Werk & Studie alle pijlers

Werk-privé-balans

30-06-2021 16:44 52 berichten
Ik heb een contract van 32 uur. De afgelopen jaren heb ik een beetje met uren gespeeld dmv het inzetten van ouderschapsverlof. Ik ben in die tijd tot de conclusie gekomen dat mijn werk het beste in balans is als ik 32 uur werk, en privé het beste in balans is als ik 24 uur werk. Dilemma dus. 28 uur werken heb ik ook geprobeerd, maar dan heb ik het idee dat ik op beide vlakken achter de feiten aanloop.

Binnenkort is mijn ouderschapsverlof op en moet ik dus de knoop doorhakken weer 32 uur te gaan werken of m’n contract aan laten passen.

Hebben jullie tips om een keuze te maken?
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht hier ook tegenaan te gaan lopen. 24 uur zou in principe kunnen, dan nemen ze nog iemand aan om de rest op te vullen, maar ik ben bang dat ik dan de hoognodige dingen kan doen en weinig creatief kan zijn. Ik overweeg ook om 28 uur te gaan doen, maar dan over 4 dagen. De kortere dagen geven iig wat meer een balansgevoel en omdat ik er wel 4 dagen ben loop ik niet achter de feiten aan. Qua werkzaamheden maken dat ene uurtje minder per dag weer niet zoveel uit.
Alle reacties Link kopieren
Bloemenzee schreef:
30-06-2021 20:45
Werk: ik werk niet over, ik prop geen 32 uur in 24 of 28 uur. Alleen het gat in de week waarin ik dus niet bereikbaar ben, voelt als een flink gat (en daarna dus relatief veel mail bij te werken). Maar misschien met een andere spreiding van werkdagen, zou dat meer in balans kunnen zijn.

Privé: op zich geen bijzondere dingen. Ik heb wat moeite met balans vinden tussen huishouden/klussen en ontspanning. Maar dat is op zich al langer een dingetje en misschien ook meer ‘psychisch’ dan op te lossen met meer/minder werken.
Man draagt zeker zijn steentje bij. Zorg voor kind is om en nabij 50/50 en ‘huishouden’ ook (wel toegegroeid naar man doet meer klussen en buitenboel en ik houd de binnenboel draaiende).
Ik werk 27 uur en ik heb afgesproken dat ik de ene. Week 3 werk en de andere 4. Daarnaast werk ik in de week met 3 dag deze niet achter elkaar. Op deze manier is er geen lange periode dat iets stil ligt.

Sommige zeggen dat je met deze uren geen of minder uitdagende klussen krijg kan ik zeggen dat dit helemaal niet hoeft. Ik heb 1,5 geleden een hele uitdagende en nieuwe taak gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven