Werk & Studie alle pijlers

concurrentiebeding

18-04-2012 19:11 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hier of het mogelijk is een concurrentiebeding af te sluiten na een onbetaalde stage van 3 maanden? Ik lees verschillende dingen; "het gebeurd vaker" , maar ook "een stage-overeenkomst is geen arbeidsovereenkomst en een concurrentiebeding is hierbij niet rechtsgeldig". Iemand die weet hoe het zit?
Alle reacties Link kopieren
volgens de FNV site zou de concurrentiebeding geldigheidsduur in elk geval niet langer moeten zijn dan de duur van de arbeidsovereenkomst.

Dat scheelt. 2 jaar is belachelijk lang!

Check het anders even gratis bij het juridisch loket.

Lees overigens goed door wat de concurrentiebeding inhoudt. Vaak betekent dit alleen dat je geen klanten mag meenemen of bedrijfsinformatie mag prijsgeven aan de nieuwe werkgever. En soms staat er in dat je wel bij de concurrent mag werken maar niet in een soortgelijke functie.

Regel dus bij een eventuele nieuwe baan voor een andere functieomschrijving. Als je nieuwe werkgever je graag wilt hebben zullen ze je hiermee helpen.

Verder kan je altijd rekken met tekenen (tot iemand van school aanwezig is en gelezen heeft) voor je het weet is je stage voorbij en hoef je niets meer te tekenen.

Ik vind het wel een apart bedrijf waar je stage loopt hoor.Nog geen stageovereenkomst? Dat kan echt niet als bedrijf. Wat als je een arbeidsongeval krijgt of iets dergelijks?

EN onbetaald? En dan opeens een concurrentiebeding aan het einde onder je neus schuiven... :S

Maar ik snap dat je er zenuwachtig van wordt hoor! Heb zelf ooit zo'n concurrentiebeding getekend van 2 jaar en hield mn hart vast toen ik ergens anders ging werken. Maar niets meer van gehoord

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven