Kerstpakket
donderdag 18 oktober 2018 om 08:49
Hoi,
Het is hier weer de tijd van het jaar om te bedenken wat we in de kerstpakketten van alle werknemers gaan stoppen.
Ik heb al de grote websites bekeken maar vind dit jaar eigenlijk niks leuks. Ja eentje met een plaid en een windlicht en ander lekkers voor 65€
Wie heeft er leuke ideeën voor kerstpakketten? Ik wil het graag leuk maken voor iedereen, wat bijna geen doen is.
Oh en we gaan geen bonnen geven, een envelopje met geld krijgen ze ook nog bij het kerstpakket.
Ik ben dus vooral opzoek naar een ding wat leuk is om te krijgen. In het verleden hebben we al gegeven koffertje, grill, vuurkorf.
Budget max 60€
Het is hier weer de tijd van het jaar om te bedenken wat we in de kerstpakketten van alle werknemers gaan stoppen.
Ik heb al de grote websites bekeken maar vind dit jaar eigenlijk niks leuks. Ja eentje met een plaid en een windlicht en ander lekkers voor 65€
Wie heeft er leuke ideeën voor kerstpakketten? Ik wil het graag leuk maken voor iedereen, wat bijna geen doen is.
Oh en we gaan geen bonnen geven, een envelopje met geld krijgen ze ook nog bij het kerstpakket.
Ik ben dus vooral opzoek naar een ding wat leuk is om te krijgen. In het verleden hebben we al gegeven koffertje, grill, vuurkorf.
Budget max 60€
loesiepoesie wijzigde dit bericht op 18-10-2018 08:52
13.51% gewijzigd
#doeslief
donderdag 18 oktober 2018 om 18:25
Dit heb ik ook eens gehad, ik vond het top! Je kon producten van Rituals nemen, eten en drinken, accessoires, spullen voor in huis, voor ieder wat wils.Boardbabe82 schreef: ↑18-10-2018 08:55Vorig jaar hadden wij een soort kerstmarkt. Iedereen kreeg een zakje munten waarmee je bij 5 verschillende kraampjes spullen kon uitzoeken.
De kraampjes hadden diverse thema's: drank, woonspullen, techspulletjes, delicatessen. Iedereen heeft zijn tas mooi kunnen vullen met wat spullen.
Dit werd trouwens door een extern bedrijfje geregeld. Vooral de woonspullen en de drank gingen erg hard.
Ik vond het een erg leuke manier om ervoor te zorgen dat ieder wat leuks had. Ik had een bierpakket, een dekentje, kussentje en een vleesthermometer.
donderdag 18 oktober 2018 om 18:35
Dit hebben wij ook een keer gedaan, gecombineerd met een hapje en drankje daar. was erg leuk!Boardbabe82 schreef: ↑18-10-2018 08:55Vorig jaar hadden wij een soort kerstmarkt. Iedereen kreeg een zakje munten waarmee je bij 5 verschillende kraampjes spullen kon uitzoeken.
De kraampjes hadden diverse thema's: drank, woonspullen, techspulletjes, delicatessen. Iedereen heeft zijn tas mooi kunnen vullen met wat spullen.
Dit werd trouwens door een extern bedrijfje geregeld. Vooral de woonspullen en de drank gingen erg hard.
Ik vond het een erg leuke manier om ervoor te zorgen dat ieder wat leuks had. Ik had een bierpakket, een dekentje, kussentje en een vleesthermometer.
Volgens mij doet dat bedrijf het helaas niet meer (die bij ons in de buurt)
Wat de we de laatste jaren doen (en wat érg goed in de smaak valt), is voorafgaand aan ons kerstdiner+feest een borrel met cadeau's.
Iedereen geeft t.w.v. +/- 60 euro per cadeau, 3 cadeau's van bol.com door (is handig ivm bestellen, anders moet je voor iedereen de halve stad door). M'n bazin kiest dan 1 van die cadeaus uit en legt dit onder de boom. Zo is het alsnog een beetje een verrassing wat je krijgt, maar heb je toch iets wat je echt graag wilt. Dit bevalt iedereen heel goed.. Het is ook leuk om te zien wat iedereen uitzoekt. Ik vind dit persoonlijk ook leuker/zinvoller dan een pakket met spullen die in verhouding veel te duur zijn (en waarvan je nooit alles leuk vindt).
Sowieso: de gedachte dat je iets krijgt van je werkgever is al erg leuk! Vind het alleen zonde als hij/zij veel geld betaalt voor iets waar je niet echt wat aan hebt.
donderdag 18 oktober 2018 om 18:44
donderdag 18 oktober 2018 om 18:59
Met eten erin?
Anders zou ik m op zo’n “gratis af te halen” site zetten, of op marktplaats. Voor mensen die van verrassingen houden.
Wij organiseren elk jaar voor onze vrienden een kerstpakketborrel. Iedereen mag uit zijn kerstpakket meenemen wat hij zelf niet eet of drinkt, dat delen we met zijn allen. Schaaltjes en wafelijzers enzo mogen ook weggegeven worden.
donderdag 18 oktober 2018 om 19:04
sneeuwwitje80 schreef: ↑18-10-2018 09:10Hier was iedereen heel blij met een bioscoopkerstpakket . Bioscoopbonnen, popcorn, m&m s cola twee cola glazen chips en nog wat kleine dingen.
Kerstpakket moviestar was het
Leuk!
donderdag 18 oktober 2018 om 19:12
Ja dit , dat zijn leuke herineringen.Caitriona* schreef: ↑18-10-2018 15:15O ja, dat was feest als mijn vader met het kerstpakket thuiskwam. Samen uitpakken. Ik herken wat je zegt: veel dingen waren bijzonder. Ik had waarschijnlijk zelden kaaskoekjes of bijzondere bladerdeegdingetjes gegeten.
donderdag 18 oktober 2018 om 19:15
donderdag 18 oktober 2018 om 19:16
donderdag 18 oktober 2018 om 19:18
Ik ben een fan van deze site: https://www.xmasgiftsonline.nl/
Wij laten al een aantal jaar onze medewerkers zelf de pakketten kiezen, ze hebben de tijd tot half november om dit definitief te maken. Rond half december worden de dozen bij ons kantoor afgeleverd en we hebben dus allemaal een pakket naar wens. Iedereen bij ons is erg enthousiast, je hebt bijzonder veel keuze en ze hebben ook diverse cadeaubonnen.
Wij laten al een aantal jaar onze medewerkers zelf de pakketten kiezen, ze hebben de tijd tot half november om dit definitief te maken. Rond half december worden de dozen bij ons kantoor afgeleverd en we hebben dus allemaal een pakket naar wens. Iedereen bij ons is erg enthousiast, je hebt bijzonder veel keuze en ze hebben ook diverse cadeaubonnen.
donderdag 18 oktober 2018 om 19:38
Het maakt mij verder niet uit wat ze geven, ik doe altijd blij en dankbaar. Het komt wel op, maar voor mij is het niet echt een luxe verwennerij. Dan had men net zo goed een pak toiletpapier kunnen geven.
Veel hangt ook af van wat de bedrijfscultuur is en wat voor mensen er werken. Bij sommige bedrijven werken mensen die alles al hebben, dan slaat zo’n kerstpakket ook nergens op.
En ja, ik heb ook mooie herinneringen aan het uitpakken van mijn moeders kerstpakket van werk. Maar ik weet ook nog dat we de pakjes instant pudding en de bladerdeegbodem gewoon naast de ongebruikte versie van het jaar ervoor in de garage zetten. Terugkijkend snap ik wel dat mijn ouders zelf waarschijnlijk geen waarde hechtten aan de inhoud.
Hoewel we op die manier wel eens steengrill en een gourmetset kregen (hoewel mijn moeder een hekel heeft aan gourmetten/steengrillen, haha! Maar voor de kinderen wilde ze dat wel een keertje doen).
Ach ja, ik ontvang elk kerstpakket zonder commentaar en ik bedank de organisatie hartelijk. Toch lief.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 21:38
0.17% gewijzigd
donderdag 18 oktober 2018 om 20:19
Zo te lezen is het wachten op de eerste rechtszaak tegen een bedrijf dat alcohol in de kerstpakketten deed want groepering X voelde zich daardoor gediscrimineerd.
Wij krijgen een bon waarmee je iets kunt uitzoeken van een website. Ik bestel meestal een boek of iets voor iemand anders. Het liefst doneer ik aan een goed doel maar je kunt alleen uit mensendoelen kiezen en ik ga liever voor dierendoelen.
Wij krijgen een bon waarmee je iets kunt uitzoeken van een website. Ik bestel meestal een boek of iets voor iemand anders. Het liefst doneer ik aan een goed doel maar je kunt alleen uit mensendoelen kiezen en ik ga liever voor dierendoelen.
donderdag 18 oktober 2018 om 20:46
Die redenatie begrijp ik niet. Dan gebruik je toch gewoon je bon om een kadootje voor de buurvouw te kopen (of je moeder of weet ik wie), en het geld dat je daarmee 'uitspaart' geef je aan een goeddoel naar keuze
donderdag 18 oktober 2018 om 21:02
Dat kan ook ja, maar meestal geef ik her "zomaar" omdat er dan voor mij niks bij zit. Niet per se als verjaardagscadeautje. Moet ook binnen een x aantal maanden besteed zijn. Maar het is op zich wel een goed idee.
donderdag 18 oktober 2018 om 22:27
Totaal nutteloos voor mij.
Wel komisch hoeveel mensen in dit topic beweren dat iets altijd nuttig, gewaardeerd, etc is, en hoe dat steeds iets is dat echt niet in de verte “altijd goed” is.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
donderdag 18 oktober 2018 om 22:54
Door dit topic weet ik het nu helemaal niet meer
Maar het idee zelf 3 dingen uitkiezen bij bol.com en dat ik er eentje van bestel is ook een leuk idee. Maar ja, wel een werk voor 60 man!! En dan heb je weer een groep die helemaal niet reageert.. Maargoed die kunnen dan gewoon een plaid krijgen haha.
Het is gewoon zo lastig om bijna iedereen blij te maken!
Maar het idee zelf 3 dingen uitkiezen bij bol.com en dat ik er eentje van bestel is ook een leuk idee. Maar ja, wel een werk voor 60 man!! En dan heb je weer een groep die helemaal niet reageert.. Maargoed die kunnen dan gewoon een plaid krijgen haha.
Het is gewoon zo lastig om bijna iedereen blij te maken!
#doeslief
donderdag 18 oktober 2018 om 23:04
Die hard cash.
Kan ik zelf beslissen of ik het uitgeef, waaraan ik het uitgeef of ik het gewoon opspaar.
Of er gewoon mijn boodschappen mee betaal.
Bons verlopen hier werkelijk altijd of ik raak ze simpelweg kwijt.
"Onbruikbare meuk" drop ik bij voorbaat al in de vuilbak naast mijn werk.
Zonde van 't geld dat het heeft gekost, maar ik ben niet geïnteresseerd in de zoveelste mok, plaid, voedsel of drank die ik niet eet of drink en waarvan ik weet dat het toch maar ligt weg te rotten in de kast, ...
Dat goed doel vind ik ook geen slechte.
Of laat mensen de keuze: Ze mogen voor een kerstpakket gaan, maar de 60 euro ook gewoon laten droppen aan 't Glazen Huis.
(Met 60 man kom je anders toch nooit tot een akkoord welk goed doel je exact sponsort.)
Je kan ook voor een jaar het sponsor-schap / peterschap aangaan van pakweg een Plan-kind.
(Kind in Afrika / Azië / Latijns-Amerika een toekomst en scholing geven. Meestal per maand te betalen, maar je spaart dus het geld uit van de kerstpakketten.)
Kan ik zelf beslissen of ik het uitgeef, waaraan ik het uitgeef of ik het gewoon opspaar.
Of er gewoon mijn boodschappen mee betaal.
Bons verlopen hier werkelijk altijd of ik raak ze simpelweg kwijt.
"Onbruikbare meuk" drop ik bij voorbaat al in de vuilbak naast mijn werk.
Zonde van 't geld dat het heeft gekost, maar ik ben niet geïnteresseerd in de zoveelste mok, plaid, voedsel of drank die ik niet eet of drink en waarvan ik weet dat het toch maar ligt weg te rotten in de kast, ...
Dat goed doel vind ik ook geen slechte.
Of laat mensen de keuze: Ze mogen voor een kerstpakket gaan, maar de 60 euro ook gewoon laten droppen aan 't Glazen Huis.
(Met 60 man kom je anders toch nooit tot een akkoord welk goed doel je exact sponsort.)
Je kan ook voor een jaar het sponsor-schap / peterschap aangaan van pakweg een Plan-kind.
(Kind in Afrika / Azië / Latijns-Amerika een toekomst en scholing geven. Meestal per maand te betalen, maar je spaart dus het geld uit van de kerstpakketten.)