Werk & Studie alle pijlers

Stewardessen

21-09-2008 01:54 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik stel me ff voor. Ik ben 26 jaar en werk 5 jaar als stewardess. Regelmatig krijg ik vragen over wat we allemaal uitspoken boven in de lucht, voordelen, overnachtingen,...

Dus als je iets wilt vragen, vraag gerust.

Groetjes

Vliegmiep
Alle reacties Link kopieren
He Quinty, hier nog een bijna exstess. Ik stop over 2 weken, volgende week mijn laatste vlucht (BON). 16 jaar met erg veel plezier gevlogen. 1 jaar rood, 15 jaar blauw, en over 2 weken is het afgelopen. Maf hoor. Mijn vriend vloog ook, die is er vorig jaar al mee opgehouden, na 26 jaar fulltime dienst.
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 13 november 2008 @ 17:12:

He Quinty, hier nog een bijna exstess. Ik stop over 2 weken, volgende week mijn laatste vlucht (BON). 16 jaar met erg veel plezier gevlogen. 1 jaar rood, 15 jaar blauw, en over 2 weken is het afgelopen. Maf hoor. Mijn vriend vloog ook, die is er vorig jaar al mee opgehouden, na 26 jaar fulltime dienst.

Hi Mayou! Ja, ik heb hier en daar wat gelezen over je! Toevallig... Geweldig wat jij samen met je man gaat doen. (Volgens mij hebben wij samen in feb/mrt/apr nog een SIN gedaan, R. stond toen op je te wachten bij het crewhotel en ging daarna naar KUL met de trein.... Klein wereldje, heel 'eng' ik weet het...... )

Vandaag heb ik mijn baan opgezegd, en ik voel mij opgelucht.

Wat ik precies ga doen, hou ik nog heel even voor me. Vertel ik over een poosje wel...

Mayou, ik wens jou en R. heel veel plezier en succes toe tijdens jullie avontuur... En natuurlijk wens ik jou nog een hele gezellige laatste vlucht toe naar BON! Geniet ervan! Groet, Quinty
Alle reacties Link kopieren
O wat vreselijk grappig en toevallig!! Dan ben ik wel heel erg nieuwsgierig wie jij bent. Was jij mijn maatje toen? Ik heb het afgelopen half jaar 4x Sin, 2x Kix en 3x Kul gedaan om hem te zien. In juli op Perhentian Island heeft ie me ten huwelijk gevraagd, zo lief. Dus in augustus de knoop doorgehakt en in september opgezegd.Laatste reis met 2 vriendinnen (meer mag niet!). Wordt erg gezellig.



Jij ook heel veel plezier met jouw laatste reis. Per wanneer stop je? Ben benieuwd wat je gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, laatste reis vandaag en de twijfel slaat ineens toe...
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me een mooi beroep wat jullie hebben.

Helaas heb ik het figuur er niet voor.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Ik lees aandachtig mee.. vraag me af of het alleen bij de klm zo is dat je je eigen rooster kan inplannen? Bovendien lijkt me het echt heel lastig om daar binnen te komen. Klopt het dat ze een wachtlijst van 2 jaar hebben?

Met welke andere maatschappijen kan je wel eens nachtjes overblijven enz?
anoniem_74959 wijzigde dit bericht op 21-11-2008 16:58
Reden: woord vergeten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of dat alleen bij KLM zo is (en zelfs bij ons lukt dat niet altijd trouwens), bij Martinair kan het ook dacht ik. De wachtlijst is een jaar nu, maar dat kan zo veranderen. Bij Martinair en Transavia en Arke heb je ook stops onderweg, maar minder dan bij KLM.
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 21 november 2008 @ 15:19:

Nou, laatste reis vandaag en de twijfel slaat ineens toe...

Ach nee toch! Mayou! Sweetie, geniet er gewoon lekker van! Je gaat iets geweldigs doen hierna!

Zet alle nadelen even op een rijtje voor jezelf. Lees even wat topics terug waarin je voor jezelf hebt verwoord waarom je stopt.

Even helpen?

- Chicken or pasta als tekst tot je 62e.... liever niet toch?

- Je weer 'mens' gaan voelen, eindelijk een bioritme

- De nachten doorhalen (knikkebollend op je klapstoeltje....)

- Zeurpax, zuigpax, op je neer kijkende pax.... enz.

- Controle over je eigen (vrije)tijd

- Droge lucht

- Vliegbuik/buikpijn/algeheel rotgevoel

- Altijd maar vriendelijk/beleefd moeten doen, ook al wil je het liefst iemand z'n kop eraf trekken

- Zonder op je horloge te kijken een goed glas wijn kunnen drinken en nog een nemen, en nog een, en nog een.

- Nooit meer naar LOS, ABV, THR en meer van die drama-oorden.

Enz.....

Je gaat zalig met je man de wijde wereld in! Think positive!

Veel plezier op je laatste vlucht, geniet van BON!

Ik doe precies vandaag over een maand mijn laatste vlucht!

Hou je taai, take care! Fly high!

Quinty
Alle reacties Link kopieren
quote:Tsara schreef op 13 november 2008 @ 14:18:

Ik heb een vraagje.



Als je stewardess bent wil je toch ook graag leuke dingen zien? Ik ken iemand die echt al een jaar of 6 bij de Cityhopper werkt. Ikzelf had begrepen dat je daar maar een tijdje hoeft te werken voordat je verder kan naar de klm? Ze vind zichzelf echt helemaaaaal geweldig, praat 24/7 over haar en haar werk, terwijl ik alleen maar denk..."man, je komt niet eens ver! Nou leuk zo'n 4 daagse naar Duitsland, jeetje wat ben je stoer".

Maar goed, dat soort mensen zitten helaas bij elk bedrijf.



Hoe zit dat nou precies? Hoe lang moet je bij de cityhopper blijven?



Hoezo helaas? Dat is toch juist hartstikke leuk als iemand zo enthousiast is over haar baan? Al is het maar een 4-daagse in Duitsland - wist niet eens dat ze die hadden binnen Europa Het is toch ook leuk om (in haar geval bij KLC) Europa te ontdekken op kosten van de werkgever Morgenochtend naar Berlijn, heel de dag de stad bekijken, 'savonds gezellig eten met collega's, volgende dag al vroeg naar Venetië waar je hetzelfde doet, de volgende dag uitslapen, dan een heen en weertje en door naar Goteborg waar je dan ook weer een nachtje slaapt en vervolgens naar huis en een paar dagen vrij. Ach, je hebt haar wellicht vaak genoeg over haar rooster horen praten



Maar om antwoord te geven op je vraag... Het laatste dat ik heb gehoord is dat als je bij KLC aan de slag gaat, dat je 5 jaar aan het contract vast zit, voor je door kan stromen naar de KLM. Tussentijds opzeggen is natuurlijk mogelijk, maar dan is het niet mogelijk om direct naar de KLM over te stappen (moet geloof ik 6 mndn tussen zitten).
Alle reacties Link kopieren
Mayou! Eerder vandaag zag ik je post onder Reizen staan (Hotel Irritaties) en vroeg me al af of je een collega bent. Je had het over 'op de route' en dat maakte je verdacht



Je laatste vlucht! As we speak (sort of ) moet jij aanmelden en heb je je laatste briefing! Jeetje wat spannend! Ik kan me heel goed voorstellen dat je dubbele gevoelens hebt, maar je hebt 16 mooie vliegjaren achter de rug en nu komen er nieuwe mooie dingen



Dat je een geweldig mooie reis als afsluiting van je vliegende bestaan mag hebben (f) x16
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een klm-stess.

Zit ook wel eens te twijfelen of ik ga stoppen. De nadelen worden meer dan de voordelen. Momenteel even uitgeschakeld - zwangerschap. Ga daarna 50% vliegen. Dus waarschijnlijk wordt dan dan weer leuk om weer es een vluchtje te hebben.

Ik heb dan ook veel respect voor de collega's die al 20 'a 25 jaar fulltime vliegen!!!! Hoe doen ze dat toch?
....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen idee hoe ze het jaaaaaren vol kunnen houden, Zomerthe



Ik doe het net 2,5 jaar en de vermoeidheid is toegeslagen. En dan niet zomaar moe of gesloopt, maar intens brak - af, leeg, stuk. Ik trek het zuigen heel moeilijk en wil ook al een tijdje niet meer. En dan dat negatieve beeld dat nog steeds bestaat, de mensen die zo op je neer kunnen kijken en denken dat je je eigen naam niet eens kunt spellen. Zo flauw, maar meer dan eens heb ik het gevoel dat mijn werkplezier wordt vergalt door pax. En ja, ik zou het links moeten laten liggen, maar dat gaat me dus moeilijk af
Alle reacties Link kopieren
ehm

wat is pax??
Alle reacties Link kopieren
quote:LolitaLempicka schreef op 22 november 2008 @ 00:14:

ehm

wat is pax??Passagiers
Alle reacties Link kopieren
quote:JC_79_ schreef op 21 november 2008 @ 16:57:

Hoi allemaal!



Ik lees aandachtig mee.. vraag me af of het alleen bij de klm zo is dat je je eigen rooster kan inplannen?



Ik geloof niet dat jouw vraag al is beantwoord, dus bij dezen...

Je kan vluchten aanvragen en op die manier je eigen rooster maken. Wil je 9 dagen van huis zijn, 1 nachtje of gewoon elke avond in je bed? Het kan (bijna) allemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizzl schreef op 22 november 2008 @ 07:40:

[...]Ik geloof niet dat jouw vraag al is beantwoord, dus bij dezen...

Je kan vluchten aanvragen en op die manier je eigen rooster maken. Wil je 9 dagen van huis zijn, 1 nachtje of gewoon elke avond in je bed? Het kan (bijna) allemaal.

Klolpt, je kunt alles aanvragen, maar je moet wel afwachten of je het allemaal vrij krijgt op de dagen dat het jou uitkomt.

Hou er rekening mee, dat je niet bij ieder popconcert, borrel, bbq, feestje, trouwerij vrij bent. Ook al heb je het ruim van te voren aangevraagd en 20 mails gestuurd. En dat is niet om negatief te doen, maar om je er op voor te bereiden. Dat is gewoon de realiteit.

Bijv. Op een dag als vandaag... Jij hebt 'even' een vluchtje op en neer naar Gothenburg en 's avonds gezellig afgesproken met je vriendinnen. Neem maar van mij aan dat je die date dan op je buik kunt schrijven. Op dagen als deze met sneeuw, hagel en ijzel lopen de vertragingen op Schiphol gigantisch op. En niet alleen bij vertrek, maar ook bij aankomst. Hou rekening met dit soort teleurstellingen. Hoe goed jij je schema ook plant, dit kan altijd gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizzl schreef op 21 november 2008 @ 22:29:

Ik heb ook geen idee hoe ze het jaaaaaren vol kunnen houden, Zomerthe

Ik doe het net 2,5 jaar en de vermoeidheid is toegeslagen. En dan niet zomaar moe of gesloopt, maar intens brak - af, leeg, stuk. Ik trek het zuigen heel moeilijk en wil ook al een tijdje niet meer. En dan dat negatieve beeld dat nog steeds bestaat, de mensen die zo op je neer kunnen kijken en denken dat je je eigen naam niet eens kunt spellen. Zo flauw, maar meer dan eens heb ik het gevoel dat mijn werkplezier wordt vergalt door pax. En ja, ik zou het links moeten laten liggen, maar dat gaat me dus moeilijk af:-(

Oei, lastig voor je Lizzl... Pas op voor dit soort periodes. Meld je ziek, anders hol je jezelf helemaal uit. Hier brand je op af namelijk.

Uiteindelijk heb ik het 17 jaar full-time volgehouden, maar ben er nu ook klaar mee. En bij mij speelt zeker bovenstaande tekst van jou ook mee.

Probeer je te focussen op de leuke dingen, fijne bestemmingen enz. Heb je nog leuke verzoeken toegewezen gekregen, of bestemmingen in het vooruitzicht waar je nog niet geweest bent?

Anders, ga eens praten met je unit-manager, blijf hier niet in je eentje mee rond lopen.

Succes! Quinty.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de antwoorden! Heb nu gesolliciteerd bij Transavia want ik heb het idee dat ze alleen daar geen wachtlijst hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:JC_79_ schreef op 24 november 2008 @ 18:34:

Bedankt voor de antwoorden! Heb nu gesolliciteerd bij Transavia want ik heb het idee dat ze alleen daar geen wachtlijst hebben Succes met je sollicitatie JC_79! Transavia is een leuk bedrijf! Ik heb er met heel veel plezier gewerkt voordat ik bij de KLM begon.
Alle reacties Link kopieren
Mijn allereerste meisjesdroom *zucht* Ik wilde ook stewardes worden, de wereld rondvliegen, weg van huis, landen ontdekken. Waarom heb ik het niet gedaan?



Erg leuk om jullie verhalen te lezen en meiden, ik heb nooit op jullie neergekeken tijdens alle vakantievluchten die ik heb gemaakt. Heb zelfs bewondering voor wat jullie doen. De mensen die op jullie neerkijken, ach...dat zegt iets over hun. Net zoals mensen die op schoonmakers neerkijken maar als goh wat een gezeur als de schoonmaker 1 dag niet is geweest.



Keep flying high!
Alle reacties Link kopieren
Er was toch een topic over stewardessen bij de klm? Ik zie 'em er niet meer tussen staan, dus stel ik mijn vraag weer aan jullie experts

Voor de zekerheid keek ik toch even op de site van klm, om bij de vacatures te kijken en ik zie alleen een vacaturestop voor klm cityhopper. Dat is toch weer iets anders of geldt dit dan ook voor klm sowieso?

Nou ja... ik denk dat ik mijn droom om bij de klm te werken sowieso wel kan opbergen maar goed te horen dat Transavia een leuk bedrijf is Quinty!

Zijn jullie trouwens wel eens bekenden tegengekomen in het vliegtuig, die toevallig passagier waren?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 24 november 2008 @ 19:08:

Mijn allereerste meisjesdroom *zucht* Ik wilde ook stewardes worden, de wereld rondvliegen, weg van huis, landen ontdekken. Waarom heb ik het niet gedaan?Volgens mij kun je tot je 56e solliciteren...
Alle reacties Link kopieren
quote:JC_79_ schreef op 24 november 2008 @ 19:29:

Er was toch een topic over stewardessen bij de klm? Ik zie 'em er niet meer tussen staan, dus stel ik mijn vraag weer aan jullie experts

Voor de zekerheid keek ik toch even op de site van klm, om bij de vacatures te kijken en ik zie alleen een vacaturestop voor klm cityhopper. Dat is toch weer iets anders of geldt dit dan ook voor klm sowieso?

Nou ja... ik denk dat ik mijn droom om bij de klm te werken sowieso wel kan opbergen maar goed te horen dat Transavia een leuk bedrijf is Quinty!

Zijn jullie trouwens wel eens bekenden tegengekomen in het vliegtuig, die toevallig passagier waren?

Mayou en ik stoppen allebei bij de KLM, dus daar komen in ieder geval 2 plekken vrij...

Ik zou gewoon even bellen met opleidingen bij KLM voor wat informatie.

Ik heb vrij veel bekenden aan boord gehad in die 17 jaar. Vaak vallen ze niet eens op. Het zijn ook gewoon mensen. Vaak kun je wel even een leuk praatje met ze maken. Maar ik voel mij nooit geroepen heel hysterisch om handtekeningen te gaan vragen. Die mensen hebben ook recht op privacy.
Alle reacties Link kopieren
JC_79:

KLM is een ander bedrijf dan KLM Cityhopper. Beide bedrijven hebben hun eigen selectie-procedure. Dus als Cityhopper een stop heeft, wil dat niet zeggen dat KLM dat ook heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:JC_79_ schreef op 24 november 2008 @ 19:29:

Er was toch een topic over stewardessen bij de klm? Ik zie 'em er niet meer tussen staan, dus stel ik mijn vraag weer aan jullie experts

Voor de zekerheid keek ik toch even op de site van klm, om bij de vacatures te kijken en ik zie alleen een vacaturestop voor klm cityhopper. Dat is toch weer iets anders of geldt dit dan ook voor klm sowieso?

Nou ja... ik denk dat ik mijn droom om bij de klm te werken sowieso wel kan opbergen maar goed te horen dat Transavia een leuk bedrijf is Quinty!

Zijn jullie trouwens wel eens bekenden tegengekomen in het vliegtuig, die toevallig passagier waren?die topic staat er nog hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven