Werk & Studie alle pijlers

Betastende baas

17-12-2016 17:32 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar werk ik nu in mijn huidige functie, mijn relatie liep op het einde toen ik begon met werken bij dit bedrijf, ik zat dus niet lekker in mijn vel en was dus blij dat ik goed werd opgevangen en er een paar collega's waren waar ik mijn verhaal bij kwijt kon. Zo ook bij mijn leidinggevende, nadat hij vroeg hoe mijn weekend was en startte met huilen heb ik ook hem verteld over mijn privé situatie. Daarna vroeg hij nog regelmatig hoe hetging en als ik in de put zat, mezelf minderwaardig vond praatte hij mij eruit met woorden als 'kies voor jezelf, je bent het waard'. Precies de woorden die ik op dat moment nodig had en die mij hebben me ook echt geholpen.

Omdertussen heb ik het daten weer wat opgepakt, zit ik weer helemaal goed in mijn vel en nog steeds een goede band met mijn manager. Hij vraagt hoe het gaat, en lijkt operechte interesse te hebben als leidinggevende hoe het met zijn personeel gaat. maar de opmerkingen die hij maakte werden steeds persoonlijker. zo werd er gezegd dat ik een hele leuk meid ben, een goed figuur heb (ik heb last van ondergewicht en worstel daar al jaren mee) en 2 weken terug kreeg ik de opmerking dat ik wel sexy was in het jurkje wat ik aan had. Ik voel me er niet prettig bij dat het zo persoonlijk werd, maar aangezien ik we in mijn ogen een fijne, zakelijke band hadden zocht ik er niks achter.

Tot vorige week donderdag. Ik werk in bedrijf wat is een oud pand zit, zijn er ook wat 'verborgen ruimtes' zolders kelders, leegstaande kantoren etc. Samen met mijn leidinggevende ging ik opzoek naar een collega. Aangezien er een tussen door route is, namen we die. Via de tussendoor routes kan je weer afslagen nemen naar opslag etc, deuren die open zijn geweest tijdens de rondleiding, maar waar ik verder niet kom. Totdat mijn leidinggevende zei 'ben je hier wel eens geweest, dan kom je op het dak' niks vermoedende liep ik achter hem aan. Er gebeurde niks wat niet kan, en we stonden te lachen dat dit een perfecte plek was om in de zomer met een wijntje te genieten van het uitzicht en de zon. Daarna laat hij nog wat ruimtes zien en hij legt opeens zijn hand in mijn nek, ik schrok hier van en ben lachend verder gelopen. vervolgens wil hij nog een ruimte laten zien, iets wat van slag loop ik hem achterna en daar legt hij zijn hand op mijn kont, niet 2 tellen, maar hij neemt de tijd om even goed te voelen. Ik wist niet wat te doen, het zweet brak me uit. Als ik weer een beetje bijkom van de schrik loop ik de ruimte uit en krijg ik de opmerking 'je bent echt heel sexy'... hier heb ik niet op gereageerd. Snel doorgelopen naar mijn collega en gedaan alsof er niks aan de hand was. Maar dit voelde erg en ik had dit niet verwacht. Ik vertrouwde hem volledig en wet niet wat k hier mee Moet. De dag erna maakte hij nog een soort van sorry opmerking waar ik niet op het gereageerd. Afgelopen week was hij vrij, maar maandag is hij weer aanwezig. Ik weet niet wat ik moet doen

Ik ben me in de afgelopen wat sexier gaan kleden dan in de periode toen ok met begon met werken. Dus misschien heb ik daar mee uitgedaagd, maar ergens zegt mijn verstand ook dat dat geen reden is om aan mijn kont te zitten. En opmerkingen te maken dat ik sexy ben.

Als ik naar de vertrouwenspersoon op het werk ga, ben ik bang voor de reactie en de gevolgen. Bij sexualiteit intimidatie is zelfs de vertrouwenspersoon verplicht om hier melding van te maken, en dat gaat me nog even te ver.

Hij is getrouwd en zijn 3 kinderen zijn van mijn leeftijd, het leeftijdsverschil is dus groot.

Ik wil het niet 'groter' maken dan het is, maar ik zie er wel erg tegen op om maandag weer naar het werk te gaan. Ik ga in ieder geval simpel gekleed, geen hakken, strakke broek of Iers wat maar iets van een figuur weer geeft. Ik maak me de hele week al gek in mijn hoofd wat ik verkeerd heb gedaan, dat ik zo veel 'signalen' heb gemist en hoe ik zo naïef kon zijn geweest.. k heb zelfs als gekeken voor andere functies.

Iemand hier ervaring mee of wat handige tips hoe ik hier mee om kan gaan?
hij is fout, jij niet. hoe groot is je organisatie? is er een vertrouwenspersoon?
Ga naar de vertrouwenspersoon. En stop ermee om de blaam bij jezelf te zoeken! Hij heeft met zijn tengels van je af te blijven. Punt.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Geef aan dat je vorige week nogal geschrokken bent van zijn aanrakingen en dat je niet zit te wachten op dat soort gedrag en opmerkingen.
Wat een hufter. Dus nu ga jij je aanpassen omdat hij zijn handen niet kon thuishouden? Hij heeft daar niks te zoeken met zijn handen.

Tip voor de volgende keer, geef je grens aan. Als hij een opmerking maakt die te ver gaat in jouw ogen; dan zeg je. Frits ik vind je een aardige man, maar kunnen we het zakelijk houden aub. Ik hoef niet te weten dat je op die manier naar me kijkt.
Inderdaad, vertel hem dat je er niet van gediend bent!
Ik vind de vertrouwenspersoon te ver gaan, hij heeft van me ad te blijven, maar ik wil geen 'naam' krijgen. Hem erop aanspreken klikt als het beste en spookt al de hele week door mijn hoofd, maar ik durf het niet.

Ik ben gewoon zo van slag dat me dit Is over komen.. maar als ik 'kop in het zand' toepas en het gebeurt nog een keer dan baal ik dat ik er eerder niks meer van hem gezegd.

Als ik het zeg, en hij doet alsof er niks is gebeurd, ik wil mirt als 'drama-queen' overkomen..
Hij is over een dikke grens gegaan, praat erover. Wanneer jullie er niet uitkomen, en jij je nog steeds ontzettend ongemakkelijk voelt zou ik andere stappen ondernemen.
Jij hebt helemaal niets uitgedaagd. Hij is fout, jij niet!
Ben je duidelijk geweest wat jij niet wilt? Je volgt hem, lacht met hem. Wijntje op het dak? Dat klinkt als een date. Ik lees jouw verhaal en snap best dat jouw leidinggevende het idee kreeg dat jij een 'OK signaal' af zat te geven.

Stap op de man af en zegt dat je het niet prettig vindt dat hij die opmerkingen maakt/aan je zit etc.
Tja dat is dan zijn probleem. Ik zou er zeker wat van zeggen. Nu ben je onduidelijk.

Zeg gewoon dat je er niet van gediend bent en dat je ervan uitgaat dat het hierbij blijft.
quote:Lente90 schreef op 17 december 2016 @ 17:45:

Ik vind de vertrouwenspersoon te ver gaan, hij heeft van me ad te blijven, maar ik wil geen 'naam' krijgen. Hem erop aanspreken klikt als het beste en spookt al de hele week door mijn hoofd, maar ik durf het niet.

Ik ben gewoon zo van slag dat me dit Is over komen.. maar als ik 'kop in het zand' toepas en het gebeurt nog een keer dan baal ik dat ik er eerder niks meer van hem gezegd.

Als ik het zeg, en hij doet alsof er niks is gebeurd, ik wil mirt als 'drama-queen' overkomen..Licht een collega in of toch de vertrouwenspersoon en bespreek dit met zijn drieën dan als je het niet alleen kunt. Of stuur hem een mailtje waarin je hem duidelijk maakt dit niet op prijs te stellen. Maar maak het hoe dan ook bespreekbaar. Blijf hier niet alleen mee zitten.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ik denk ook "gewoon" dat hij dacht dat jij er wel voor in was. Nu is het natuurlijk een enorme klojo, omdat hij thuis vrouw en kinderen heeft zitten, maar los daarvan moet je (vind ik) het ook niet zwaarder maken dan het is. Het beste was natuurlijk geweest dat je een opmerking had gemaakt op het moment dat hij zijn hand op je billen legde. Zo van; "hé, handjes thuis, hè, hier ben ik niet van gediend". Maar goed, dat is niet gebeurd, dus ik zou het zeker aankomende week even melden. Dat je ervan geschrokken bent en dat je op dat moment niet zo goed iets durfde te zeggen, maar dat je het niet fijn vond en dat het ook niet weer gebeurt.
quote:depster schreef op 17 december 2016 @ 17:49:

Ben je duidelijk geweest wat jij niet wilt? Je volgt hem, lacht met hem. Wijntje op het dak? Dat klinkt als een date. Ik lees jouw verhaal en snap best dat jouw leidinggevende het idee kreeg dat jij een 'OK signaal' af zat te geven.

Stap op de man af en zegt dat je het niet prettig vindt dat hij die opmerkingen maakt/aan je zit etc.

Hemel, dus als je een beetje aardig en sociaal doet tegen een collega geef je een ok signaal af?

Maar verder, inderdaad, stap op hem af en zeg dat dit niet de bedoeling is. Vind je dat te eng, mail hem dan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Het deugt echt niet dat je zoveel woorden nodig hebt om te vertellen dat je ongewenst betast wordt, TO.
Geef heel duidelijk je grenzen aan. Echt, hoe moeilijk het ook is, doe het!
@amand; ik wilde het verhaal er achter uitleggen.. als ik alle 'achteraf' signalen terug kijk kan ik een nog langer verhaal schrijven.. zo naïef geweest.

maar misschien toch goed om er wat van te zeggen. Duidelijk maken dat ik dof niet prettig vind.

'Hoopte' dat er je,amd zat doe hetzelfde mee gemaakt had, ben benieuwd hoe de aan heeft gepakt
quote:tonkje schreef op 17 december 2016 @ 18:06:

[...]

Hemel, dus als je een beetje aardig en sociaal doet tegen een collega geef je een ok signaal af?

Maar verder, inderdaad, stap op hem af en zeg dat dit niet de bedoeling is. Vind je dat te eng, mail hem dan.

Nee, maar ik vind dat collega hele duidelijke signalen af geeft dat hij haar ziet zitten, van wat ik dan zo lees. That's all.

TO als je het echt niet prettig vindt kan je het maar op 1 manier aanpakken en zeggen dat je het niet prettig vindt. Dit kan je face to face doen of als je dit echt spannend vindt inderdaad via een mail. Wees wel heel concreet (hebben mannen echt nodig). 'Jij bent mijn leidinggevende en een andere relatie zie ik niet zitten. Ik vind het daarom niet prettig als je opmerkingen maakt over mijn uiterlijk en dat je aan mij zit' klaar.

Als ik het zeg, en hij doet alsof er niks is gebeurd, ik wil mirt als 'drama-queen' overkomen..Dat je niet als drama-queen wilt overkomen is de kern van het probleem hier, TO. Het dondert namelijk niet hoe je overkomt. Het is jouw leven, jouw lijf. En je wilt het niet. Oefen maar voor de spiegel: 'ik wil dit niet'.
quote:tonkje schreef op 17 december 2016 @ 18:06:

[...]

Maar verder, inderdaad, stap op hem af en zeg dat dit niet de bedoeling is. Vind je dat te eng, mail hem dan.Het is wel iets meer dan aardig en sociaal doen. Mannen hebben sowieso niet veel aanmoediging nodig om te denken dat een vrouw belangstelling heeft. Maar die man zit wel fout. Duidelijk zijn en niet op z'n beloop laten. Eigenlijk had je gelijk bij 'sexy' moeten zeggen dat je niet op die onzin zitten wachten.
In de rweede alinea schrijf je over een fijne zakelijke band, maar vanaf het eerste moment heb je het al persoonlijk gemaakt door zelf je priveleven te delen en uit te huilen bij je leidinggevende. En toen de opmerkingen persoonlijker werden, heb je ook geen grens getrokken. Misschien wel goed om duidelijker te zijn in je grenzen, het is nu steeds een stapje verder gegaan, langzaamaan. En hij dacht een kans te zien, denk ik.

Neemt niet weg dat hij van je af moet blijven en je er zeker iets van moet zeggen.

Als ik het zeg, en hij doet alsof er niks is gebeurd, ik wil mirt als 'drama-queen' overkomen..vertrouwenspersoon is juist voor dit soort kwestie en het is vertrouwelijk, je krijgt dus geen 'naam'. Als je hem er persoonlijk op wilt aanspreken dan kan dat natuurlijk ook. is beter nog. Waarom zou je dat niet durven?
Je hebt een handtastelijke baas (en ja, die man is fout, moet gewoon zijn handen thuishouden) en jouw reactie is dat je je sexiër gaat kleden naar je werk?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik vraag me bij dit soort topics werkelijk af of ik nou zo'n megasexbom ben of wat.

Nooit bijbaantjes gehad vroeger?

Iemand probeert wat, je gaat erop in of niet. Zo niet dan ben je duidelijk.

Als duidelijk zijn niet helpt, dan pas neem je stappen en wordt het vervelend.

Zowel bij de schoonmaker als de baas.

Dit jonkvrouw in nood gedrag achteraf is wat gek. Helemaal omdat als je klaagt je baas een veel groter probleem heeft dan jij.

Gezien zijn positie en gezien zijn privesituatie.

Beter handel je het gewoon af, dus melden wat je ervan vindt, op het moment of desnoods later.

Dit is gênanter en gevaarlijker voor hem dan voor jou.
quote:pejeka schreef op 17 december 2016 @ 18:38:

Je hebt een handtastelijke baas (en ja, die man is fout, moet gewoon zijn handen thuishouden) en jouw reactie is dat je je sexiër gaat kleden naar je werk?

Kan je je voor de verandering eens niet drukmaken om kleding die vrouwen dragen?

Bovendien had ze het niet over 'na' de bestasting, maar over de periode daarvoor (toen het weer wat beter met haar ging).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven