Werk & Studie alle pijlers

Baan zoeken tips

26-09-2014 00:11 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Wat zou je zelf willen doen dan?

Schoonmaken? Oppassen? Dat deed ik toen ik scholier/student was. Schoonmaken vond ik niet leuk ofzo, maar dat maakte niet uit. Bij dingen die ik niet zo leuk vind maar ik er gewoon een wedstrijdje van (met mezelf dan he) of ik maak het leuk door mijn lievelingsmuziek erbij op te zetten ofzo.
Ik heb trouwens ook bijles gegeven, dat was best lucratief. Maar dan moet je wel echt goed zijn in een bepaald vak en er moet vraag naar zijn. Kan me zo voorstellen dat er niet zo veel vraag is naar bijles geschiedenis. Ik gaf wiskundebijles, was heel leuk om te doen.
.
Heb je ervaring met bedrijfsadministraties dan? Weet je wel wat dat inhoudt? En wat lijkt je er precies wel leuk aan?

Ik heb zelf vaak te maken met bedrijfsadministraties en de banen die daar bij horen kunnen best part time zijn, maar het zijn eigenlijk nooit "bijbaantjes". Net als bij receptionistes, er wordt vaak wel meer van je verwacht dan alleen "goedemorgen" zeggen. Die banen moeten bovendien juist onder kantooruren worden uitgevoerd.

Voor bijles kun je jezelf ook aanbieden hoor, net als voor schoonmaakwerk of oppas.

Je zou ook in de horeca kunnen kijken? Als serveerster?

Of iets in de agrarische sector, tomaten dieven, tulpen bossen, paprika's plukken.
Een tijdelijk bijbaantje hoeft toch niet persé "leuk" te zijn?

Ik zou juist in de * niet leuk* hoek werk zoeken. Heb je meer kans van slagen. 🌷
Ga in een winkel werken. Een kleine winkel of een warenhuis. Ik heb als scholier/ beginnend student een tijd lang bij de V&D gewerkt. Prima baantje.
Je moet loslaten wat je leuk vindt. De werkloosheid is hoog, mensen zitten jaren thuis. In administratief werk is voor geschoolden al bijna niks, laat staan voor ongeschoolden!

Neem werk aan dat bij je schema past en waar je wat mee verdient. Dat geldt voor een hoop mensen nu.

Dus: winkels, callcenter, supermarkt, post bezorgen, etc.
Ik heb altijd administratief werk gedaan en ik ben aangenomen obv mijn gezellige sollicitatiegesprek. Dat was wel nadat ik mijn gymnasium had afgerond, maar heb zo'n 3 jaar werkervaring als administratief medewerkster op het moment, baantje 1 met office manager taken, baantje 2 deed ik de debiteurenadministratie van een bedrijf (en later ook de crediteurenkant). Ook nog een tijdje als receptioniste gewerkt en nu werk ik aan een database als student-onderzoeker, eigenlijk ook administratief werk.

Mijn ervaring is dat het werk vrij makkelijk is, maar ook behoorlijk saai. Gelukkig heb ik altijd hele aardige collega's. Ik zou bij kleine bedrijven zoeken, niet bij grote. Of je inschrijven bij studentenuitzendbureaus/detachering/recruitment, mijn eerste baantje kreeg ik via een detacheringsbureau via Monsterboard.
Ochtendkrant, folderwijk, hondenuitlaten, bijles, oppassen, supermarkt..
Je kan kijken of je ergens in de beveiliging/receptie terecht kan. Daarvoor moet je ook enkele diploma's halen, maar dat is goed te doen.
CV's uitprinten en overal rondbrengen en mailen, naar uitzendbureau's etc.
Wat dacht je van horeca of magazijn werk? Weet je, je bent nog zo jong. Het lijkt me beter dat je nu voor het geld gaat en straks gewoon lekker gaat studeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven