Werk & Studie alle pijlers

HR vragen

07-12-2014 09:54 105 berichten
Aan de HR-dames,

Korte situatieschets; HR heeft besloten dat ze voor mijn vriend een outplacementtraject gaan starten.

Hij heeft hier echter nooit een officiele brief oid van ontvangen dat ze voornemens zijn dit te gaan doen, nooit iets hoeven te ondertekenen. Sterker nog, HR heeft hem verzocht zelf de notulen te maken van het gesprek waarin ze hem dit te kennen hebben gegeven.

Nu zijn er zonder overleg een aantal afspraken met betrekking tot outplacement ingepland. Gaat vriend niet, dan wordt het hele traject ingetrokken.

Is dit de correcte gang van zaken? Het komt op mij allemaal niet zo netjes over?
quote:eldorado schreef op 10 december 2014 @ 12:42:

[...]

Sterker, ik vraag me af (NZ zal dat wel kunnen beantwoorden) of het nodig is. Als je een redelijk en zakelijk correct verzoek doet aan je werkgever, en die negeert dat, dan is dat negeren zelf ook een actie voor in je dossier. Ze helpen hun werk goed te doen, lijkt me niet nodig.

Helemaal mee eens. Als ze over 2 weken nog niet gereageerd hebben, dan zou ik wel even een nette reminder sturen. (Altijd leuk, zo vlak voor kerst als mensen nog snel hun werk af willen ronden ) Iets in de trant van:

Beste HR-mevrouw,

Wellicht is onderstaande email aan jouw aandacht ontsnapt, maar je zult begrijpen dat ik gezien de huidige omstandigheden toch echt graag meer duidelijkheid wil. Graag ontvang ik dus alsnog jouw reactie.

Mocht ik binnen 2 weken na deze mail nog steeds geen reactie hebben ontvangen, dan voelen jullie kennelijk niet de behoefte om de inhoud van ons gesprek te bevestigen en daarmee duidelijkheid te verschaffen, en dan zal ik het gesprek dus verder ook als nooit gevoerd beschouwen.

Met hartelijke groet,
/note to self: geen ruzie zoeken met NummerZoveel. Ever.
quote:eldorado schreef op 10 december 2014 @ 18:26:

/note to self: geen ruzie zoeken met NummerZoveel. Ever. Hahaha! Denk niet dat dat ooit zal gebeuren!

Bedankt, we wachten rustig af
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dit topic net. Wat rot voor jullie Star! Hoe dit allemaal ook af gaat lopen, uiteindelijk zit je straks toch in de situatie van weer werk zien te vinden, temidden van ikweetniethoeveel anderen. Sterkte!

Wel heel erg fijn dat er in dit topic met jullie meegedacht wordt. Heb zelf geen verstand van HR, maar de adviezen klinken goed!
En ik schijt ook in mijn broek voor NummerZoveel!
quote:KessAgain schreef op 10 december 2014 @ 19:03:

En ik schijt ook in mijn broek voor NummerZoveel! Nou ja zeg, hoezo? Ik ben toch heel lief voor Star?!
Star, hoe is het nu?
Nog steeds niets gehoord.
quote:Star schreef op 13 december 2014 @ 13:18:

Nog steeds niets gehoord.
Wachten tot volgende week vrijdag lijkt me mooi, zo een paar dagen voor de kerst
quote:Star schreef op 13 december 2014 @ 13:20:

Wachten tot volgende week vrijdag lijkt me mooi, zo een paar dagen voor de kerst Ik zou wel even informeren wanneer HR-muts de stekker er uit trekt, te laat is jammer
Waaruit? Ik bedoel er is dan wel geen verslag, maar mondeling is ook niks doorgegeven wat termijn betreft.
quote:Star schreef op 13 december 2014 @ 13:26:

Waaruit? Ik bedoel er is dan wel geen verslag, maar mondeling is ook niks doorgegeven wat termijn betreft.Nee, ik bedoel als in "wanneer zij op vakantie gaat".
quote:NummerZoveel schreef op 13 december 2014 @ 13:27:

[...]

Nee, ik bedoel als in "wanneer zij op vakantie gaat".O
Sterkte Star. Heb je trouwens al wel reactie van de vakbond?
quote:parbleumondieu schreef op 13 december 2014 @ 13:40:

Sterkte Star. Heb je trouwens al wel reactie van de vakbond?Vandaag per post ja. Er is een contactpersoon toegewezen en deze neemt spoedig contact op.
Nog immer niks. Wat is wijsheid? Morgen nog 1 mail met alleen 'reminder' sturen?
quote:Star schreef op 16 december 2014 @ 18:11:

Nog immer niks. Wat is wijsheid? Morgen nog 1 mail met alleen 'reminder' sturen?Nee, ik zou wel vragen om een reactie en er even bij melden dat dit zo voor de feestdagen zwaar op starman drukt. Dat maakt hun handelen namelijk nog net iets meer verwijtbaar
Dank je wel. Ben echt blij met je hulp!
quote:Star schreef op 16 december 2014 @ 19:26:

Dank je wel. Ben echt blij met je hulp!Graag gedaan, Star. Kleine moeite.
Woensdagochtend mail gestuurd, tot op heden geen reactie. Echt ongelooflijk dit.
Inderdaad, onvoorstelbaar. Even lekker zo'n bom droppen pal voor de feestdagen over iemands zekerheid en dan vervolgens onzichtbaar worden.....
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Star, het is vervelend, maar dit spreekt weer in jullie voordeel! Net wat NummerZoveel zegt. Zij handelen dit niet af met oog voor de werknemer. Ik hoop dat jullie het even los kunnen laten en toch genieten van de feestdagen.
Daar heb je gelijk in, maar leuk is inderdaad anders. Feestdagen komen wel goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven