Werk & Studie alle pijlers

Nieuwe baan jaarcontract

16-08-2022 10:30 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik een nieuwe baan aangenomen en daar was ik uiteraard erg blij mee. Ik heb een jaarcontract gekregen met twee maanden proeftijd. Wat me echter niet lekker zit is dat er daarna geen opzegtermijn is en dat betekent dat ik dus na die twee maanden vast zit voor nog eens tien maanden. Het is niet mijn intentie om direct weer te vertrekken, maar het voelt benauwend dat ik die mogelijkheid niet eens zou hebben. Wat als het werk enorm tegenvalt? Dan heb ik gelukkig die twee maanden proeftijd nog, maar daarom krijg ik dus de neiging om door te blijven solliciteren voor het geval dat. Is het slim om in dit geval te blijven solliciteren naar een andere baan? Ik wil als het tegenvalt niet met lege handen zitten zonder inkomen of een jaar vastzitten op een verkeerde plek. Als je verder solliciteert heb je nog andere opties achter de hand.
Je kan in je proeftijd stoppen en uitzendwerk gaan doen.
Lila-Linda schreef:
16-08-2022 22:03
Bij een jaarcontract ben je gegarandeerd van een jaar werken
Bij een tussentijdse opzegtermijn van bijvoorbeeld een maand, kun je er binnen dat jaar uitgegooid worden of zelf vertrekken
Nee dat is dus niet zo l, zoals ik aangaf in mijn voorbeeld. Bij een tussentijdse opzegtermijn kan je als werknemer vertrekken maar de werkgever kan het niet opzeggen, ook al staat dat wel in het contract. Wettelijk moeten de werkgever het contract gewoon uitzitten ook al staat er een opzegtermijn in.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven