Werk & Studie alle pijlers

Stewardessen

21-09-2008 01:54 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik stel me ff voor. Ik ben 26 jaar en werk 5 jaar als stewardess. Regelmatig krijg ik vragen over wat we allemaal uitspoken boven in de lucht, voordelen, overnachtingen,...

Dus als je iets wilt vragen, vraag gerust.

Groetjes

Vliegmiep
Alle reacties Link kopieren
Kelly en Lauwie,



Dit draadje is zo goed als dood. Op 18 maart 2010 heeft Mayou voor het laatst iets gepost, dus heel veel reactie zal je hier niet meer krijgen...



Kijk eens op 'Vliegen bij KLM' (te vinden onder Werk&Studie en ik geloof ergens op de 2e of 3e pagina). Daar zitten stessen, ex-stessen en aankomende stessen.



Maar om jullie vragen toch even kort te beantwoorden:

Kelly, zo'n opleiding tot stewardess is zonde van je geld. Absoluut niet nodig en het biedt geen garantie op meer kans om aangenomen te worden. Voorlopig werven ze toch niet (kan zomaar nog een paar jaar duren, aangezien ze genoeg mensen in portefeuille hebben), dus je zou gewoon door kunnen gaan met je studie (hoger niveau, verkorte Hbo-studie, propedeutisch jaar van iets dat je leuk en interessant vindt, werkervaring opdoen etc.)

Als je wordt aangenomen krijg je van het bedrijf een opleiding.



Lauwie,

Ik gebruik altijd Aloë Vera-gel als een soort serum en dan dagcrème van Aldi (Biocura, hydraterend).

Er wordt wel 's gedacht dat stessen speciale crèmes gebruiken en er zullen vast collega's zijn die La Prairie gebruiken oid, maar dat is helemaal niet nodig. Uiteraard is een wat vettere crème wel aan te raden ivm droge lucht. Maar dat is een kwestie van uitproberen...
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben 37 jaar, heb een man en dochter van 13 jaar en ik werk nu als tandartsassistente en het lijkt mij geweldig om stewardess te worden..Toen ik 18 jaar was had ik gesolliciteerd bij KLM Cityhopper, ik werd telefonisch benaderd en tijdens het gesprek vertelde zij mij dat ze vond dat ik te Rotterdams klonk. Waarschijnlijk had ik toen moeten zeggen dat ik hier graag iets aan zou willen doen, spraakles of zo..Op dat moment kwam ik daar niet op...Helaas ik was niet aangenomen.In diezelfde periode vroeg mijn tandarts mij bij hem te werken. Nu na al die jaren krijg ik toch kriebels, ik wil het toch weer proberen!

Zou ik met mijn leeftijd nog kans hebben om aangenomen te worden? Is het wel te combineren/aan te raden met een tienerdochter in huis?



Groetjes Nathalie
Alle reacties Link kopieren
Nathalie,



Zie mijn vorige post.

Als je dat draadje (helemaal) leest, dan weet je alles
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lizl!!

Bedankt voor je bericht!! Ik probeer het gewoon
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn Naam is Nola en ben 21 jaar. Ik heb aanstaande Donderdag een sollicitatie bij Transavia. Nu is mijn vraag wat ik ongeveer kan verwachten, welke vragen er aan me gesteld kunnen worden.

Iemand een idee?



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben een meisje van 15 jaar en ik heb me aangemeld voor een stewardessen opleiding, maar ik kan niet beslissen of ik dit wel echt wil. Vergt dit echt veel van je? Qua energie etc. En of het wel genoeg verdient/Ben je echt alleen maar van huis?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Jola, lees mijn post aan Kelly en Lauwie (+/- 9 mndn geleden gepost).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Purdey, 18 jaar oud. Ben bijna klaar met mijn havo opleiding. ik heb zoveel gelezen op internet, en weet nu niet meer zo goed waar ik moet beginnen.

welke opleiding moet ik nou volgen, of kan ik met alleen mijn havo diploma ook al stewardess worden?

heeft iemand ervaring met de stewardess college op schiphol, de opleiding van 4 maanden?



Hoop dat iemand met ervaring mij kan helpen...
Alle reacties Link kopieren
Purdey, lees mijn laatste posts eens...
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Ik ben 23 en werk als orthoassistente. Echt superleuk!

Laatst hoorde ik van een stewardess dat stewardess zijn echt helemaal bij mij paste. Dit had ik als kind ook gewilt.

(Ik werk 4 dagen en de vrijdag de ochtend. met kerst 2 weken voorjaar 1 week zomer 3 en herfstvakantie 1 week vrij..)

Mijn vraag is: deze 2 beroepen kan je volgens mij niet combineren???



Alvast bedankt!



Groetjes
Als stewardess zul je vast en zeker niet in de schoolvakanties vrij mogen nemen, dan is het hoogseizoen wat vliegen betreft.
Als stewardess zul je vast en zeker niet in de schoolvakanties vrij mogen nemen, dan is het hoogseizoen wat vliegen betreft.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 19 september 2014 @ 16:34:

Als stewardess zul je vast en zeker niet in de schoolvakanties vrij mogen nemen, dan is het hoogseizoen wat vliegen betreft.Nee tuurlijk klopt maar ik bedoel dat als ik vrij ben van de orthodontist waar ik werk dat ik dan juist in de vakanties als stewardess wil werken.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat kan niet zoals je het nu stelt. Wat wel kan, is gaan vliegen, na een jaar of wat gaan parttimen en het dan combineren met ook minder uren als orthoassistente.
Alle reacties Link kopieren
Eh, je hebt dus vrijdagmiddag vrij? En dan wilde je gaan vliegen of zo? Natuurlijk kan dat niet. En in die paar vakanties ook niet, plus dat het niet echt gezond is om een vakanties meer over te houden (want dan ben je dus ook aan het werk).
Hoi Stess, ik heb al een tijdje een brandende vraag.



Man en ik zijn allebei platinum deelnemers. Het is nu al een paar keer gebeurd dat we samen reizen op dezelfde boeking, maar dat slechts 1 van ons een upgrade krijgt aangeboden (soms hij, soms ik), terwijl er nog voldoende plek is in business (dus geen middle seat, maar echt window of aisle of een hele rij).



Ik begrijp dat niet zo goed. Mensen willen graag samen reizen als ze samen geboekt hebben. Kun (of mag?) jij me dat uitleggen? Wij hebben daar nog nooit een duidelijk antwoord op gekregen
Alle reacties Link kopieren
Copacabana, helaas kan ik daar geen antwoord op geven, omdat ik het echt niet weet. Ik vind het net zo onlogisch als jij. Het enige dat ik bedacht zou kunnen hebben, is gebrek aan plaats, maar dat is dus niet het geval. Ik zou het gewoon eens aan een purser of senior purser voorleggen, als neutrale vraag over de procedure van upgraden, zij beslissen daar namelijk over aan boord. Als het al voor het instappen wordt aangeboden, dan ligt de beslissing bij het grondpersoneel.
Ok, helder. We hebben goede ervaringen met de nieuwe PA service, denk dat ik het daar ook eens ga voorleggen. Dank je wel
Alle reacties Link kopieren
Fijne vluchten!
Alle reacties Link kopieren
heee,

ik zou graag opleiding voor stewardess willen volgen.

maar ik weet niet op welke school, op welke school hebben jullie gezeten?

en verschilt het per school waar je zou kunnen worden aangenomen?
Alle reacties Link kopieren
Een stewardessenopleiding volgen aan een school is weggegooid geld. Je wordt er echt niet eerder door aangenomen bij een vliegmaatschappij. Je kunt beter eerst een mtro opleiding of iets dergelijks gaan doen en dan bij een vliegmaatschappij solliciteren wanneer ze weer beginnen met werving en selectie. De basiscursus die je vervolgens intern krijgt (van 4-6 weken) is genoeg om aan de slag te gaan bij die betreffende maatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Goeiemiddag

Ik had nog een vraag ik ben namelijk een man en vroeg me af of er uberhaupt veel stewards zijn in NL ik wil uiteindelijk graag reisleider worden maar de opleiding steward lijkt me een goeie vooropleiding.

Mvg,
Anoniemiseennaam
Anoniemiseennaam schreef:
08-10-2018 11:42
Goeiemiddag

Ik had nog een vraag ik ben namelijk een man en vroeg me af of er uberhaupt veel stewards zijn in NL ik wil uiteindelijk graag reisleider worden maar de opleiding steward lijkt me een goeie vooropleiding.

Mvg,
Anoniemiseennaam
Open zelf even een nieuw topic. De laatste reactie hier is van 4 jaar geleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven