Vader overleden, uitzendbureau harteloos
dinsdag 7 oktober 2025 om 13:13
Mijn vader is nu een kleine 1,5 week geleden overleden. Dat is natuurlijk sowieso al een behoorlijke gebeurtenis, maar ik had al een dikke 15 jaar geleden geen contact meer. Ik ben een paar uur voor zijn dood nog langsgeweest om ‘afscheid’ te nemen toen hij al niet meer bij bewustzijn was. Enige reden dat ik überhaupt wist dat hij stervende was, was omdat mijn sibling waar ik ook al zo’n 10 jaar geen contact meer mee heb me ineens belde met het nieuws.
Ondanks het gebrek aan contact wel geholpen bij de uitvaart, omdat ik mijn sibling dat niet alleen wilde laten doen. De uitvaart zelf was ongekend belastend door dingen die daar gezegd en gebeurd zijn.
Mijn leidinggevende is niets dan begripvol geweest tijdens het organiseren van de uitvaart en nu ook erna en geeft vooral aan dat ik mijn tijd moet nemen om dit te verwerken. Gisteren ben ik even op werk geweest, met hem gesproken en samen tot de conclusie gekomen dat dit te vroeg was om weer aan het werk te gaan.
Mijn uitzendbureau daarentegen… De dag voor de uitvaart kreeg ik een belletje om te checken of ik wel daadwerkelijk meehielp met het organiseren, want anders had ik minder recht op bijzonder verlof. Ook werd direct vermeld dat dit natuurlijk geen geldige reden was om mezelf erna ziek te melden. Het was een bijzonder onprettig gesprek al met al.
En nu zit ik dus wel ziek thuis. Ik wil echt wel werken, maar het lukt gewoon weg niet. Mijn hoofd loopt over van alle gedachten en emoties. Mijn uitzendbureau wil mijn ziekmelding eigenlijk weigeren en stuurt aan op hier verlof voor gebruiken. Ik heb al contact gehad met de vakbond en weet dat ik volledig in mijn recht sta om mij wel gewoon ziek te melden.
Maar wat nu? Het uitzendbureau heeft al laten doorschemeren dat ik niet meer van contractverlenging hoef uit te gaan en met deze ervaring wil ik dat ook niet. Maar nu in deze staat solliciteren klinkt ook als een hel. Ik weet verder niet wat ik met dit topic wil. Ik geloof gewoon even stoom afblazen en misschien wat herkenning, al hoop ik natuurlijk dat dit niet vaak voorkomt.
Ondanks het gebrek aan contact wel geholpen bij de uitvaart, omdat ik mijn sibling dat niet alleen wilde laten doen. De uitvaart zelf was ongekend belastend door dingen die daar gezegd en gebeurd zijn.
Mijn leidinggevende is niets dan begripvol geweest tijdens het organiseren van de uitvaart en nu ook erna en geeft vooral aan dat ik mijn tijd moet nemen om dit te verwerken. Gisteren ben ik even op werk geweest, met hem gesproken en samen tot de conclusie gekomen dat dit te vroeg was om weer aan het werk te gaan.
Mijn uitzendbureau daarentegen… De dag voor de uitvaart kreeg ik een belletje om te checken of ik wel daadwerkelijk meehielp met het organiseren, want anders had ik minder recht op bijzonder verlof. Ook werd direct vermeld dat dit natuurlijk geen geldige reden was om mezelf erna ziek te melden. Het was een bijzonder onprettig gesprek al met al.
En nu zit ik dus wel ziek thuis. Ik wil echt wel werken, maar het lukt gewoon weg niet. Mijn hoofd loopt over van alle gedachten en emoties. Mijn uitzendbureau wil mijn ziekmelding eigenlijk weigeren en stuurt aan op hier verlof voor gebruiken. Ik heb al contact gehad met de vakbond en weet dat ik volledig in mijn recht sta om mij wel gewoon ziek te melden.
Maar wat nu? Het uitzendbureau heeft al laten doorschemeren dat ik niet meer van contractverlenging hoef uit te gaan en met deze ervaring wil ik dat ook niet. Maar nu in deze staat solliciteren klinkt ook als een hel. Ik weet verder niet wat ik met dit topic wil. Ik geloof gewoon even stoom afblazen en misschien wat herkenning, al hoop ik natuurlijk dat dit niet vaak voorkomt.
dinsdag 7 oktober 2025 om 17:16
Dit. Ga in overleg over het opnemen van verlof. Door je ziek te melden drijf je de boel op de spits en dat is niet handig.Ravintola schreef: ↑07-10-2025 14:12Gecondoleerd. Klinkt als een complexe situatie als je al zolang geen contact had.
Voor rouwverwerking bestaat er geen officieel verlof. Voor het organiseren van de uitvaart wel en daarom vroeg degene van het uitzendbureau ernaar. Dat is niet perse harteloos maar zakelijk en een uitzendbureau is nu eenmaal een bedrijf dat winst moet maken.
Als jij niet in staat bent te werken, dan kun je je inderdaad ziek melden. Maar dat het door rouw / verlies komt, daar is geen speciale regeling voor. Voor zover ik weet is Nederland daarin ook niet anders dan andere landen.
Ik begrijp beide kanten wel, jou dat je graag wat begrip wilt (en mogelijk erkenning zoekt voor onrecht uit het verleden) en het uitzendbureau dat jou in dienst heeft en jou moet doorbetalen terwijl jij nu niets oplevert.
Sterkte.
dinsdag 7 oktober 2025 om 17:21
Ok, met die kanttekening dan. Dat klopt.
Als je je ziek voelt en de werkgever accepteert je ziekmelding niet, dan moet je doen wat ik je aanraadde. Zoals in het geval van TO dus. Niet in het algemeen bij elke ziekte.
dinsdag 7 oktober 2025 om 17:22
Je bent zelf niet ziek.
En een uitzendbureau heeft te maken met werknemers die per definitie tijdelijk zijn; die zijn ingehuurd zodat ze snel ontslagen kunnen worden; en dus weinig of geen binding met een bedrijf hebben.
Ik verwacht dat ze ervaring hebben met mensen die al vrij willen als hun kat is weggelopen.
Dus dat telefoontje past wel in het stramien.
Volgens mij heb je calamiteitenverlof, bijzonder verlof (overlijden directe familie) en ook nog gewoon verlof (dat is niet persé voor dingen die allemaal leuk zijn, maar ook voor dingen die moeten).
Je bent gewoon niet ziek en posts als 'je kunt je ziekmelden als je héél emotioneel bent' nodigen uit tot jezelf helemaal over je toeren te maken.
Als je vrij wilt neem dan gewoon vrij, als je de uren niet hebt neem ze dan onbetaald vrij.
Maar ga je niet ziekmelden want daarmee ondergraaf je het draagvlak voor mensen die echt ziek zijn.
En een uitzendbureau heeft te maken met werknemers die per definitie tijdelijk zijn; die zijn ingehuurd zodat ze snel ontslagen kunnen worden; en dus weinig of geen binding met een bedrijf hebben.
Ik verwacht dat ze ervaring hebben met mensen die al vrij willen als hun kat is weggelopen.
Volgens mij heb je calamiteitenverlof, bijzonder verlof (overlijden directe familie) en ook nog gewoon verlof (dat is niet persé voor dingen die allemaal leuk zijn, maar ook voor dingen die moeten).
Je bent gewoon niet ziek en posts als 'je kunt je ziekmelden als je héél emotioneel bent' nodigen uit tot jezelf helemaal over je toeren te maken.
Als je vrij wilt neem dan gewoon vrij, als je de uren niet hebt neem ze dan onbetaald vrij.
Maar ga je niet ziekmelden want daarmee ondergraaf je het draagvlak voor mensen die echt ziek zijn.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
dinsdag 7 oktober 2025 om 17:30
hoe kom je erbij dat TO niet ziek is? Overigens gaat het erom of ze kan werken oftewel arbeidsgeschikt is en zoals je uit de OP kunt halen, is ze dat duidelijk niet. Ziek is niet alleen 40 graden koorts, spugen en diarree he.KooktMetKnoflook schreef: ↑07-10-2025 17:22Je bent zelf niet ziek.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 7 oktober 2025 om 17:30
Oei, KooktmetKnoflook dat is wel heel cru gezegd.
Mentaal ziek is ook echt ziek. TO heeft geprobeerd te werken, maar het ging niet.
Leidinggevende (ik dacht toch echt dat daar eerst werkgever stond) zag ook dat het niet ging.
Maar zoals ik al eerder zei, wij kennen de geschiedenis niet.
Misschien werkt TO al een half jaar voor het uitzendbureau en heeft ze zich al 5 keer ziek gemeld. En heeft ze nu de schijn tegen. Pure speculatie uiteraard.
Ik zie ook ziekmeldingen voorbij komen. En bij sommigen haal ik ook wel eens mijn wenkbrauwen op. Maar gelukkig is het niet aan mij om er iets van te vinden. Maar ik vind er wel wat van
.
Mentaal ziek is ook echt ziek. TO heeft geprobeerd te werken, maar het ging niet.
Leidinggevende (ik dacht toch echt dat daar eerst werkgever stond) zag ook dat het niet ging.
Maar zoals ik al eerder zei, wij kennen de geschiedenis niet.
Misschien werkt TO al een half jaar voor het uitzendbureau en heeft ze zich al 5 keer ziek gemeld. En heeft ze nu de schijn tegen. Pure speculatie uiteraard.
Ik zie ook ziekmeldingen voorbij komen. En bij sommigen haal ik ook wel eens mijn wenkbrauwen op. Maar gelukkig is het niet aan mij om er iets van te vinden. Maar ik vind er wel wat van

dinsdag 7 oktober 2025 om 17:39
Heb jij wel eens een dierbare/naaste verloren? Zo klinkt het niet bepaald.KooktMetKnoflook schreef: ↑07-10-2025 17:22Je bent zelf niet ziek.
Acute rouw is sterk vergelijkbaar met depressie of burn-out. Het lukt dan echt niet om te werken.
Bij mij duurde dat de eerste keer 4 weken. Had ik dan al mijn vrije dagen voor een jaar erdoorheen moeten jassen omdat mijn vader dood was?
dinsdag 7 oktober 2025 om 17:41
Hier snap ik helemaal niks van, hoe kijk je dan aan tegen mentaal ziek zijn? Een depressie? Burnout? Traumatische ervaring hebben? Als ik verkracht word maar lichamelijk niks meer heb, moet ik maar komen werken? Of je hebt een doodgeboren kind, maar lichamelijk ben je weer geheeld, moet je maar weer werken?KooktMetKnoflook schreef: ↑07-10-2025 17:22Je bent zelf niet ziek.
dinsdag 7 oktober 2025 om 17:58
Wombat schreef: ↑07-10-2025 17:39Heb jij wel eens een dierbare/naaste verloren? Zo klinkt het niet bepaald.
Acute rouw is sterk vergelijkbaar met depressie of burn-out. Het lukt dan echt niet om te werken.
Bij mij duurde dat de eerste keer 4 weken. Had ik dan al mijn vrije dagen voor een jaar erdoorheen moeten jassen omdat mijn vader dood was?
Voor mij was het traumatisch, ik heb er een flinke tik van gekregen. Ik denk dat ik na een week wel weer wat uurtjes aan het werk ging, het gaf ook afleiding. Maar ik heb toch wel anderhalve maand half gewerkt (in het begin een paar uurtjes, daarna steeds langer). Daar kreeg ik gelukkig alle ruimte voor. Er is nooit discussie geweest over verlof opnemen of ziek melden. En dat gaf mij weer de vrijheid om toch al best snel weer te gaan werken (al was het dus maar een paar uurtjes).
dinsdag 7 oktober 2025 om 18:02
Uit de openingspost kan ik niet direct opmaken of het contact van het uitzendbureau wel of niet harteloos is geweest.Ravintola schreef: ↑07-10-2025 14:12Gecondoleerd. Klinkt als een complexe situatie als je al zolang geen contact had.
Voor rouwverwerking bestaat er geen officieel verlof. Voor het organiseren van de uitvaart wel en daarom vroeg degene van het uitzendbureau ernaar. Dat is niet perse harteloos maar zakelijk en een uitzendbureau is nu eenmaal een bedrijf dat winst moet maken.
Als jij niet in staat bent te werken, dan kun je je inderdaad ziek melden. Maar dat het door rouw / verlies komt, daar is geen speciale regeling voor. Voor zover ik weet is Nederland daarin ook niet anders dan andere landen.
Ik begrijp beide kanten wel, jou dat je graag wat begrip wilt (en mogelijk erkenning zoekt voor onrecht uit het verleden) en het uitzendbureau dat jou in dienst heeft en jou moet doorbetalen terwijl jij nu niets oplevert.
Sterkte.
Een dag voor de uitvaart bellen om te checken of iemand de uitvaart regelt, is dat harteloos of niet. Is het op dát moment nodig om te checken, geen idee, kan dat niet later. En als je dan toch belt, dan lijkt het me dat je heel voorzichtig bent in de benadering.
Ik weet dat reacties van werkgevers heel harteloos kunnen zijn. Reacties van arbodiensten trouwens ook. Ik ken wel wat voorbeelden hiervan.
Van het omgekeerde trouwens ook, werkgevers die zeggen, neem je tijd, neem je rust, waardoor uiteindelijk de werknemer met een goed gevoel terugkeert naar het werk. Met soms toch in overleg met inlevering van wat verlofuren.
Je weet niet hoe het gesprek met het uutzendbureau is geweest.
teardrop2 wijzigde dit bericht op 07-10-2025 18:18
0.21% gewijzigd
dinsdag 7 oktober 2025 om 18:17
TO wil geen vrij, ze is niet in staat om te werken en kan gewoon rechtmatig gebruik maken van ziekteverlof.KooktMetKnoflook schreef: ↑07-10-2025 17:22Je bent zelf niet ziek.
dinsdag 7 oktober 2025 om 18:18
Wel eens geprobeerd een excelbestand in te vullen in de week na een overlijden? Of je te concentreren op een tekst? Of alleen al langer dan 5 uur op je werk overeind te blijven?KooktMetKnoflook schreef: ↑07-10-2025 17:22Maar ga je niet ziekmelden want daarmee ondergraaf je het draagvlak voor mensen die echt ziek zijn.
dinsdag 7 oktober 2025 om 18:19
Ja precies, dat lukt je echt niet.jorchugh_jor schreef: ↑07-10-2025 18:18Wel eens geprobeerd een excelbestand in te vullen in de week na een overlijden? Of je te concentreren op een tekst? Of alleen al langer dan 5 uur op je werk overeind te blijven?
dinsdag 7 oktober 2025 om 18:23
Dat is echt voor iedereen verschillend.
Sommigen vinden juist afleiding in werken.
Mijn man en zijn zus waren wel in staat om te werken na het overlijden van hun ouder. Hebben geen verlof opgenomen.
Terwijl ze uiteraard wel in rouw waren.
dinsdag 7 oktober 2025 om 18:25
Wombat schreef: ↑07-10-2025 17:39Heb jij wel eens een dierbare/naaste verloren? Zo klinkt het niet bepaald.
Tja, mijn vriend zat de dag nadat zijn ouder was overleden alweer een paar uurtjes achter zijn laptop. Als afleiding. Ik ging bij mijn ouder na de uitvaart ook weer aan het werk. Vier weken vind ik persoonlijk best lang om te verwachten dat een werkgever doorbetaalt voor iets dat te voorzien is (bijna iedereen zal ooit zijn ouders verliezen).
ravintola wijzigde dit bericht op 07-10-2025 18:25
0.14% gewijzigd
dinsdag 7 oktober 2025 om 18:25
Nou jaaaaKooktMetKnoflook schreef: ↑07-10-2025 17:22Je bent zelf niet ziek.
........
dinsdag 7 oktober 2025 om 18:33
Als je maatwerk wil moet je de hele context kennen en die kennen we niet. Je kunt hartstikke ontdaan zijn van rouw (ik kreeg er hartproblemen van, noem dat maar niet ziek zijn) maar werk kan ook een fijne afleiding zijn. Dat is voor iedereen verschillend.
Misschien is uitzendbureau harteloos. Dat is akelig en dan wens ik TO sterkte met de ellende die er op haar afkomt.
Misschien is TO al voor de zoveelste keer ziekgemeld en dan wordt het al weer een beetje begrijpelijker.
Hoe dan ook, als leidinggevende heel begripvol is, maar niet zelf de rekening voor TO's afwezigheid betaalt, dan zou ik niet al te snel roepen dat ze daar maar in dienst moet gaan. Mensen kunnen heel anders gaan reageren als het ze geld kost.
Hoe dan ook, sterkte en gecondoleerd voor TO. Wat de situatie ook is, rouw kan je leven op zijn kop zetten.
Misschien is uitzendbureau harteloos. Dat is akelig en dan wens ik TO sterkte met de ellende die er op haar afkomt.
Misschien is TO al voor de zoveelste keer ziekgemeld en dan wordt het al weer een beetje begrijpelijker.
Hoe dan ook, als leidinggevende heel begripvol is, maar niet zelf de rekening voor TO's afwezigheid betaalt, dan zou ik niet al te snel roepen dat ze daar maar in dienst moet gaan. Mensen kunnen heel anders gaan reageren als het ze geld kost.
Hoe dan ook, sterkte en gecondoleerd voor TO. Wat de situatie ook is, rouw kan je leven op zijn kop zetten.
Na zevenhonderd jaren
dinsdag 7 oktober 2025 om 18:33
Dat kan Pelle, ik was na het overlijden van mijn dochter eigenlijk ook weer heel snel aan het werk. En ging ook maar door. Of dat goed voor me was, dat denk ik niet. Achteraf had ik me gedeeltelijk ziek moeten moeten melden, zodat ik meer rust had.
Hoevaak ik 's morgens weer naar het werk ging, terwijl ik geen oog dicht had gedaan en helemaal kapot was, dat had achteraf anders gemoeten denk ik.
dinsdag 7 oktober 2025 om 18:54
Ik heb ook wel eens te maken gehad met zo'n harteloos uitzendbureau, toen mijn zoon een nogal hevig auto-ongeluk had gehad. Ik heb er toen voor gekozen om verlof in te zetten, want ik wilde graag bij de inlener blijven en die had inderdaad alle begrip, al was het alleen maar omdat het hun toch niks kostte. Een paar maanden later werd ik overgenomen en was ik van dat harteloze uitzendbureau af, en nu tien jaar later werk ik nog steeds naar volle tevredenheid voor de voormalige inlener, op basis van een contract voor onbepaalde tijd. Het heeft me toen een paar verlofdagen gekost, maar nu heb ik wel wat.
Uitzendbureaus denken nou eenmaal altijd op de korte termijn. Kun je allemaal heel vervelend vinden, maar het is niet anders.
Uitzendbureaus denken nou eenmaal altijd op de korte termijn. Kun je allemaal heel vervelend vinden, maar het is niet anders.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
dinsdag 7 oktober 2025 om 19:39
Heftig, dat je kind is overleden. Dat is echt vreselijk. In jouw geval bleek het niet goed om gelijk weer door te gaan.Teardrop2 schreef: ↑07-10-2025 18:33Dat kan Pelle, ik was na het overlijden van mijn dochter eigenlijk ook weer heel snel aan het werk. En ging ook maar door. Of dat goed voor me was, dat denk ik niet. Achteraf had ik me gedeeltelijk ziek moeten moeten melden, zodat ik meer rust had.
Hoevaak ik 's morgens weer naar het werk ging, terwijl ik geen oog dicht had gedaan en helemaal kapot was, dat had achteraf anders gemoeten denk ik.
Maar voor mijn man was het wel goed. Er is geen standaard rouwverwerking.
dinsdag 7 oktober 2025 om 19:43
Ik ben bang dat je daar gelijk in hebt. Uitzendbureaus denken op de korte termijn. Die investeren minder in hun relatie met de werknemer.Lady*Voldemort schreef: ↑07-10-2025 18:54Ik heb ook wel eens te maken gehad met zo'n harteloos uitzendbureau, toen mijn zoon een nogal hevig auto-ongeluk had gehad. Ik heb er toen voor gekozen om verlof in te zetten, want ik wilde graag bij de inlener blijven en die had inderdaad alle begrip, al was het alleen maar omdat het hun toch niks kostte. Een paar maanden later werd ik overgenomen en was ik van dat harteloze uitzendbureau af, en nu tien jaar later werk ik nog steeds naar volle tevredenheid voor de voormalige inlener, op basis van een contract voor onbepaalde tijd. Het heeft me toen een paar verlofdagen gekost, maar nu heb ik wel wat.
Nu doen ook niet alle andere werkgevers het goed, maar vaak kijken die wel naar de lange termijn. Fijn dat je bij de inlener in dienst kon treden en dat je er nu nog met plezier werkt.
dinsdag 7 oktober 2025 om 19:50
Ja, dat ging goed. Ik vond het heel prettig om weer houvast te hebben aan een normaal leven, om afleiding te hebben van mijn werk.jorchugh_jor schreef: ↑07-10-2025 18:18Wel eens geprobeerd een excelbestand in te vullen in de week na een overlijden? Of je te concentreren op een tekst? Of alleen al langer dan 5 uur op je werk overeind te blijven?
Ik was heus verdrietig, erg zelfs, maar ik vond het heel fijn om weer aan het werk te gaan.
Het is voor iedereen anders denk ik
dinsdag 7 oktober 2025 om 19:52
dinsdag 7 oktober 2025 om 20:02
Gecondoleerd TO. En sterkte de komende tijd.
https://www.desteven.nl/persoonlijke-on ... eservaring
Ik vond dit over rouwen en ziekmelden. Hoewel rouwen iets anders is dan ziek zijn, heeft het een grote impact op de geestelijke gesteldheid van mensen.
Er bestaat (nog) geen speciaal rouwverlof, dus verlof of ziekmelden is iets wat vaker voorkomt. Of in overleg met de werkgever kijken waar iemand behoefte aan heeft. Maar dat vereist dan ook dat je openheid van zaken geeft, zodat er samen naar een passende oplossing kan worden gekeken.
Soms is het fijn om bijvoorbeeld wat minder zwaar werk te doen, of halve dagen te werken of juist helemaal niks. Sommigen vinden idd de afleiding fijn, anderen missen helemaal de concentratie om wat dan ook te doen.
De vraag van het uitzendburo over zaken regelen met de uitvaart is in zoverre legitiem dat ze moeten weten onder welk verlof het valt, of dat het valt onder een ziekmelding. Dat laatste heeft namelijk weer invloed op de verzuimcijfers. Dus daar zou ik niet te zwaar aan tillen, al kan ik me voorstellen dat die vraag op dat moment helemaal verkeerd valt.
Je mag overigens ook altijd zelf contact opnemen met de arbo-arts.
Over je werk en het verlengen van je contract, ja dat is lullig wanneer het om deze reden niet verlengd wordt, maar dat is wel hoe de wetgeving is daaromtrent. Voor mij zou het uitmaken of je je vaker ziek heb gemeld, en hoe je verder je werk doet. Dus ik zou het niet hiervan af laten hangen, maar ik ben dan ook geen uitzendburo. Ik denk dat die er veel zakelijker instaan dan een gemiddeld bedrijf.
https://www.desteven.nl/persoonlijke-on ... eservaring
Ik vond dit over rouwen en ziekmelden. Hoewel rouwen iets anders is dan ziek zijn, heeft het een grote impact op de geestelijke gesteldheid van mensen.
Er bestaat (nog) geen speciaal rouwverlof, dus verlof of ziekmelden is iets wat vaker voorkomt. Of in overleg met de werkgever kijken waar iemand behoefte aan heeft. Maar dat vereist dan ook dat je openheid van zaken geeft, zodat er samen naar een passende oplossing kan worden gekeken.
Soms is het fijn om bijvoorbeeld wat minder zwaar werk te doen, of halve dagen te werken of juist helemaal niks. Sommigen vinden idd de afleiding fijn, anderen missen helemaal de concentratie om wat dan ook te doen.
De vraag van het uitzendburo over zaken regelen met de uitvaart is in zoverre legitiem dat ze moeten weten onder welk verlof het valt, of dat het valt onder een ziekmelding. Dat laatste heeft namelijk weer invloed op de verzuimcijfers. Dus daar zou ik niet te zwaar aan tillen, al kan ik me voorstellen dat die vraag op dat moment helemaal verkeerd valt.
Je mag overigens ook altijd zelf contact opnemen met de arbo-arts.
Over je werk en het verlengen van je contract, ja dat is lullig wanneer het om deze reden niet verlengd wordt, maar dat is wel hoe de wetgeving is daaromtrent. Voor mij zou het uitmaken of je je vaker ziek heb gemeld, en hoe je verder je werk doet. Dus ik zou het niet hiervan af laten hangen, maar ik ben dan ook geen uitzendburo. Ik denk dat die er veel zakelijker instaan dan een gemiddeld bedrijf.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
dinsdag 7 oktober 2025 om 20:03
het heeft met veel verschillende dingen te maken. Je eigen leeftijd, de leeftijd van de overledene, het ziektebeeld, hoe je dingen verwerkt, je persoonlijke omstandigheden, je werk.Wombat schreef: ↑07-10-2025 19:52Het zal vast aan de situatie liggen, als je al jaren dementerende vader van 90 overlijdt is het vast anders dan zoals in mijn geval, ik was net afgestudeerd en een paar maanden aan het werk en mijn vader was ook nog jong.
Bij TO is het ook logisch dat ze echt zichzelf bij elkaar moet rapen.
De ouder van mijn man was geen 90, maar wel ouder dan die van jou. En mijn man vond het juist fijn om lekker in excelbestanden te werken.
Het een is niet beter dan het ander. Iedereen zou de ruimte moeten nemen en krijgen die hij of zij nodig heeft.
dinsdag 7 oktober 2025 om 20:33
Dat is wel erg harteloos zeg, hoe het uitzendbureau reageert. Zou daar misschien een klacht richting hoofdkantoor aan wagen want zo ga je niet met mensen om.
Mijn oma was redelijk plotseling overleden en werd dus gebeld dat ze was overleden toen ik aan het werk was. Meteen leidinggevende gebeld en die zei dat als ik wilde ik naar huis mocht en t/m de begrafenis thuis mocht blijven als het niet ging met werk. Heb ik geen gebruik van gemaakt want vond de afleiding wel fijn en kon toch niks doen. Bij mijn andere oma heb ik destijds wel meegeholpen met regelen en vond dat toen heel fijn, ook voor mijn rouwproces. Vind het echt klote voor je dat het uitzendbureau geen begrip toont.
Mijn oma was redelijk plotseling overleden en werd dus gebeld dat ze was overleden toen ik aan het werk was. Meteen leidinggevende gebeld en die zei dat als ik wilde ik naar huis mocht en t/m de begrafenis thuis mocht blijven als het niet ging met werk. Heb ik geen gebruik van gemaakt want vond de afleiding wel fijn en kon toch niks doen. Bij mijn andere oma heb ik destijds wel meegeholpen met regelen en vond dat toen heel fijn, ook voor mijn rouwproces. Vind het echt klote voor je dat het uitzendbureau geen begrip toont.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in