Hoe neem ik ontslag?
maandag 5 augustus 2019 om 10:13
Hoi!
Ik had laatst een topic geopend over mijn werk wat mij toch niet goed beviel. Ik twijfelde hier nog of ik door zou gaan, ander werk zou zoeken of even helemaal wat anders te doen.
Nu is het zo dat ik werk heb gevonden in Valencia. Ik ben in principe al aangenomen, maar er moeten nog veel dingen geregeld worden dus ik vertrek pas rond begin oktober. Nu moet ik dus ontslag nemen bij het bedrijf waar ik nu werkzaam ben. Ik heb nu al 2x aangegeven (vorige week maandag en vandaag) dat ik mijn baan na mijn proeftijd (volgende week donderdag) wil laten voor wat het is.
Maar mijn baas denkt dat ik ondoordachte keuzes maak en wil mij niet laten gaan voordat ik het “écht geprobeerd heb”. Maar ik ben er vrij zeker van dat dit niet is wat ik zoek. Mijn baas is bang dat ik deze keuze maak door alle dingen die ik heb meegemaakt de afgelopen tijd, en dus dat het de verkeerde keuze is.
Het is mijn keuze, mijn loopbaan en mijn toekomst. Dus mocht ik er uiteindelijk toch nog spijt van krijgen, is dat mijn probleem. Mijn familie staat achter mijn keuze, en ook mijn psycholoog zegt dat ik voor mezelf moet kiezen.
Maar de manier waarop mijn baas op mij inpraat, heel frustrerend en irritant. Ik ben te onzeker om er tegenin te gaan. Ik durf dat niet. Maar ik weet dat ik moet...
Help!!
Ik had laatst een topic geopend over mijn werk wat mij toch niet goed beviel. Ik twijfelde hier nog of ik door zou gaan, ander werk zou zoeken of even helemaal wat anders te doen.
Nu is het zo dat ik werk heb gevonden in Valencia. Ik ben in principe al aangenomen, maar er moeten nog veel dingen geregeld worden dus ik vertrek pas rond begin oktober. Nu moet ik dus ontslag nemen bij het bedrijf waar ik nu werkzaam ben. Ik heb nu al 2x aangegeven (vorige week maandag en vandaag) dat ik mijn baan na mijn proeftijd (volgende week donderdag) wil laten voor wat het is.
Maar mijn baas denkt dat ik ondoordachte keuzes maak en wil mij niet laten gaan voordat ik het “écht geprobeerd heb”. Maar ik ben er vrij zeker van dat dit niet is wat ik zoek. Mijn baas is bang dat ik deze keuze maak door alle dingen die ik heb meegemaakt de afgelopen tijd, en dus dat het de verkeerde keuze is.
Het is mijn keuze, mijn loopbaan en mijn toekomst. Dus mocht ik er uiteindelijk toch nog spijt van krijgen, is dat mijn probleem. Mijn familie staat achter mijn keuze, en ook mijn psycholoog zegt dat ik voor mezelf moet kiezen.
Maar de manier waarop mijn baas op mij inpraat, heel frustrerend en irritant. Ik ben te onzeker om er tegenin te gaan. Ik durf dat niet. Maar ik weet dat ik moet...
Help!!
maandag 5 augustus 2019 om 16:35
Ik zit nog in mijn proefperiode dus het lijkt mij (?) dat ik gewoon elk moment zou kunnen stoppen toch?
maandag 5 augustus 2019 om 17:59
Na de proeftijd kun je ook zonder reden opzeggen. Je dient dan alleen rekening te houden met het opzegtermijn.viva-amber schreef: ↑05-08-2019 16:57Je kan in de proeftijd direct zonder reden opzeggen. Na de proeftijd geldt dat niet.
dinsdag 6 augustus 2019 om 09:17
Naar aanleiding van ons gesprek op 29-07-2019 waarin ik meedeelde dat ik .... wens te verlaten binnen mijn proeftijd, dien ik per direct mijn ontslag in.
Zoals besproken heb ik onze samenwerking als prettig ervaren, maar zie ik persoonlijk geen toekomst voor mijzelf binnen het bedrijf. Na het aangekeken te hebben neem ik deze weloverwogen beslissing.
Ik wil jullie bedanken voor de prettige samenwerking, het vertrouwen en de mooie kans. Ik wens jullie alle succes toe in de toekomst.
Met vriendelijke groet,
---------------------------------------------------------
Is dit een redelijke inhoud?
Zoals besproken heb ik onze samenwerking als prettig ervaren, maar zie ik persoonlijk geen toekomst voor mijzelf binnen het bedrijf. Na het aangekeken te hebben neem ik deze weloverwogen beslissing.
Ik wil jullie bedanken voor de prettige samenwerking, het vertrouwen en de mooie kans. Ik wens jullie alle succes toe in de toekomst.
Met vriendelijke groet,
dinsdag 6 augustus 2019 om 10:02
Ik zou de reden persoonlijk weglaten. Mocht je er ooit nog in de toekomst willen werken, gooi je met de reden alle mogelijke deuren dicht. Bij zelf genomen ontslag wordt zeer zelden een reden opgegeven. Ik spreek hierbij uit ervaring.Aimeex schreef: ↑06-08-2019 09:17Naar aanleiding van ons gesprek op 29-07-2019 waarin ik meedeelde dat ik .... wens te verlaten binnen mijn proeftijd, dien ik per direct mijn ontslag in.
Met vriendelijke groet,
dinsdag 6 augustus 2019 om 10:06
dinsdag 6 augustus 2019 om 10:07
Eens, en daarbij, als zo’n brief bij HR komt (beetje afhankelijk van het bedrijf) kennen die mensen jou misschien niet eens en hebben ze er toch geen boodschap aan.
Ik zou het ‘per direct’ trouwens ook vervangen door ‘hierbij’. Gewoon gevoelsmatig, want op zich niks mis mee. En even je laatste werkdag benoemen, voor het geval daar gesteggel over zou komen.
.
dinsdag 6 augustus 2019 om 10:16
Als het aan mij ligt stop ik aanstaande donderdag al (08-08)Anoniem262821034 schreef: ↑06-08-2019 10:07Eens, en daarbij, als zo’n brief bij HR komt (beetje afhankelijk van het bedrijf) kennen die mensen jou misschien niet eens en hebben ze er toch geen boodschap aan.
Ik zou het ‘per direct’ trouwens ook vervangen door ‘hierbij’. Gewoon gevoelsmatig, want op zich niks mis mee. En even je laatste werkdag benoemen, voor het geval daar gesteggel over zou komen.
Hoe verwoord ik dit in deze brief?
dinsdag 6 augustus 2019 om 10:23
Okee top dankjewel !!Anoniem262821034 schreef: ↑06-08-2019 10:19Eerst mondeling overleggen en dan vastleggen in je brief zou ik doen.![]()
dinsdag 6 augustus 2019 om 10:26
Niet weer overleggen!Anoniem262821034 schreef: ↑06-08-2019 10:19Eerst mondeling overleggen en dan vastleggen in je brief zou ik doen.![]()
Gewoon in de brief zetten : ik dien per donderdag 8 aug mijn ontslag in. Etc etc
dinsdag 6 augustus 2019 om 10:36
Zit wat in... Ik ga het inderdaad ook niet wéér aangeven. Je hebt gelijk, ga het gewoon direct in de brief zetten.gizzmo-returns schreef: ↑06-08-2019 10:26Niet weer overleggen!
Gewoon in de brief zetten : ik dien per donderdag 8 aug mijn ontslag in. Etc etc
dinsdag 6 augustus 2019 om 10:38
gizzmo-returns schreef: ↑06-08-2019 10:26Niet weer overleggen!
Overleggen niet als in twijfelen over wel-niet weggaan, maar gewoon fatsoen, dat de werkgever er ook rekening mee kan houden.
.
dinsdag 6 augustus 2019 om 10:39
Die kan dat in de brief lezen die ze vandaag stuurt.Anoniem262821034 schreef: ↑06-08-2019 10:38Overleggen niet als in twijfelen over wel-niet weggaan, maar gewoon fatsoen, dat de werkgever er ook rekening mee kan houden.
En hij weet er in principe al van.
dinsdag 6 augustus 2019 om 10:44
gizzmo-returns schreef: ↑06-08-2019 10:39Die kan dat in de brief lezen die ze vandaag stuurt.
En hij weet er in principe al van.
Volgens mij is er geen laatste werkdag afgesproken.
En ik vind dat niet netjes om dat zomaar mede te delen per brief. Maar daar verschillen we dan over van mening.
.
dinsdag 6 augustus 2019 om 11:12
Als het goed is heb je een berichtje terug
woensdag 7 augustus 2019 om 09:08
Er hoeft ook geen laatste werkdag te worden af gesproken, aangezien to nog in haar proeftijd zit kan ze stoppen wanneer ze wilt.
Is niet lullig voor de werkgever want andersom kan de werkgever in de proeftijd ook per direct afscheid nemen van jou.
Dus nogmaals gewoon een brief met de datum waarin jij wilt stoppen en klaar is kees.
Succes met je nieuwe baan.
Is niet lullig voor de werkgever want andersom kan de werkgever in de proeftijd ook per direct afscheid nemen van jou.
Dus nogmaals gewoon een brief met de datum waarin jij wilt stoppen en klaar is kees.
Succes met je nieuwe baan.
woensdag 7 augustus 2019 om 09:21
Niet wanneer het een tijdelijk contract is waarbij tussentijds opzeggen niet is opgenomen in de overeenkomst. Dan moet je het contract uit dienen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 7 augustus 2019 om 18:55
Werkgever houdt er al rekening mee als hij slim is. Zo werkt het nou eenmaal in de proeftijd. Hoort een werkgever te weten en geldt andersom natuurlijk ook (werkgever kan ook zeggen dat je morgen niet meer hoeft te komen). Bovendien heeft TO al gezegd dat ze weg wil. Dat hij z’n kop in het zand steekt is niet het probleem van TO.Anoniem262821034 schreef: ↑06-08-2019 10:38Overleggen niet als in twijfelen over wel-niet weggaan, maar gewoon fatsoen, dat de werkgever er ook rekening mee kan houden.