Werk & Studie alle pijlers

Betastende baas

17-12-2016 17:32 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar werk ik nu in mijn huidige functie, mijn relatie liep op het einde toen ik begon met werken bij dit bedrijf, ik zat dus niet lekker in mijn vel en was dus blij dat ik goed werd opgevangen en er een paar collega's waren waar ik mijn verhaal bij kwijt kon. Zo ook bij mijn leidinggevende, nadat hij vroeg hoe mijn weekend was en startte met huilen heb ik ook hem verteld over mijn privé situatie. Daarna vroeg hij nog regelmatig hoe hetging en als ik in de put zat, mezelf minderwaardig vond praatte hij mij eruit met woorden als 'kies voor jezelf, je bent het waard'. Precies de woorden die ik op dat moment nodig had en die mij hebben me ook echt geholpen.

Omdertussen heb ik het daten weer wat opgepakt, zit ik weer helemaal goed in mijn vel en nog steeds een goede band met mijn manager. Hij vraagt hoe het gaat, en lijkt operechte interesse te hebben als leidinggevende hoe het met zijn personeel gaat. maar de opmerkingen die hij maakte werden steeds persoonlijker. zo werd er gezegd dat ik een hele leuk meid ben, een goed figuur heb (ik heb last van ondergewicht en worstel daar al jaren mee) en 2 weken terug kreeg ik de opmerking dat ik wel sexy was in het jurkje wat ik aan had. Ik voel me er niet prettig bij dat het zo persoonlijk werd, maar aangezien ik we in mijn ogen een fijne, zakelijke band hadden zocht ik er niks achter.

Tot vorige week donderdag. Ik werk in bedrijf wat is een oud pand zit, zijn er ook wat 'verborgen ruimtes' zolders kelders, leegstaande kantoren etc. Samen met mijn leidinggevende ging ik opzoek naar een collega. Aangezien er een tussen door route is, namen we die. Via de tussendoor routes kan je weer afslagen nemen naar opslag etc, deuren die open zijn geweest tijdens de rondleiding, maar waar ik verder niet kom. Totdat mijn leidinggevende zei 'ben je hier wel eens geweest, dan kom je op het dak' niks vermoedende liep ik achter hem aan. Er gebeurde niks wat niet kan, en we stonden te lachen dat dit een perfecte plek was om in de zomer met een wijntje te genieten van het uitzicht en de zon. Daarna laat hij nog wat ruimtes zien en hij legt opeens zijn hand in mijn nek, ik schrok hier van en ben lachend verder gelopen. vervolgens wil hij nog een ruimte laten zien, iets wat van slag loop ik hem achterna en daar legt hij zijn hand op mijn kont, niet 2 tellen, maar hij neemt de tijd om even goed te voelen. Ik wist niet wat te doen, het zweet brak me uit. Als ik weer een beetje bijkom van de schrik loop ik de ruimte uit en krijg ik de opmerking 'je bent echt heel sexy'... hier heb ik niet op gereageerd. Snel doorgelopen naar mijn collega en gedaan alsof er niks aan de hand was. Maar dit voelde erg en ik had dit niet verwacht. Ik vertrouwde hem volledig en wet niet wat k hier mee Moet. De dag erna maakte hij nog een soort van sorry opmerking waar ik niet op het gereageerd. Afgelopen week was hij vrij, maar maandag is hij weer aanwezig. Ik weet niet wat ik moet doen

Ik ben me in de afgelopen wat sexier gaan kleden dan in de periode toen ok met begon met werken. Dus misschien heb ik daar mee uitgedaagd, maar ergens zegt mijn verstand ook dat dat geen reden is om aan mijn kont te zitten. En opmerkingen te maken dat ik sexy ben.

Als ik naar de vertrouwenspersoon op het werk ga, ben ik bang voor de reactie en de gevolgen. Bij sexualiteit intimidatie is zelfs de vertrouwenspersoon verplicht om hier melding van te maken, en dat gaat me nog even te ver.

Hij is getrouwd en zijn 3 kinderen zijn van mijn leeftijd, het leeftijdsverschil is dus groot.

Ik wil het niet 'groter' maken dan het is, maar ik zie er wel erg tegen op om maandag weer naar het werk te gaan. Ik ga in ieder geval simpel gekleed, geen hakken, strakke broek of Iers wat maar iets van een figuur weer geeft. Ik maak me de hele week al gek in mijn hoofd wat ik verkeerd heb gedaan, dat ik zo veel 'signalen' heb gemist en hoe ik zo naïef kon zijn geweest.. k heb zelfs als gekeken voor andere functies.

Iemand hier ervaring mee of wat handige tips hoe ik hier mee om kan gaan?
quote:safrat schreef op 20 december 2016 @ 19:34:

[...]

Ik vond het zelf mijn beste advies ooit.
quote:Defietsboer schreef op 20 december 2016 @ 21:09:

[...]

Nogal overdreven, want dat zegt helemaal niemand.

Wat gezegd wordt is dat deze man fout zit, omdat hij iemand aanraakt (op werk!) die daar geen toestemming voor heeft gegeven. Wat het erger maakt is dat hij haar baas is. Als je wat met een collega wilt, dan vraag je om iets buiten werktijd te doen en kan je daar verder bouwen. Je gaat niet je handen op de billen van een werknemer leggen in het gebouw. Vooral een leidinggevende dient beter te weten.

In de hele aanloop naar het voorval toe heeft TO geen enkel moment een signaal afgegeven dat ze niet van hem gediend zou zijn. Sterker nog, ze maakt grapjes met hem, gooit haar hele prive situatie in zijn schoot e.d. Ik vind het dus niet vreemd dat die man dacht dat hij haar zag zitten. Ik denk dat vele relaties of in ieder geval sekspartijen zo beginnen. Iemand moet beginnen toch? TO schrikt ervan, hij biedt zn excuses aan en die vent wordt hier compleet aan de schandpaal genageld.

Dat het haar leidinggevende is, is misschien een euvel, maar er zijn zat relaties tussen leidinggevende en werknemer dus ook daar zal iemand de eerste move hebben gemaakt.
quote:Coco87 schreef op 20 december 2016 @ 16:50:

Wat een feministisch gezeur hier. Echt

Alle mannen zijn sleeheecht en zelfs als we met onze beentjes wijd onder hem liggen mag hij nog niks doeehoeen want dan is hij een vieehieezeerd Wat een achterlijke opmerking. Gaat het wel goed met je?
quote:pejeka schreef op 20 december 2016 @ 22:02:

[...]

Klopt. Maar als professioneel werknemer ga je je niet, óók niet als je lekker in je vel zit, extra sexy kleden naar je werk. Daar is je werk namelijk de gelegenheid niet voor. Dan leef je je lekker uit als je uitgaat, of met vriendinnen wat gaat doen. Niet op je werk. Daar zit je namelijk niet om sexy te zijn, maar om professioneel te zijn.Jouw plaat blijft nogal hangen. En lezen kun je ook al niet.
Beetje assertiever worden TO, ga je goed kunnen gebruiken in het leven
TO volgende keer direct zeggen dat je niet aangeraakt wenst te worden.

Grappig dat mensen hier zeggen 'zo beginnen relaties nu eenmaal' en 'iemand moet beginnen'.

Vergeten jullie dat die vent getrouwd is, kinderen heeft en bovendien zoveel ouder dat hij haar vader had kunnen zijn?

Relaties beginnen door iemand mee uit te vragen, een drankje doen na werk bijvoorbeeld. Niet door je werknemer bij de billen te grijpen op de werkvloer. Dat is gewoon ontzettend fout.
Helemaal mee eens YouWish
quote:YouWish schreef op 21 december 2016 @ 07:28:

TO volgende keer direct zeggen dat je niet aangeraakt wenst te worden.

Grappig dat mensen hier zeggen 'zo beginnen relaties nu eenmaal' en 'iemand moet beginnen'.

Vergeten jullie dat die vent getrouwd is, kinderen heeft en bovendien zoveel ouder dat hij haar vader had kunnen zijn?

Relaties beginnen door iemand mee uit te vragen, een drankje doen na werk bijvoorbeeld. Niet door je werknemer bij de billen te grijpen op de werkvloer. Dat is gewoon ontzettend fout.In theorie heb je gelijk, maar het aantal illegale relaties op de werkvloer in praijk zegt iets anders. En iemand bij de billen grijpen uit het niets is superfout, maar dit was niet uit het niets.
Ja en al die relaties ontstaan nu eenmaal doordat een leidinggevende (!) een ondergeschikte op de werkvloer gaat betasten.

Ik weet niet waar jij werkt, maar op mijn werk gaat het er anders aan toe.
Het heeft twee kanten. Ik vind relaties op de werkvloer sowieso niet erg handig, want die twee zaken gescheiden houden is gewoon erg lastig. Leidinggevende -> werknemer al helemaal. Daarbij vind ik hem een lul, omdat hij vrouw en kinderen heeft.

Maar het "spel" hebben ze gewoon beide in de hand. Hij maakt aanstalten, voelt zich gesterkt doordat TO hem in vertrouwen neemt, zich sexyer gaat kleden, hij legt een hand haar nek, zij laat dat toe, allemaal dingen die wel vaker gebeuren bij een ontluikende relatie. We moeten het allemaal niet erger maken dan het is, TO moet gewoon duidelijk maken dat ze hem misschien wel een aardige vent vindt, maar niet meer dan dat. En dat ze zijn aanrakingen niet op prijs stelt. That's it...
quote:Soldanella schreef op 21 december 2016 @ 08:36:

Ja en al die relaties ontstaan nu eenmaal doordat een leidinggevende (!) een ondergeschikte op de werkvloer gaat betasten.

Ik weet niet waar jij werkt, maar op mijn werk gaat het er anders aan toe.Je mag mijn woorden best verdraaien, maar het is zo zinloos.
Ik zie wel dat hij inderdaad haar gedrag anders kan interpreteren, dat haar gedrag voor hem het signaal was dat ze hem ook wel leuk vond, maar dan mag hij dat nog niet met zijn handen verder onderzoeken, hij kan ook voorstellen om eens na het werk iets leuks te doen samen.
quote:Marana_ schreef op 21 december 2016 @ 09:30:

Hij kan ook voorstellen om eens na het werk iets leuks te doen samen.Dat kan niet want dan zit hij bij moeder de vrouw
dan 'werkt hij over' toch
quote:Rhae schreef op 21 december 2016 @ 09:28:

[...]

Je mag mijn woorden best verdraaien, maar het is zo zinloos.Op mijn werk zijn ook relaties op collega's, volgens mij wordt dat ook niet ontkend. Jij koppelt daaraan dat het redelijk normaal is om een eerste move te doen onder werktijd, op de werkvloer initiatief bij leidinggevende. Volgens mij ben jij degene die de dingen niet helemaal helder benoemt.
Je voelde je er niet prettig bij dat het zo persoonlijk werd schrijf je.

Terwijl jij zelf met vreselijke huilbuien om een verloren relatie op je werk zit??

Ook ben jij jezelf steeds opvallender gaan kleden. Op het werk?

En nu de man verliefd op je geworden is is er een probleem...

Kijk eens naar jezelf.
quote:Tilo schreef op 21 december 2016 @ 11:22:

Je voelde je er niet prettig bij dat het zo persoonlijk werd schrijf je.

Terwijl jij zelf met vreselijke huilbuien om een verloren relatie op je werk zit??

Ook ben jij jezelf steeds opvallender gaan kleden. Op het werk?

En nu de man verliefd op je geworden is is er een probleem...

Kijk eens naar jezelf.Dus omdat hij 'verliefd' is (geil noemen we dat maar ok) is het normaal dat hij met z'n handen aan haar billen loopt te graaien?
quote:Adriaan81 schreef op 20 december 2016 @ 23:03:

[...]

Waar heb je gemist dat sexy in dit geval gaat over jeans en laarzen, niet over spaghettibandjes en korte rokjes? TO is zich gewoon zelfverzekerder gaan kleden. Hou eens op zeg.Als iemand jeans en laarzen ervaart als sexy kleding, is er al helemáál wat mis in je bovenkamer... tenzij je op vrouwen valt die eruit zien als een bootwerker.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:YouWish schreef op 21 december 2016 @ 07:24:

[...]

Wat een achterlijke opmerking. Gaat het wel goed met je?Kun je het echt niet laten om op de man te spelen?
quote:kadanz schreef op 21 december 2016 @ 20:40:

[...]

Kun je het echt niet laten om op de man te spelen?En dat zeg jij?
quote:Coco87 schreef op 21 december 2016 @ 01:15:

[...]

In de hele aanloop naar het voorval toe heeft TO geen enkel moment een signaal afgegeven dat ze niet van hem gediend zou zijn. Sterker nog, ze maakt grapjes met hem, gooit haar hele prive situatie in zijn schoot e.d. Ik vind het dus niet vreemd dat die man dacht dat hij haar zag zitten. Ik denk dat vele relaties of in ieder geval sekspartijen zo beginnen. Iemand moet beginnen toch? TO schrikt ervan, hij biedt zn excuses aan en die vent wordt hier compleet aan de schandpaal genageld.

Dat het haar leidinggevende is, is misschien een euvel, maar er zijn zat relaties tussen leidinggevende en werknemer dus ook daar zal iemand de eerste move hebben gemaakt.

Dat doet helemaal niks af aan wat ik zei. Je hebt collega's gewoon niet te betasten op werk. Wil je een relatie met ze, dan probeer je buiten werktijd af te spreken. Je gaat niet je hand op de billen leggen van een collega op de werkvloer. Ben je daarbij ook nog de baas van degene die je betast, dan ben je nog 10x dommer bezig.

Bovenstaande is het allerbelangrijkste. Wat het nog absurder maakt is dat hij getrouwd is.
quote:Defietsboer schreef op 21 december 2016 @ 20:54:

[...]

Dat doet helemaal niks af aan wat ik zei. Je hebt collega's gewoon niet te betasten op werk. Wil je een relatie met ze, dan probeer je buiten werktijd af te spreken. Je gaat niet je hand op de billen leggen van een collega op de werkvloer. Ben je daarbij ook nog de baas van degene die je betast, dan ben je nog 10x dommer bezig.

Bovenstaande is het allerbelangrijkste. Wat het nog absurder maakt is dat hij getrouwd is.Helemaal mee eens.
quote:YouWish schreef op 21 december 2016 @ 20:45:

[...]

En dat zeg jij? Pardon?
quote:kadanz schreef op 21 december 2016 @ 20:57:

[...]

Pardon?Kadanz het staat je vrij om mij onder de negeer te zetten. Of om mijn opmerkingen aan anderen te negeren. Of om mij te negeren. Lijkt me voor iedereen een stuk gezelliger!
quote:YouWish schreef op 21 december 2016 @ 20:59:

[...]

Kadanz het staat je vrij om mij onder de negeer te zetten. Of om mijn opmerkingen aan anderen te negeren. Of om mij te negeren. Lijkt me voor iedereen een stuk gezelliger!Nee, ik wijs je nu voor eens terecht. Maak ervan wat je wilt. Je speelt nodeloos op de man. Je kunt veel van mij zeggen, maar ik speel nooit op de man. Vandaar mijn verbazing over je opmerking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven