Kerstpakket
donderdag 18 oktober 2018 om 08:49
Hoi,
Het is hier weer de tijd van het jaar om te bedenken wat we in de kerstpakketten van alle werknemers gaan stoppen.
Ik heb al de grote websites bekeken maar vind dit jaar eigenlijk niks leuks. Ja eentje met een plaid en een windlicht en ander lekkers voor 65€
Wie heeft er leuke ideeën voor kerstpakketten? Ik wil het graag leuk maken voor iedereen, wat bijna geen doen is.
Oh en we gaan geen bonnen geven, een envelopje met geld krijgen ze ook nog bij het kerstpakket.
Ik ben dus vooral opzoek naar een ding wat leuk is om te krijgen. In het verleden hebben we al gegeven koffertje, grill, vuurkorf.
Budget max 60€
Het is hier weer de tijd van het jaar om te bedenken wat we in de kerstpakketten van alle werknemers gaan stoppen.
Ik heb al de grote websites bekeken maar vind dit jaar eigenlijk niks leuks. Ja eentje met een plaid en een windlicht en ander lekkers voor 65€
Wie heeft er leuke ideeën voor kerstpakketten? Ik wil het graag leuk maken voor iedereen, wat bijna geen doen is.
Oh en we gaan geen bonnen geven, een envelopje met geld krijgen ze ook nog bij het kerstpakket.
Ik ben dus vooral opzoek naar een ding wat leuk is om te krijgen. In het verleden hebben we al gegeven koffertje, grill, vuurkorf.
Budget max 60€
loesiepoesie wijzigde dit bericht op 18-10-2018 08:52
13.51% gewijzigd
#doeslief
vrijdag 19 oktober 2018 om 20:54
Ik snap nooit zo goed hoe bedrijven aan alle kanten "groen" zijn, maar dan hun medewerkers bijv. allemaal een bol.com bon geven. Dat betekent bij een bedrijf van 1000 medewerkers dus weer 1000 kartonnen dozen, 1000 bestellingen per dieselvrachtwagen van Chinese crap verzonden per stookolieschip.
En inderdaad zo'n ritualspakket: wauw, je krijgt een ritualspakket dat je niet zelf mag uitkiezen met 50% korting. Want dat is een kerstpakket in feite. Een belastingvrij extraatje.
Leg je werkgever uit dat ze die 1,4% van de loonsom heel creatief kunnen inzetten en dat dat voor werknemers veel gunstiger is (netto uitbetalen overtollige vakantiedagen, nieuwe (race)fiets, sportschoolabonnement declareren etc. etc.)
En inderdaad zo'n ritualspakket: wauw, je krijgt een ritualspakket dat je niet zelf mag uitkiezen met 50% korting. Want dat is een kerstpakket in feite. Een belastingvrij extraatje.
Leg je werkgever uit dat ze die 1,4% van de loonsom heel creatief kunnen inzetten en dat dat voor werknemers veel gunstiger is (netto uitbetalen overtollige vakantiedagen, nieuwe (race)fiets, sportschoolabonnement declareren etc. etc.)
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:25
Ik wil ook het liefst een foodpakket! Dat mag best van AH zijn maar liever iets luxer of bijzonderder. Niet van die vage merken (toastjes, thee of van die vreselijk vieze paté) want dat is gewoon zonde van het geld en de moeite.
Ik krijg zelf altijd een code voor een website waar je dan een cadeautje kunt uitkiezen, maar dáár staan dan weer die b-merk broodroosters en grills op. En lelijke theedoeken. We eindigen dan steeds maar met een abonnement op de Donald Duck en het restbedrag doneren. Kinderen in ieder geval blij
Ik krijg zelf altijd een code voor een website waar je dan een cadeautje kunt uitkiezen, maar dáár staan dan weer die b-merk broodroosters en grills op. En lelijke theedoeken. We eindigen dan steeds maar met een abonnement op de Donald Duck en het restbedrag doneren. Kinderen in ieder geval blij
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:46
En als ze bekende merken doen dan zegt de andere helft van het bedrijf weer: jeetje, wat een standaard zooi, waarom niet iets sjiekers zoals paté?Villanelle schreef: ↑19-10-2018 21:25Ik wil ook het liefst een foodpakket! Dat mag best van AH zijn maar liever iets luxer of bijzonderder. Niet van die vage merken (toastjes, thee of van die vreselijk vieze paté) want dat is gewoon zonde van het geld en de moeite.
Ik krijg zelf altijd een code voor een website waar je dan een cadeautje kunt uitkiezen, maar dáár staan dan weer die b-merk broodroosters en grills op. En lelijke theedoeken. We eindigen dan steeds maar met een abonnement op de Donald Duck en het restbedrag doneren. Kinderen in ieder geval blij![]()
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:17
Ik heb niks met huishoudelijke spullen of van die burgerlijke dingen als rituals bijvoorbeeld, te smaak gevoelig..bleh...
Ik zou voor iets gaan ala keuzekado of een bon voor een leuk dagje uit of zo (ook beter voor de wereld met zijn consumptie drang...er zijn al zooooveel spullen)...
Lokale lekkernijen vind ik ook wel leuk..
Ik kreeg vorig jaar 2 kerstpakketten.
1 doos vol etenswaren en 1 zakje munten voor een kerstmarkt.
Ons team heeft toen besloten om de spullen die we niet wilden houden te verzamelen en naar de voedselbank te doen...
Ik zou voor iets gaan ala keuzekado of een bon voor een leuk dagje uit of zo (ook beter voor de wereld met zijn consumptie drang...er zijn al zooooveel spullen)...
Lokale lekkernijen vind ik ook wel leuk..
Ik kreeg vorig jaar 2 kerstpakketten.
1 doos vol etenswaren en 1 zakje munten voor een kerstmarkt.
Ons team heeft toen besloten om de spullen die we niet wilden houden te verzamelen en naar de voedselbank te doen...
janena wijzigde dit bericht op 19-10-2018 22:29
48.86% gewijzigd
Live long and prosper
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:25
Oh, asjeblieft zeg. Ik heb nog 10 weken staan tot het eind van het jaar... geen tijd om op te nemen.redbulletje schreef: ↑19-10-2018 22:19Kun je mensen niet een paar gratis vakantiedagen geven als kerstgeschenk? Daar heb je er altijd te weinig van tenslotte. Wel op dagen naar eigen keuze in te zetten uiteraard.
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:28
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:31
Zo werkt dat helaas niet altijd.redbulletje schreef: ↑19-10-2018 22:28Geen tijd is geen prioriteit. Voor vakantie maak je tijd. Het is aan je werkgever om vervanging te regelen als z'n medewerkers hun vakantie op willen nemen.
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:38
Ja, dat kan tegenwoordig. Je kunt mensen ook hun niet opgenomen vakantiedagen netto laten uitkeren.redbulletje schreef: ↑19-10-2018 22:19Kun je mensen niet een paar gratis vakantiedagen geven als kerstgeschenk? Daar heb je er altijd te weinig van tenslotte. Wel op dagen naar eigen keuze in te zetten uiteraard.
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:08
Waarom moet een pakket elk jaar anders zijn? Ik krijg al jaren in basis hetzelfde pakket (alleen luxe foods) en alleen de wijn varieert per wijnjaar. Soms krijgen we er een tijdschriftenbon bij, ook leuk. Dan nemen man, kind en ik ieder een proefabonnement op een leuk/gek/verrassend tijdschrift.
Niemand klaagt ooit en iedereen raakt niet teleurgesteld over wat er wel/niet in de dood zit.
Ik vind een kerstpakket overigens altijd echt een kado. Zo voelt het. Niet als iets waar je recht op hebt. Laat staan over klaagt of zelf inspraak in wil hebben. Ik kom geloof ik uit het Charles Dickens tijdperk...
Niemand klaagt ooit en iedereen raakt niet teleurgesteld over wat er wel/niet in de dood zit.
Ik vind een kerstpakket overigens altijd echt een kado. Zo voelt het. Niet als iets waar je recht op hebt. Laat staan over klaagt of zelf inspraak in wil hebben. Ik kom geloof ik uit het Charles Dickens tijdperk...
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:36
Nou, mij zou je blij maken met alles wat er in een pakket zit. Ik vind de meesten hier nogal ondankbaar overkomen.
En als er iets in zit wat ik misschien niet zou lusten/kan gebruiken (weinig kans
) Dan kan ik er toch wel iemand anders blij mee maken.
Als ik zo door de ideeen heenloop, vind ik vooral die macro/sligro packet-combi echt heel tof! Mij zou je blij maken!
En misschien moeten die 'ik hoef het niet' eens wat dankbaarder mogen zijn….. je KRIJGT het EXTRA he? het hoeft niet gegeven….
En als er iets in zit wat ik misschien niet zou lusten/kan gebruiken (weinig kans
Als ik zo door de ideeen heenloop, vind ik vooral die macro/sligro packet-combi echt heel tof! Mij zou je blij maken!
En misschien moeten die 'ik hoef het niet' eens wat dankbaarder mogen zijn….. je KRIJGT het EXTRA he? het hoeft niet gegeven….
zaterdag 20 oktober 2018 om 07:17
Neem jij alles wat je gratis aangeboden wordt dan maar aan? Een mok bij 3 repen chocola, een 'glamourpakket' bij de Etos, goodie bags op beurzen etc.?pilamie schreef: ↑19-10-2018 23:36Nou, mij zou je blij maken met alles wat er in een pakket zit. Ik vind de meesten hier nogal ondankbaar overkomen.
En als er iets in zit wat ik misschien niet zou lusten/kan gebruiken (weinig kans) Dan kan ik er toch wel iemand anders blij mee maken.
Ik vind het mooi om te horen dat jij er blij van wordt, want in mijn omgeving hoor ik steeds meer gemor over al die 'extra' meuk wat vervolgens op de afvalberg of in de kringloopwinkel terecht komt. Ik wil gewoon geen pakket. Ook geen bonnen etc. Ik heb namelijk alles al. En de meeste van mijn collega's ook.
Een normaal salaris en een goede werkplek is genoeg.
zaterdag 20 oktober 2018 om 08:25
Ik ben ook altijd blij als ik een pakket krijg, alleen niet als hierin de zoveelste plaid, de zoveelste borrelplank, de zoveelste fles wijn, de zoveelste... (vul maar in) in zit. Zat me net te bedenken dat we serieus een kastje vol met gekregen en ongebruikte mokken zitten, een plank vol met gekregen en ongebruikte plaids, enz. Ja, die kunnen we weggeven, maar is dat dan de strekking van een kerstpakket: dingen krijgen om ze vervolgens weer weg te geven? Waar blijkt dan die waardering van werkgever naar werknemer uit?pilamie schreef: ↑19-10-2018 23:36Nou, mij zou je blij maken met alles wat er in een pakket zit. Ik vind de meesten hier nogal ondankbaar overkomen.
En als er iets in zit wat ik misschien niet zou lusten/kan gebruiken (weinig kans) Dan kan ik er toch wel iemand anders blij mee maken.
Het lijkt me logischer dat een werkgever een kerstpakket zo (laat) samenstellen dat het ook bruikbaar is. Nee, je kan niet iedereen tevreden houden. Daarom was (ik geloof al een paar keer) de optie gegeven om het personeel te laten kiezen via een website of zo.
In this mad house we must all survive
zaterdag 20 oktober 2018 om 09:13
Ik heb liever dat ze het niet kopen en dan wat geven aan iemand die het wel leuk vind of nodig heeft. Waarom ben je ondankbaar als je wat verder denkt qua milieu en wat het allemaal kost?pilamie schreef: ↑19-10-2018 23:36Nou, mij zou je blij maken met alles wat er in een pakket zit. Ik vind de meesten hier nogal ondankbaar overkomen.
Wat is daar nu erg aan?
zaterdag 20 oktober 2018 om 09:25
Als je perse zelf een pakket wilt samenstellen dan vind ik een bioscoopbon, kookboek of een bord- of kaartspel een leuker extraatje dan de zoveelste plaid, mand, kommetje, snijplank, waxinelichthouder of andere decormeuk.
Ik zou denk ik voor de makkelijke weg kiezen en een Makro pakket bestellen met zo min mogelijk meuk erin. Je hebt ook pakketten waarbij de verpakking deel is van het cadeau.
Ik zou denk ik voor de makkelijke weg kiezen en een Makro pakket bestellen met zo min mogelijk meuk erin. Je hebt ook pakketten waarbij de verpakking deel is van het cadeau.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
zaterdag 20 oktober 2018 om 09:26
Helemaal mee eens. Het kerstpakket was vroeger om mensen tijdens de dure feestdagen een beetje extra te helpen met wat feestelijker eten. Veel mensen hebben dat nu helemaal niet meer nodig en dan kom je uit bij powerbanks en dat soort dingen die mensen prima zelf kunnen kopen.Lady_Day schreef: ↑20-10-2018 07:17Neem jij alles wat je gratis aangeboden wordt dan maar aan? Een mok bij 3 repen chocola, een 'glamourpakket' bij de Etos, goodie bags op beurzen etc.?
Ik vind het mooi om te horen dat jij er blij van wordt, want in mijn omgeving hoor ik steeds meer gemor over al die 'extra' meuk wat vervolgens op de afvalberg of in de kringloopwinkel terecht komt. Ik wil gewoon geen pakket. Ook geen bonnen etc. Ik heb namelijk alles al. En de meeste van mijn collega's ook.
Een normaal salaris en een goede werkplek is genoeg.
Ik hoef geen pakket of bon. Voor mijn verjaardag vraag ik mensen ook altijd met klem om niets te kopen. Ik heb alles al.
zaterdag 20 oktober 2018 om 09:29
Dat kan, die kerstpakketten zijn er ook. Kunnen werknemers zelf kiezen of ze een verrassingskerstpakket willen of een kortdurend tijdschriften abonnement, welnessbon enz enz of een goed doel.Lucifer2018 schreef: ↑20-10-2018 09:13Ik heb liever dat ze het niet kopen en dan wat geven aan iemand die het wel leuk vind of nodig heeft. Waarom ben je ondankbaar als je wat verder denkt qua milieu en wat het allemaal kost?
Wat is daar nu erg aan?
simbalabimba wijzigde dit bericht op 20-10-2018 11:28
0.72% gewijzigd
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
zaterdag 20 oktober 2018 om 09:59
Goede suggesties en eens. Al moet ik zeggen dat kookboeken hier ook vooral ter decoratie dienen. Maar spel of bioscoopbon is echt een goede suggestie. Theaterbon is ook leuk en misschien nog wel feestelijker.Curley schreef: ↑20-10-2018 09:25Als je perse zelf een pakket wilt samenstellen dan vind ik een bioscoopbon, kookboek of een bord- of kaartspel een leuker extraatje dan de zoveelste plaid, mand, kommetje, snijplank, waxinelichthouder of andere decormeuk.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:03
En daarom vind ik foodpakketten ook nog steeds het leukst. Ik krijg er elk jaar 1 van iemand anders dan mijn werk, en veel van de dingen die er in zitten gaan ook echt tijdens de feestdagen al op. Kerstkransjes en kerstchocolaatjes, wijn, van die kaaskoekjes, toastjes met allerlei kaasjes, die dingen gebruik ik ook echt tijdens de feestdagen al. En nee, ik heb het niet nodig, maar ik vind het wel leuk en feestelijk en het komt inderdaad goed uit in die maand.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:15
Waarom zeggen zoveel mensen bij veel dingen toch "lust iedereen"? Ik ben helemaal niet dol op chocola en daardoor dus zeker niet op de repen van Tony Chocolonely. Veel te heftig. Die dingen zijn ook nog eens behoorlijk duur, dus bij een paar! repen nog wel zou ik vooral denken, jeetje, wat zonde van het geld, had me dan liever een tientje extra op die bon gegeven.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:16
Ik moet zeggen, ik amuseer me ook altijd wel over het oud-Hollandsch-kertspakket-mopperen bij mij in de familie. Mijn oom en tante vinden altijd alles kut wat ze krijgen, en ik moet er meestal wel om lachen. Ik krijg zelf kerstpakket meer (geen traditie in het land waar ik nu woon en werk) en dan is het helemaal grappig om te zien en aan te horen.
boebezoebe wijzigde dit bericht op 20-10-2018 10:19
0.29% gewijzigd
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:17
En waarom moet het sowieso zo dubbelop? Waarom moet er een cadeau bij eten, of eten bij een cadeau? Als je het dan toch over verspilling en duurzaamheid hebt vind ik dat wel echt een vervelende verspillende trend. Dat zie je ook overal, van kindertraktaties tot verjaardagscadeaus tot relatiegeschenken tot kerstpakketten. Het hoeft niet altijd en-en-en-en.
Am Yisrael Chai!