Werk & Studie alle pijlers

Stewardessen

21-09-2008 01:54 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik stel me ff voor. Ik ben 26 jaar en werk 5 jaar als stewardess. Regelmatig krijg ik vragen over wat we allemaal uitspoken boven in de lucht, voordelen, overnachtingen,...

Dus als je iets wilt vragen, vraag gerust.

Groetjes

Vliegmiep
Alle reacties Link kopieren
Staat het topic er nog? Oh dan moet ik beter kijken



@ Quincy, thnx voor je antwoorden! Haha grappig, ik bedoelde eigenlijk of je in al die tijd veel bekenden van jezelf bent tegengekomen, niet zozeer bekende Nederlanders



Ik zie alleen nergens op de site vacature-info voor de gewone klm, maar ik kan idd altijd eens bellen. KLM lijkt me toch het leukste, leuker dan Transavia, want dan kom je nog eens ergens!
Alle reacties Link kopieren
quote:JC_79_ schreef op 25 november 2008 @ 12:06:

@ Quincy, thnx voor je antwoorden! Haha grappig, ik bedoelde eigenlijk of je in al die tijd veel bekenden van jezelf bent tegengekomen, niet zozeer bekende Nederlanders

Hahaha, lekker verkeerd geïnterpreteerd inderdaad.

Maar om antwoord op dèze vraag te geven... Ja, ik kom geregeld bekenden tegen. Dat valt eigenlijk heel erg mee, zeker gezien de grootte van het bedrijf. Toch zo'n 8500 cabine-leden. Het feit dat ik al die jaren full-time heb gevlogen heeft daar misschien ook mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Wow 8500? Wat een hoop! Wel lekker afwisselend met collega's



Maar ik heb het oude topic gevonden idd. Ik zie daar staan dat je via Adecco moet solliciteren om bij de KLM te komen. Net gezocht op de website, maar ze hebben geen vacatures meer. Jammer!
Alle reacties Link kopieren
Quinty, volgens mij hebben we er inmiddels al bijna 10000 toch?



En ja JC, het is heel afwisselend want je vliegt steeds weer met andere mensen. Moet je ding zijn - persoonlijk vind ik dat een heel groot voordeel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizzl schreef op 25 november 2008 @ 16:17:

Quinty, volgens mij hebben we er inmiddels al bijna 10000 toch?



Echt waar??

Loop lekker achter de feiten aan te huppelen....
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben er weer. Thanks Quinty voor je lieve woorden en je 'stophulp'. Iedere keer als ik er even doorheen zit ga ik je stukje lezen, sterker nog ik ga het uitprinten en meenemen. Het is zo waar. En jij ook bedankt Lizzl, ga op je gevoel af, als je je echt zo moe en ellendig voelt, meteen naar je UM hoor. Je hebt maar 1 lijf en daar moet je zuinig op zijn.

Ik hoef sinds 4 uur vannacht noooooit meer chicken or pasta te serveren, nooit meer aan te wijzen dat het orange juice is, hoe de pleedeur open gaat (push in the middle), dat de beef echt veel lekkerder is dan de vis, omdat je daar meer van hebt, etc etc etc. Heb echt de allerleukste reis aller tijden gehad. Met als hoogtepunt zittend op een trolley de cabine door terwijl alle pax me toezongen (om 3 uur 's nachts!) Geweldig. En nu ben ik Toos Werkeloos en ga ik eerst even lekker slapen, 16 jaar jetlag inhalen hahaha.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Lizzl schreef op 25 november 2008 @ 16:17:

Quinty, volgens mij hebben we er inmiddels al bijna 10000 toch?



Correctie, zijn er momenteel bijna 9999
Alle reacties Link kopieren
@ Mayou:

Goed te lezen dat je een superleuke vlucht hebt gehad! En dat 'mijn lijstje' heeft geholpen.

Ben je ondertussen een beetje bijgekomen van BON?

Ikzelf ben vanochtend teruggekomen van een vlucht en ben de hele dag al zo brak als een konijn... en ben zó blij dat ik straks dit gevoel niet meer heb ... Zalig!

Ik heb nog twee ICA's voor de boeg met tussendoor nog een trits aanelkaar geplakte CS-, EVR-, JV-dagen enz. Prima!

Ben je de feestdagen nog in Nederland? Of vlieg je voor die tijd al naar verweggistan? Succes met al het geregel voor je vertrek....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer helemaal bijgeslapen, alleen nog steeds mijn stem kwijt haha. Ik heb net mijn afscheidsrondje spl achter de rug, uniformen, koffers, fs boek en kaarten ingeleverd op oost, toen naar Triport 2, toen naar het bmc..mijn auto werd steeds leger. Exit gesprek met m'n UM gehad en op het allerlaatst mijn id ingeleverd. Raar hoor, sta je ineens buiten en mag je niet meer naar binnen!

Ik vlieg 11 jan naar BKK, als het veld ooit nog open gaat. Wil de kerstdagen met mijn familie doorbrengen.

Waar gaat jouw laatste reis heen en neem je iemand mee?
Alle reacties Link kopieren
.
mayou wijzigde dit bericht op 02-12-2008 09:14
Reden: ging iets fout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 24 november 2008 @ 19:08:

Mijn allereerste meisjesdroom *zucht* Ik wilde ook stewardes worden, de wereld rondvliegen, weg van huis, landen ontdekken. Waarom heb ik het niet gedaan?Apart eigenlijk: jongetjes dromen ervan piloot te worden, meisjes dromen er van stewardess te worden. Waarom willen meisjes blijkbaar geen piloot worden ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!



Ik heb een sollicitatiegesprek bij Transavia, jeej! Nog iemand een waardevolle tip qua kleding??



Oh ja, die vrouw van uitzendbureau Unique belde me op om te vragen of ik morgen of woensdag op gesprek kon komen. Maar ik moet dan werken, dus ik vroeg of het ook op een donderdag of vrijdag kon. Ik voel me er een beetje stom over, komt dat niet heel gedemotiveerd over? Ik wil die baan juist zó graag plus dat ik ook snotverkouden ben en nu ben ik bang dat ik niet enthousiast overkwam... aaaah help!

Wat zeggen jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 01 december 2008 @ 17:10:

Ik ben weer helemaal bijgeslapen, alleen nog steeds mijn stem kwijt haha. Ik heb net mijn afscheidsrondje spl achter de rug, uniformen, koffers, fs boek en kaarten ingeleverd op oost, toen naar Triport 2, toen naar het bmc..mijn auto werd steeds leger. Exit gesprek met m'n UM gehad en op het allerlaatst mijn id ingeleverd. Raar hoor, sta je ineens buiten en mag je niet meer naar binnen!

Ik vlieg 11 jan naar BKK, als het veld ooit nog open gaat. Wil de kerstdagen met mijn familie doorbrengen.

Waar gaat jouw laatste reis heen en neem je iemand mee?

Ja, dat lijkt mij ook een raar idee dat je op een gegeven moment helemaal KLM-af bent...

Ik ga naar GRU (4dgse) en ik neem niemand mee... Tegen de tijd dat ik wist dat ik een nieuwe baan had was het te kort dag om nog iets aan te vragen door de kerstverzoeken. Nou ja, jammer... Het is niet anders. Wel gaat mijn UM toevallig mee, dus ik kan onderweg al mijn exit-gesprek hebben... Voor de rest heb ik ook niet echt de behoefte er een 'big thing' van te maken...

Spannend voor je (en voor vele anderen) die situatie in BKK. Geniet lekker van het niet-blauwe gevoel, en neem nog een kop thee met honing voor je stem...
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 01 december 2008 @ 17:13:

[...]Apart eigenlijk: jongetjes dromen ervan piloot te worden, meisjes dromen er van stewardess te worden. Waarom willen meisjes blijkbaar geen piloot worden ?Ja, dat is inderdaad raar... Bij de KLM is zo'n 8% van het cockpit personeeel vrouw. Heel weinig. Misschien toch doordat de meisjes wat minder goed zijn in de bèta-vakken? Om maar een cliché erin te slingeren...
Alle reacties Link kopieren
quote:JC_79_ schreef op 01 december 2008 @ 18:53:

Dag dames!

Ik heb een sollicitatiegesprek bij Transavia, jeej! Nog iemand een waardevolle tip qua kleding??

Oh ja, die vrouw van uitzendbureau Unique belde me op om te vragen of ik morgen of woensdag op gesprek kon komen. Maar ik moet dan werken, dus ik vroeg of het ook op een donderdag of vrijdag kon. Ik voel me er een beetje stom over, komt dat niet heel gedemotiveerd over? Ik wil die baan juist zó graag plus dat ik ook snotverkouden ben en nu ben ik bang dat ik niet enthousiast overkwam... aaaah help!

Wat zeggen jullie?

Allereerst: Gefeliciteerd met de uitnodiging voor je sollicitatie-gesprek!

Kledingtip: rokje (niet te kort, in basic kleur) met jasje in bijpassende kleur, bloes, panty, pumps (gepoetst!) en bijpassende handtas. Beschaafde make-up.

Persoonlijk vind ik dat je niet gedemotiveerd over komt als je eerlijk zegt dat je niet kunt. Je hoeft je toch niet meteen helemaal te onderwerpen aan dat uitzendbureau. Er bestaan ook nog zoiets als een persoonlijke agenda. Je enthousiasme moet je ook nog bewaren voor het echte sollicitatie-gesprek

Succes alvast!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Quinty voor je antwoord!



Als ik het zo hoor moet ik dus best netjes, goed om te weten! Ben soms juist bang om over-dressed te zijn. Maar beter te netjes dan te casual denk ik.



Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het idd niet erg is dat ik meteen die twee dagen niet kon. Ach als ik met een grote lach kom binnenlopen zijn ze het hopelijk snel vergeten



Toch ben ik blij voor jou dat het er bijna op zit!
Alle reacties Link kopieren
Te casual is zeker niet goed, want ze letten echt op je kleding.



@Quinty: da's handig dat je UM mee naar GRU gaat, krijg je onderweg je kadootje.... Jammer hoor dat je niemand meer mee kan nemen, maar goed op een 4 daagse... Nog even een flinke hoeveelheid Havaianas inslaan dan maar!!!

Wanneer is je laatst reis? Voor of na de kerst?



Ik heb wel ineens lekker veel plek in mijn kledingkast, dat dan weer wel
Alle reacties Link kopieren
@Mayou:

Ben gelukkig voor de Kerst terug. Fijn dat sinds gisteren dat invoerbedrag verhoogd is... Kan ik voor 430 euro aan Havaianas inslaan Even de hele familie voorzien, staat ook leuk onder de kerstboom, zo'n kudde slippers...

Ik ben ook al aan het leegruimen geslagen, scheelt inderdaad veel ruimte in je kast! En dan die koffer, die altijd, waar dan ook, in de weg ligt of staat. Zoals het nu lijkt ga ik tussen Kerst en Oud en Nieuw ga ik mijn SPL-wegbrengronde doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:JC_79_ schreef op 01 december 2008 @ 19:43:

Bedankt Quinty voor je antwoord!

Graag gedaan!

Als ik het zo hoor moet ik dus best netjes, goed om te weten! Ben soms juist bang om over-dressed te zijn. Maar beter te netjes dan te casual denk ik. Precies! Je krijgt nooit een 2e kans om een 1e indruk te maken, cliché, maar wel waar!

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het idd niet erg is dat ik meteen die twee dagen niet kon. Ach als ik met een grote lach kom binnenlopen zijn ze het hopelijk snel vergeten



Toch ben ik blij voor jou dat het er bijna op zit!

Dank je, dat is lief van je! Ik ben ook wel stiekum heel blij dat het straks klaar is.



JC_79_-> Vergeet trouwens ook niet je nagels in een neutrale kleur te lakken!
Alle reacties Link kopieren
Ha ha ha dat heb ik weer, kap ik er mee, verhogen ze het invoerbedrag!!



Hele leuke laatste reis Quinty en hopelijk hoor ik nog wat je gaat doen. (was je nou m'n maatje of niet op die Sin???)
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 03 december 2008 @ 09:46:

Ha ha ha dat heb ik weer, kap ik er mee, verhogen ze het invoerbedrag!!



Hele leuke laatste reis Quinty en hopelijk hoor ik nog wat je gaat doen. (was je nou m'n maatje of niet op die Sin???)

Thanks dear! Nee, ik was niet je maatje op die SIN...

Ik ga voor een farmaceutisch bedrijf werken als rayon manager. Iets heel anders!

No more chicken or pasta for me!
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad iets heel anders. Dan was jij waarschijnlijk diegene met al die strepen op haar mouw.... Succes meid, wanneer begin je?
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 03 december 2008 @ 18:55:

Dat is inderdaad iets heel anders. Dan was jij waarschijnlijk diegene met al die strepen op haar mouw.... Succes meid, wanneer begin je?

Nee, ik had en heb 1 streep op de ene, en een streep op de andere mouw...:-d

Ik begin per 1 januari, dat is dus feitelijk 2 januari... Heb de eerste

vrije dag al te pakken...
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Heb jij trouwens 17 jaar als éénbander gewerkt? Waarom ben je nooit doorgestroomd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven