Werk & Studie alle pijlers

Rouw

06-12-2019 10:12 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eergisteren is er iemand in de familie overleden. Dit nog bovenop een relatie die uit ging.

Gisteren bleef ik thuis, maar vannacht had ik nog steeds huilbuien en moest ik overgeven. Ik heb mij dus nog een dag afwezig gemeld. Mijn leidinggevende was daar niet blij mee, volgens haar had ik ook een aspirientje kunnen nemen. Uiteindelijk stond ze het toe, maar ik voel me nu nog rotter en ben bang dat ze me ontslaan aan het einde van dit jaar. Ik zit nu dus nog slechter in mijn vel. Dinsdag werk ik weer, dan wil ze een gesprek. Ik werk met mensen en kan me dus niet terugtrekken op kantoor en half werk leveren. Ik moet volledig 'aan' staan.

Ik heb mijn leidinggevende nog gemaild hier over maar geen reactie, wat kan ik nu nog doen?
anoniem_393345 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 10:28
Reden: Ziek moest afwezig zijn
5.94% gewijzigd
nessemeisje schreef:
06-12-2019 17:11
@Moemoe64, wat onzettend erg! Fijn dat je zoveel begrip kreeg van je leidinggevende en je collega's kunnen de boom in. Het plotselinge verlies van zo'n kleintje is echt verschrikkelijk.
Ja idd. Mijn kleinkindje leefde nog om 6u 's ochtends want schoondochter is nog in haar wiegje gaan kijken. Ze lag zalig te slapen.
Iets na 7u lag ze dood in haar wiegje......zomaar, zonder een geluidje te maken. Niks.
Het is echt vreselijk en dat wens ik geen enkele ouder/ grootouder toe.
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
06-12-2019 17:01
In principe niet. Rouw is een normale reactie op een “abnormale” situatie en normale rouw is in wezen geen ziekte of gebrek.
Eens. Zo zou je rouw ook door kunnen trekken naar het verlies van je partner als de relatie uitgaat buiten je wil om, en je daarvoor ziekmelden.
Sowieso vind ik het wel lastig om zo snel de term 'psychisch ziek' in te zetten.
Ik vind het al een mooi voorrecht dat Nederlandse CAO's veel doen aan buitengewoon verlof in 2e lijns sterfgevallen.

Gecondoleerd TO
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
06-12-2019 17:28
Ja idd. Mijn kleinkindje leefde nog om 6u 's ochtends want schoondochter is nog in haar wiegje gaan kijken. Ze lag zalig te slapen.
Iets na 7u lag ze dood in haar wiegje......zomaar, zonder een geluidje te maken. Niks.
Het is echt vreselijk en dat wens ik geen enkele ouder/ grootouder toe.
:hug: Ach wat onzettend verdrietig. Heel veel sterkte hiermee Moemoe. Nee, zoiets wens je echt niemand toe.
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
06-12-2019 16:45
Gecondoleerd TO!
Wat erg van jouw opa. :hug:
Zelf ben ik mijn kleindochtertje verloren in februari.
Ik heb veel begrip gekregen van mijn baas maar niet van sommige collega's en dat deed echt heel veel pijn.
Kleindochtertje (3 maanden) lag 's ochtends dood in haar wiegje........dat was op een zondag en NO way dat ik 's anderendaags terug aan't werk zou kunnen gaan.
Ik ben toen 1 week thuisgebleven tot na de crematie van mijn baby-engeltje.
Daarna het werk hervat en vervelende/ onbeschofte reacties gehad van sommige collega's.
1 collega zei letterlijk: 'Zeg Moemoe, heb je je er nog steeds niet overheen gezet'?
Kleinkindje was 2 dagen daarvoor begraven......
Andere collega zei: ' Ja zeg, zet je er overheen he Moemoe!'. En dat zijn allebei vrouwen die zelf kinderen hebben.................
Heel erg dat mensen ZO harteloos kunnen zijn.
Wat een vreselijke gebeurtenis Moemoe en ook gemene collega's! Mijn collega's zijn gelukkig heel lief, ik denk dat ik anders echt boos was geworden. Zo harteloos.

Veel sterkte. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik hoeveel tijd had je die griep en je voedselvergiftiging?
Ik snap ook wel dat wanneer je relatie uit gaat je niet dagenlang kunt verzuimen van je werk, hoe beroerd je je ook voelt. Daar zit een baas niet op te wachten. Maar in het geval van een overlijden vindt ik dat het een andere zaak is. Hier zou een andere regeling voor moeten zijn. Heb het zelf gehad toen mijn moeder overleed na een lang ziekbed. In de periode dat ze ziek was heb ik nooit verzuimd van mijn werk, hoe moeilijk het ook privé was. Had soms ook het gevoel dat ze vanuit mijn werk niet snapten, hoe mijn thuissituatie was op dat moment. Na haar overlijden wat toentertijd aan het begin van de zomervakantie was, kreeg ik te horen van mijn destijdse baas/ bazin ),aangezien hun met vakantie waren op dat moment, of ik de maandag na de begrafenis weer aan het werk kon want de bezetting was minder ivm vakantie. Mijn moeder is op vrijdag begraven. Weinig medeleven vond ik. 2 weken na het overlijden van mijn moeder werd bij mijn lievelings oom een hersentumor ontdekt en hij overleed amper 3 maand later. In december werd alles me teveel en stortte ik in. Ik kon alleen maar huilen. Heb me ziek gemeld en ben een aantal weken thuis geweest. Nu denk ik nog wel eens dat mijn toenmalige baas en bazin er niks van snapten en geen medeleven toonden.
Alle reacties Link kopieren
Route88 schreef:
06-12-2019 21:54
Ik hoeveel tijd had je die griep en je voedselvergiftiging?
2 maanden, was flink zuur want ik was net beter en toen weer een dag thuis
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen maar vind het sowieso niet goed geregeld in het Cao qua overlijden!
Toen mijn vader overleed zou ik wettelijk alleen vrij kunnen krijgen op de dag dat hij stierf en de crematie dag.
Hij overleed op een maandag en op vrijdag was de crematie. Ben heel de week thuis geweest om alles te regelen. En ja dit heeft me wel verlofdagen gekost volgens mij. Daarna wel weer gaan werken.

Maar ontopic:
Ik snap dat je verdrietig bent en in de rouw zit maar rouwen duurt veel langer en wordt vaak nog intenser.
Ben van mening als je veel moet regelen dan moet je ervoor thuis zijn anders red je het niet.
Wat als je je opa nog meer gaat missen en heel de week daarvoor wil thuisblijven omdat je verdriet hebt?
Daar kan je werkgever toch niks mee? Die moet een zaak draaiende houden. Je kan het natuurlijk wel benoemen maar tegelijk is het ook afleiding.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga na het weekend gewoon weer werken. Vandaag gaat het iets beter; ik heb gistermiddag met een hulpverlener gebeld.
Goed zo! Sterkte en succes met alles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven