Werk & Studie alle pijlers

Onbeschoft winkelend publiek

25-11-2016 21:53 479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is de rottigste opmerking of klant die jij (vroeger) bij je bijbaantje hebt gehad?





TO trapt wel af: iemand die zei dat ik mijn haar lichter moest verven want 'zo leek ik op een Turk'. Ik vroeg vervolgens wat er mis met Turken was? En die vrouw stond met een mond vol tanden.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Bij onze Albert Heijn liggen er tegenwoordig mandarijntjes voor de kleintjes.



Ook staat er vaak iets te proeven op de verschillende afdelingen.



Super vind dat. En als ik het lekker vind wat we proeven, nemen we het gelijk mee. Daar doen ze dat tenslotte voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Iphi schreef op 11 december 2016 @ 01:42:

[...]





Tsja, als iemand denkt dat opvoeden bij elk kind hetzelfde gaat en je dus kunt zien dat een kind niet goed opgevoed wordt doordat ouder een beproefde methode hanteert om een peuter iets bij te brengen,

dan denk ik: geen ervaring mee waarschijnlijk.

Kan je hinderlijk vinden, ik vind bot commentaar op andermans opvoeding ook behoorlijk hinderlijk, zeker als zo duidelijk is dat je er zelf geen kaas van gegeten hebt.



Ja dit!



Altijd zo lekker oordelen over anderen. Fijn dat iets bij jou werkt, maar hou het effe lekker bij jezelf ajb en tel je zegeningen.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Na een goedemorgen inderdaad dat maak ik zelf wel uit, zeg ik altijd dat wens ik u.



Oh, inderdaad dat krijsende kind, de mijne had het na 1 keer negeren gelukkig afgeleerd, maar dat geldt jammer genoeg niet voor elk kind, had ooit een klant met een kindje met een beperking, ze moest natuurlijk ook gewoon boodschappen doen en helaas met een geflipt kindje. Dan heb ik inwendig medelijden maar lopen er zat in de rondte die daar hele nare opmerkingen over moeten maken.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:Rouge__ schreef op 10 december 2016 @ 22:03:

[...]





die hebben een Surinaamse opvoeding gehad, spreek uit ervaring mijn moeder liep altijd weg als ik begon te zeuren of anders vlogen de de doodsbedreigen me om de oren in het Surinaams! verstond er geen moer van.. maar was stil



zoals Roue Verveer het verwoordt : omdat je lult!!



https://www.youtube.com/watch?v=n0dg_k8_GRg



Dan vlogen de doodsbedreigingen je om de oren, nou echt haha idd.......

Niet dus!.
quote:labradokus schreef op 11 december 2016 @ 09:55:

[...]



Lees je posts uit dit topic nog eens door. Neem gewoon slok, het gros heeft het wiel niet uitgevonden, krentebol uit een zakje, bellen bij de kassa.



Je komt hier over als de nachtmerrie voor winkel personeel, een aso dus in ogen van velen.Vergeet de knal voor je kop niet als je het waagt haar prinsje aan te spreken op z'n gedrag
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, maar als mijn kind vervelend doet, jengeld of lastig is en een ander denkt tegen hem te kunnen gaan schreeuwen dan heb je aan mij toch ook echt een verkeerde.

Ben je nou helemaal gek?

ik ga zelf niet staan schreeuwen tegen hem dus een ander al helemaal niet.

Ik zorg wel altijd dat ik het goed in de gaten hou dat andere geen hinder van hem ondervinden en hij hoeft ook echt niet te gaan rennen met of zonder kinderkarretje.

Schreeuwen gaat ook niet gebeuren, maar als hij een keer in een vervelende bui zit omdat hij moe is / honger heeft ( ja dit kan dus gebeuren aan het eind van de dag nadat ik gewerkt heb en hem toch mee moet nemen om boodschappen te doen ) , hoeft er echt niemand te denken mijn kind wel even op te kunnen voeden door tegen hem te schreeuwen.

En dat er dan word gezegd dat het aso is om iemand een klap te verkopen.

Ik vind het anders ook van weinig fatsoen getuigen om tegen een kind ( laat staan niet die van jouzelf ) te gaan schreeuwen.



Wat ik wel als positief ervaar is stel dat als zoon een beetje jengelig of vervelend is er iemand op een normale toon een klein gesprekje met hem begint, in de trant van ; wat is er aan de hand ? Je hoef toch niet zo boos te zijn ? Of dergelijke.

Vreemde ogen dwingen blijkbaar en bij zoon is zijn vervelende bui dan gelijk over.



Eten openen in de winkel doe ik ook niet maar dat hoeft hier gelukkig ook niet want bij beide AH's ligt aan het begin een mandje met fruit wat ze mogen en bij de kleinere winkel krijgt hij altijd een krentenbol.

Toch ervaar ik het zelf niet als hinderlijk of aso als een kindje wel alvast een broodje uit een grote zak krijgt die later word afgerekend.



Maar ik heb zelf nog nooit in een supermarkt gewerkt, dus ik kan mij ook wel voorstellen dat als je er werkt en continu meemaakt dat je lege verpakkingen tegenkomt tussen de schappen je er wel een beetje klaar mee bent.



Dat je jezelf er als mede klant aan gaat ergeren vind ik dan weer een beetje apart.

Leven en laten leven denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Ja, en er zit ook een wereld van verschil alvast tussen een krentenbolletje uit de zak opeten en continu lege verpakkingen tussen de schappen stoppen.

Dat laatste is echt wel heel apart.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Froezel schreef op 11 december 2016 @ 12:28:

[...]





Dan vlogen de doodsbedreigingen je om de oren, nou echt haha idd.......

Niet dus!.mwah, het was meer: geef je een pak slaag dat je 3dagen niet kan zitten, ik sla je zolang ik je zie, ik ga je ongeluk geven
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
quote:Lelietje-van-Dalen schreef op 12 december 2016 @ 19:25:

Ja, en er zit ook een wereld van verschil alvast tussen een krentenbolletje uit de zak opeten en continu lege verpakkingen tussen de schappen stoppen.

Dat laatste is echt wel heel apart.

Ach, heb weleens meegemaakt dat ik een doosje donuts uit de verpakking haalde. Voor 5 donuts gestickerd, er zaten nog maar 4 in. Of een doosje chocotruffels die voor de helft was opgegeten.... Of een doosje mini appelflappen dat niet meer compleet was...



Het gebeurd vaker dan je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Destijds nieuwe huisregel, eerst afrekenen dan pas het eten opeten. Sta je dan als 16 jarige tegenover een vaste klant, dat een halve krentenbol aan haar kleine geeft, met de vraag of ze eerst wil betalen voordat het opgegeten wordt. Kreeg ik toch een woordenbrij over mij heen.. Wie dacht ik wel niet dat ik was en haar kind at altijd een halve krentenbol, want dat deed ze al jaren. Moest mijn manager er maar bij halen, dit was toch niet normaal.. etc etc..



Ik geef toe dat ze deels gelijk had, want ze deed het elke week! Maar de manier waarop, en dan moet je ook nog aardig blijven. Ik heb haar daarna niet meer gezien trouwens
Alle reacties Link kopieren
Of mensen die om kwart voor 8 al voor de winkel stonden en nog net niet onder de rolluiken door kropen om als eerste binnen te zijn.



Doe gewoon normaal, supermarkt is geen racebaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Greyli schreef op 12 december 2016 @ 19:50:

Of mensen die om kwart voor 8 al voor de winkel stonden en nog net niet onder de rolluiken door kropen om als eerste binnen te zijn.



Doe gewoon normaal, supermarkt is geen racebaan.



niet alleen de supermarkt, bij mijn vorige baan hadden we een deurbel voor personeel of leveranciers., ik was net klaar met de kassaopmaak en deed nog even kopje thee met een collega we hadden nog 5 min ofzo. En opeens ging de bel dus wij kijken op de camera ging de bel weer dus collega loopt naar beneden en komt vervolgens helemaal pissed off boven. Bleek dat een klant had aangebeld met de vraag wanneer we open gingen.. terwijl er gewoon openingstijden stonden op de deur.



Een vriendin van me werkt bij Primarkt en een week voor de winkel openging moet ze beginnen met inruimen enz, dus een keer stond ze voor de deur te wachten, deur open en vervolgens loopt er een klant doodleuk mee. dus zij zegt : eh sorry maar waar gaan we naar toe?.



stond laatst toevallig ook voor de deur van de Apple store omdat ik er een vroege afspraak had, maar ik schaamde me echt dood, mensen probeerde zelfs doodleuk voor te dringen
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
quote:Rouge__ schreef op 12 december 2016 @ 19:32:

[...]





mwah, het was meer: geef je een pak slaag dat je 3dagen niet kan zitten, ik sla je zolang ik je zie, ik ga je ongeluk geven Oh ja... Normaal gedrag ja...
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Als klant vind ik het vreselijk als ik de slagerij binnenkom en het personeel roept keihard GOEDEMORGEN!!! Mag het misschien op een normaal volume? Ik mijd deze slager dus zoveel mogelijk.



Oh, en de spraakdwang van de dame bij de bakker! Als je hebt afgerekend, gewoon door blijven kletsen tegen de klant terwijl die al met één been buiten staat! Alsof ik geïnteresseerd ben in die verhalen

Gevolg: ik kijk eerst wie er in de winkel staat

Dussss het personeel kan er ook wat van!
Alle reacties Link kopieren
quote:emma12345 schreef op 13 december 2016 @ 15:43:

Als klant vind ik het vreselijk als ik de slagerij binnenkom en het personeel roept keihard GOEDEMORGEN!!! Mag het misschien op een normaal volume? Ik mijd deze slager dus zoveel mogelijk.



Oh, en de spraakdwang van de dame bij de bakker! Als je hebt afgerekend, gewoon door blijven kletsen tegen de klant terwijl die al met één been buiten staat! Alsof ik geïnteresseerd ben in die verhalen

Gevolg: ik kijk eerst wie er in de winkel staat

Dussss het personeel kan er ook wat van!Daar is dan ook een ander topic voor.
Ohhh ik schrik er echt van wat sommige klanten allemaal zeggen en doen. Wat een aso's lopen er toch rond! :(

Moet wel lachen om hoe sommigen daarop gereageerd hebben als ze het meemaakten.

Maar serieus!!?!? Hoe halen mensen het in hun hoofd! Alsof mensen met een lager opleidingsniveau minder respect verdienen?!,!!! :(
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een eetcafé/koffiebar en dat is ook gewoon mijn baan. Weliswaar niet waar ik voor ben opgeleid maar ik werk parttime (handiger met peuter) en vind het werk gewoon heel leuk.

Enfin, de meeste klanten zijn prima maar een paar.. poeh!



Niet heel schokkend maar wel irritant:

-aanschuiven voor alleen iets te drinken en vervolgens een hele zak snaai van de bakker op tafel smijten en opeten.

-vinger opsteken / met vingers knippen om te bestellen (zaak is echt maar 12m2 loop gewoon even naar de counter of wacht tot ik kom.

-bestellingen roepen vanaf de tafel

-mij anders behandelen nadat de klant erachter is gekomen dat ik ook gewoon een studie heb gedaan en een gezin heb.

In plaats van dat ik een kansloos arm meisje zonder opleiding ben.

Ze vragen ook vaak: hoe veel dagen werk jij hier? Ik: 4 dagen. Klant: oh dus de andere dagen werk je ergens anders? Ik: nee, ik vind het wel mooi zo. Heb ook nog een kind en man die aandacht willen. Klant: ".." of: ooohh dan was je er ook vroeg bij! (Ben 29 en blijkbaar zie ik er piepjong uit).



Al die aannames altijd van klanten als je zulk soort werk doet oei oei.



Trouwens over het eten geven aan kinderen in de super. Ja, ik vind dat ook aso. Leer je kind gewoon dat je eerst moet betalen voor je iets openmaakt, honger of niet. Mijn schoonmoeder doet dit ook, echt tenenkrommend. Als je zulke dingen al niet meegeeft aan je kroost..
Alle reacties Link kopieren
Heeft helemaal niets met opleidingsniveau te maken mortiltre...alsof je alleen met een lage opleiding in een winkel terecht komt...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:speldenkussen schreef op 10 december 2016 @ 10:51:

[...]



Het ergste is nog dat ze denken dat je dat voor het eerst hoort.



Zoals bij de kassa. 'Wilt u het bonnetje?' 'Nee hoor, plak maar in je plakboek moehahahaha'. Mijn moeder heeft er eentje onder haar kassala gelegd. Als ze in eenlollige bui is pakt ze die er inderdaad bij als ze die opmerking krijgt. Ze ligt altijd helemaal dubbel om de reacties
quote:Greyli schreef op 12 december 2016 @ 19:50:

Of mensen die om kwart voor 8 al voor de winkel stonden en nog net niet onder de rolluiken door kropen om als eerste binnen te zijn.



Doe gewoon normaal, supermarkt is geen racebaan.



Ik sta ook wel es om 5 voor 8 voor de supermarkt.



Maar dan heb ik hoogdringend nog beleg nodig of brood en moest ik eigenlijk al weg zijn naar mijn werk.

Dan wil ik er dus vaart achter zetten, want anders ben ik gewoon te laat voor mijn trein en dus te laat op mijn werk.



Het alternatief is dat ik mijn centen elders uitgeef ipv bij mijn vaste supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 11 december 2016 @ 07:49:

[...]



Klant is koning(in) zeggen ze wel eens.

Nou, denk niet dat Maxima zo doet in een winkel.



Ik ben niet jaloers op je. Ik zou daar niet tegen kunnen en zou bij zulke aso's flippen.Met klant is koning wordt bedoelt dat een winkelier de klant behandeld als een koning, niet dat een klant zich zodanig mag gedragen
Attribuutje, dat is eigenlijk precies wat ik ook bedoel; wie er ook in die winkel werkt, hoog- of laagopgeleid, dat moet toch helemaal niks uitmaken in hoe je behandeld wordt?
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameHooch schreef op 13 december 2016 @ 17:28:

[...]



Met klant is koning wordt bedoelt dat een winkelier de klant behandeld als een koning, niet dat een klant zich zodanig mag gedragen hoeveel klanten zullen dat daadwerkelijk weten? ga het maar is opschrijven
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
quote:Mor_til_tre schreef op 13 december 2016 @ 17:08:

Ohhh ik schrik er echt van wat sommige klanten allemaal zeggen en doen. Wat een aso's lopen er toch rond! :(

Moet wel lachen om hoe sommigen daarop gereageerd hebben als ze het meemaakten.

Maar serieus!!?!? Hoe halen mensen het in hun hoofd! Alsof mensen met een lager opleidingsniveau minder respect verdienen?!,!!! :(





Ik werk al 16 jaar bij Albert Heijn en ik heb mbo 4. Zou dus door kunnen stromen naar het HBO en ik zou dat best wel kunnen. Alleen was en is er geen enkele opleiding die me dusdanig interesseert om daar jaren aan te spenderen.



Ik heb een vast contract, mijn werkdagen zijn perfect afgestemd op de kinderopvang en ik heb fijne collega's. Ik ga er dus voorlopig nog niet weg
Alle reacties Link kopieren
de discussie over iets openmaken in de winkel snap ik wel hoor, en je voelt je ook opgelaten als je kind zit te krijsen om iets wat ze zien op dat moment. heeft ook niks met honger te maken volgens mij want ze zien gewoon iets lekkers en dat dat eerst nog langs de kassa moet voor het van hen is snappen ze dan meestal nog niet. maar dat is ze wel aan te leren. want mijn kind van net 2 wijst ook naar van alles en vraagt dan "kassa??" omdat ik altijd roep "na de kassa krijg je een krentenbol/koekje etc." ????
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven