Werk & Studie alle pijlers

Onbeschoft winkelend publiek

25-11-2016 21:53 479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is de rottigste opmerking of klant die jij (vroeger) bij je bijbaantje hebt gehad?





TO trapt wel af: iemand die zei dat ik mijn haar lichter moest verven want 'zo leek ik op een Turk'. Ik vroeg vervolgens wat er mis met Turken was? En die vrouw stond met een mond vol tanden.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
@speldenkussen... Die opmerking was dan ook juist niet zo bedoeld! Ik heb nergens gezegd dat winkelpersoneel laag geschoold is. Wat ik juist bedoel is dat ik het vreselijk vind dat mensen daar vanuit gaan, en er dan ook nog denigrerende opmerkingen over moeten maken!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon sinds kort in een Oost-Europees land en sommige dingen die hier genoemd worden zijn hier "normaal".



- In winkels praat je niet met de kassiere. Geen hallo of wat dan ook. Geen alsjeblieft of dankjewel. De kassiere snauwt na het scannen het bedrag, dat is alles.

In deze cultuur zijn woorden als "dankjewel" gereserveerd voor "grote" dingen die er echt toe doen, en niet voor zoiets triviaals als het krijgen van wisselgeld.



- Zelfs in een luxueze parfumerie kon het kassameisje het niet opbrengen om "Wilt u een tasje?" te vragen. "Tasje?" snauwde ze de klanten toe met een boze blik. (Glim)lachen doen ze hier ook niet aan.



- Als je contant betaalt, wilt de kassiere het liefst dat je GEPAST betaalt. Zo niet, wordt je afgeblaft! In een filiaal van een grote internationale kledingwinkel hier kreeg ik eens een snauwend "Heb je het [lokaal scheldwoord] niet kleiner?!" naar mijn hoofd. Ik was nogal geschrokken, maar volgens een vriendin, een local, is zulk gedrag normaal hier.



- (Wissel)geld aangeven in je hand doen ze hier niet. Er ligt een soort schoteltje op de kassa, en daar wordt het ingesmeten.



- Als je wilt pinnen of met creditcard betalen, is de procedure als volgt: Je legt je pinpas op het schoteltje. De kassiere pakt het, doet het in een apparaatje, en zodra je je code in moet voeren snauwt ze "PIN!!!". Vervolgens wordt je pasje samen met het bonnetje weer terug op het schoteltje gesmeten.



- Het is normaal dat mensen alvast in de winkel gaan snacken of drinken. Je hebt hier veel grote hypermarkten zoals Carrefour (het gemiddelde AH-filiaal past daar vijf keer in), dus je kunt ongestoord een flesje drinken pakken, en lurken maar. Sommige mensen zie je het afrekenen, maar er zijn er ook zat die het flesje halfleeg terugzetten, dus je moet ook oppassen dat je niet misgrijpt als je boodschappen doet. In een filiaal van een hypermarkt hier in de buurt hebben ze nu IN de winkel een food court met fastfoodrestaurants, in de hoop dat mensen zo hun honger stillen i.p.v. het uit de supermarkt te pakken.
Maar Eigenlijk Heel Lief
Alle reacties Link kopieren
@richbitch: en in welk land is dat? Want dan ga ik daar iig nooit heen
Alle reacties Link kopieren
Werkte achter de kassa bij een winkel toen er een man kwam afrekenen. Ik vroeg of hij een tasje wilde waarop hij vroeg of ik ook een tasje gebruikte. Vervolgens een dikke knipoog een "je weet wat ik bedoel".



Of mensen die dachten dat ik op mijn 16e full time werkte bij die winkel en geen enkele school had afgemaakt. Op zich niet erg, maar wel vervelend als ze me behandelen alsof ik geen greintje verstand heb.



Om 1 voor 6 binnen komen als de winkel sluit om 6. "Ik hoef echt maar een dingetje te pakken hoor!" om vervolgens op hun gemakje te gaan winkelen.
Alle reacties Link kopieren
oh wauw richbitch, ik zou denk ik ook gewoon gaan terug snauwen.

@ Dilaatje ik ook niet
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
quote:eefkewentelteefje schreef op 15 december 2016 @ 14:17:

Werkte achter de kassa bij een winkel toen er een man kwam afrekenen. Ik vroeg of hij een tasje wilde waarop hij vroeg of ik ook een tasje gebruikte. Vervolgens een dikke knipoog een "je weet wat ik bedoel".



Wat bedoelde hij dan ?
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Niet onbeschoft, wel apart. Werkte ooit in een snackbar waar een mevrouw elke zaterdag een frikandel speciaal kwam eten. In het begin gaf ze steeds aan dat er meer mayonaise op moest, en toen ik haar na een paar keer herkende deed ik er standaard meer mayonaise bij. Na een jaar oid nam ze een keer een vriendin mee en beide bestelde een frikandel speciaal. Vaste klant kreeg extra mayonaise, vriendin gewoon normaal. Vaste klant was vrij stevig, vriendin heeeel dun. Na 5 min werd ik naar hun tafeltje geroepen door vriendin: veeeel te veel saus, zoooo vies. Of ze een nieuwe kon krijgen want dit kreeg ze niet weg. Vaste klant ging er volop in mee: o wat vies he zoveel saus, ze kunnen het hier nooit goed doen, zij krijgt ook altijd veeeel te veel, zoooo walgelijk inderdaad. Afijn, dames kregen beide een nieuwe frikandel speciaal met minder saus dan normaal. Week erna komt vaste klant wederom een frikandel speciaal bestellen. Omdat ze veel saus "zooooo walgelijk" vond, kreeg ze net als de week ervoor wat minder dan normaal. Ik kreeg me vervolgens toch de wind van voren! Ik weet toch dat ze extra saus wil, waarom krijgt ze dat dan niet? Ik vond haar zeker veel te dik en wilde haar daarom geen extra saus geven. Ik moes maar eens in de spiegel kijken want ik was zelf ook niet de dunste! (ik had geen maatje 36 maar ik paste bijna 2x in die mevrouw )
Heb je niet gezegd: vorige keer vond u zoveel saus toch walgelijk?
Alle reacties Link kopieren
Heb ooit als bijbaantje ergens gewerkt waar een vaste klant altijd wat te klagen had. Wat je ook deed, het was nooit goed, ze wilde altijd de manager spreken (die op een gegeven moment ook niet meer zijn tijd verspilde aan haar) altijd maar schreeuwen en zeuren terwijl er een enorme rij achter haar stond. Ze verwachte dingen die we haar simpelweg niet konden geven (vanwege herkenbaarheid kan ik het helaas niet duidelijk uitleggen) maar ze bleef maar volhouden dat het bij de andere locatie van ons bedrijf wel kon. Wij hadden helemaal geen andere locatie, maar ik was natuurlijk "een domme muts dat ik dat niet eens van mijn eigen bedrijf wist, ze was heus niet gek tenslotte". Zo'n type dus.

Voor mijn studie moest ik op een gegeven moment stage lopen op een basisschool. 3x raden: de kinderen van die mevrouw zaten daar op school. Echter zag ik er behoorlijk anders uit op werk en stage. Op mijn werk moest ik mijn haar strak in een knot, op mijn stage liet ik mijn krullen los hangen. Op mijn werk moest ik er erg verzorgd uitzien en droeg ik wat meer makeup dan normaal. (geen plamuurkop ofzo, maar een klein beetje foundation en lippenstift ipv alleen mascara). Op mijn stage had ik vaak helemaal geen makeup op of hooguit wat mascara. Verder had ik een hele nette werkoutfit terwijl ik op mijn stage vaak in een shirt+spijkerbroek+gympies liep. Gevolg: mevrouw herkende mij niet! Elke week stond ze toch een partij tegen me te schreeuwen en te schelden op mijn werk, en op mijn stage was ze poeslief. Hele vriendelijke, rustige, geduldige mevrouw van wie je zulk asociaal gedrag absoluut niet zou verwachten! En ja, ik weet zeker dat het dezelfde mevrouw was en niet haar tweelingzus oid .

Op mijn laatste stagedag heb ik toch maar met een knipoog tegen haar gezegd dat ik het toch een beetje jammer vond dat ze bij bedrijf X nou nooit zo vriendelijk tegen me kon doen. Ze werd zo rood als een boei, liep snel weg, maar vanaf dat moment was ze een stuk rustiger en vriendelijker als ik haar zag op mijn werk
Alle reacties Link kopieren
quote:Sosa85 schreef op 15 december 2016 @ 15:26:

Heb je niet gezegd: vorige keer vond u zoveel saus toch walgelijk?Normaal misschien wel, maar op dat moment was het me de 'strijd' niet waard. Het was een vaste klant, die wilde ik niet boos maken door met haar in discussie te gaan / haar op haar plek te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Het is echt een wereld waar ik weinig van snap, wanneer en waarom iemand zich beter voelt als een ander of verwacht dat ze beter of anders behandeld horen te worden. Hou gewoon je fatsoen.



Schiet me te binnen wat mijn moeder altijd vertelde over kind in een supermarkt, eigenlijk meer over de moeder. Al bij het binnenkomen wilde het kind al van alles, chocolade, snoep, snaai en de moeder maar nee dat mag niet leg terug zeggen, tot het kind bij de kassa aangekomen er ook nog hysterisch bij begint te janken en moeder toch maar zwichtte bij een mars, dan heb je het als moeder toch niet helemaal goed begrepen vind ik.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:LaFolie schreef op 15 december 2016 @ 15:04:

[...]





Wat bedoelde hij dan ?Of ik condooms gebruikte
Alle reacties Link kopieren
quote:Rouge__ schreef op 15 december 2016 @ 14:58:

oh wauw richbitch, ik zou denk ik ook gewoon gaan terug snauwen.

@ Dilaatje ik ook niet



Oh, de meeste klanten zijn uit hetzelfde hout gesneden. Ik zou hier niet graag op een klantenservice willen werken, dan wordt je denk ik door 9 van de 10 klanten compleet verrot gescholden.

Men wordt al nijdig als men door een beveiliger van de supermarkt betrapt wordt op het nuttigen van eten/drinken uit de winkel, en naar de kassa gedirigeerd wordt om het eerst af te rekenen.



Ik vind de mensen een beetje verbitterd hier. Of het nou komt doordat ze onderbetaald worden, doordat ze in een lelijke, grauwe, grijze ex-communistische stad moeten wonen, of dat het gewoon cultuur is, ik weet het niet.
Maar Eigenlijk Heel Lief
Is dat toevallig in Hongarije?

Zo niet... Man man die kunnen er ook wat van!
Alle reacties Link kopieren
quote:mimarr schreef op 15 december 2016 @ 15:38:

Elke week stond ze toch een partij tegen me te schreeuwen en te schelden op mijn werk, en op mijn stage was ze poeslief.Waarom gedraagt ze zich op jouw stage totaal anders dan op jouw werk?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:dilaatje schreef op 15 december 2016 @ 13:58:

@richbitch: en in welk land is dat? Want dan ga ik daar iig nooit heen Het zal vast niet in het land zijn, waar Shrek woont.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
hmm ben vorig jaar in Boedapest geweest, vond sommige Hongaren wel een beetje stug maar de meeste waren wel heel vriendelijk.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 15 december 2016 @ 19:08:

Is dat toevallig in Hongarije?

Zo niet... Man man die kunnen er ook wat van!Nee, is niet Hongarije. Een stuk noordelijker. Dat grote, katholieke land.
Maar Eigenlijk Heel Lief
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 15 december 2016 @ 22:20:

[...]



Het zal vast niet in het land zijn, waar Shrek woont. Hahaha nee daar is iedereen heel aardig en vrede op aarde en zo
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een pareltje van afgelopen vrijdag



Ik stond vrijdagmiddag alleen op 2 afdelingen (vleeswaren en brood). Het was druk, dus ik had echt meer dan genoeg te doen. Komt er een collega naar me toe 'ja, er vraagt een klant of je je proefbordje kan bijvullen'. We hadden die dag oliebollen te proeven neergelegd en dat bordje was dus leeg. Omdat ik het zo druk had en ik het een ongelooflijke brutale vraag vond, kookte ik lichtelijk van binnen. Klant opgezocht en wel duidelijk kenbaar gemaakt dat we proeverijen alleen doen als we tijd over hebben. En dat het niet iets vanzelfsprekends is.



Geen tijd voor een eventuele duscussie heb ik maar een stukje oliebol gegeven...
Maar speldenkussen, dan verwacht je dus dat de klant weet:

- hoe het personeel bij jullie staat ingedeeld

- boodschap heeft aan jouw dagindeling

Terwijl die persoon alleen een stukje oliebol wil.

Ik zou zo iemand naar de manager verwijzen.

En als je mij op en slechte dag met dit verhaal zou lastigvallen zou je aan mij geen goede hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 01 januari 2017 @ 21:26:

Maar speldenkussen, dan verwacht je dus dat de klant weet:

- hoe het personeel bij jullie staat ingedeeld

- boodschap heeft aan jouw dagindeling

Terwijl die persoon alleen een stukje oliebol wil.

Ik zou zo iemand naar de manager verwijzen.

En als je mij op en slechte dag met dit verhaal zou lastigvallen zou je aan mij geen goede hebben.Dat het druk was terzijde, ik vind het gewoon ontzettend brutaal om zoiets te vragen. Ik zou zoiets niet eens durven.
Alle reacties Link kopieren
Misschien wilde hij eerst proeven hoe ze smaakten,voordat hij ze kocht.
Dat is het lullige van dat proeven.

Zo'n winkel wil uitstralen dat ze on-hollands gul en gastvrij zijn. Maar zetten dan wel heel gierig weinig personeel in.
Alle reacties Link kopieren
quote:speldenkussen schreef op 01 januari 2017 @ 21:30:

[...]



Dat het druk was terzijde, ik vind het gewoon ontzettend brutaal om zoiets te vragen. Ik zou zoiets niet eens durven.Ik vind er niets brutaals aan. Als je oliebollen wilt kopen, dan wil je weten of ze lekker zijn of niet en daar is heel veel verschil tussen wat winkels/ bakkers betreft. Ik heb ze ooit een keer bij de Lidl gekocht en ik wou dat ik van de voren had morgen proeven want ze vielen enorm tegen. Ik begrijp dat een winkel niet zomaar een koek verpakking of een nieuwe smaak zak chips open trekt als mensen willen proeven, maar met oliebollen en appelflappen is dat anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven