Werk & Studie alle pijlers

Help! Kind ziek, dreig ontslagen te worden!

10-06-2010 08:09 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste medeforummers,

Zit nu in een Noodsituatie en krijg geen instantie te pakken.

Mijn contract word niet verlengd en heb een uitwerkperiode tot 30 juni, dit weet ik al 1.5 week.

Nu is mijn zoon ziek, krijg net een sms van mijn bedrijfsleidster als ik niet kom, dat ik kan worden ontslagen.

Heb ik geen recht op ouderschapsverlof? Of vervalt dat recht in uitwerkperiode?

Help!

Groetjes Femke
Als je toch al weg moet per 30 juni...zou ik het er mooi op wagen!
Als ze mij ontslaan heb ik geen recht op WW volgens mij...of val ik dan weer onder de bijstand?

Help alles is pas rond 09.00 bereikbaar, de tijd dat ik eigenlijk op mijn werk moet zijn.
Dat ligt er idd aan of je terecht bent ontslagen of niet. Heb je dat al gegoogled of je thuis mag blijven of niet?

Een uitwerkperiode is niks anders iig.
Is je zoon net vannacht ziek geworden? Dan zou je nog gebruik kunnen maken van calamiteitenverlof om wat te regelen.
Ouderschapsverlof heb je sowieso geen recht op, in dit soort situaties, want dat is geen 'nood'verlof

Misschien op zorgverlof oid, maar dan moet het volgens mij wel duidelijk zijn dat jij de enige bent die die zorgtaak op dit moment op je kunt nemen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Is trouwens calamiteitenverlof als je kind ziek is.
Zorgverlof. Aangeven bij personeelszaken.
Ja, maar kom er geen wijs uit...Nee contract word niet verlengd, want anders zouden ze mij vast contract moeten geven...

Nu is mijn zoon ziek, maar vraag mezelf dus af of ik recht heb op ouderschapsverlof. Zij zegt nu als ik niet kom dan word ik ontslagen...
Wat broedkip zegt dus
Kun je niet wat regelen voor je kind want thuis blijven omdat je kind ziek is, ja, kan me ook best voorstellen dat ze op je werk daar niet blij van worden.
Calamiteitenverlof?? kan dat voor elk CAO?
Je wordt niet ontslagen, je contract loopt af! Dit weet je dus al veel langer dan 1,5 week, namelijk vanaf het moment dat je je contract tekende.

*Edit* Is er geen noodnummer van je werk, wat je kunt bellen vóór 9.00? En waarom bél je je leidinggevende niet, ipv smsen? Dan kun je vragen of je zorgverlof op kunt nemen, desnoods de ochtend zodat iemand anders (je partner/moeder/buurvrouw...) de middag bij je kind kan zijn.
Calamiteiten verlof:

Als u werknemer bent en onmiddellijk vrij moet nemen vanwege een onvoorziene persoonlijke omstandigheid kunt u gebruikmaken van calamiteitenverlof en ander kort verzuimverlof. Uw werkgever mag een redelijk verzoek om calamiteitenverlof niet weigeren. Hij kan u achteraf wel vragen om aan te tonen dat het opnemen van calamiteitenverlof noodzakelijk was.

Volgens deze site van de overheid.

Bij de voorbeelden staat daarbij ook iets over een ziek kind.
quote:Femme2 schreef op 10 juni 2010 @ 08:22:

Ja, maar kom er geen wijs uit...Nee contract word niet verlengd, want anders zouden ze mij vast contract moeten geven...

Nu is mijn zoon ziek, maar vraag mezelf dus af of ik recht heb op ouderschapsverlof. Zij zegt nu als ik niet kom dan word ik ontslagen...Ouderschapsverlof heeft hier echt niets mee te maken.
http://home.szw.nl/index. ... iek_id=391817&set_id=2512

Je hebt er dus recht op, jouw baas mag je niet ontslaan. Lekker thuisblijven dus.
quote:maudym schreef op 10 juni 2010 @ 08:24:

Je wordt niet ontslagen, je contract loopt af! Dit weet je dus al veel langer dan 1,5 week, namelijk vanaf het moment dat je je contract tekende.

Maar als ze vandaag niet gaat is ze miv. vandaag op staande voet ontslagen.

Toch TO?
Kun je geen dag vrij nemen?

Als je wordt ontslagen, heb je inderdaad geen recht op WW als dat ontslag verwijtbaar is. Ik lees ook iets over terug in de bijstand. Als je nog maar net werkt, krijg je sowieso geen WW want daarvoor moet je tegenwoordig al een behoorlijke periode voor gewerkt hebben.
En hier de link over zorgverlof.

Volgens deze site zou het dus nu gaan om calamiteitenverlof, en pas op de tweede dag om zorgverlof.

Ik denk dat je recht hebt op calamiteitenverlof, mist je je best doet iets anders te regelen. Dus als jij om 11:00 een oppas hebt kunnen regelen, moet je alsnog werken.
Zorgverlof bedoelde ik idd
Ik werkte er nu 1.5 jaar. En had een kleine aanvulling van de bijstand...

Misschien nu wat duidelijker...Calamiteitenverlof opnemen dan maar, ik kan hem moeilijk naar school brengen in deze toestand...
Inderdaad vooralsnog calamiteitenverlof opnemen èn je best doen om zo snel mogelijk wat anders te regelen. Is er geen vader/buurvrouw/opa/tante die vandaag kan inspringen?
Nee ze werken allemaal, dat is het probleem
Begrijp ik daaruit dat er ook een vader in het spel is die niet kan omdat hij werkt?

Kan hij dan geen calamiteitenverlof opnemen, als het bij jou op je werk blijkbaar zo lastig ligt?
En fifty/fifty met de vader/partner is ook niet mogelijk? Iedereen werkt, maar jij natuurlijk normaal gesproken ook, dus je hebt net zoveel verantwoording naar je werk als de vader. En nogmaals, bel even je leidinggevende ipv smsen, en vraag naar de mogelijkheid van zorgverlof.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven