Werk & Studie alle pijlers

Rouw

06-12-2019 10:12 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eergisteren is er iemand in de familie overleden. Dit nog bovenop een relatie die uit ging.

Gisteren bleef ik thuis, maar vannacht had ik nog steeds huilbuien en moest ik overgeven. Ik heb mij dus nog een dag afwezig gemeld. Mijn leidinggevende was daar niet blij mee, volgens haar had ik ook een aspirientje kunnen nemen. Uiteindelijk stond ze het toe, maar ik voel me nu nog rotter en ben bang dat ze me ontslaan aan het einde van dit jaar. Ik zit nu dus nog slechter in mijn vel. Dinsdag werk ik weer, dan wil ze een gesprek. Ik werk met mensen en kan me dus niet terugtrekken op kantoor en half werk leveren. Ik moet volledig 'aan' staan.

Ik heb mijn leidinggevende nog gemaild hier over maar geen reactie, wat kan ik nu nog doen?
anoniem_393345 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 10:28
Reden: Ziek moest afwezig zijn
5.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blij zijn dat ze je uiteindelijk ontslaan. Voor zo'n bedrijf wil je toch niet werken? Zij bepaalt toch niet hoeveel verdriet jij hebt en hoe lang de rouw duurt?

Ga dit weekend goed voor jezelf zorgen! Zet je telefoon en e-mail uit voor werkzaken. Dinsdag ga je weer aan het werk.
Alle reacties Link kopieren
Kattenkop schreef:
06-12-2019 10:16
Blij zijn dat ze je uiteindelijk ontslaan. Voor zo'n bedrijf wil je toch niet werken? Zij bepaalt toch niet hoeveel verdriet jij hebt en hoe lang de rouw duurt?

Ga dit weekend goed voor jezelf zorgen! Zet je telefoon en e-mail uit voor werkzaken. Dinsdag ga je weer aan het werk.
Zij bleef ook doorgaan op het niet geslapen hebben alsof ik te laat naar bed ging.

Ik snap het wel, ik was ook al 2 weken thuis met griep, maar dit maakt mij net zo beroerd...
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft je leidinggevende niet eens te vertellen wat je hebt, dat weet je toch ?
De ARBO arts bepaalt eventueel of het gegrond is.

https://schoongenoeg.nu/ziekmelden/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat ligt er aan. Is dit de eerste keer dat je 'verzuimt' of is het vaker voorgekomen in korte tijd. Een verbroken relatie is geen reden om niet te komen. Als leidinggevende zou ik daar ook niet zo blij mee zijn. En een overlijden in de familie is rot maar daar is een CAO voor. Ik zou daarvoor wel even een dagje rust gunnen iemand, maar dat ligt echt aan de persoon. Als het iemand die met stevige regelmaat 'uitvalt' zal ik minder mild zijn dan wanneer iemand dat niet doet.

Overigens zou ik me niet 'ziek' hebben gemeld maar verlof hebben opgenomen
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag de draad weer oppakken met je leidinggevende. Aangeven dat je veel verdriet hebt, en daar haar reactie daar niet bij heeft geholpen. Juist omdat je je werk graag voor 100% wilt doen, heb je in een moeilijke periode ook tijd voor jezelf nodig.

En wat @Kattenkop zegt: je kunt jezelf afvragen of je voor deze leidinggevende wilt blijven werken als zij (altijd?) zo reageert.
"Well, that escalated quickly..."
Alle reacties Link kopieren
thuisbliven prima, maar ziek melden niet. Je bent niet ziek he.... hiervoor bestaat gewoon verlof
vittello69 schreef:
06-12-2019 10:20
thuisbliven prima, maar ziek melden niet. Je bent niet ziek he.... hiervoor bestaat gewoon verlof
Dit bedoel ik dus. Een van mijn medewerkers is nu al drie dagen niet op de zaak. Zijn vader heeft een driedubbele tia gehad, zijn moeder is dementerend en snapt dus helemaal niets van de situatie dus moet hij veel regelen en is hij veel in het ziekenhuis. Die heb ik gewoon weggestuurd. En dat gaat echt niet van zijn verlofdagen af. Waarom niet? Omdat sinds ik hier ben de man nog nooit een dag verzuimd heeft, altijd bereid is iets voor een ander op te pakken etc etc. Die krijgt dus alle tijd die hij nodig heeft .

Is het iemand die om de zoveel tijd verzuimt zal ik daar wellicht anders over denken en me strikt aan de cao houden.
anoniem_387659 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 10:23
61.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vittello69 schreef:
06-12-2019 10:20
thuisbliven prima, maar ziek melden niet. Je bent niet ziek he.... hiervoor bestaat gewoon verlof
Dus als jij niet in staat bent om te werken door een overlijden oid dan zet jij je vakantiedagen in ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me afwezig gemeld.

Peponi, om een relatie ga ik me niet afwezig melden. Het is meer dat dat er bovenop kwam. Ik was erg close met mijn opa en het doet veel pijn dat hij er niet meer is.

Ik had ook wel kunnen komen, mijn werk zwaar beroerd kunnen doen en halverwege de dag huilend instorten. Ik ben er nu ook weer van slag van. Wat had mijn werk daar aan gehad?
blijfgewoonbianca schreef:
06-12-2019 10:23
Dus als jij niet in staat bent om te werken door een overlijden oid dan zet jij je vakantiedagen in ?
Dat ligt eraan wie er overleden is en wat de cao daarover zegt. Daar zijn speciale dagen voor. Maar ziek melden is niet nodig. Bij overlijden heb je recht op een bepaald aantal dagen afhankelijk van de familielijn. En bij mij ligt het dus echt aan de persoon zelf.

Ziek melden voor een verbroken relatie is sowieso een no go. Daar neem je maar vrije dagen voor op.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
06-12-2019 10:23
Dus als jij niet in staat bent om te werken door een overlijden oid dan zet jij je vakantiedagen in ?
Ik weet niet eens of ik dat zou kunnen, ik zou zelfs onbetaald verlof aannemen vandaag, zo beroerd voel ik me.
Alle reacties Link kopieren
Peponi schreef:
06-12-2019 10:19
Dat ligt er aan. Is dit de eerste keer dat je 'verzuimt' of is het vaker voorgekomen in korte tijd. Een verbroken relatie is geen reden om niet te komen. Als leidinggevende zou ik daar ook niet zo blij mee zijn. En een overlijden in de familie is rot maar daar is een CAO voor. Ik zou daarvoor wel even een dagje rust gunnen iemand, maar dat ligt echt aan de persoon. Als het iemand die met stevige regelmaat 'uitvalt' zal ik minder mild zijn dan wanneer iemand dat niet doet.

Overigens zou ik me niet 'ziek' hebben gemeld maar verlof hebben opgenomen
+ 1 daarbij kan het voor mij als werkgever ook verschil uit maken ( hoe stom wellicht ook) of het bijv. over een ouder, broer of zus gaat of je achternicht.
Alle reacties Link kopieren
Peponi schreef:
06-12-2019 10:25
Dat ligt eraan wie er overleden is en wat de cao daarover zegt. Daar zijn speciale dagen voor. Maar ziek melden is niet nodig. Bij overlijden heb je recht op een bepaald aantal dagen afhankelijk van de familielijn. En bij mij ligt het dus echt aan de persoon zelf.

Ziek melden voor een verbroken relatie is sowieso een no go. Daar neem je maar vrije dagen voor op.
Ik heb me echt niet ziekgemeld vanwege een relatie. Ik heb dat ook niet benoemd. Puur alleen het sterfgeval.
Wooloo schreef:
06-12-2019 10:24
Ik heb me afwezig gemeld.

Peponi, om een relatie ga ik me niet afwezig melden. Het is meer dat dat er bovenop kwam. Ik was erg close met mijn opa en het doet veel pijn dat hij er niet meer is.

Ik had ook wel kunnen komen, mijn werk zwaar beroerd kunnen doen en halverwege de dag huilend instorten. Ik ben er nu ook weer van slag van. Wat had mijn werk daar aan gehad?
Het klinkt misschien hard, maar wanneer kun je dan weer wel werken? Wanneer is 'verdriet' en 'rouw' over? Morgen? Over twee weken? Dat weet je natuurlijk nooit. Nogmaals ik had wat milder geweest maar het ligt bij mij echt aan de persoon zelf. Is deze regelmatig afwezig in het jaar dan handel ik anders dan iemand die dat niet is.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
06-12-2019 10:23
Dus als jij niet in staat bent om te werken door een overlijden oid dan zet jij je vakantiedagen in ?
Hoeft niet vakantiedagen te zijn he. nogal asociaal om je ziek te melden om verlof uit te sparen. Je werkgever hoeft niet voor je rouw op te draaien. En iedere werkgever heeft daar regelingen voor.
En ik heb inderdaad wel eens een contract niet verlengd na een overleden opa, tante, een oom, nog een tante, een verbroken relatie en, dat was de druppel 'haar wat mislukt gekleurd was'. Bovenop de 3 keer ziek melden dat jaar. Ik moet kunnen bouwen op iemand en dat kon niet.
Alle reacties Link kopieren
Peponi schreef:
06-12-2019 10:28
Het klinkt misschien hard, maar wanneer kun je dan weer wel werken? Wanneer is 'verdriet' en 'rouw' over? Morgen? Over twee weken? Dat weet je natuurlijk nooit. Nogmaals ik had wat milder geweest maar het ligt bij mij echt aan de persoon zelf. Is deze regelmatig afwezig in het jaar dan handel ik anders dan iemand die dat niet is.
Morgen is het weekend en ik begin pas dinsdag. Voor mijn gevoel zijn 5 dagen al haalbaarder dan 2. Natuurlijk ben ik nog een poos verdrietig, maar hopelijk is het ergste dan voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Wooloo schreef:
06-12-2019 10:27
Ik heb me echt niet ziekgemeld vanwege een relatie. Ik heb dat ook niet benoemd. Puur alleen het sterfgeval.
dat dus. dat ik erg asociaal. je bent niet ziek. daar is ander soort verlof voor.
Alle reacties Link kopieren
vittello69 schreef:
06-12-2019 10:29
Hoeft niet vakantiedagen te zijn he. nogal asociaal om je ziek te melden om verlof uit te sparen. Je werkgever hoeft niet voor je rouw op te draaien. En iedere werkgever heeft daar regelingen voor.
Ik heb me afwezig gemeld, ze kunnen het van mijn verlof afhalen als het moet.
Alle reacties Link kopieren
Peponi schreef:
06-12-2019 10:25
Dat ligt eraan wie er overleden is en wat de cao daarover zegt. Daar zijn speciale dagen voor. Maar ziek melden is niet nodig. Bij overlijden heb je recht op een bepaald aantal dagen afhankelijk van de familielijn. En bij mij ligt het dus echt aan de persoon zelf.

Ziek melden voor een verbroken relatie is sowieso een no go. Daar neem je maar vrije dagen voor op.
https://nl.hellolaw.com/werk-arbeidsrec ... overlijden

Ik kan me zomaar voorstellen dat als iemands partner / kind - ik neem even een vreselijk voorbeeld - een verkeersongeluk krijgt en overlijdt diegene toch iets langer niet in staat is om te werken dan de bij de wet geregelde tijd.


En als je een paar klappen na elkaar krijgt kan je emmertje ook overstromen, zoals bij TO.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vittello69 schreef:
06-12-2019 10:20
thuisbliven prima, maar ziek melden niet. Je bent niet ziek he.... hiervoor bestaat gewoon verlof
Pff, dit soort reacties vind ik altijd zo onbegrijpelijk. Als je in rouw bent, ben je psychisch hartstikke ziek! Natuurlijk neem je daar geen verlof voor.
Ziek zijn houdt niet alleen lichamelijk ziek in! Rouw is ontzettend zwaar en heftig.

Sterkte TO!
Alle reacties Link kopieren
Wooloo schreef:
06-12-2019 10:27
Ik heb me echt niet ziekgemeld vanwege een relatie. Ik heb dat ook niet benoemd. Puur alleen het sterfgeval.
An sich klinkt dat niet erg:” een dagje ziek ivm overlijden opa”. Maar als je daarvoor al 2 wkn ziek was met de griep, begrijp ik je leidinggevende echt wel”. En met een tijdelijk contract kan ik me voorstellen dat dat niet lekker valt.
Alle reacties Link kopieren
Peponi schreef:
06-12-2019 10:30
En ik heb inderdaad wel eens een contract niet verlengd na een overleden opa, tante, een oom, nog een tante, een verbroken relatie en, dat was de druppel 'haar wat mislukt gekleurd was'. Bovenop de 3 keer ziek melden dat jaar. Ik moet kunnen bouwen op iemand en dat kon niet.
Ik was ziek met flinke griep, toen een dag voedselvergiftiging en nu afwezig gemeld. Ik doe het ook niet expres.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
06-12-2019 10:33
https://nl.hellolaw.com/werk-arbeidsrec ... overlijden

Ik kan me zomaar voorstellen dat als iemands partner / kind - ik neem even een vreselijk voorbeeld - een verkeersongeluk krijgt en overlijdt diegene toch iets langer niet in staat is om te werken dan de bij de wet geregelde tijd.


En als je een paar klappen na elkaar krijgt kan je emmertje ook overstromen, zoals bij TO.
Dank je voor de link Bianca!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven