hebben op een uitkering. Ze zijn nog geen 21, dus de ouders draaien op voor de kosten van hun kind.
Omdat ze beschermd wonen.
Ik word dus een beetje kriegel van de manier waarop jij hier stelt dat een uitkering voor iedereen een mogelijkheid is.
solomio wijzigde dit bericht op 20-11-2018 20:20
0.07% gewijzigd
Solomio schreef:
20-11-2018 20:07
Wauw.
Wauw.
En nog een keer: wauw.

Wat een totaal gebrek aan inlevingsvermogen spreekt hieruit.

Ik ben 54, al jaren afgekeurd, nadat ik met de meest positieve insteek toch steeds weer uitviel in mijn werk.
Niks slachtofferrol, gewoon de harde realiteit.
Dit dus.
(al ben ik nog geen 54)
Solomio schreef:
20-11-2018 20:10
Zoals jij het schrijft klinkt het iets simpeler dan het is.
Maar goed, ik ben moeder van twee zoons met autisme die allebei geen recht hebben op een uitkering. Ze zijn nog geen 21, dus de ouders draaien op voor de kosten van hun kind.
Omdat ze beschermd wonen.
Ik word dus een beetje kriegel van de manier waarop jij hier stelt dat een uitkering voor iedereen een mogelijkheid is.
Voldoen zij aan alle voorwaarden zoals gespost in mijn eerste post?
20-11-2018 20:23
Voldoen zij aan alle voorwaarden zoals gespost in mijn eerste post?
Ze wonen niet zelfstandig, maar beschermd.
Verder voldoen ze aan alles, maar helaas, beschermd wonen wordt gezien als wonen in een instelling en dan krijg je geen bijstandsuitkering.
Terwijl je toch ook dan best wat kosten hebt (verzekering, telefoon, kleding, reiskosten, internet bijv.).
Solomio schreef:
20-11-2018 20:27
Ze wonen niet zelfstandig, maar beschermd.
Verder voldoen ze aan alles, maar helaas, beschermd wonen wordt gezien als wonen in een instelling en dan krijg je geen bijstandsuitkering.
Terwijl je toch ook dan best wat kosten hebt (verzekering, telefoon, kleding, reiskosten, internet bijv.).
Nou ja, dat is wel een voorwaarde ja.
Ik heb ook niet gezegd dat je ten alle tijde een bijstandsuitkering kan krijgen.
Maar in principe krijg je die wel zodra je aan alle voorwaarden voldoet en die voorwaarden zijn niet onredelijk of moeilijk om aan te voldoen.
Verder doen de meeste gemeente niet bijzonder veel moeite om informatie te verifiëren of om moeilijk te bemiddelen kandidaten aan het werk te krijgen.
Ze vragen letterlijk om 3-4 documenten zoals passport, bankafschriften, eventueel inkomstenbron, uitdraai GBA etc en dan mag je op gesprek. Heb je dat allemaal gedaan krijg je meestal binnen 1 maand je uitkering gestort.
20-11-2018 20:42
Nou ja, dat is wel een voorwaarde ja.
Ik heb ook niet gezegd dat je ten alle tijde een bijstandsuitkering kan krijgen.
Maar in principe krijg je die wel zodra je aan alle voorwaarden voldoet en die voorwaarden zijn niet onredelijk of moeilijk om aan te voldoen.
Verder doen de meeste gemeente niet bijzonder veel moeite om informatie te verifiëren of om moeilijk te bemiddelen kandidaten aan het werk te krijgen.
Ze vragen letterlijk om 3-4 documenten zoals passport, bankafschriften, eventueel inkomstenbron, uitdraai GBA etc en dan mag je op gesprek. Heb je dat allemaal gedaan krijg je meestal binnen 1 maand je uitkering gestort.
Mijn ervaring is heel anders.
gewoon_corina schreef:
20-11-2018 19:28
Nu weet ik ook waarom dit was. Maar heb geen zin om van een uitkering te leven, wordt je naar mijn mening ook niet beter van. Anders kom je helemaal niet meer onder dr mensen.
Blijkbaar was jouw baas niet bevooroordeeld. De baan zonder loonsubsidie ging niet door door autisme, niet doordat ik het werk niet goed deed; dat was wel goed.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven