Werk & Studie alle pijlers

Kerstpakket

18-10-2018 08:49 300 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Het is hier weer de tijd van het jaar om te bedenken wat we in de kerstpakketten van alle werknemers gaan stoppen.

Ik heb al de grote websites bekeken maar vind dit jaar eigenlijk niks leuks. Ja eentje met een plaid en een windlicht en ander lekkers voor 65€

Wie heeft er leuke ideeën voor kerstpakketten? Ik wil het graag leuk maken voor iedereen, wat bijna geen doen is.

Oh en we gaan geen bonnen geven, een envelopje met geld krijgen ze ook nog bij het kerstpakket.

Ik ben dus vooral opzoek naar een ding wat leuk is om te krijgen. In het verleden hebben we al gegeven koffertje, grill, vuurkorf.

Budget max 60€
loesiepoesie wijzigde dit bericht op 18-10-2018 08:52
13.51% gewijzigd
#doeslief
JuliaChild schreef:
18-10-2018 09:34
Bij mijn vorige werkgever (andere uiterste, ongeveer 3000 man personeel) mochten een aantal collega's meedenken over de kerstpakketten, stond je midden in de zomer je favoriete keuze door te geven. Vond ik zo gaaf!
Stonden dan diverse pakketten uitgestald en alles was uit de pakketten en apart genummerd. Je mocht in totaal 15 nummers opschrijven en de 15 meest gekozen items kwamen dan in het pakket. Kreeg je hele toffe pakketten van

Dit aanbod kreeg ik ook. Ik had het verdorie moeten doen. Hoewel de laatste jaren er best veel leuk spul in de pakketten zat. Ik ben elk jaar weer benieuwd naar wat er in zit. Het idee van 'kraampjes en zelf kiezen' wat eerder genoemd is lijk mij ook leuk. Is dat haalbaar voor 60-65 man? Ik heb geen idee.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
LunchLover schreef:
18-10-2018 23:09
Dit aanbod kreeg ik ook. Ik had het verdorie moeten doen. Hoewel de laatste jaren er best veel leuk spul in de pakketten zat. Ik ben elk jaar weer benieuwd naar wat er in zit. Het idee van 'kraampjes en zelf kiezen' wat eerder genoemd is lijk mij ook leuk. Is dat haalbaar voor 60-65 man? Ik heb geen idee.
En nu aan de werknemers de keuze geven van bon of een bepaald soort verrassingspakket? Is misschien wat haalbaarder?
Belg007 schreef:
18-10-2018 23:04
Die hard cash.

Kan ik zelf beslissen of ik het uitgeef, waaraan ik het uitgeef of ik het gewoon opspaar.
Of er gewoon mijn boodschappen mee betaal.

Bons verlopen hier werkelijk altijd of ik raak ze simpelweg kwijt.

"Onbruikbare meuk" drop ik bij voorbaat al in de vuilbak naast mijn werk.
Zonde van 't geld dat het heeft gekost, maar ik ben niet geïnteresseerd in de zoveelste mok, plaid, voedsel of drank die ik niet eet of drink en waarvan ik weet dat het toch maar ligt weg te rotten in de kast, ...

Dat goed doel vind ik ook geen slechte.
Of laat mensen de keuze: Ze mogen voor een kerstpakket gaan, maar de 60 euro ook gewoon laten droppen aan 't Glazen Huis.
(Met 60 man kom je anders toch nooit tot een akkoord welk goed doel je exact sponsort.)

Je kan ook voor een jaar het sponsor-schap / peterschap aangaan van pakweg een Plan-kind.
(Kind in Afrika / Azië / Latijns-Amerika een toekomst en scholing geven. Meestal per maand te betalen, maar je spaart dus het geld uit van de kerstpakketten.)
Ik zou het dus niet tof vinden als de werkgever voor mij gaat bepalen welk doel ik belangrijk vind. Glazen huis en die sponsor toestanden daar geef ik dus geen bal om. Doe dan maar een eetpakket ofzo.
Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken. Zoveel mensen zoveel wensen.

Die kadomarkt heb ik zelf een paar keer gehad maar vond ik tegenvallen: op is op dus als je later komt geen keuze meer of je bent je hele budget al kwijt aan de kleinste doos rituals of een fles wijn.
Bij ander werk kreeg ik vaak iets kleins (thee of een kookboek) met daarbij een bon om iets op een website uit te zoeken. Dat werd dan binnen een paar dagen thuis bezorgd.
Loesiepoesie schreef:
18-10-2018 22:54
Door dit topic weet ik het nu helemaal niet meer :facepalm:

Maar het idee zelf 3 dingen uitkiezen bij bol.com en dat ik er eentje van bestel is ook een leuk idee. Maar ja, wel een werk voor 60 man!! En dan heb je weer een groep die helemaal niet reageert.. Maargoed die kunnen dan gewoon een plaid krijgen haha.

Het is gewoon zo lastig om bijna iedereen blij te maken!
Waarom dan niet gewoon allemaal 'n bon? Dan kunnen ze zelf kiezen en heb jij er 't minste werk aan.
Belg007 schreef:
18-10-2018 23:04

Dat goed doel vind ik ook geen slechte.
Of laat mensen de keuze: Ze mogen voor een kerstpakket gaan, maar de 60 euro ook gewoon laten droppen aan 't Glazen Huis.
(Met 60 man kom je anders toch nooit tot een akkoord welk goed doel je exact sponsort.)

Je kan ook voor een jaar het sponsor-schap / peterschap aangaan van pakweg een Plan-kind.
(Kind in Afrika / Azië / Latijns-Amerika een toekomst en scholing geven. Meestal per maand te betalen, maar je spaart dus het geld uit van de kerstpakketten.)
Ik zie mezelf wel als mijn ultieme goede doel dus graag dat geld/bon gewoon naar mij ipv dat tenenkrommende glazen huis
Het glazen huis bestaat helemaal niet meer. ;-)
Lucifer2018 schreef:
19-10-2018 08:44
Het glazen huis bestaat helemaal niet meer. ;-)
Echt niet??? Wow! Wat goed!!

Oh, te vroeg gejuicht, dat goedendoelengezeik blijft gewoon doorgaan...
Ik lees even mee. Ook mij is weer gevraagd na te denken over een Kerstcadeau. Best lastig, budget is ook niet heel groot.

Wat ik zelf de mooiste pakketten vind zijn die van mijn man z'n vorige werkgever. Die gingen shoppen bij de Plus en vulden dit aan met een aantal non-food producten. De kids ook helemaal blij en je hebt tenminste fatsoenlijke producten. Die thema pakketten zien er leuk uit, zijn best duur en de helft ervan word niet gebruikt. De laatste jaren zat er vaak een Rituals pakket in als non-food en iets voor in huis, decoratie moet je dan aan denken. Soms leuk, soms niet. Iets wat voor iedereen leuk is, is niet te doen dat moet je wel in je achterhoofd houden...er is altijd wel iemand die wat op aan te merken heeft.
redbulletje schreef:
18-10-2018 18:21
We kregen van een uitzendbureau een bioscoopbon maar dat was een pathe bon. We hebben hier helemaal geen pathe. Ook de plank mis dus!
Echt? Welk uitzendbureau was dat? Ik werk al 3 jaar voor het uitzendbureau maar heb nog nooit wat gehad met kerst. Lekker is dat. :proud:
Niks geen kerstpakket meer. Dat is wel jammer soms. Maar goed het meeste eetwerk gooi je inderdaad toch weg. Ik zou dus juist wel dolblij zijn met een bon van bol.com omdat ik daar bijna alles vandaan haal.
Loesiepoesie schreef:
18-10-2018 09:42
Een kerstbrood van de bakker krijgen ze er ook altijd nog bij hun kerstpakket + een kerststuk en kerstkrans van de bloemist.
Wauw wat gul :applause:
Loesiepoesie schreef:
18-10-2018 22:54
Door dit topic weet ik het nu helemaal niet meer :facepalm:

Maar het idee zelf 3 dingen uitkiezen bij bol.com en dat ik er eentje van bestel is ook een leuk idee. Maar ja, wel een werk voor 60 man!! En dan heb je weer een groep die helemaal niet reageert.. Maargoed die kunnen dan gewoon een plaid krijgen haha.

Het is gewoon zo lastig om bijna iedereen blij te maken!
Dan hebben ze gewoon pech toch? :-p deadline stellen daarvoor, en anders hebben ze een warme plaid. Je kunt bol.com trouwens voor 2 euro extra ook laten inpakken ;-)
redbulletje schreef:
19-10-2018 08:48
Echt niet??? Wow! Wat goed!!

Oh, te vroeg gejuicht, dat goedendoelengezeik blijft gewoon doorgaan...
Goededoelengezeik? Wat is er mis mee om wat voor anderen te doen?
Ik voel er niks voor om mensen een keus te geven kado of geld naar een goed doel.

Het idee achter een kerstpakket is om het personeel te bedanken voor hun inzet. Als zij graag een goed doel willen steunen dan kunnen ze ook het gevulde envelopje aan een goed doel geven, of zelf hun portemonnee open trekken.

Waarom moet de baas voor hun een goed doel steunen?
#doeslief
Loesiepoesie schreef:
19-10-2018 14:55
Ik voel er niks voor om mensen een keus te geven kado of geld naar een goed doel.

Het idee achter een kerstpakket is om het personeel te bedanken voor hun inzet. Als zij graag een goed doel willen steunen dan kunnen ze ook het gevulde envelopje aan een goed doel geven, of zelf hun portemonnee open trekken.

Waarom moet een werkgever mij opzadelen met een 34e kersenhouten borrelplank of 92e plaid?

Echt serieus waar. Ik ben blijer dan wanneer mijn baas mij oprecht bedankt met geen financiële vergoeding als het zoveelste troep ding wat ik weer naar de kringloop kan brengen. Ik ben echt oprecht van mening dat je de meeste mensen zult plezieren met een tegoedbon of gewoon cash.
Vorig jaar kregen wij een inlogcode voor een website. Alle producten die daarop stonden hadden geen prijs in euro's, maar een prijs in punten. Iedereen kon voor 10 punten iets kopen. Op die manier voor iedereen iets leuks, waardoor iedereen tevreden was!

Het was zelfs mogelijk om met die punten een bioscoopbon, fonq cadeaubon, bongo bon etc. te bestellen naast alle 'echte' cadeaus.
Ik geef mijn kerstpakket altijd weg aan iemand die er wel blij mee is. Mijn collega's vinden dat 'nobel', terwijl ik gewoon die rommel niet mijn huis in wil slepen.

Het klinkt misschien heel verwend, maar ik kan gewoon lekkere dingen halen met het geld dat ik verdien. En weer zo'n acryl dekentje voor op de bank of een snijplank/ messenset zou bij mij toch linea recta naar de kringloop gaan, waar je in januari echt stapels van dezelfde meuk kunt vinden.

Kerstpakketten, zonde van het geld.
Echt, je wil niet weten hoeveel plaids, wijn, borrelplanken, schaaltjes, crackertjes, pathe, etc., etc, etc, wij in huis hadden. Sommige producten zijn zo overrated! Het klinkt misschien ondankbaar, maar als je het budget 'verkwanselt' aan spullen die aardig wat mensen al in huis hebben / niet nodig hebben / liever kwijt zijn dan rijk, dan sla je wat mij betreft de plank met een kerstpakket volledig mis. Dan blijkt daar niet de waardering uit, maar het geven om maar iets te moeten geven.

Ik weet ook wel dat je niet met iedereen rekening kan houden qua wensen, maar waarom hang je zo aan je eigen ideeën (plaid, borrelplank en zo)?

Bij mijn huidige werkgever mochten we (het personeel) afgelopen jaar zelf iets uitkiezen via een website, ik meen voor een x aantal punten of zo. Er zat wel een deadline aan, dus als je te laat was, dan had je gewoon pech. Misschien dat iets?
In this mad house we must all survive
Loesiepoesie schreef:

Geef je een kerstpakket om jezelf op de borst te kloppen dat je zo'n goede werkgever bent, of wil je wat geven wat mensen nodig hebben/ leuk vinden/ of graag een ander van willen laten genieten?

Het klinkt hier steeds door in jouw post dat jij het zelf leuk en belangrijk vindt, maar dat de mening van je werknemers daar ongeschikt aan is
Hoeveel tijd (= geld) heb je al verspild met het zoeken naar het perfecte kerstpakket?

Dingen die op kunnen zijn wat mij betreft altijd beter dan dingen die blijvend zijn en waar je een plek in huis voor moet zoeken.
Loesiepoesie schreef:

Wij mogen ook een beperkt aantal uur per maand vrijwilligers werk doen op kosten van de baas, dus zo gek is dat niet.
Ik doneer liever aan een doel dan dat ik nog meer glazen/schaaltjes/pastaborden/chocoladefonduepannen krijg. Ik snap dat e wat leuks wil doen, maar scrol door het topic en er zijn 100 verschillende meningen over wat 'leuk' is.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ja, het leukste is toch iets kleins (Rituals of ander badderspul, chocolade, wijn, nootjes, kaarsjes of iets dergelijks) met geld of een vvv-bon. Alles feestelijk ingepakt, eventueel met een kaartje erbij en klaar is kees.

Hier altijd een code voor zo'n website. Ik vind het aanbod op die websites altijd maar matig. Slechte kwaliteit, veel vage merken en weinig keuze. En vooral te weinig waar voor je punten. Niet gek dat er altijd in de zomervakantie een reminder komt omdat 75% van de codes nog steeds niet te gelde is gemaakt.
made@kate schreef:
19-10-2018 20:00
Hier altijd een code voor zo'n website.
Bij het bedrijf waar mijn werkgever die kaartjes met code koopt, kan je ook cadeaukaarten voor IKEA en Fonq "kopen". Dan heb je ineens een stuk meer mogelijkheden.
Compenseer eens de CO2 uitstoot van je medewerkers en geef ze dat cadeau ipv weer 100 euro aan zinloze crap waar niemand op zit te wachten.
Stampertje12 schreef:
19-10-2018 20:30
Compenseer eens de CO2 uitstoot van je medewerkers en geef ze dat cadeau ipv weer 100 euro aan zinloze crap waar niemand op zit te wachten.
Dit inderdaad. En als je je medewerkers een normaal salaris betaalt kunnen ze dat Rituals pakket, die kersenhouten plank en acryl plaid ook gewoon zelf halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven