Minder goede beoordeling
woensdag 28 maart 2018 om 17:10
28 Jaar werk ik bij mijn huidige werkgever (inclusief de bedrijven voor de fusies). 28 Jaar heb ik een goede beoordeling gehad en was er niks aan de hand. En nu opeens is mijn beoordeling slechter dan normaal. Ik voldoe niet aan de verwachting, volgens mijn leidinggevende. En dat is de eerste keer dat ik dat hoor. In heel het traject van vorig jaar is dat niet ter sprake gekomen.
Ik doe mijn werk gewoon goed, ik ben resultaatgericht, lever kwaliteit, werk snel en zorgvuldig en ik ben altijd bereid om mensen te helpen. Daar is ook niks mis mee volgens mijn leidinggevende.
Waarom dan een slechte beoordeling? Omdat ik geen ja en amen zeg. Als ik het ergens niet mee eens ben, zeg ik dat ook. De huidige bedrijfscultuur is echter dat je ja en amen zegt, ook al ben je het er niet mee eens. Dat je het vervolgens niet doet, dat maakt dan niet uit.
Er wordt nu een verbetertraject opgesteld. Ik heb het zelf maar genoemd ‘hoe zeg ik ja en amen en doe ik het vervolgens lekker niet?’. Complete onzin natuurlijk!! Maar ja als ik daar nee op zeg (wat ze waarschijnlijk verwachten), dan heb ik het weer gedaan natuurlijk.
Eind volgend jaar is er een reorganisatie bij onze afdeling. Er moeten dan van ons team 5 fte-ers weg (inclusief de leidinggevende). Er blijven er dan nog 5 over. Grote kans dat ik weg moet. Geen probleem, want ik krijg 7 jaar wachtgeld en alle voorzieningen die we nu hebben blijven lopen. Ook pensioen wordt gewoon doorbetaald. En we kunnen ons op kosten van het bedrijf laten omscholen (wat ik ook wil gaan doen). En dan nu nog een verbetertraject om ja en amen te zeggen.
Hoe ga ik dat toch in vredesnaam doen? Het zit niet in mij, ik zeg niet ja en amen en doe vervolgens waar ik zelf zin in heb. Ik zeg het als ik het ergens niet mee eens ben. Natuurlijk, als er wordt besloten om iets te doen, dan doe ik het ook. Maar ik laat wel eerst weten dat ik er niet achtersta. Maar dat mag blijkbaar niet meer.
Ik doe mijn werk gewoon goed, ik ben resultaatgericht, lever kwaliteit, werk snel en zorgvuldig en ik ben altijd bereid om mensen te helpen. Daar is ook niks mis mee volgens mijn leidinggevende.
Waarom dan een slechte beoordeling? Omdat ik geen ja en amen zeg. Als ik het ergens niet mee eens ben, zeg ik dat ook. De huidige bedrijfscultuur is echter dat je ja en amen zegt, ook al ben je het er niet mee eens. Dat je het vervolgens niet doet, dat maakt dan niet uit.
Er wordt nu een verbetertraject opgesteld. Ik heb het zelf maar genoemd ‘hoe zeg ik ja en amen en doe ik het vervolgens lekker niet?’. Complete onzin natuurlijk!! Maar ja als ik daar nee op zeg (wat ze waarschijnlijk verwachten), dan heb ik het weer gedaan natuurlijk.
Eind volgend jaar is er een reorganisatie bij onze afdeling. Er moeten dan van ons team 5 fte-ers weg (inclusief de leidinggevende). Er blijven er dan nog 5 over. Grote kans dat ik weg moet. Geen probleem, want ik krijg 7 jaar wachtgeld en alle voorzieningen die we nu hebben blijven lopen. Ook pensioen wordt gewoon doorbetaald. En we kunnen ons op kosten van het bedrijf laten omscholen (wat ik ook wil gaan doen). En dan nu nog een verbetertraject om ja en amen te zeggen.
Hoe ga ik dat toch in vredesnaam doen? Het zit niet in mij, ik zeg niet ja en amen en doe vervolgens waar ik zelf zin in heb. Ik zeg het als ik het ergens niet mee eens ben. Natuurlijk, als er wordt besloten om iets te doen, dan doe ik het ook. Maar ik laat wel eerst weten dat ik er niet achtersta. Maar dat mag blijkbaar niet meer.
donderdag 29 maart 2018 om 17:00
Het gaat over gegevens van klanten die we nu niet meer aanpassen. Je kan dan vooraf bedenken dat er bepaalde dingen niet goed gaan. De klant piept nu vanzelf wel als die erachter komt dat het niet goed in ons systeem staat.
donderdag 29 maart 2018 om 17:02
Oh wat lullig zeg!! Dan voel je je echt genaaid. Dat het allemaal zo kan tegenwoordig, belachelijk natuurlijk. Heb je snel weer ander werk kunnen vinden?Lolly3 schreef: ↑29-03-2018 15:11Ja dit dus.
Ik na 10 jaar trouwe dienst (geen dag ziek geweest zelfs)
In eens gesprekken moeten voeren. Maar was absoluut geen verbetertraject hoor... moest me niet druk maken was gewoon vanwege de verbouwing en verhuizing en het nieuwe systeem...
Tot ik op een woensdag op kantoor mocht komen....
6 maanden salaris kreeg ik mee...
En een diploma waar ik weinig mee kon. Want weinig werk in dit vak en ik was niet de eerste en ook niet de laatste....
Sra je met 40 man (allemaal oud collegas) op 1 vacature.
Nu bezig met hbo-v deeltijd.
Gelukkig zat werk in...
Maar reken je niet rijk....
En bewaar alle gesprekken.
Dat heeft mij gered dat ik in ieder geval 6 maanden kreeg...
donderdag 29 maart 2018 om 17:04
Kun je hier dan niets mee? Bij voorbeeld een geautomatiseerde mail wisseling aan dragen die klanten vraagt hun gegevens te updaten en te checken? Eventueel met een robot die de gegevens dan update, hoeven jullie zelf niets te doen maar wordt uiteindelijk wel de gegevens aan gepast.Daantje1970 schreef: ↑29-03-2018 17:00Het gaat over gegevens van klanten die we nu niet meer aanpassen. Je kan dan vooraf bedenken dat er bepaalde dingen niet goed gaan. De klant piept nu vanzelf wel als die erachter komt dat het niet goed in ons systeem staat.
En is pro actief.
donderdag 29 maart 2018 om 17:11
Klanten kunnen niet in ons systeem kijken. Wij krijgen de gegevens van een externe partij en dat moet handmatig aangepast worden. Er wordt al veel met het inlezen van de gegevens aangepast en er is al gekeken door de ict-afdeling of dit ook automatisch kan, maar dat is niet mogelijk, dus het moet handmatig. En er is dus een tijdje geleden besloten dat we dat niet meer doen.
donderdag 29 maart 2018 om 17:35
Misschien is die leuke baan er uiteindelijk ook een waar je niet op zit te wachten. En als het bedrijf die regeling heeft, waarom niet aannemen. Een ander bedrijf kan binnen de tijd dat jij er begint en enkele jaren ook reorganiseren. En dan zit je met je paar dienstjaren een stuk beroerder wat betreft een afscheidspremie.
Toen het bedrijf waar ik werkte sloot wegens verhuizing wisten we dat al een jaar van te voren. Ook wat we meekregen als vertrekpremie. En dat was een leuk bedrag, addertje onder het gras: als je binnen dat jaar wegging dan kreeg je maar een bepaald percentage, wat iedere 3-4 maanden verhoogd werd, dit om te voorkomen dat het bedrijf al lang voor de sluiting personeelstekort zou hebben. Logisch dat alle oudgedienden het jaar volmaakten, en de relatief nieuwe personeelsleden wel gingen als ze konden.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 29 maart 2018 om 18:15
Wellicht is het een gecalculeerd risico dat jullie systemen out of date raken omdat het hele systeem uitgefaseerd wordt. Ofzo. Als kleine radar in het geheel zie je nu eenmaal niet altijd het gehele plaatje. Beter anticipeer je op jouw volgende stap in plaats van je vast te bijten in wat nu toch een gepasseerd station lijkt.Daantje1970 schreef: ↑29-03-2018 17:11Klanten kunnen niet in ons systeem kijken. Wij krijgen de gegevens van een externe partij en dat moet handmatig aangepast worden. Er wordt al veel met het inlezen van de gegevens aangepast en er is al gekeken door de ict-afdeling of dit ook automatisch kan, maar dat is niet mogelijk, dus het moet handmatig. En er is dus een tijdje geleden besloten dat we dat niet meer doen.
donderdag 29 maart 2018 om 18:36
Je doet me denken aan een collega van mij. Ziet de zaken ook altijd anders met een soort logica waar geen speld tussen lijkt te kunnen komen Maar volledig los van waar de organisatie naar toebeweegt.
Ze is daarmee ondermijnend voor het team.
Ze krijgt dan ook wel eens minder goede beoordelingen en snapt daar niets van want volgens haar doet ze nog hetzelfde als altijd. Dat de organisatie een andere koers is ingeslagen vergeet ze daarbij, want ze houdt vast aan de dingen die ze zelf belangrijk vindt.
Ik weet niet of dit voor jou ook geldt, dat kun je misschien zelf wel beoordelen.
Als je een training in gaat met het idee dat je moet leren ja en amen te zeggen zul je niets leren wat de moeite waard is en je eigen positie alleen maar verzwakken.
Ze is daarmee ondermijnend voor het team.
Ze krijgt dan ook wel eens minder goede beoordelingen en snapt daar niets van want volgens haar doet ze nog hetzelfde als altijd. Dat de organisatie een andere koers is ingeslagen vergeet ze daarbij, want ze houdt vast aan de dingen die ze zelf belangrijk vindt.
Ik weet niet of dit voor jou ook geldt, dat kun je misschien zelf wel beoordelen.
Als je een training in gaat met het idee dat je moet leren ja en amen te zeggen zul je niets leren wat de moeite waard is en je eigen positie alleen maar verzwakken.
donderdag 29 maart 2018 om 18:41
Daantje1970 schreef: ↑29-03-2018 17:11Klanten kunnen niet in ons systeem kijken. Wij krijgen de gegevens van een externe partij en dat moet handmatig aangepast worden. Er wordt al veel met het inlezen van de gegevens aangepast en er is al gekeken door de ict-afdeling of dit ook automatisch kan, maar dat is niet mogelijk, dus het moet handmatig. En er is dus een tijdje geleden besloten dat we dat niet meer doen.
Zoals ik het o.a. ook lees is dat er naast een re-organisatie ook een procesoptimalisatie voorafgaand daaraan gaat plaatsvinden wat dan idd uiteindelijk inhoudt, dat jullie het werk efficiënter en daardoor met minder personen af zouden kunnen. Jij, en mogelijk meerdere collega's, zien nu al dat het klantsysteem al niet goed is en er niet beter op gaat worden t.z.t. Kan me indenken dat je dat aangeeft als daar idd je mening over wordt gevraagd.
Als jouw mening/idee vervolgens, vooralsnog niks mee gedaan wordt, is dat verder niet jouw zaak. De gevolgen echter, als blijkt dat het idd allemaal verkeerd blijft staan, is dat, aanname van mij hoor, jij en en collega's die fouten uiteindelijk recht mogen gaan zetten. Hoezo efficiënt (denk jij dan want dat heb ik toch al aangekaart) terwijl het naar jouw idee, voorkomen had kunnen worden. Ik zou daar ook wat recalcitrant van kunnen worden echter, niet jouw beslissing dan. Als het fout loopt, dan loopt het fout, niet jouw verantwoordelijkheid, dat ligt dan bij je LG.
Verder eens met Nummerzoveel hoe dingen op een andere manier te verwoorden waar jij ook je voordeel mee kunt doen. Ik zie door jouw topic behoorlijk wat voorbeelden voorbijkomen dus ik doe met de feedback ook mijn voordeel. En Nummerzoveel heb ik heel hoog zitten qua advies/tips op dit gebied, heb er persoonlijk al heel wat aan gehad. Doe er echt je voordeel mee!
Soms zijn er momenten dat je dingen maar even moet laten gaan en zoals des Viva's 'op je handen gaan zitten' en uit je eigen 'werkbubbel' moet stappen.
Ik herken wel bepaalde dingen in je OP en je antwoorden want wat je beschrijft hoe het gaat, gebeurt bij ons ook vaker en nee, dat druist af en toe vreselijk tegen mijn eigen ideeën en ook lange termijndenken in, zowel qua team als organisatiebreed.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 29-03-2018 19:26
0.04% gewijzigd
Krijg motto niet verwijderd :-)
donderdag 29 maart 2018 om 18:46
Daantje1970 schreef: ↑29-03-2018 16:54Goh...toch raar dat de ingewikkelde werkzaamheden meestal aan mij worden gevraagd, dat mijn beoordeling wat mijn werk betreft gewoon goed is. Dat mensen nagenoeg alles aan mijn vragen als ze iets willen weten, zelfs als ik thuiswerk en er op de afdeling andere mensen aanwezig zijn. Toch raar dat jij dat dan anders ziet, terwijl je mij niet eens kent en niet weet hoe ik functioneer. Overigens zitten er op mijn afdeling nog meer mensen met een hoop dienstjaren, van de 11 die er nu zitten, zijn er 8 met heel veel dienstjaren, dus ze zijn toch duurder uit. Niet mijn probleem.
Je posts hier geven wel een aardig beeld hoor over je houding. De uitvoering van je werkzaamheden alleen zegt niet per se alles.
donderdag 29 maart 2018 om 18:48
Daantje1970 schreef: ↑29-03-2018 17:00Het gaat over gegevens van klanten die we nu niet meer aanpassen. Je kan dan vooraf bedenken dat er bepaalde dingen niet goed gaan. De klant piept nu vanzelf wel als die erachter komt dat het niet goed in ons systeem staat.
Dat is dan de keuze van je werkgever geweest.
donderdag 29 maart 2018 om 18:54
Juist. Hoewel ik snap dat TO dit ziet, pro-actief aankaart en dat in de toekomst verder ziet verslechteren. Maar dat is dan idd haar keus noch beslissing geweest.
En toch snap ik TO. Als je voorheen betrokken bent geweest in werkprocessen en wordt wel nu naar je mening gevraagd, maar dat blijkt dus meer voor de vorm idd, dan dat er daadwerkelijk geluisterd wordt. Vind ik soms ook een loze kreet: we hebben je gehoord. Ja en heb je ook echt geluisterd dan denk ik.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 29-03-2018 19:35
35.10% gewijzigd
donderdag 29 maart 2018 om 19:14
Kijk het is natuurlijk heel vervelend, maar het is wel het gevolg van het feit dat veel mensen helemaal niet meer aan hun eigen ontwikkeling werken. De tijd dat je ergens 40 jaar werkte is voorbij. Techniek verandert en je moet jezelf blijven ontwikkelen.Daantje1970 schreef: ↑29-03-2018 17:02Oh wat lullig zeg!! Dan voel je je echt genaaid. Dat het allemaal zo kan tegenwoordig, belachelijk natuurlijk. Heb je snel weer ander werk kunnen vinden?
Dus je kan ergens 10 jaar prima werk doen, maar als jij jezelf niet ontwikkelt, dan ben je op een gegeven moment niet meer nodig. Dat is niet lullig, dat is realistisch. We zijn een beetje gewend dat bedrijven maar continu geld moesten blijven ophoesten om mensen dan maar in dienst te houden terwijl ze niet zoveel bij dragen. Dat is gelukkig nu een beetje over: mensen switchen veel meer.
Dus advies: blijf opleidingen volgen. Niet pas als je boventallig wordt verklaard, maar continu!
donderdag 29 maart 2018 om 20:01
Aan de andere kant zijn zat leidinggevenden die niet goed zijn voor een organisatie. Die zelf geen overzicht hebben wat goed is voor het bedrijf en goede adviezen van zeer ervaren ondergeschikten in de wind slaan. Ik heb geen flauw idee in hoeverre dit geldt voor TO, ik heb de beoordeling niet geschreven, maar om niet gehoord te worden en vooral bezig moeten zijn met herstellen van fouten en tekortkomingen die niet hadden gehoeven lijkt me zeer frustrerend. Zeker als je ook nog eens klantencontact hebt en die moet uitleggen dat er fouten in het systeem zitten, die zoals je zelf weet, niet hadden gehoeven.
Als alle leidinggevenden zouden weten wat goed is voor het bedrijf, zouden er minder failliet gaan. En soms is dat te voorkomen door je oor te luisteren te leggen bij de werkvloer en niet altijd uit te gaan van het principe "Ik ben leidinggevende, dus ik heb gelijk".
Als alle leidinggevenden zouden weten wat goed is voor het bedrijf, zouden er minder failliet gaan. En soms is dat te voorkomen door je oor te luisteren te leggen bij de werkvloer en niet altijd uit te gaan van het principe "Ik ben leidinggevende, dus ik heb gelijk".
donderdag 29 maart 2018 om 21:17
Maar hoe erg is het nu dat die gegevens niet meer kloppen? Wat is het belang ervan? En wiens belang is het?Daantje1970 schreef: ↑29-03-2018 17:11Klanten kunnen niet in ons systeem kijken. Wij krijgen de gegevens van een externe partij en dat moet handmatig aangepast worden. Er wordt al veel met het inlezen van de gegevens aangepast en er is al gekeken door de ict-afdeling of dit ook automatisch kan, maar dat is niet mogelijk, dus het moet handmatig. En er is dus een tijdje geleden besloten dat we dat niet meer doen.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
donderdag 29 maart 2018 om 22:16
Lelietje-van-Dalen schreef: ↑29-03-2018 21:17Maar hoe erg is het nu dat die gegevens niet meer kloppen? Wat is het belang ervan? En wiens belang is het?
Hoe erg het is als je bestand niet meer klopt, geen belang meer bij de klant hebt? Wat dacht je van klantverlies, omzet en winstverlies?
Als je klantenbestand/factuurbestand/projectbestand vanaf nu, niet meer gaat kloppen en TO voorziet nu al de problemen die dat met zich meebrengt, snap ik heel goed dat zij hier haar mening over aangeeft/bezwaren aankaart. Echt, er zijn zat LG's die maar domweg dingen doorvoeren maar echt niet in de gaten hebben wat voor gevolgen dit heeft op de werkvloer/naar de klanten op evt. langere termijn. TO geeft haar mening daarover desgevraagd weer en krijgt vervolgens te horen dat ze maar mee moet laveren, terwijl TO allang en breed problemen ziet aankomen. Wie is er dan nog efficiënt/kostenbesparend op de langere termijn bezig. TO met haar kritische blik of fout laten gaan terwijl dit voorkomen kon worden. En wie mag dan vervolgens de shit opruimen? Juist, degenen die na de reorganisatie er nog zitten, LG krijgt dan niet meer dan een tik op de vingers terwijl tegelijkertijd TO wordt verweten dat ze haar werk niet goed genoeg meer doet. Hoezo meten met 2 maten.
Nee, TO is geen LG of zit in/heeft die positie. Kan me wel goed indenken dat als je al jaren goed functioneert, bij ons is een 3 trouwens ook goed, niks middelmatigs aan, dus totaal verschillend per werkgever, men bij je komt voor complexe zaken en dat nu radicaal (of bijna dan) wordt omgegooid, je jezelf ook wel achter je oren krabt. Sommige LGs zijn echt doof voor wat er op de werkvloer gebeurt, zolang het naar boven nog maar goede sier maakt. Want vaak wordt er geen feedback gevraagd op bottom-down niveau, wel andersom van LG naar hoger. Waarmee ik bedoel dat er LG's zijn die binnen hun eigen team geen feedback meer vragen maar het hogerop zoeken bij degenen die niet/nauwelijks bij datzelfde team betrokken zijn. Zolang deadlines etc maar gehaald worden is het al goed maar er wordt niet gevraagd hoe de LG in kwestie nu echt functioneert.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 30-03-2018 01:35
21.15% gewijzigd
donderdag 29 maart 2018 om 22:21
Zou het een goed idee zijn om schriftelijk te reageren op mijn beoordeling en op het besluit van het verbetertraject? Ik wil mijn leidinggevende eigenlijk een paar vragen stellen. Hoewel ik dit liever persoonlijk doe, is het misschien slimmer om dit schriftelijk doen met het verzoek dit ook op te slaan bij mijn dossier. Wat is verstandig?
donderdag 29 maart 2018 om 22:26
Zoals ik al eerder zei, misschien heeft het met de AVG te maken dat ze pas op verzoek van klanten gegevens in de systemen aanpassen, en niet op eigen initiatief. Er staan straks forse boetes op de manier waarop je persoonsgegevens verwerkt als bedrijf. Misschien is de methode die tot nu toe werd gehanteerd wel niet meer compliant en is dat de reden dat processen zijn aangepast.
donderdag 29 maart 2018 om 22:31
Wij krijgen de gegevens van de klanten via een landelijke database (nee, niet GBA). Hierin worden de gegevens door de mensen zelf aangepast en doorgegeven aan de bedrijven die ermee werken. Dan lijkt mij het logisch dat gegevens die worden aangepast door die personen, ook aangepast worden bij de bedrijven.LizBakker schreef: ↑29-03-2018 22:26Zoals ik al eerder zei, misschien heeft het met de AVG te maken dat ze pas op verzoek van klanten gegevens in de systemen aanpassen, en niet op eigen initiatief. Er staan straks forse boetes op de manier waarop je persoonsgegevens verwerkt als bedrijf. Misschien is de methode die tot nu toe werd gehanteerd wel niet meer compliant en is dat de reden dat processen zijn aangepast.
donderdag 29 maart 2018 om 22:56
Daantje1970 schreef: ↑29-03-2018 22:21Zou het een goed idee zijn om schriftelijk te reageren op mijn beoordeling en op het besluit van het verbetertraject? Ik wil mijn leidinggevende eigenlijk een paar vragen stellen. Hoewel ik dit liever persoonlijk doe, is het misschien slimmer om dit schriftelijk doen met het verzoek dit ook op te slaan bij mijn dossier. Wat is verstandig?
Ja, ik zou concreet aan je LG vragen op welke punten hij vindt dat jij 'moet' verbeteren. Mocht je een coachingstraject aangeboden krijgen, heb je handvatten vanuit je LG en kun je zelf voortborduren daarop. Ik zou het met beide handen aangrijpen. Het kan je helpen in anders leren denken, uit je eigen werkbubbel stappen en anders te leren omgaan met goed/fout, gelijk hebben/krijgen.
Ik dacht altijd, iig heel vaak dat ik helemaal niet zo perfectionistisch was/ben. Mijn coach zegt dus, lullig he, als je collega diezelfde fout maakt maar jij mag 'm niet maken van jezelf. En ik maar argumenten aandragen, ja, maar naar anderen ben ik mild, naar mezelf niet. Wat ook nog steeds zo is overigens. Of andersom, er wordt me geadviseerd meer mezelf te laten zien, doe ik dat, krijg ik het op mijn beoordeling terug dat ik te hard/assertief reageer. Ja, wat wil men dan nog. Vind ik wel lastig hoor, om die balans dan te zien/te vinden/.
donderdag 29 maart 2018 om 23:07
Dit zou ik niet hier vragen, maar bij een jurist die hierin gespecialiseerd is. Die kan je namelijk helpen bij de afweging.Daantje1970 schreef: ↑29-03-2018 22:21Zou het een goed idee zijn om schriftelijk te reageren op mijn beoordeling en op het besluit van het verbetertraject? Ik wil mijn leidinggevende eigenlijk een paar vragen stellen. Hoewel ik dit liever persoonlijk doe, is het misschien slimmer om dit schriftelijk doen met het verzoek dit ook op te slaan bij mijn dossier. Wat is verstandig?
donderdag 29 maart 2018 om 23:50
Dat klinkt logisch inderdaad.Daantje1970 schreef: ↑29-03-2018 22:31Wij krijgen de gegevens van de klanten via een landelijke database (nee, niet GBA). Hierin worden de gegevens door de mensen zelf aangepast en doorgegeven aan de bedrijven die ermee werken. Dan lijkt mij het logisch dat gegevens die worden aangepast door die personen, ook aangepast worden bij de bedrijven.
vrijdag 30 maart 2018 om 07:04
Wacht eerst even af wat er in je beoordeling en het verbeterplan komt te staan, want op papier komen zaken vaak anders over dan in een gesprek. Als er daarna nog vragen over blijven, kun je die stellen. Maar doe dat dan in overleg met een jurist, bij voorkeur van de vakbond. Een verbetertraject is een juridisch traject, dus snij jezelf niet in de vingers door dit op eigen houtje te doen.Daantje1970 schreef: ↑29-03-2018 22:21Zou het een goed idee zijn om schriftelijk te reageren op mijn beoordeling en op het besluit van het verbetertraject? Ik wil mijn leidinggevende eigenlijk een paar vragen stellen. Hoewel ik dit liever persoonlijk doe, is het misschien slimmer om dit schriftelijk doen met het verzoek dit ook op te slaan bij mijn dossier. Wat is verstandig?
vrijdag 30 maart 2018 om 07:19
Dat klinkt ook logisch. Maar wellicht zijn er toch goede redenen om het niet meer te doen?Daantje1970 schreef: ↑29-03-2018 22:31Wij krijgen de gegevens van de klanten via een landelijke database (nee, niet GBA). Hierin worden de gegevens door de mensen zelf aangepast en doorgegeven aan de bedrijven die ermee werken. Dan lijkt mij het logisch dat gegevens die worden aangepast door die personen, ook aangepast worden bij de bedrijven.
Wat is nut en noodzaak van een kloppend gegevensbestand voor jullie organisatie? Kost het geld als er iets verkeerd staat? En hoeveel tijd en dus geld kost het om het bestand kloppend te houden? Als klanten zelf aan de bel trekken, bespaar je dan tijd op speuren naar / controleren van wijzigingen? Is de ergernis over direct doorgeven bij klanten zo groot dat het klanten kost? Of komen die klanten toch wel?
Beslissingen worden vaak genomen door alle plussen en minnen vanuit de helikopterview tegen elkaar af te wegen, en de vanzelfsprekendheid van dingen even los te laten. Een goed kloppende database lijkt heel vanzelfsprekend, maar is het ook echt noodzakelijk?