Werk & Studie alle pijlers

Betastende baas

17-12-2016 17:32 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar werk ik nu in mijn huidige functie, mijn relatie liep op het einde toen ik begon met werken bij dit bedrijf, ik zat dus niet lekker in mijn vel en was dus blij dat ik goed werd opgevangen en er een paar collega's waren waar ik mijn verhaal bij kwijt kon. Zo ook bij mijn leidinggevende, nadat hij vroeg hoe mijn weekend was en startte met huilen heb ik ook hem verteld over mijn privé situatie. Daarna vroeg hij nog regelmatig hoe hetging en als ik in de put zat, mezelf minderwaardig vond praatte hij mij eruit met woorden als 'kies voor jezelf, je bent het waard'. Precies de woorden die ik op dat moment nodig had en die mij hebben me ook echt geholpen.

Omdertussen heb ik het daten weer wat opgepakt, zit ik weer helemaal goed in mijn vel en nog steeds een goede band met mijn manager. Hij vraagt hoe het gaat, en lijkt operechte interesse te hebben als leidinggevende hoe het met zijn personeel gaat. maar de opmerkingen die hij maakte werden steeds persoonlijker. zo werd er gezegd dat ik een hele leuk meid ben, een goed figuur heb (ik heb last van ondergewicht en worstel daar al jaren mee) en 2 weken terug kreeg ik de opmerking dat ik wel sexy was in het jurkje wat ik aan had. Ik voel me er niet prettig bij dat het zo persoonlijk werd, maar aangezien ik we in mijn ogen een fijne, zakelijke band hadden zocht ik er niks achter.

Tot vorige week donderdag. Ik werk in bedrijf wat is een oud pand zit, zijn er ook wat 'verborgen ruimtes' zolders kelders, leegstaande kantoren etc. Samen met mijn leidinggevende ging ik opzoek naar een collega. Aangezien er een tussen door route is, namen we die. Via de tussendoor routes kan je weer afslagen nemen naar opslag etc, deuren die open zijn geweest tijdens de rondleiding, maar waar ik verder niet kom. Totdat mijn leidinggevende zei 'ben je hier wel eens geweest, dan kom je op het dak' niks vermoedende liep ik achter hem aan. Er gebeurde niks wat niet kan, en we stonden te lachen dat dit een perfecte plek was om in de zomer met een wijntje te genieten van het uitzicht en de zon. Daarna laat hij nog wat ruimtes zien en hij legt opeens zijn hand in mijn nek, ik schrok hier van en ben lachend verder gelopen. vervolgens wil hij nog een ruimte laten zien, iets wat van slag loop ik hem achterna en daar legt hij zijn hand op mijn kont, niet 2 tellen, maar hij neemt de tijd om even goed te voelen. Ik wist niet wat te doen, het zweet brak me uit. Als ik weer een beetje bijkom van de schrik loop ik de ruimte uit en krijg ik de opmerking 'je bent echt heel sexy'... hier heb ik niet op gereageerd. Snel doorgelopen naar mijn collega en gedaan alsof er niks aan de hand was. Maar dit voelde erg en ik had dit niet verwacht. Ik vertrouwde hem volledig en wet niet wat k hier mee Moet. De dag erna maakte hij nog een soort van sorry opmerking waar ik niet op het gereageerd. Afgelopen week was hij vrij, maar maandag is hij weer aanwezig. Ik weet niet wat ik moet doen

Ik ben me in de afgelopen wat sexier gaan kleden dan in de periode toen ok met begon met werken. Dus misschien heb ik daar mee uitgedaagd, maar ergens zegt mijn verstand ook dat dat geen reden is om aan mijn kont te zitten. En opmerkingen te maken dat ik sexy ben.

Als ik naar de vertrouwenspersoon op het werk ga, ben ik bang voor de reactie en de gevolgen. Bij sexualiteit intimidatie is zelfs de vertrouwenspersoon verplicht om hier melding van te maken, en dat gaat me nog even te ver.

Hij is getrouwd en zijn 3 kinderen zijn van mijn leeftijd, het leeftijdsverschil is dus groot.

Ik wil het niet 'groter' maken dan het is, maar ik zie er wel erg tegen op om maandag weer naar het werk te gaan. Ik ga in ieder geval simpel gekleed, geen hakken, strakke broek of Iers wat maar iets van een figuur weer geeft. Ik maak me de hele week al gek in mijn hoofd wat ik verkeerd heb gedaan, dat ik zo veel 'signalen' heb gemist en hoe ik zo naïef kon zijn geweest.. k heb zelfs als gekeken voor andere functies.

Iemand hier ervaring mee of wat handige tips hoe ik hier mee om kan gaan?
quote:gaya76 schreef op 17 december 2016 @ 21:21:

[...]

Hoezo? Als iemand wat lacherig doet, zou het voor mij geen groen licht zijn om dan maar meteen de billen op te zoeken.

Ik snap dat wel. Die man probeert haar te versieren, al een tijdje waarschijnlijk en zij zag dat aan voor gezellig gedrag en betrokkenheid. Hij ziet haar openheid en haa kletspraatjes en haar vertrouwen in hem als signalen dat ze meer van hem wil. Precies op deze manier onstaan relaties, op het werk en daarbuiten je deelt steeds meer privézaken, zoekt elkaar op, enz. Hij heeft gedacht dat ze hem leuk vond, hoe dom en ongepast dat ook is als baas en oude vent, maar vooruit. Dus hij raakt haar eerst eens voorzichtig aan, want de eerdere signalen waren allemaal goed, hij flirt zich waarschijlijk al een tijdje suf en dat zij dat niet doorheeft heeft hij weet niet door. Dus hij gaat door naar de volgende fase: voorzichtig aanraken en kijken hoe iemand daarop reageert. En zij lacht, blijft bij hem in de buurt en gaat verder met waar hij mee bezig was, want zij vond het kennelijk best. Ik lees het alsof hij flink geschrokken is, als hij zijn excuses probeert aan te bieden.

Zo gaat dat toch ook als het wél wederzijds is? Alleen hebben zij kennelijk elkaar signalen niet helemaal juist geïnterpreteerd.
quote:Rhae schreef op 17 december 2016 @ 21:28:

[...]

Ik snap dat wel. Die man probeert haar te versieren, al een tijdje waarschijnlijk en zij zag dat aan voor gezellig gedrag en betrokkenheid. Hij ziet haar openheid en haa kletspraatjes en haar vertrouwen in hem als signalen dat ze meer van hem wil. Precies op deze manier onstaan relaties, op het werk en daarbuiten je deelt steeds meer privézaken, zoekt elkaar op, enz. Hij heeft gedacht dat ze hem leuk vond, hoe dom en ongepast dat ook is als baas en oude vent, maar vooruit. Dus hij raakt haar eerst eens voorzichtig aan, want de eerdere signalen waren allemaal goed, hij flirt zich waarschijlijk al een tijdje suf en dat zij dat niet doorheeft heeft hij weet niet door. Dus hij gaat door naar de volgende fase: voorzichtig aanraken en kijken hoe iemand daarop reageert. En zij lacht, blijft bij hem in de buurt en gaat verder met waar hij mee bezig was, want zij vond het kennelijk best. Ik lees het alsof hij flink geschrokken is, als hij zijn excuses probeert aan te bieden.

Zo gaat dat toch ook als het wél wederzijds is? Alleen hebben zij kennelijk elkaar signalen niet helemaal juist geïnterpreteerd.Helemaal mee eens. Ik blijf het trouwens een sukkel vinden, vanwege het feit dat hij vrouw en kinderen heeft (of ze moeten al een vrije relatie hebben) maar ook omdat hij TO's leidinggevende is. Niet heel erg handig, relaties op de werkvloer.
Wat ben je toch een wijze vrouw, Rhae.
quote:Amand schreef op 17 december 2016 @ 21:34:

Wat ben je toch een wijze vrouw, Rhae.

Ik weet het. En er zijn echt kerels die dit soort dingen bewust doen en die heb ik ook wel meegemaakt, maar die bieden níet hun excuus aan maar doen alsof er niets aan de hand is. Zo klinkt dit niet. Dit klinkt als een man in de midlifeleeftijd die haast niet kon geloven dat hij een kans maakte bij een leuk jong grietje, terwijl zij hem hoogstens ziet als vaderfiguur.

To: doorgaans als mannen heel veel tijd energie steken in jouw persoonlijke gevoelsleven en problemen willen ze neuken. Echt. Ook als ze oud zijn.
En wederom; wat ben je toch een wijze vrouw, Rhae. Ik lig echt aan je voeten.
Er wordt niet geneukt.
quote:Rhae schreef op 17 december 2016 @ 21:50:

Er wordt niet geneukt.

Kijk, dat is duidelijk!

Ik heb je tekst gelezen. Tja, zo snap ik het wel, al blijf ik me verbazen dat iemands blik zo vertroebeld is. Hij is een beetje dom.
quote:safrat schreef op 17 december 2016 @ 18:47:

Hij zal wel vragen hoe je weekend was. Dan zeg je gewoon dat je een hele leuke date hebt gehad en dan bedank je hem voor alle steun die je hebt gekregen. Je bent hartstikke verliefd en dan geef je hem een kus op de wang als bedankje. Dan weet hij wel waar hij aan toe is en hij leidt geen gezichtsverlies, want dat wil je ook niet hebben als ondergeschikte. Een leidinggevende die wrok koestert.Als je dit maar niet doet, wat een mal advies. Wel: oefen hardop voor de spiegel een paar zinnetjes zoals: ik wil niet dat je aan me zit, ik wil het zakelijk houden, of wat je maar bedenkt. Echt, als je zo'n confronterende zin nooit hardop uitgesproken hebt is de kans klein dat je volgende keer (bij hem of een ander) wel adequaat reageert. Oefenen dus, al voelt dat gek. Enne, kleed je fijn zoals je wil inderdaad, vorige week was het niet bepaald Zandvoortweer dus wat pejeka allemaal vindt lijkt me niet echt van toepassing (en dan moet ie nog z'n handjes thuis houden).
Go green, fuck a vegetarian
quote:Rhae schreef op 17 december 2016 @ 21:38:

[...]

Ik weet het. En er zijn echt kerels die dit soort dingen bewust doen en die heb ik ook wel meegemaakt, maar die bieden níet hun excuus aan maar doen alsof er niets aan de hand is. Zo klinkt dit niet. Dit klinkt als een man in de midlifeleeftijd die haast niet kon geloven dat hij een kans maakte bij een leuk jong grietje, terwijl zij hem hoogstens ziet als vaderfiguur.

To: doorgaans als mannen heel veel tijd energie steken in jouw persoonlijke gevoelsleven en problemen willen ze neuken. Echt. Ook als ze oud zijn.En dit.
Go green, fuck a vegetarian

[...]

Zo gaat dat toch ook als het wél wederzijds is? Alleen hebben zij kennelijk elkaar signalen niet helemaal juist geïnterpreteerd.Normaal in een café. Op je werk kun je lekker van alles interpreteren wat je maar wil. Wil je verder gaan, dan nodig je iemand uit na werktijd bv. Om samen wat te drinken. Raar dat je dit normaal vindt op de werkvloer.
Ik zou overigens wel even laten weten dat je hier niet van gediend bent, en er verder geen woorden meer over vuil maken. Contact met de lg verder minimaal en strikt zakelijk houden.

Fout van hem. We maken allemaal wel eens een fout.

maar wel duidelijk zijn dat dit niet nog een keer gaat gebeuren.
Echt een domme baas. Wat is dat toch met ouwe kerels, dat als je lekker in je vel zit en je een leuke uitstraling hebt, dat dat kennelijk gezien wordt als vrijbrief om avances te maken? Voor zulk soort kerels is business casual al te sexy. En dan ook nog zulk gedrag op de werkvloer. Echt te banaal. Als je al wat voor een collega voelt, dan vraag je diegene inderdaad na werktijd uit. Kun je je nooit vergissen. Dus TO, totaal niet aan jezelf en al helemaal niet aan je kleding twijfelen, maar voor je eigen gemoedsrust hem nog wel even laten weten dat dit níet weer gebeurt! Je mag je hier best boos over maken hoor, bijt maar van je af.
bah bah.

Vertel je baas dat je hier niet van gediend bent, en dat je bij herhaling stappen onderneemt. Verder doe je alsof er niets aan de hand is en werk je op redelijk normale voet met hem verder. Lichte afstand dat wel.
You're a diamond dear, they can't break you

[...]

Zo gaat dat toch ook als het wél wederzijds is? Alleen hebben zij kennelijk elkaar signalen niet helemaal juist geïnterpreteerd.

Bedankt, scheelt mij weer typen. Hoe sommige hier die kerel neerzetten als vuige aanrander en TO als hulpeloos konijntje. Als ik de OP lees is er van beiden kanten een hele hoop intimiteit geweest en nu dacht de man een move te maken. Er zijn door TO geen signalen (tot nu) gegeven dat ze andere intenties had dan haar manager.

Na je allereerste en enige signaal dat je níet van hem gediend bent heeft ie ook direcr afstand genomen toch? Er is zo te lezen geen sprake van opdringerigheid of negeren van jouw signalen.

Als zich dit in een kroeg had afgespeeld,of na een aantal dates, was die man dan ook weggezet als smeerlap? En hoeveel relaties tussen leidingevende en werknemer zijn er wel niet ontstaan? De OP had dus ook makkelijk anders kunnen eindigen en dan had niemand het raar gevonden.
Wat een feministisch gezeur hier. Echt

Alle mannen zijn sleeheecht en zelfs als we met onze beentjes wijd onder hem liggen mag hij nog niks doeehoeen want dan is hij een vieehieezeerd
quote:safrat schreef op 17 december 2016 @ 18:47:

Hij zal wel vragen hoe je weekend was. Dan zeg je gewoon dat je een hele leuke date hebt gehad en dan bedank je hem voor alle steun die je hebt gekregen. Je bent hartstikke verliefd en dan geef je hem een kus op de wang als bedankje. Dan weet hij wel waar hij aan toe is en hij leidt geen gezichtsverlies, want dat wil je ook niet hebben als ondergeschikte. Een leidinggevende die wrok koestert.
quote:salinarosseno schreef op 20 december 2016 @ 19:28:

[...]

Ik vond het zelf mijn beste advies ooit.
Een kus op de wang is juist weer nogal verwarrend voor die arme man en iets waar je echt totaaaaal geen zin in hebt als je er net achter bent dat je tig jaar oudere baas met andere ogen naar je kijkt dan zou moeten.

Hoe is het gegaan maandag Lente?
quote:Coco87 schreef op 20 december 2016 @ 16:50:

Wat een feministisch gezeur hier. Echt

Alle mannen zijn sleeheecht en zelfs als we met onze beentjes wijd onder hem liggen mag hij nog niks doeehoeen want dan is hij een vieehieezeerd

Nogal overdreven, want dat zegt helemaal niemand.

Wat gezegd wordt is dat deze man fout zit, omdat hij iemand aanraakt (op werk!) die daar geen toestemming voor heeft gegeven. Wat het erger maakt is dat hij haar baas is. Als je wat met een collega wilt, dan vraag je om iets buiten werktijd te doen en kan je daar verder bouwen. Je gaat niet je handen op de billen van een werknemer leggen in het gebouw. Vooral een leidinggevende dient beter te weten.
Trouwens ook heel erg raar dat sommige mensen de relatie tussen TO en haar baas te persoonlijk vonden en dat dat aanleiding geweest kan zijn voor zijn domme gedrag. Je mag van een leidinggevende verwachten dat je met hem of haar kunt spreken wat er in je privéleven speelt aangezien dit invloed kan hebben op je werk. Een leidinggevende hoort daar professioneel mee om te gaan, punt.
quote:Defietsboer schreef op 20 december 2016 @ 21:09:

[...]

Nogal overdreven, want dat zegt helemaal niemand.

Wat gezegd wordt is dat deze man fout zit, omdat hij iemand aanraakt (op werk!) die daar geen toestemming voor heeft gegeven. Wat het erger maakt is dat hij haar baas is. Als je wat met een collega wilt, dan vraag je om iets buiten werktijd te doen en kan je daar verder bouwen. Je gaat niet je handen op de billen van een werknemer leggen in het gebouw. Vooral een leidinggevende dient beter te weten.

Op zich met je eens. Maar er ligt natuurlijk ook een verantwoordelijkheid bij de werknemer om zich professioneel te gedragen. Niet alsof alle werknemers alleen maar domme hersenloze schapen zijn en elke leidinggevende dus de enige moet zijn die verstand heeft.

Als je signalen krijgt dat je baas je op een andere manier ziet zitten dan alleen maar zakelijk, reageer je daar natuurlijk niet op door je nóg eens extra sexy te gaan kleden. Laat staan dat je die man een zoen geeft, op zijn wang, schouder, voorhoofd, of wáár dan ook.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 20 december 2016 @ 21:43:

[...]

Op zich met je eens. Maar er ligt natuurlijk ook een verantwoordelijkheid bij de werknemer om zich professioneel te gedragen. Niet alsof alle werknemers alleen maar domme hersenloze schapen zijn en elke leidinggevende dus de enige moet zijn die verstand heeft.

Als je signalen krijgt dat je baas je op een andere manier ziet zitten dan alleen maar zakelijk, reageer je daar natuurlijk niet op door je nóg eens extra sexy te gaan kleden. Laat staan dat je die man een zoen geeft, op zijn wang, schouder, voorhoofd, of wáár dan ook.

De TO ging zich niet nog sexier kleden naar aanleiding van de interesse van de baas, maar omdat ze zich beter in haar vel voelde zitten (nog voor dat dit gebeurde). Dat is nu al een paar keer gezegd hier.

Al vind ik TO en haar uithuilbuien ook niet professioneel; ze heeft niets gedaan wat niet mag. Haar baas wel.
quote:Defietsboer schreef op 20 december 2016 @ 21:47:

[...]

De TO ging zich niet nog sexier kleden naar aanleiding van de interesse van de baas, maar omdat ze zich beter in haar vel voelde zitten (nog voor dat dit gebeurde). Dat is nu al een paar keer gezegd hier.

Al vind ik TO en haar uithuilbuien ook niet professioneel; ze heeft niets gedaan wat niet mag. Haar baas wel.Klopt. Maar als professioneel werknemer ga je je niet, óók niet als je lekker in je vel zit, extra sexy kleden naar je werk. Daar is je werk namelijk de gelegenheid niet voor. Dan leef je je lekker uit als je uitgaat, of met vriendinnen wat gaat doen. Niet op je werk. Daar zit je namelijk niet om sexy te zijn, maar om professioneel te zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 20 december 2016 @ 22:02:

[...]

Klopt. Maar als professioneel werknemer ga je je niet, óók niet als je lekker in je vel zit, extra sexy kleden naar je werk. Daar is je werk namelijk de gelegenheid niet voor. Dan leef je je lekker uit als je uitgaat, of met vriendinnen wat gaat doen. Niet op je werk. Daar zit je namelijk niet om sexy te zijn, maar om professioneel te zijn.Waar heb je gemist dat sexy in dit geval gaat over jeans en laarzen, niet over spaghettibandjes en korte rokjes? TO is zich gewoon zelfverzekerder gaan kleden. Hou eens op zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven