Werk & Studie alle pijlers

(Financiële) detacheerders

28-12-2010 13:34 39 berichten
Er zijn er zoveel, maar welke zijn echt kwalitatief goed?
Oh wacht, we zitten natuurlijk wel met het reclame-aspect hier. Nou ja wellicht kunnen er nog wat algemene tips gegeven worden.
Alle reacties Link kopieren
Waarom denk je bij 'miereneukerig' aan bedrijfseconomie of controlling/accounting? Ik heb deze achtergrond, en als ik iets niet ben is het goed met cijfers achter de komma, mijn interpretatie van 'miereneukerig', maar hou ik me juist bezig met de hoofdlijn in financiële trends, met het proces binnen de afdeling en de invloeden hierop van wet- en regelgeving.

Dus voordat je gaat denken aan detachering (waarbij momenteel toch wel behoorlijke ervaring wordt gevraagd in die hoek. Ik weet niet of je al werkervaring hebt). Ik heb zelf goede ervaringen bij Yacht, maar het is maar net wat je aanspreekt in een kantoor. Gewoon gaan praten is altijd mijn advies, en kijken wat je dan aanspreekt.
Zoals verliefdebendie al aangeeft: als je de bewezen werkervaring al dan niet in die hoek niet al hebt, zullen ze je niet in de controllingsfeer aannemen bij een detacheerder. Je zult botweg gezien je geld moeten opbrengen, en dan wordt er bij veel bureaus heus gekeken of er ook geïnvesteerd in je kan worden.

Beter ga je voor jezelf kijken wat de snelste stap is met jouw diploma om accountancy of controlling te doen. (En ook om te kijken welke van de twee je het meeste aanspreekt). Ik denk dat je zelf die investering moet plegen om door te studeren (Nijenrode heeft bv een aantal uitstekende business courses) want detacheerders zien mogelijk zonder werkervaring geen positieve kosten-baten analyse in jou nu.
Dank jullie wel. Er bestaat inderdaad een éénjarig schakeltraject voor non-financials waarna je kan doorstromen in de Nyenrode opleidingen. Je behoort dan wel een werkgever te hebben, dus ik ben me nu aan het oriënteren.

Dat 'miereneukerige' staat er idd wat dom; wat ik bedoel is dat vooral mijn analystisch vermogen en probleemoriëntatie erg sterk zijn en ik ervan hou zelfstandig vraagstukken op te lossen, ik ben ook erg nauwkeurig en hou van controleren. Ik ben niet zo'n leider of ontzettende teamplayer. Ik ben aan het kijken wat nu het beste bij me past. Wellicht dat een HBO functie op financieel gebied dan zelfs beter past dan een WO functie, en dat is voor mij ook geen probleem.
Als je analytisch vermogen sterk is, en je houdt van controleren, en je denkt aan een opleiding bij Nijenrode.. heb je dan ook al gedacht aan Accountancy? Daar waar je met een bedrijfskundige achtergrond van toegevoegde waarde kan zijn in de adviesrol, en je kunt laten opleiden in de controlerichting. Opleidingen zijn binnen de accountancy heel gebruikelijk.

Ik heb zelf een aantal jaar in de accountancy gewerkt en daarna bij verschillende interim-bureaus, dus als je nog iets wil weten, vraag maar raak.
Jazeker, dat is ook een mogelijkheid.Ik moet alleen even goed bedenken wat ik dan precies wil, en op welk niveau. Om RA te worden zou ik sowieso nog 5,5 jaar zeer intensief bezig zijn en dat traject vind ik op dit moment te lang.

Te starten dus met dit schakeltraject.

http://www.nyenrode.nl/Ed ... Pages/Vervolgstudies.aspx

Maar er wordt daar ook gesproken over de beroepsopleiding tot AA (Accountant Administratieconsulent), is dat een wat meer praktische opleiding? En hoe lang?

Ik zoek dus eigenlijk mensen om te spreken over een dergelijk leer/werktraject richting de accountancy of controlling, danwel bij een bureau danwel bij een bedrijf, om nog beter de evt. mogelijkheden voor me door te nemen.
Ik heb een hbo opleiding accountancy gedaan, en dan een duale variant. Dus ik werkte gedurende mijn opleiding al in de accountancy. Ik heb daarna nog een paar jaar nivra-nyenrode gedaan. Ik heb wel de RA richting gedaan, de AA richting was minder mijn ding.

Juist de afwisseling door bij meerdere klanten op locatie te komen en echt de controle te doen (en daarin veel te kunnen met mijn analytische vaardigheden) sprak me erg aan. En die wens tot afwisseling blijft nog steeds moet ik zeggen.

De studie is zwaar, daarom ben ik ook gestopt. Nou ja, mss was het aangeven van mijn grenzen en het zelf bewaken van die grenzen om te kunnen studeren wel zwaar.

De AA richting, kom je dan niet terecht is soort van post-bachelor opleiding? Op www.aa-worden.nl vind je meer informatie. Het gaat dan meer om adviseur voor MKB bedrijven.

Succes, mooi beroep, moelijke keuze!
Gezien je achtergrond zou de AA-opleiding vreemd zijn. Het kan dat die goed bij je past, maar je zal merken dat werkgevers het niet direct snappen. Persoonlijk zou ik me, als ik jou was, niet richten op detacheerders en ook niet op een schakeljaar, maar direct kiezen voor ofwel de RA ofwel de RC opleiding. Nyenrode biedt voor beide richtingen prima opleidingen, andere universiteiten ook. Als je er vervolgens een werkgever bij zoekt, zit je goed.

Puur afgaande op je beperkte informatie en er van uitgaande dat je je studie met (zeer) goede resultaten hebt afgerond, en je nog jong bent, zou ik beginnen met je te orienteren op een baan in de accountancy bij één van de grote 4, in één van de grote steden. Dus KPMG, Deloitte, Ernst & Young of PwC, in Amsterdam, Rotterdam of Utrecht.
Sinds wanneer is Den Haag geen grote stad, Ridâh??
quote:Tia Dalma schreef op 29 december 2010 @ 12:57:

Sinds wanneer is Den Haag geen grote stad, Ridâh??Sinds daar nauwelijks interessante ondernemingen zitten. Als je in de accountancy werkt, is Den Haag de stad voor (rijks)overheidsklanten, not-for-profits e.d.
Dank jullie.

Ik heb inderdaad bij één van de vier een oriënterend gesprek binnenkort. Ik ben niet ontzettend piep meer, aan de andere kant kan ik nog járen werken dus dan kan ik maar beter iets doen wat ik ontzettend leuk vind.

Ik weet alleen niet of ik wel een dergelijk RA of RC traject in kan zonder schakeljaar, ik denk van niet eigenlijk.

Maar ik ga me maar eens focussen op bepaalde werkgevers inderdaad, bedankt!
Violetje: wat is precies je opleiding?

Voor rc zal het makkelijker zijn dan ra. Houd er wel rekening mee dat de studies vrij duur zijn en er terugbetalinsverplichtingen zijn.

Tiasnimbas staat het best aangeschreven in nl.
Mocht je vragen hebben over de accountancy opleiding op Nyenrode, daar kan ik ook van alles over vertellen. Heb net de Post-master fase afgerond en ga nu mijn Masterscriptie schrijven.
quote:rider schreef op 29 december 2010 @ 11:34:

Gezien je achtergrond zou de AA-opleiding vreemd zijn. Het kan dat die goed bij je past, maar je zal merken dat werkgevers het niet direct snappen. Persoonlijk zou ik me, als ik jou was, niet richten op detacheerders en ook niet op een schakeljaar, maar direct kiezen voor ofwel de RA ofwel de RC opleiding. Nyenrode biedt voor beide richtingen prima opleidingen, andere universiteiten ook. Als je er vervolgens een werkgever bij zoekt, zit je goed.

Puur afgaande op je beperkte informatie en er van uitgaande dat je je studie met (zeer) goede resultaten hebt afgerond, en je nog jong bent, zou ik beginnen met je te orienteren op een baan in de accountancy bij één van de grote 4, in één van de grote steden. Dus KPMG, Deloitte, Ernst & Young of PwC, in Amsterdam, Rotterdam of Utrecht.Schakeljaar is verplicht om te starten.
Ja precies, als ik dat echt wil zal ik moeten starten met het schakeljaar. Het hele RA traject zou dan nog zo'n 4,5 jaar duren (volgens mij kan ik alleen ergens vrijstelling krijgen voor een scriptie omdat ik die al op WO-niveau heb geschreven).

Schakeljaar-> pre-master -> master -> post-master

Die opleiding start in september, dus ik heb gelukkig nog even.
Volkomen eauff topic, maar ik ben wel benieuwd wat er niet in (groot) den haag zit aan ondernemingen die in de andere steden wel zitten. Echt niet alleen rijk en ander not-for-profit, sterker nog: ik heb jaren in die hoek gewerkt bij grote bedrijven zonder enige rijkservaring op te doen!
quote:violetje schreef op 30 december 2010 @ 09:40:

Ja precies, als ik dat echt wil zal ik moeten starten met het schakeljaar. Het hele RA traject zou dan nog zo'n 4,5 jaar duren (volgens mij kan ik alleen ergens vrijstelling krijgen voor een scriptie omdat ik die al op WO-niveau heb geschreven).

Die opleiding start in september, dus ik heb gelukkig nog even.Nee hoor die scriptie krijg je ook geen vrijstelling van.
quote:Mirjam82 schreef op 29 december 2010 @ 22:25:

[...]

Schakeljaar is verplicht om te starten.Mmm, ok. Wissiknie. Weer wat geleerd.
quote:violetje schreef op 30 december 2010 @ 09:40:

Die opleiding start in september, dus ik heb gelukkig nog even.Maar als je geluk hebt, krijg je nog les van mij, als dat nog geen doorslaggevend argument is...
quote:Tia Dalma schreef op 30 december 2010 @ 11:39:

Volkomen eauff topic, maar ik ben wel benieuwd wat er niet in (groot) den haag zit aan ondernemingen die in de andere steden wel zitten. Echt niet alleen rijk en ander not-for-profit, sterker nog: ik heb jaren in die hoek gewerkt bij grote bedrijven zonder enige rijkservaring op te doen! Ik ben er niet volledig zeker van, behalve voor één van de vier, maar volgens mij geldt bij alle vier Den Haag als provinciekantoor. Sorry, mijn haagse hart bloedt er ook van, maar het si niet anders.
quote:rider schreef op 31 december 2010 @ 00:46:

[...]

Maar als je geluk hebt, krijg je nog les van mij, als dat nog geen doorslaggevend argument is... Waar geef je les? Ik heb afgelopen jaren in Breda les gehad.
quote:rider schreef op 31 december 2010 @ 00:48:

[...]

Ik ben er niet volledig zeker van, behalve voor één van de vier, maar volgens mij geldt bij alle vier Den Haag als provinciekantoor. Sorry, mijn haagse hart bloedt er ook van, maar het si niet anders.Ik heb bij 1 van de vier gewerkt en deed ook 'normale' klanten hoor.
quote:Mirjam82 schreef op 31 december 2010 @ 17:00:

[...]

Waar geef je les? Ik heb afgelopen jaren in Breda les gehad.Verschillende plaatsen, maar niet breda.
quote:Mirjam82 schreef op 31 december 2010 @ 17:01:

[...]

Ik heb bij 1 van de vier gewerkt en deed ook 'normale' klanten hoor.Aex in den haag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven