Baan zoeken tips
vrijdag 26 september 2014 om 00:29
Wat zou je zelf willen doen dan?
Schoonmaken? Oppassen? Dat deed ik toen ik scholier/student was. Schoonmaken vond ik niet leuk ofzo, maar dat maakte niet uit. Bij dingen die ik niet zo leuk vind maar ik er gewoon een wedstrijdje van (met mezelf dan he) of ik maak het leuk door mijn lievelingsmuziek erbij op te zetten ofzo.
Schoonmaken? Oppassen? Dat deed ik toen ik scholier/student was. Schoonmaken vond ik niet leuk ofzo, maar dat maakte niet uit. Bij dingen die ik niet zo leuk vind maar ik er gewoon een wedstrijdje van (met mezelf dan he) of ik maak het leuk door mijn lievelingsmuziek erbij op te zetten ofzo.
vrijdag 26 september 2014 om 00:31
vrijdag 26 september 2014 om 01:48
Heb je ervaring met bedrijfsadministraties dan? Weet je wel wat dat inhoudt? En wat lijkt je er precies wel leuk aan?
Ik heb zelf vaak te maken met bedrijfsadministraties en de banen die daar bij horen kunnen best part time zijn, maar het zijn eigenlijk nooit "bijbaantjes". Net als bij receptionistes, er wordt vaak wel meer van je verwacht dan alleen "goedemorgen" zeggen. Die banen moeten bovendien juist onder kantooruren worden uitgevoerd.
Voor bijles kun je jezelf ook aanbieden hoor, net als voor schoonmaakwerk of oppas.
Je zou ook in de horeca kunnen kijken? Als serveerster?
Of iets in de agrarische sector, tomaten dieven, tulpen bossen, paprika's plukken.
Ik heb zelf vaak te maken met bedrijfsadministraties en de banen die daar bij horen kunnen best part time zijn, maar het zijn eigenlijk nooit "bijbaantjes". Net als bij receptionistes, er wordt vaak wel meer van je verwacht dan alleen "goedemorgen" zeggen. Die banen moeten bovendien juist onder kantooruren worden uitgevoerd.
Voor bijles kun je jezelf ook aanbieden hoor, net als voor schoonmaakwerk of oppas.
Je zou ook in de horeca kunnen kijken? Als serveerster?
Of iets in de agrarische sector, tomaten dieven, tulpen bossen, paprika's plukken.
vrijdag 26 september 2014 om 07:43
Je moet loslaten wat je leuk vindt. De werkloosheid is hoog, mensen zitten jaren thuis. In administratief werk is voor geschoolden al bijna niks, laat staan voor ongeschoolden!
Neem werk aan dat bij je schema past en waar je wat mee verdient. Dat geldt voor een hoop mensen nu.
Dus: winkels, callcenter, supermarkt, post bezorgen, etc.
Neem werk aan dat bij je schema past en waar je wat mee verdient. Dat geldt voor een hoop mensen nu.
Dus: winkels, callcenter, supermarkt, post bezorgen, etc.
vrijdag 26 september 2014 om 08:15
Ik heb altijd administratief werk gedaan en ik ben aangenomen obv mijn gezellige sollicitatiegesprek. Dat was wel nadat ik mijn gymnasium had afgerond, maar heb zo'n 3 jaar werkervaring als administratief medewerkster op het moment, baantje 1 met office manager taken, baantje 2 deed ik de debiteurenadministratie van een bedrijf (en later ook de crediteurenkant). Ook nog een tijdje als receptioniste gewerkt en nu werk ik aan een database als student-onderzoeker, eigenlijk ook administratief werk.
Mijn ervaring is dat het werk vrij makkelijk is, maar ook behoorlijk saai. Gelukkig heb ik altijd hele aardige collega's. Ik zou bij kleine bedrijven zoeken, niet bij grote. Of je inschrijven bij studentenuitzendbureaus/detachering/recruitment, mijn eerste baantje kreeg ik via een detacheringsbureau via Monsterboard.
Mijn ervaring is dat het werk vrij makkelijk is, maar ook behoorlijk saai. Gelukkig heb ik altijd hele aardige collega's. Ik zou bij kleine bedrijven zoeken, niet bij grote. Of je inschrijven bij studentenuitzendbureaus/detachering/recruitment, mijn eerste baantje kreeg ik via een detacheringsbureau via Monsterboard.