Werk & Studie alle pijlers

Wat verdien jij?

16-11-2010 20:46 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga mogelijk switchen van baan en was eens nieuwschierig wat jullie verdienen.....

Ik verdiende 2100 bruto (is ca. 1750 netto) op basis van 4 dagen werken (32 uur) met MBO achtergrond (werk als secretaresse) en 26 jaar.

Krijg er nu 125 netto bij. Ga nu dan 1875 netto verdienen (ben inmiddels bijna 27).
quote:AnnieThePannie schreef op 20 november 2010 @ 21:26:

Functie: Account Manager

Aantal uren: officieel 27 (andere dagen/uren altijd bereikbaar, zowel per mail als telefoon en vaak ook afspraken bij en met klanten op mijn 'vrije' dagen die gewoon doorgaan, ook veel thuiswerken), dus feitelijk vaak meer dan 36 uur pwk

Overige regeling: lease-auto, mobiele telefoon

Salaris: ¤ 3.900,-- bruto (¤ 2.1000,-- netto ivm bijtelling auto van ¤ 350,--)

Leeftijd: 39

Kortom: ik ben zeer tevreden met deze baan/functie. Vergt veel meer dan een 'gewone' parttime baan qua verantwoordelijkheid (salesfunctie, hoge targets) en aantal uren, maar ik kan zelf mijn afspraken inplannen, reis het halve land door en kan regelmatig thuiswerken. Staat tegenover dat ik eigenlijk altijd weken van 30-38 uur maak ipv 27, maar gezien het salaris mag ik daar niet over klagen Ergens doe je iets niet goed denk ik...
HBO Logisticus

2800 bruto (ex vakantiegeld, bonus, reiskosten)
ontwerpster

2050 bruto voor 32 uur.

iets van 1640 netto inc reiskosten 100
quote:Tia Dalma schreef op 21 november 2010 @ 14:40:

[...]

Fijn, maar dan is strikt genomen jouw functiebeschrijving geldend plus een aantal vastgelegde extra taken. In bijna alle gevallen worden structurele en beschreven extra taken ook extra bezoldigd (de juiste methode daarvoor is overigens door het toepassen van een toeslag ivm het moeten kunnen terugdraaien als de extra taken komen te vervallen; anders is er toch echt sprake van een nieuw te beschrijven functie, maar dat terzijde)

En is jouw voorbeeld dus juist tekenend voor mijn betoog Tja in mijn geval stond er écht helemaal niks tegenover. Dat probleem is overigens jaren geleden al opgelost door elders wel als HBO-er aan de slag te gaan. Maar mijn ervaring (in de sector waarin ik werk) is dat er wel degelijk HBO-ers gevraagd worden voor MBO functies.
Dat heet weer functie-erosie (als het te maken heeft met een verkeerde invulling van een functie en daarmee het eroderen van het functiehuis) of (afhankelijk van de economische omstandigheden) een buyers-markt
Zolang je jezelf kan verzekeren dat je met een nieuwe baan erop vooruitgaat (financieel, maar ook op andere vlakken)...

Zeker doen dan, die andere job !
quote:snowy2 schreef op 20 november 2010 @ 22:00:

MBO verpleegkunde gedaan, werkzaam in verpleeghuis, 28 uur per week. Ongeveer 2100 bruto, 1600 netto.

Ik ben niet ontevreden, vind het alleen jammer dat ik op mijn 31e al aan de top van mijn schaal zit en dat er niet zo heel veel mogelijkheden zijn om door te groeien, het is niet onmogelijk, maar wel lastig.Je kan nog heel veel doorgroeien. Je kan nu zorgcoördinator worden, je kan doorgaan naar HBO. dan kan je kiezen voor HBO verpleegkundige, ergotherapeut, fysiotherapeut, lerares etc. Daarna kan je kiezen voor operatie-assistente etc. etc.
@emaille: hoezo niet?

Kan goed kloppen hoor, 3900 bruto en dan 2450 netto overhouden.
ze zegt 2100 netto. Dat krijg ik ook bijna netto met een veeel lager brutosalaris. Bovendien staat er 2,1000,-

Ow.. of zit die auto bij bruto? Geen verstand van auto's van de zaak.. Maar dan nog vind ik het eigenlijk een laag nettobedrag..
netto dus eigenlijk 2.450 maar door bijtelling auto houd ik 2.100 euro over. (er stond ook een typefoutje idd). Klopt het zo beter?
quote:snowy2 schreef op 20 november 2010 @ 22:00:

MBO verpleegkunde gedaan, werkzaam in verpleeghuis, 28 uur per week. Ongeveer 2100 bruto, 1600 netto.

Ik ben niet ontevreden, vind het alleen jammer dat ik op mijn 31e al aan de top van mijn schaal zit en dat er niet zo heel veel mogelijkheden zijn om door te groeien, het is niet onmogelijk, maar wel lastig.werk je als leidinggevende of gewoon in de zorg??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven