Werk & Studie alle pijlers

Rouw

06-12-2019 10:12 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eergisteren is er iemand in de familie overleden. Dit nog bovenop een relatie die uit ging.

Gisteren bleef ik thuis, maar vannacht had ik nog steeds huilbuien en moest ik overgeven. Ik heb mij dus nog een dag afwezig gemeld. Mijn leidinggevende was daar niet blij mee, volgens haar had ik ook een aspirientje kunnen nemen. Uiteindelijk stond ze het toe, maar ik voel me nu nog rotter en ben bang dat ze me ontslaan aan het einde van dit jaar. Ik zit nu dus nog slechter in mijn vel. Dinsdag werk ik weer, dan wil ze een gesprek. Ik werk met mensen en kan me dus niet terugtrekken op kantoor en half werk leveren. Ik moet volledig 'aan' staan.

Ik heb mijn leidinggevende nog gemaild hier over maar geen reactie, wat kan ik nu nog doen?
anoniem_393345 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 10:28
Reden: Ziek moest afwezig zijn
5.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Joyce48 schreef:
06-12-2019 11:25
Paniekaanvallen vanwege het overlijden van een opa? Serieus?
Wauw, jij weet wel van komkommer kaas te maken zeg.
Paniek omdat ze bang is voor ontslag natuurlijk.
Wat ik overigens absoluut geen vreemde reactie vind. Als je labiel bent is het nou eenmaal lastig het hoofd koel te houden en maak je je druk om alles.
Helemaal als iemand kritiek op je heeft en insinueert dat je je aanstelt. Haar leidinggevende bedoel ik daarmee.niet jij (ik zeg het er maar ff bij).
clueless17 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 11:44
10.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd met het verlies van je opa.

Je emmertje is nu overgelopen en wat daar de precieze oorzaak van is maakt niet uit. Al is het de gebroken poot van je kanarie.
Je bent niet in staat om te werken want je bent psychisch ziek.
De reden van ziekmelden is dus niet je verbroken relatie of je overleden opa. Je bent psychisch nu even niet in staat goed te functioneren. En daar kan niemand anders dan een arts over oordelen. En zeker de dames op een viva forum niet. Ook niet zij die zelf een leidinggevende functie vervullen en het allemaal zo goed weten.

Dat een overlijden van een dierbare erin hakt weet je alleen als je het zelf hebt meegemaakt. En dan nog ervaart iedereen het anders.

Als je met mensen werkt en je hebt een leidinggevende met zo weinig empathisch vermogen moet je niet rouwig zijn als je contract niet verlengd wordt.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ikbenikenjijbentjij schreef:
06-12-2019 11:43
Gecondoleerd met het verlies van je opa.

Je emmertje is nu overgelopen en wat daar de precieze oorzaak van is maakt niet uit. Al is het de gebroken poot van je kanarie.
Je bent niet in staat om te werken want je bent psychisch ziek.
De reden van ziekmelden is dus niet je verbroken relatie of je overleden opa. Je bent psychisch nu even niet in staat goed te functioneren. En daar kan niemand anders dan een arts over oordelen. En zeker de dames op een viva forum niet. Ook niet zij die zelf een leidinggevende functie vervullen en het allemaal zo goed weten.

Dat een overlijden van een dierbare erin hakt weet je alleen als je het zelf hebt meegemaakt. En dan nog ervaart iedereen het anders.

Als je met mensen werkt en je hebt een leidinggevende met zo weinig empathisch vermogen moet je niet rouwig zijn als je contract niet verlengd wordt.

Sterkte!
Dank je
Alle reacties Link kopieren
clueless17 schreef:
06-12-2019 11:42
Wauw, jij weet wel van komkommer kaas te maken zeg.
Paniek omdat ze bang is voor ontslag natuurlijk.
Wat ik overigens absoluut geen vreemde reactie vind. Als je labiel bent is het nou eenmaal lastig het hoofd koel te houden en maak je je druk om alles.
Helemaal als iemand kritiek op je heeft en insinueert dat je je aanstelt. Haar leidinggevende bedoel ik daarmee.niet jij (ik zeg het er maar ff bij).
Ja, dat is het idd.
Sinds wanneer helpt een aspirientje bij rouw?
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
06-12-2019 11:50
Sinds wanneer helpt een aspirientje bij rouw?
Ze doelde op niet kunnen slapen.
Wat naar allemaal. Gecondoleerd.
Soms komt alles tegelijktijd, dat is dikke pech, maar daar doe je niets aan.

Probeer het te parkeren, en hopelijk valt het volgende week allemaal wat mee. :hug:
Allereerst; het is naar dat je een paar keer ziek geweest bent, dat je relatie uit is en dat je opa is overleden. Gecondoleerd en het is begrijpelijk dat je van slag bent.

Dat gezegd hebbende: de meeste bedrijven willen dat de boel gewoon doordraait en dat ze op medewerkers kunnen vertrouwen. "Ziek is ziek en het maakt niet uit waarom en de baas moet maar medeleven tonen" is in sommige situaties wel wat kort door de bocht. Ziekte en verlof betekenen namelijk wel dat je gewoon doorbetaald wordt terwijl je niet werkt.
Als je ergens jarenlang gewerkt hebt met weinig ziekmeldingen heb je meestal wel wat credits opgebouwd waardoor een baas soepeler zal zijn. Maar als ik jou goed begrijp heb je een jaarcontract, ben je twee weken ziek geweest met griep, nog een keer met voedselvergiftiging, en ben je nu thuis vanwege rouw. In veel organisaties zijn 3 ziekmeldingen in een jaar aanleiding voor een verzuimgesprek.

En je bent nu bang dat je contract niet verlengd wordt. Dat is geen irreële angst. Je mag als werknemer rechten hebben in geval van ziekte en rouw, maar een bedrijf heeft ook het recht om jou in te schatten als iemand die kwetsbaar is voor uitval en daarom je contract niet te verlengen.
In jouw situatie zou ik zelf het voorstel doen om een paar dagen onbetaald verlof op te nemen. Dat hóef je niet te doen, zoals gezegd kun je een beroep doen op werknemersrechten, maar daarmee laat je wel zien dat je ook denkt in het belang van het bedrijf. En als je daarmee net het muntje de andere kant op laat vallen als contractverlenging aan de orde is, dan lijkt mij dat de investering waard.
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
06-12-2019 12:18
Allereerst; het is naar dat je een paar keer ziek geweest bent, dat je relatie uit is en dat je opa is overleden. Gecondoleerd en het is begrijpelijk dat je van slag bent.

Dat gezegd hebbende: de meeste bedrijven willen dat de boel gewoon doordraait en dat ze op medewerkers kunnen vertrouwen. "Ziek is ziek en het maakt niet uit waarom en de baas moet maar medeleven tonen" is in sommige situaties wel wat kort door de bocht. Ziekte en verlof betekenen namelijk wel dat je gewoon doorbetaald wordt terwijl je niet werkt.
Als je ergens jarenlang gewerkt hebt met weinig ziekmeldingen heb je meestal wel wat credits opgebouwd waardoor een baas soepeler zal zijn. Maar als ik jou goed begrijp heb je een jaarcontract, ben je twee weken ziek geweest met griep, nog een keer met voedselvergiftiging, en ben je nu thuis vanwege rouw. In veel organisaties zijn 3 ziekmeldingen in een jaar aanleiding voor een verzuimgesprek.

En je bent nu bang dat je contract niet verlengd wordt. Dat is geen irreële angst. Je mag als werknemer rechten hebben in geval van ziekte en rouw, maar een bedrijf heeft ook het recht om jou in te schatten als iemand die kwetsbaar is voor uitval en daarom je contract niet te verlengen.
In jouw situatie zou ik zelf het voorstel doen om een paar dagen onbetaald verlof op te nemen. Dat hóef je niet te doen, zoals gezegd kun je een beroep doen op werknemersrechten, maar daarmee laat je wel zien dat je ook denkt in het belang van het bedrijf. En als je daarmee net het muntje de andere kant op laat vallen als contractverlenging aan de orde is, dan lijkt mij dat de investering waard.
Ik zal het onbetaald verlof dinsdag opperen.
Waarom dinsdag? Ik zou het nu doen. Dat neemt misschien nu al wat spanning en irritatie weg. Ik zou zelf (maar he, dat ben ik) nu een mailtje sturen aan je leidinggevende in de trant van "Beste Marie, hoewel ik nu heel erg van slag ben kan ik me voorstellen dat het voor de organisatie lastig is dat ik er niet ben. Wat mij betreft is het zeker bespreekbaar om de dagen dat ik nu afwezig ben te rekenen als onbetaald verlof. Zullen we het daar dinsdag over hebben?"
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
06-12-2019 12:27
Waarom dinsdag? Ik zou het nu doen. Dat neemt misschien nu al wat spanning en irritatie weg. Ik zou zelf (maar he, dat ben ik) nu een mailtje sturen aan je leidinggevende in de trant van "Beste Marie, hoewel ik nu heel erg van slag ben kan ik me voorstellen dat het voor de organisatie lastig is dat ik er niet ben. Wat mij betreft is het zeker bespreekbaar om de dagen dat ik nu afwezig ben te rekenen als onbetaald verlof. Zullen we het daar dinsdag over hebben?"
Ik heb haar net al over iets anders gemaild, geen reactie nog.
Alle reacties Link kopieren
Joyce48 schreef:
06-12-2019 11:25
Paniekaanvallen vanwege het overlijden van een opa? Serieus?
Misschien speelt er wel meer, heeft TO last van een angst- en paniekstoornis, etc etc. Maar fijn dat jij zo lekker behulpzaam bent hoor, daar heeft ze wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
06-12-2019 12:18
Allereerst; het is naar dat je een paar keer ziek geweest bent, dat je relatie uit is en dat je opa is overleden. Gecondoleerd en het is begrijpelijk dat je van slag bent.

Dat gezegd hebbende: de meeste bedrijven willen dat de boel gewoon doordraait en dat ze op medewerkers kunnen vertrouwen. "Ziek is ziek en het maakt niet uit waarom en de baas moet maar medeleven tonen" is in sommige situaties wel wat kort door de bocht. Ziekte en verlof betekenen namelijk wel dat je gewoon doorbetaald wordt terwijl je niet werkt.
Als je ergens jarenlang gewerkt hebt met weinig ziekmeldingen heb je meestal wel wat credits opgebouwd waardoor een baas soepeler zal zijn. Maar als ik jou goed begrijp heb je een jaarcontract, ben je twee weken ziek geweest met griep, nog een keer met voedselvergiftiging, en ben je nu thuis vanwege rouw. In veel organisaties zijn 3 ziekmeldingen in een jaar aanleiding voor een verzuimgesprek.

En je bent nu bang dat je contract niet verlengd wordt. Dat is geen irreële angst. Je mag als werknemer rechten hebben in geval van ziekte en rouw, maar een bedrijf heeft ook het recht om jou in te schatten als iemand die kwetsbaar is voor uitval en daarom je contract niet te verlengen.
In jouw situatie zou ik zelf het voorstel doen om een paar dagen onbetaald verlof op te nemen. Dat hóef je niet te doen, zoals gezegd kun je een beroep doen op werknemersrechten, maar daarmee laat je wel zien dat je ook denkt in het belang van het bedrijf. En als je daarmee net het muntje de andere kant op laat vallen als contractverlenging aan de orde is, dan lijkt mij dat de investering waard.
Fijne, genuanceerde post!
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
06-12-2019 13:37
Misschien speelt er wel meer, heeft TO last van een angst- en paniekstoornis, etc etc. Maar fijn dat jij zo lekker behulpzaam bent hoor, daar heeft ze wat aan.
Ik heb inderdaad een angststoornis, meestal goed onder controle maar nu niet.
Alle reacties Link kopieren
Wooloo schreef:
06-12-2019 13:42
Ik heb inderdaad een angststoornis, meestal goed onder controle maar nu niet.
Dat vermoedde ik al. Het is heel begrijpelijk als je mentaal wat tikken te verduren krijgt, zoiets wat meer opspeelt. Dat is met veel psychische aandoeningen. Sterkte en zorg goed voor jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
06-12-2019 13:43
Dat vermoedde ik al. Het is heel begrijpelijk als je mentaal wat tikken te verduren krijgt, zoiets wat meer opspeelt. Dat is met veel psychische aandoeningen. Sterkte en zorg goed voor jezelf!
Dank je. Ik lig al de hele dag in mijn bed, heb alleen wat thee gedronken. Voel me afwisselend verdrietig en angstig.

Ik durf dat ook niet kwijt van die stoornis
Wooloo schreef:
06-12-2019 13:47
Dank je. Ik lig al de hele dag in mijn bed, heb alleen wat thee gedronken. Voel me afwisselend verdrietig en angstig.

Ik durf dat ook niet kwijt van die stoornis
:hug: zijn er mensen in je omgeving die je kunt bellen voor wat steun?
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder komt zo langs. Maar eigenlijk wil ik van mijn leidinggevende horen dat het weer goed is, zodat ik me kan richten op het verlies.

Mijn huisarts is vandaag afwezig en de assistente zei dat ik een extra pammetje mag nemen.
Alle reacties Link kopieren
Lees de post van Fluithaas goed, ook de tweede. Je maakt idd een kwetsbare indruk, ik denk dat je leidinggevende dat ook aanvoelt.
Je hoeft geen openheid te geven over je angststoornis, maar als je werkgever wel geconfronteerd wordt met veelvuldig uitval door je kwetsbaarheid en aanvoelt dat er meer aan de hand is, dan is het soms wel goed om aan te geven dat er een onderliggende oorzaak is. Laten zien dat je je daar bewust van bent, erkennen dat het vervelend is voor de werkgever maar ook laten zien dat jij er van jouw kant alles aan doet om toch, en misschien op net een andere manier, toch een waardevolle werknemer en collega te zijn, helpt je dan in de onderhandelingen over je contract.

Je bent niet verplicht om te compenseren, maar als je van jezelf weet dat je kwetsbaar bent en minder betrouwbaar in tijden die stressvol zijn, dan helpt het wel als je in tijden dat het goed met je gaat net even dat tandje harder loopt, een extra dienst werkt, een klus op pakt waar niemand zin in heeft, een zieke collega vervangt. En dat ook zichtbaar maken dus, door het bespreekbaar te maken.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
06-12-2019 15:01
Lees de post van Fluithaas goed, ook de tweede. Je maakt idd een kwetsbare indruk, ik denk dat je leidinggevende dat ook aanvoelt.
Je hoeft geen openheid te geven over je angststoornis, maar als je werkgever wel geconfronteerd wordt met veelvuldig uitval door je kwetsbaarheid en aanvoelt dat er meer aan de hand is, dan is het soms wel goed om aan te geven dat er een onderliggende oorzaak is. Laten zien dat je je daar bewust van bent, erkennen dat het vervelend is voor de werkgever maar ook laten zien dat jij er van jouw kant alles aan doet om toch, en misschien op net een andere manier, toch een waardevolle werknemer en collega te zijn, helpt je dan in de onderhandelingen over je contract.

Je bent niet verplicht om te compenseren, maar als je van jezelf weet dat je kwetsbaar bent en minder betrouwbaar in tijden die stressvol zijn, dan helpt het wel als je in tijden dat het goed met je gaat net even dat tandje harder loopt, een extra dienst werkt, een klus op pakt waar niemand zin in heeft, een zieke collega vervangt. En dat ook zichtbaar maken dus, door het bespreekbaar te maken.
Ja, daar heb je gelijk in. En ik ga naar de bedrijfsarts.
Gecondoleerd TO!
Wat erg van jouw opa. :hug:
Zelf ben ik mijn kleindochtertje verloren in februari.
Ik heb veel begrip gekregen van mijn baas maar niet van sommige collega's en dat deed echt heel veel pijn.
Kleindochtertje (3 maanden) lag 's ochtends dood in haar wiegje........dat was op een zondag en NO way dat ik 's anderendaags terug aan't werk zou kunnen gaan.
Ik ben toen 1 week thuisgebleven tot na de crematie van mijn baby-engeltje.
Daarna het werk hervat en vervelende/ onbeschofte reacties gehad van sommige collega's.
1 collega zei letterlijk: 'Zeg Moemoe, heb je je er nog steeds niet overheen gezet'?
Kleinkindje was 2 dagen daarvoor begraven......
Andere collega zei: ' Ja zeg, zet je er overheen he Moemoe!'. En dat zijn allebei vrouwen die zelf kinderen hebben.................
Heel erg dat mensen ZO harteloos kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Qiyara schreef:
06-12-2019 10:33
Pff, dit soort reacties vind ik altijd zo onbegrijpelijk. Als je in rouw bent, ben je psychisch hartstikke ziek! Natuurlijk neem je daar geen verlof voor.
Ziek zijn houdt niet alleen lichamelijk ziek in! Rouw is ontzettend zwaar en heftig.

Sterkte TO!
In principe niet. Rouw is een normale reactie op een “abnormale” situatie en normale rouw is in wezen geen ziekte of gebrek.
Alle reacties Link kopieren
@Moemoe64, wat onzettend erg! Fijn dat je zoveel begrip kreeg van je leidinggevende en je collega's kunnen de boom in. Het plotselinge verlies van zo'n kleintje is echt verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
06-12-2019 17:01
In principe niet. Rouw is een normale reactie op een “abnormale” situatie en normale rouw is in wezen geen ziekte of gebrek.
Daar ben ik het ook mee eens.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
06-12-2019 10:23
Dus als jij niet in staat bent om te werken door een overlijden oid dan zet jij je vakantiedagen in ?
Verlof is iets anders dan vakantiedagen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven