Code oranje
woensdag 7 januari 2026 om 18:49
Ik had vandaag DHL aan de deur.
Overigens wordt vuilnis / oud papier ook gewoon opgehaald. Alleen de GFT bakken niet, omdat dat vast vriest.
woensdag 7 januari 2026 om 18:54
Nooit zo over nagedacht maar ook winddicht, dat is wel lekker nu mocht je ergens stranden.Lolalieve schreef: ↑07-01-2026 18:46Wij hebben zulke standaard in de auto en die zijn heel klein:
https://www.hollandmedicals.nl/product/ ... ud-zilver/
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
woensdag 7 januari 2026 om 23:08
Hier (randstad) legen ze geen containers omdat ze al het vrachtwagen personeel inzetten op de strooiwagens en sneeuwschuivers.
Dit wordt via de sociale media gecommuniceerd, en je wil niet weten hoeveel mensen er negatief reageren
"Wat moet ik dan met mijn oude kranten en vuilniszakken?"
donderdag 8 januari 2026 om 07:50
Nou inderdaad…als dat je grootste probleem is dan ben je een gezegend mens. Vreemd fenomeen ook…we willen dat onze eigen werkgevers beleid hebben dat je thuis mag blijven etc, maar niet bij de werkgevers die ons een dienst verlenen.granny71 schreef: ↑07-01-2026 23:08Hier (randstad) legen ze geen containers omdat ze al het vrachtwagen personeel inzetten op de strooiwagens en sneeuwschuivers.
Dit wordt via de sociale media gecommuniceerd, en je wil niet weten hoeveel mensen er negatief reageren.
donderdag 8 januari 2026 om 08:36
Bij ons kan je het zelf naar de stort brengen. En die zit in ons dorp, niet eens tien kilometer verderop. Het bijzondere is dat de zeurpieten op deze tip reageren met 'je denkt toch niet dat ik met dit weer de straat op ga!'. Ja, euh... Je eist dus iets van een ander wat je zelf niet wil.granny71 schreef: ↑07-01-2026 23:08Hier (randstad) legen ze geen containers omdat ze al het vrachtwagen personeel inzetten op de strooiwagens en sneeuwschuivers.
Dit wordt via de sociale media gecommuniceerd, en je wil niet weten hoeveel mensen er negatief reageren.
Ik vind het buitengewoon dat, terwijl ik mijn laatste rondje met de hond loop, mijn straat is geschoven. Om half elf s avonds zijn er dus nog steeds mensen aan het werk voor ons. En waarschijnlijk zijn ze om vijf uur al begonnen. En draaien ze dit soort werkdagen al voor de zoveelste dag.
donderdag 8 januari 2026 om 09:00
Mijn wederhelft is ook docent en gaat gewoon werken.LemoosGaatDoor schreef: ↑07-01-2026 12:56Ja die kinderen wel, de docenten niet. Zeker niet sinds de schaalvergroting. En je kunt moeilijk als een stormram door de file met je autootje of over het spoor gaan lopen. In mijn vorige baan als docent heb ik ten tijde van corona mijn kind maar mee naar mijn werk genomen (PO plat, VO ging door want noodopvang/examenklassen). Mijn kind bracht ik niet naar de uitpuilende noodopvang voor ouders met cruciaal beroep want daar puilde het uit en stonden ze met twee man voor meer dan 100 kinderen want ineens was de helft van de ouders ‘hulpbehoevend’.
En ja, als jij vast staat op de A2 of ondersteboven met je auto/fiets in een weiland ligt, is dat ook overmacht.
Maar buiten dat, waarom "verlangen" we het wel van mensen in de zorg. (Behalve dan als je niet durft, dan hoef je volgens de meerderheid hier blijkbaar niet en mag een andere idioot het dubbele werk doen), maar van docenten niet?
Een docent heeft toch ook, pakweg 25 kindjes in zijn klas?
Dan gaat er 1 niet en kunnen 25 gezinnen kijken hoe ze het oplossen.
En ja, noodopvang is ook prima, maar het gaat om het principe.
de wereld wacht om ontdekt te worden
donderdag 8 januari 2026 om 09:02
Nou, de tandarts bracht anders wel het consult in rekening.Xantileppe schreef: ↑07-01-2026 15:38Ziekenhuis: als patiënt bij ons afbelt ivm weersomstandigheden dan wordt deze met voorrang weer ingepland. Veiligheid voorop en we willen patiënten niet de druk laten voelen om toch te komen. We kijken hier ook of we bijvoorbeeld extra dagen moeten inplannen op bijvoorbeeld een zaterdag of een avond om deze patiënten toch op korte termijn te kunnen zien.
Logisch, die was ook de sneeuw getrotseerd.
donderdag 8 januari 2026 om 09:08
Dat bedoel ik. Zelf wil men thuis blijven. Maar de rest moet wel doorgaan.Xantileppe schreef: ↑08-01-2026 07:50Nou inderdaad…als dat je grootste probleem is dan ben je een gezegend mens. Vreemd fenomeen ook…we willen dat onze eigen werkgevers beleid hebben dat je thuis mag blijven etc, maar niet bij de werkgevers die ons een dienst verlenen.
Je moedertje die elke ochtend thuiszorg krijgt omdat ze zelf niet uit bed kan, de wondzorg enz.
Zelf kun je natuurlijk niet je moeder om 8.00 uit bed halen, want dan moet je 15 km met de auto en het advies is binnen blijven. Die (vaak) jonge meiden moeten wel de weg op.
En dat voor een loontje waar je nog geen maand mee rond komt.
donderdag 8 januari 2026 om 09:39
Of de maaltijdbezorgers. Mensen hebben niks meer in huis, vinden het niet te doen om naar de supermarkt te gaan dus bestellen wat. En dan klagen dat het eten koud is, de bezorger er lang over doet en niet willen betalen als hun pizza door elkaar gehusselt is omdat de bezorger onderweg meerdere keren onderuit is gegaan met die oranje of groene rugtas. En als een bezorger aangeeft het allemaal wat te gevaarlijk te vinden worden ze ontslagen omdat ze niet willen komen werkenthanx schreef: ↑08-01-2026 09:08Dat bedoel ik. Zelf wil men thuis blijven. Maar de rest moet wel doorgaan.
Je moedertje die elke ochtend thuiszorg krijgt omdat ze zelf niet uit bed kan, de wondzorg enz.
Zelf kun je natuurlijk niet je moeder om 8.00 uit bed halen, want dan moet je 15 km met de auto en het advies is binnen blijven. Die (vaak) jonge meiden moeten wel de weg op.
En dat voor een loontje waar je nog geen maand mee rond komt.
donderdag 8 januari 2026 om 09:45
Thuisbezorgd heeft op momenten de bezorging gestaakt omdat het te gevaarlijk werd. Logisch en goed.Graze schreef: ↑08-01-2026 09:39Of de maaltijdbezorgers. Mensen hebben niks meer in huis, vinden het niet te doen om naar de supermarkt te gaan dus bestellen wat. En dan klagen dat het eten koud is, de bezorger er lang over doet en niet willen betalen als hun pizza door elkaar gehusselt is omdat de bezorger onderweg meerdere keren onderuit is gegaan met die oranje of groene rugtas. En als een bezorger aangeeft het allemaal wat te gevaarlijk te vinden worden ze ontslagen omdat ze niet willen komen werken![]()
donderdag 8 januari 2026 om 09:50
Maar je hebt bij een school toch veel meer verkeersbewegingen dan alleen de leraren, al die ouders de weg op om twee keer per dag heen en weer te gaan zijn toch niet handig met code oranje?thanx schreef: ↑08-01-2026 09:00Mijn wederhelft is ook docent en gaat gewoon werken.
Maar buiten dat, waarom "verlangen" we het wel van mensen in de zorg. (Behalve dan als je niet durft, dan hoef je volgens de meerderheid hier blijkbaar niet en mag een andere idioot het dubbele werk doen), maar van docenten niet?
donderdag 8 januari 2026 om 10:14
Inderdaad. Dat was ook de reden om hier te besluiten dat de lessen om 10.00 startten afgelopen twee dagen. Maar ouders mochten ook besluiten hun kinderen thuis te houden. Zij kunnen zelf deze afweging maken. Leerkrachten werden gewoon om 8.30 verwacht om kinderen die voor 10.00 kwamen op te vangen.
Uiteindelijk had ik 21 kinderen. Maar mijn collega naast mij had maar 9 kinderen in de klas.
Dit soort besluiten worden genomen door het overkoepelend bestuur. Laten we nu niet doen alsof scholen massaal gesloten waren omdat leerkrachten de weg niet op durfden.
donderdag 8 januari 2026 om 10:36
Het gaat er niet om of ze durven/kunnen/willen, het gaat erom dat mensen niet allemaal direct naast hun werk wonen. En dus (afhankelijk van locatie) gewoon niet op tijd kunnen zijn door file/OV plat/auto van de weg geraakt.thanx schreef: ↑08-01-2026 09:00Mijn wederhelft is ook docent en gaat gewoon werken.
Net zoals een verpleger die afhankelijk is van OV en halverwege een traject gestrand is op een station in Schubbekutteveen ook te maken heeft met overmacht. Alleen heeft in het geval van die verpleger een collega dan de pech om dat gat dicht te lopen aangezien de zorg een 24/7 bezetting heeft i.t.t. onderwijs. Er is gewoon niet een ‘nachtcollega’ die dan langer moet blijven. Er is geen achterwacht. Er is geen pool met vervangers. Dat ligt aan de aard van de business. Dus moet je als school erop gokken dat 50% wel op tijd kan komen en die vangen dan alle kinderen op en vormen een veredelde kinderopvang.
lemoosgaatdoor wijzigde dit bericht op 08-01-2026 10:39
5.25% gewijzigd
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
donderdag 8 januari 2026 om 10:38
In onze sub-regio heeft het plots flink gedooid waardoor de ontsluitingswegen begaanbaar zijn vanochtend. Gisterochtend hadden we echter al de beslissing moeten nemen iets af te zeggen wat vandaag van 08.30-10 zou plaatsvinden. Uiteraard krijgen we daar nu commentaar op dat dit niet had gehoeven.. het is ook nooit goed, denk ik dan! Mijn nette respons is nu gewoon, 'tot volgende week' maar ik maak wel een notitie wie deze mensen/partners zijn die zoiets zeggen. Onze mensen hebben de afgelopen vier-vijf dagen veel langer en intenser gewerkt en een uitstelbare activiteit een week verplaatsen is dan ook nogal inleefbaar, lijkt me.
donderdag 8 januari 2026 om 15:02
Het verschilt heel erg waar je woont en ze kunnen nu nug niet goed voorspellen wie er regen met dooi, of ijzel, of dikke sneeuwbuien gaan krijgen. En inderdaad nog een storm erbij. Ik hoop maar dat het meevalt en dat we morgen zeggen, nou was dit het?
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 8 januari 2026 om 17:54
Winterbanden zijn nu wel fijn. Ik moet ze verplicht laten monteren en heb daar nooit zin in omdat ze meer geluid maken. Maar nu is het toch wel lekker.margreetder schreef: ↑08-01-2026 12:01Hier komen auto's slechts met moeite de wijk uit. Als meerdere zien glijden om vervolgens vast te zitten met slippende banden.
donderdag 8 januari 2026 om 18:57
Precies! Als jij gisterochtend gezegd had dat het vandaag wel door zou gaan, dan had je daar weer commentaar op gekregen. Vreselijk zulke mensen, het lijkt soms wel dat ze gaan zeuren om het zeuren. En zo erg is het niet om een activiteit een week te verplaatsen, daar komt iedereen wel weer overheen.Madrigalscapybara schreef: ↑08-01-2026 10:38In onze sub-regio heeft het plots flink gedooid waardoor de ontsluitingswegen begaanbaar zijn vanochtend. Gisterochtend hadden we echter al de beslissing moeten nemen iets af te zeggen wat vandaag van 08.30-10 zou plaatsvinden. Uiteraard krijgen we daar nu commentaar op dat dit niet had gehoeven.. het is ook nooit goed, denk ik dan! Mijn nette respons is nu gewoon, 'tot volgende week' maar ik maak wel een notitie wie deze mensen/partners zijn die zoiets zeggen. Onze mensen hebben de afgelopen vier-vijf dagen veel langer en intenser gewerkt en een uitstelbare activiteit een week verplaatsen is dan ook nogal inleefbaar, lijkt me.
donderdag 8 januari 2026 om 20:11
In onze wijk waar flink waar een flink pak aangereden sneeuw op de weg ligt te dooien hebben ook de auto's met winterbanden grote moeite.
donderdag 8 januari 2026 om 21:48
Mijn leidinggevende belde vandaag, of ik niet van de ochtend naar de avonddienst wilde. Want dan was code oranje wel afgelopen. Ik heb mijn dochter dit weekend en voor morgen overdag al oppas moeten regelen want de school is morgen dicht. Mijn moeder past in sommige gevallen wel eens op als ik onverhoopt een andere dienst moet werken of bij nood. Maar mijn ouders wonen 35 km verderop, laat hun nu ook niet rijden.
Nu lijkt het weer nog rustig maar ik zie het morgen wel. Vertrouw ik het morgenvroeg niet stap ik niet in de auto.
Nu lijkt het weer nog rustig maar ik zie het morgen wel. Vertrouw ik het morgenvroeg niet stap ik niet in de auto.
donderdag 8 januari 2026 om 22:26
Was net bij 112 vandaag. Inderdaad een ziekenhuis waarbij medewerkers hun tandenborstel en pyjama moesten meememenS7rin schreef: ↑06-01-2026 23:57Ik kreeg ook bericht van mijn werkgever dat we morgen extra kleding en tandenborstel in moeten pakken voor het geval je niet meer thuis komt. Maar ja, ik heb thuis ook twee monden die gevoerd moeten worden, dus echt een oplossing vind ik dat niet. Ze promoten dat iedereen zoveel mogelijk met het OV naar het werk komt, dus iedereen heeft een NS abonnement en veel collega's hebben geeneens een auto als alternatief vervoer.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in