Kerstpakket
donderdag 18 oktober 2018 om 08:49
Hoi,
Het is hier weer de tijd van het jaar om te bedenken wat we in de kerstpakketten van alle werknemers gaan stoppen.
Ik heb al de grote websites bekeken maar vind dit jaar eigenlijk niks leuks. Ja eentje met een plaid en een windlicht en ander lekkers voor 65€
Wie heeft er leuke ideeën voor kerstpakketten? Ik wil het graag leuk maken voor iedereen, wat bijna geen doen is.
Oh en we gaan geen bonnen geven, een envelopje met geld krijgen ze ook nog bij het kerstpakket.
Ik ben dus vooral opzoek naar een ding wat leuk is om te krijgen. In het verleden hebben we al gegeven koffertje, grill, vuurkorf.
Budget max 60€
Het is hier weer de tijd van het jaar om te bedenken wat we in de kerstpakketten van alle werknemers gaan stoppen.
Ik heb al de grote websites bekeken maar vind dit jaar eigenlijk niks leuks. Ja eentje met een plaid en een windlicht en ander lekkers voor 65€
Wie heeft er leuke ideeën voor kerstpakketten? Ik wil het graag leuk maken voor iedereen, wat bijna geen doen is.
Oh en we gaan geen bonnen geven, een envelopje met geld krijgen ze ook nog bij het kerstpakket.
Ik ben dus vooral opzoek naar een ding wat leuk is om te krijgen. In het verleden hebben we al gegeven koffertje, grill, vuurkorf.
Budget max 60€
loesiepoesie wijzigde dit bericht op 18-10-2018 08:52
13.51% gewijzigd
#doeslief
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:46
Tony chocolony lust zeker niet iedereen. Net als wijn, kaas of andere etenswaren.
Elke managementlaag mag bij ons zelf bepalen wat ze met hun kerstbudget doen. Mijn directe collega’s en ik vallen onder drie managementlagen en krijgen dus drie dingen. Per stuk variërend van €50 tot €150. De laatste jaren vaak bonnen (cadeausite, bol, dinercheque, vvv bon). Onder onze vorige manager altijd een bon van een lokale winkelier en goede wijn.
In december hebben we een paar verplichte vrije dagen (komen extra bovenop de normale verlofuren) en krijgen we een persoonlijke bonus, 13e maand, een chocoladeletter, een kerstkrans en een luxe kerstonbijt.
Wat dit betreft een gouden werkgever. Qua sfeer momenteel waardeloos. Ik lever al mijn december extra’s dit jaar met liefde in voor een leuke werksfeer en ontspanning op het werk.
Elke managementlaag mag bij ons zelf bepalen wat ze met hun kerstbudget doen. Mijn directe collega’s en ik vallen onder drie managementlagen en krijgen dus drie dingen. Per stuk variërend van €50 tot €150. De laatste jaren vaak bonnen (cadeausite, bol, dinercheque, vvv bon). Onder onze vorige manager altijd een bon van een lokale winkelier en goede wijn.
In december hebben we een paar verplichte vrije dagen (komen extra bovenop de normale verlofuren) en krijgen we een persoonlijke bonus, 13e maand, een chocoladeletter, een kerstkrans en een luxe kerstonbijt.
Wat dit betreft een gouden werkgever. Qua sfeer momenteel waardeloos. Ik lever al mijn december extra’s dit jaar met liefde in voor een leuke werksfeer en ontspanning op het werk.
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:08
Omdat de meeste mensen vanuit hun eigen referentiekader denken en reageren. Ik hou van Tony’s en van Rituals maar ik heb genoeg collega’s die er niks om geven.fashionvictim schreef: ↑20-10-2018 10:15Waarom zeggen zoveel mensen bij veel dingen toch "lust iedereen"? Ik ben helemaal niet dol op chocola en daardoor dus zeker niet op de repen van Tony Chocolonely. Veel te heftig. Die dingen zijn ook nog eens behoorlijk duur, dus bij een paar! repen nog wel zou ik vooral denken, jeetje, wat zonde van het geld, had me dan liever een tientje extra op die bon gegeven.
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:34
Precies.simbalabimba schreef: ↑20-10-2018 09:29Dat kan, die kerstpakketten zijn er ook. Kunnen werknemers zelf kiezen of ze een verrassingskerstpakket willen of een kortdurend tijdschriften abonnement, welnessbon enz enz of een goed doel.
Ik heb een aantal jaar die keuze gehad.
Vast bedrag: Kadobon van aantal ketens, een verrassingspakket van de AH of Hema of een goed doel.
Of een deel goed doel en deel kadobon.
Vond echt iedereen helemaal top. Op tijd aangeven en je had de keus voor pakket of wat anders.
Van mij mogen ze dat overal doen.
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:42
Hoeft zelfs niet eens, in t boekje (link van site) dat wij krijgen staan ook kerstpakketten, iets bestellen kan geloof ik tot 1 februari.Lucifer2018 schreef: ↑20-10-2018 11:34Precies.
Ik heb een aantal jaar die keuze gehad.
Vast bedrag: Kadobon van aantal ketens, een verrassingspakket van de AH of Hema of een goed doel.
Of een deel goed doel en deel kadobon.
Vond echt iedereen helemaal top. Op tijd aangeven en je had de keus voor pakket of wat anders.
Van mij mogen ze dat overal doen.
Naar mijn idee te makkelijkst voor een -grote- organisatie en iedereen die alles al heeft kan t aan een goed doel naar keuze geven.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:43
Ja, de fleecedeken en de pizzapan?simbalabimba schreef: ↑20-10-2018 11:42Hoeft zelfs niet eens, in t boekje (link van site) dat wij krijgen staan ook kerstpakketten, iets bestellen kan geloof ik tot 1 februari.
Naar mijn idee te makkelijkst voor een -grote- organisatie en iedereen die alles al heeft kan t aan een goed doel naar keuze geven.
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:52
Oa
De 'iedereen krijgt dezelfde fondueborden' van jaaaaaren geleden gebruik ik, maar velen ook niet, getuige de vele setjes in de kringloopwinkels toen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
zaterdag 20 oktober 2018 om 12:06
Loesiepoesie schreef: ↑18-10-2018 22:54Door dit topic weet ik het nu helemaal niet meer![]()
Maar het idee zelf 3 dingen uitkiezen bij bol.com en dat ik er eentje van bestel is ook een leuk idee. Maar ja, wel een werk voor 60 man!! En dan heb je weer een groep die helemaal niet reageert.. Maargoed die kunnen dan gewoon een plaid krijgen haha.
Het is gewoon zo lastig om bijna iedereen blij te maken!
Net zei je dat de keuze tussen een kerstpakket en een bon niet mogelijk was omdat de helft niet zou reageren. Als bovenstaande optie kan, kan dat dus ook. En wie niet reageert, daar beslis jij voor. Zet een uiterste datum in de mail en klaar.
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 20 oktober 2018 om 12:14
[quote=Belg007 post_id=29146141 time=1539896684 user_id=376630
"Onbruikbare meuk" drop ik bij voorbaat al in de vuilbak naast mijn werk.
Zonde van 't geld dat het heeft gekost, maar ik ben niet geïnteresseerd in de zoveelste mok, plaid, voedsel of drank die ik niet eet of drink en waarvan ik weet dat het toch maar ligt weg te rotten in de kast, ...
[/quote]
Schandalig om het gewoon weg te gooien. Zet het dan in jullie kantine op de tafel zodat iemand anders het mee kan nemen of geef het weg.
Zonde van 't geld dat het heeft gekost, maar ik ben niet geïnteresseerd in de zoveelste mok, plaid, voedsel of drank die ik niet eet of drink en waarvan ik weet dat het toch maar ligt weg te rotten in de kast, ...
[/quote]
Schandalig om het gewoon weg te gooien. Zet het dan in jullie kantine op de tafel zodat iemand anders het mee kan nemen of geef het weg.
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:43
Paar jaar geleden kreeg ik het kerstpakket van mijn moeder, vond ik zó lief van haar. Ik werk al jaren niet meer, dus krijg nooit een kerstpakket, mijn moeder gunde mij ook eens een kerstpakket en toen kreeg ik het hare. Ik vind het best jammer dat ik er verder nooit eentje krijg, vind het juist zó leuk. Het gevoel van gewaardeerd te worden door je werkgever, iets uit te pakken te hebben, verrast te worden, het extra kerstgevoel wat je ervan krijgt. Ik hou ervan! Zou me dan ook geen fluit interessen wát ik zou krijgen, het gevoel bij krijgen van een kerstpakket is toch al heel leuk?
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:47
Zo zie je maar TO, wat voor de 1 een goed kado is/lijkt is het voor de ander weer niks.fashionvictim schreef: ↑20-10-2018 10:15Waarom zeggen zoveel mensen bij veel dingen toch "lust iedereen"? Ik ben helemaal niet dol op chocola en daardoor dus zeker niet op de repen van Tony Chocolonely. Veel te heftig. Die dingen zijn ook nog eens behoorlijk duur, dus bij een paar! repen nog wel zou ik vooral denken, jeetje, wat zonde van het geld, had me dan liever een tientje extra op die bon gegeven.
Ik wens je heel veel succes! Laat je weten wat het is geworden?
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:49
Ik krijg dit jaar alleen een kerstpakket als ik 'vrijwillig' op de kerstborrel aanwezig ben op de hoofdlocatie 1,5 uur rijden van de vestiging waar ik werk. Budget hebben ze wel redelijk opgehoogd en ook expliciet benoemd in de uitnodiging, waarschijnlijk om te voorkomen dat niemand de moeite neemt om voor 15 euro (wat het vroeger was) helemaal die kant op te rijden.
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:21
Ik stel voor dat de mensen die 'alles al hebben' en 'geen meuk hoeven', zich gewoon even bij P&O melden om te zeggen dat er voor hen niets gedaan/gekocht hoeft te worden. Scheelt tijd en moeite voor die HR medewerker om zich erin te verdiepen.
En TO, supertof dat je inspiratie op wilt doen om te proberen zoveel mogelijk collega's blij te maken!
(2e voorstel; voor de mensen die -jeetje wat gaaf is dat toch- zo rijk zijn dat ze niet weten wat te doen met een kado wat ze al hebben; ga eens naar een ander land en ervaar hoe rijk de -meeste- nederlanders het hebben. Geeft misschien gelijk inspiratie wat te doen met dat ongewenste kado
)
Oh ja, en over duurzaamheid: dan denk ik meer aan geen tasjes en plastic aannemen als je niet perse nodig hebt. En geen gegraai op de Huishoudbeurs. Of je dus even melden bij P&O.
Ik zal wel een choller-instelling hebben, maar ik ken echt wel genoeg instellingen die graag 'meuk' aannemen voor mensen die het kunnen gebruiken en niet kunnen kopen. *pling* Kerstgedachte?
ps. ik sluit me dus aan bij Apiejapie en Dolfje
En TO, supertof dat je inspiratie op wilt doen om te proberen zoveel mogelijk collega's blij te maken!
(2e voorstel; voor de mensen die -jeetje wat gaaf is dat toch- zo rijk zijn dat ze niet weten wat te doen met een kado wat ze al hebben; ga eens naar een ander land en ervaar hoe rijk de -meeste- nederlanders het hebben. Geeft misschien gelijk inspiratie wat te doen met dat ongewenste kado
Oh ja, en over duurzaamheid: dan denk ik meer aan geen tasjes en plastic aannemen als je niet perse nodig hebt. En geen gegraai op de Huishoudbeurs. Of je dus even melden bij P&O.
Ik zal wel een choller-instelling hebben, maar ik ken echt wel genoeg instellingen die graag 'meuk' aannemen voor mensen die het kunnen gebruiken en niet kunnen kopen. *pling* Kerstgedachte?
pilamie wijzigde dit bericht op 20-10-2018 21:23
Reden: ps toegevoegd.
Reden: ps toegevoegd.
2.37% gewijzigd
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:25
Heel mooi verwoord!pilamie schreef: ↑20-10-2018 21:21Ik stel voor dat de mensen die 'alles al hebben' en 'geen meuk hoeven', zich gewoon even bij P&O melden om te zeggen dat er voor hen niets gedaan/gekocht hoeft te worden. Scheelt tijd en moeite voor die HR medewerker om zich erin te verdiepen.
(2e voorstel; voor de mensen die -jeetje wat gaaf is dat toch- zo rijk zijn dat ze niet weten wat te doen met een kado wat ze al hebben; ga eens naar een ander land en ervaar hoe rijk de -meeste- nederlanders het hebben. Geeft misschien gelijk inspiratie wat te doen met dat ongewenste kado)
ps. ik sluit me dus aan bij apiejapie
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:29
Schandalig om het gewoon weg te gooien. Zet het dan in jullie kantine op de tafel zodat iemand anders het mee kan nemen of geef het weg.dolfje schreef: ↑20-10-2018 12:14[quote=Belg007 post_id=29146141 time=1539896684 user_id=376630
[/quote]
De helft laat die onbruikbare meuk - alias kerstpakket - al achter in de kantine.
Ligt al genoeg rommel daar dus.
Waarna baas dus begint te mekkeren "dat je de kantine niet moet gebruiken als vuilbak".
Dan drop ik het dus in een vuilbak vlakbij mijn werk.
Ben ik er evengoed vanaf.
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:31
Zó eens! Het dedain om het in de kliko naast je werk te gooien! Nog nooit van een voedselbank gehoord bijvoorbeeld?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:32
Ligt er maar net aan hoe je er naar kijkt. Geef je als werkgever zijnde gewoon maar een kerstpakket en interesseert het je weinig/nauwelijks/geen bal wat je personeel van de inhoud vindt? Of wil je graag met de inhoud van het pakket je waardering laten blijken?pilamie schreef: ↑20-10-2018 21:21Ik stel voor dat de mensen die 'alles al hebben' en 'geen meuk hoeven', zich gewoon even bij P&O melden om te zeggen dat er voor hen niets gedaan/gekocht hoeft te worden. Scheelt tijd en moeite voor die HR medewerker om zich erin te verdiepen.
(2e voorstel; voor de mensen die -jeetje wat gaaf is dat toch- zo rijk zijn dat ze niet weten wat te doen met een kado wat ze al hebben; ga eens naar een ander land en ervaar hoe rijk de -meeste- nederlanders het hebben. Geeft misschien gelijk inspiratie wat te doen met dat ongewenste kado)
Dus nogmaals en ik quote mezelf maar even:
Zijdehoentje schreef: ↑20-10-2018 08:25Ik ben ook altijd blij als ik een pakket krijg, alleen niet als hierin de zoveelste plaid, de zoveelste borrelplank, de zoveelste fles wijn, de zoveelste... (vul maar in) in zit. Zat me net te bedenken dat we serieus een kastje vol met gekregen en ongebruikte mokken zitten, een plank vol met gekregen en ongebruikte plaids, enz. Ja, die kunnen we weggeven, maar is dat dan de strekking van een kerstpakket: dingen krijgen om ze vervolgens weer weg te geven? Waar blijkt dan die waardering van werkgever naar werknemer uit?
Het lijkt me logischer dat een werkgever een kerstpakket zo (laat) samenstellen dat het ook bruikbaar is. Nee, je kan niet iedereen tevreden houden. Daarom was (ik geloof al een paar keer) de optie gegeven om het personeel te laten kiezen via een website of zo.
In this mad house we must all survive
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:36
Ik hoef geen extra waardering.Zijdehoentje schreef: ↑20-10-2018 21:32Ligt er maar net aan hoe je er naar kijkt. Geef je als werkgever zijnde gewoon maar een kerstpakket en interesseert het je weinig/nauwelijks/geen bal wat je personeel van de inhoud vindt? Of wil je graag met de inhoud van het pakket je waardering laten blijken?
Zolang mijn baas maar elke maand mijn loon op mijn rekening stort ben ik uiterst tevreden.
Je personeel elke maand op tijd en correct betalen getuigt namelijk ook van waardering.
Maar als ie dan toch met centen wil smijten ... dan graag geen of zo min mogelijk onbruikbare meuk.
En liever harde cash, zodanig dat ik zelf kan beslissen waar ik het aan uitgeef.
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:39
En ik vind het ook niet netjes om dingen weg te gooien (tenzij het voedsel is wat gigantisch over de datum is). Echter, ik heb vaak zat meegemaakt dat in kerstpakketten standaard dingen hadden die we al in veelvoud hadden of wat we echt niet gebruikten. We hebben aardig wat dingen weggegeven.
Is dat dan niet zonde van het geld van zo'n kerstpakket? Had de werkgever dan niet beter kunnen nagaan of een ander kerstpakket beter aansluit bij het personeel? Of misschien een andere oplossing kunnen bedenken, zoals het steunen van een goed doel? Dat laatste niet zozeer in plaats van een kerstpakket, maar meer als oprechte vraag naar aanleiding van dit topic.
Is dat dan niet zonde van het geld van zo'n kerstpakket? Had de werkgever dan niet beter kunnen nagaan of een ander kerstpakket beter aansluit bij het personeel? Of misschien een andere oplossing kunnen bedenken, zoals het steunen van een goed doel? Dat laatste niet zozeer in plaats van een kerstpakket, maar meer als oprechte vraag naar aanleiding van dit topic.
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:40
(1e maal quoten, hoop dat ik het goed doe)
Vandaar dus mijn compliment aan TO dat ze haar best doet.
[quote=Zijdehoentje post_id=29152905 time=1540063920 user_id=355545]
Ligt er maar net aan hoe je er naar kijkt. Geef je als werkgever zijnde gewoon maar een kerstpakket en interesseert het je weinig/nauwelijks/geen bal wat je personeel van de inhoud vindt? Of wil je graag met de inhoud van het pakket je waardering laten blijken?
Vandaar dus mijn compliment aan TO dat ze haar best doet.
[quote=Zijdehoentje post_id=29152905 time=1540063920 user_id=355545]
Ligt er maar net aan hoe je er naar kijkt. Geef je als werkgever zijnde gewoon maar een kerstpakket en interesseert het je weinig/nauwelijks/geen bal wat je personeel van de inhoud vindt? Of wil je graag met de inhoud van het pakket je waardering laten blijken?
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:46
Als ik me niet vergis, heb ik to vooral ideeën zien aandragen die ze zelf leuk vindt (plaid, borrelplank en zo) en ze geeft zelf aan dat ze er niets voor voelt om mensen een keus te geven (kado of geld naar een goed doel).
Het zal ongetwijfeld een lastige klus zijn om een leuk kerstpakket samen te stellen en om de juiste keus te maken. Je kan het al evenmin iedereen naar de zin maken.
Het zal ongetwijfeld een lastige klus zijn om een leuk kerstpakket samen te stellen en om de juiste keus te maken. Je kan het al evenmin iedereen naar de zin maken.
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:50
@ Belg007, het is een kado he? Geen recht.
En jep, je kunt het altijd voorstellen aan de collega die erover gaat. Als ik geld zou krijgen zou ik het ook leuk vinden hoor.
Wat ApieJapie zegt: dat plezier van die dichte doos/envelope. Dat openmaken en dan whatever dat erin zit. Het is Leuk! Maar ja, misschien zijn wij gewoon ouderwets opgevoed/niet genoeg verwend om het direct weg te willen tief#en. (Thank god!)
Je wilt niet weten hoe blij de gezichten zijn van de mensen die jouw 'ongewenste meuk' krijgen en daar wel heel blij mee zijn.
Als mensen er nou eens vanuit gingen dat ze niets kregen. is het DAN wel leuk, als je iets krijgt? Het is de instelling van iemand. Ja ook van de WG. Even naar het aanbod kijken naar wat er mogelijk is. Doet niemand zeer. En ja, zit daar nou iets in wat een WN niet kan gebruiken, doe dan eens creatief denken;
die 14 plaids kunnen heel goed gebruikt worden in een dierenasiel.
die 15 mokken, een opvangtehuis? En ga zo maar door....
Gooi het in ieder geval niet zomaar weg. Maak iemand anders blij. Geven is OOK leuk!
En jep, je kunt het altijd voorstellen aan de collega die erover gaat. Als ik geld zou krijgen zou ik het ook leuk vinden hoor.
Wat ApieJapie zegt: dat plezier van die dichte doos/envelope. Dat openmaken en dan whatever dat erin zit. Het is Leuk! Maar ja, misschien zijn wij gewoon ouderwets opgevoed/niet genoeg verwend om het direct weg te willen tief#en. (Thank god!)
Je wilt niet weten hoe blij de gezichten zijn van de mensen die jouw 'ongewenste meuk' krijgen en daar wel heel blij mee zijn.
Als mensen er nou eens vanuit gingen dat ze niets kregen. is het DAN wel leuk, als je iets krijgt? Het is de instelling van iemand. Ja ook van de WG. Even naar het aanbod kijken naar wat er mogelijk is. Doet niemand zeer. En ja, zit daar nou iets in wat een WN niet kan gebruiken, doe dan eens creatief denken;
die 14 plaids kunnen heel goed gebruikt worden in een dierenasiel.
die 15 mokken, een opvangtehuis? En ga zo maar door....
Gooi het in ieder geval niet zomaar weg. Maak iemand anders blij. Geven is OOK leuk!
zondag 21 oktober 2018 om 05:01
Pilamie, ik deel je mening dat het leuk is om hetgeen uit te pakken wat je hebt gekregen. Daarnaast vind ik geven ook heel erg leuk. Het liefst geef ik iets waarvan ik weet dat de ontvanger het erg leuk vind. Het wordt al wat lastiger als je iets geeft aan een grote groep mensen, met in het achterhoofd dat er altijd wel mensen zijn die er niet blij mee zijn. Wat ik oprecht niet begrijp en misschien heb ik het de voorgaande keren niet goed verwoord: wat is er zo heel erg leuk aan om iets te geven waarvan je bij voorbaat al kunt verwachten dat het wordt weggegeven? Waar blijkt dan - terugkomend op het kerstpakket wat de werkgever geeft aan de werknemers - de waardering uit vanuit de werkgever?
Misschien lijkt het nu dat ik te veel naar het aandeel van de werkgever kijk, maar gezien de vraagstelling van to lijkt me dat ook niet zo heel vreemd. Van mijn ouders heb ik meegekregen om blij te zijn met wat je hebt en krijgt, niet zomaar alles weg te gooien. Daarom vraag ik me af wat werkgevers toch drijft om voor een pakket te kiezen waarvan je enigszins kunt verwachten dat het niet aansluit bij het personeel? Niet hooghartig bedoeld, maar doelend op de standaard producten die erin zitten, dingen die al zo vaak zijn gegeven. Als mijn werkgever het zo belangrijk vind dat plaids naar het asiel gaan, mokken naar de kringloop of wat dan ook (even als voorbeeld), dan kan mijn werkgever beter dit linea recta doen, dan dit in een kerstpakket te doen wat dus geen waardering voor het personeel is.
En mijn posts zijn ook niet bedoeld om het personeel op een enorme sokkel te zetten. Er zullen mensen zijn die altijd klagen, ongeacht of het kerstpakket wel of niet (globaal) is toegespitst op de medewerkers. Ik weet ook dat een kerstpakket geen recht en geen plicht is, ik verwacht ook helemaal niets en ik waardeer het als ik een kerstpakket krijg. Maar mag ik dan ook verwachten dat de werkgever daar (enigszins) aandacht aan besteedt?
Misschien lijkt het nu dat ik te veel naar het aandeel van de werkgever kijk, maar gezien de vraagstelling van to lijkt me dat ook niet zo heel vreemd. Van mijn ouders heb ik meegekregen om blij te zijn met wat je hebt en krijgt, niet zomaar alles weg te gooien. Daarom vraag ik me af wat werkgevers toch drijft om voor een pakket te kiezen waarvan je enigszins kunt verwachten dat het niet aansluit bij het personeel? Niet hooghartig bedoeld, maar doelend op de standaard producten die erin zitten, dingen die al zo vaak zijn gegeven. Als mijn werkgever het zo belangrijk vind dat plaids naar het asiel gaan, mokken naar de kringloop of wat dan ook (even als voorbeeld), dan kan mijn werkgever beter dit linea recta doen, dan dit in een kerstpakket te doen wat dus geen waardering voor het personeel is.
En mijn posts zijn ook niet bedoeld om het personeel op een enorme sokkel te zetten. Er zullen mensen zijn die altijd klagen, ongeacht of het kerstpakket wel of niet (globaal) is toegespitst op de medewerkers. Ik weet ook dat een kerstpakket geen recht en geen plicht is, ik verwacht ook helemaal niets en ik waardeer het als ik een kerstpakket krijg. Maar mag ik dan ook verwachten dat de werkgever daar (enigszins) aandacht aan besteedt?