Werklozen topic!
donderdag 9 februari 2017 om 12:01
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
vrijdag 23 juni 2017 om 18:09
Waarom ga je niet praten met dat andere bedrijf?teletubbie1234 schreef: ↑22-06-2017 19:24Mm volgensmij loopt deze discussie uit de hand. Het is een steuntopic. Geen zeik lola af topic.
Bovendien kennen wij haar situatie niet goed genoeg om er iets over te kunnen zeggen.
Ik burger nog niet echt in op mijn werk. Ze zijn niet onaardig maar ik hoor er ook niet echt bij. Het is voor mij ook allemaal nieuw. Ook de werkzaamheden zelf.
Nu ben ik ook benaderd door een ander bedrijf waarin ik wel ervaring heb. Voorlopig blijf ik zitten waar ik zit en doe ik mijn best maar of dit mijn plekje wordt weet ik niet
Niet elke relatie gaat een goed huwelijk worden.
woensdag 28 juni 2017 om 21:45
Nop, jij wel?
Niks gehoord van sollicitatie dus daar reken ik ook niet meer op. Zie verder niks voorbij komen. Laatste tijd veel boeken lezen met dit wisselvallige weer, voor de rest eentonige dagen. Vergeet gewoon helemaal dat voor veel 'werkende' mensen de vakantieperiode aanbreekt.. Nu bijna een jaar thuis en dan vergeet je de maanden lijkt het. Merk ook dat het aantal vacatures weer afneemt nu het zomer is of een hele lange reactieperiode ivm vakantie.
donderdag 29 juni 2017 om 22:36
Ik heb nu een vacature gezien bij een bedrijf waar ik eerder tot de tweede ronde kwam, toen miste ik nog een stukje ervaring... Nu sluit de functie eigenlijk nog beter aan alleen het probleem is de reistijd: minimaal twee uur heen twee uur terug, dus minimaal 4 uur op een dag... Ga sowieso reageren om te kijken of ik weer kans maak maar ben er niet van plan voor te verhuizen eerlijk gezegd. Er valt misschien wat te regelen met doorwerken in de trein of thuiswerken weet ik van de vorige keer. Pfff lastig. Voor de rest is er helemaal niks te vinden en moet nog steeds wat horen op mijn vorige sollicitatie elders.
donderdag 29 juni 2017 om 22:39
Jazeker, al krijg ik dan terug dat ze op dit moment niks hebben en ik vooral de site in de gaten moet houden...
Heb iemand in mijn complex wonen die wellicht connecties heeft maar die ken ik alleen van gezicht dus om nou lukraak aan te bellen en te vragen of hij een goed woordje wilt doen is ook een beetje akward, we hebben elkaar nog nooit gesproken dus eigenlijk zou in ik ook niet moeten weten waar hij werkt.
vrijdag 30 juni 2017 om 16:00
Ik kom hier even binnenvallen. Ook ik zoek werk. Ik ben vorig jaar afgestudeerd, maar ben er afgelopen jaar achter gekomen dat ik niet verder wil in de sector waar ik voor ben opgeleid. Dit was een moeilijke keuze. Binnenkort start ik met een vervolgstudie die 2 jaar zal duren.
Ik ben al een tijdje aan het solliciteren, maar tot nog toe nergens voor uitgenodigd. Voor de meeste vacatures kom ik ook niet in aanmerking, omdat ik de ervaring of de juiste papieren mis. Mijn cv bestaat vooral uit bijbanen en stages.
Maar ook als ik dat wel heb, kom ik vanwege het grote aantal sollicitanten vaak niet door de eerste ronde.
De baan die ik al een aantal jaar heb (16u per week) houdt binnenkort op. En dan heb ik een probleem, want ik heb geen recht op ww of bijstand en mijn spaargeld is bijna op. Banen binnen een callcenter oid wil ik niet. Dat past zo niet bij mij. En ik kom net uit een behoorlijk zware periode, dus ik wil wel graag werk dat enigszins bij me past en waar ik niet doodongelukkig of onzeker van word. Lekker veeleisend
Ik zal eens mee gaan lezen hier, want ik kan wel wat tips gebruiken. Ik heb hier ook helemaal geen ervaring mee, omdat ik de afgelopen jaren overal zo in ben gerold of sollicitatiegesprekken had die meer voor de vorm waren.
Ik ben al een tijdje aan het solliciteren, maar tot nog toe nergens voor uitgenodigd. Voor de meeste vacatures kom ik ook niet in aanmerking, omdat ik de ervaring of de juiste papieren mis. Mijn cv bestaat vooral uit bijbanen en stages.
Maar ook als ik dat wel heb, kom ik vanwege het grote aantal sollicitanten vaak niet door de eerste ronde.
De baan die ik al een aantal jaar heb (16u per week) houdt binnenkort op. En dan heb ik een probleem, want ik heb geen recht op ww of bijstand en mijn spaargeld is bijna op. Banen binnen een callcenter oid wil ik niet. Dat past zo niet bij mij. En ik kom net uit een behoorlijk zware periode, dus ik wil wel graag werk dat enigszins bij me past en waar ik niet doodongelukkig of onzeker van word. Lekker veeleisend
Ik zal eens mee gaan lezen hier, want ik kan wel wat tips gebruiken. Ik heb hier ook helemaal geen ervaring mee, omdat ik de afgelopen jaren overal zo in ben gerold of sollicitatiegesprekken had die meer voor de vorm waren.
vrijdag 30 juni 2017 om 19:03
Mag ik vragen hoe jij dat aanpakt?
Ik zou niet goed weten waar ik zou moeten beginnen. Hoe vind je zo'n bedrijf dan?
vrijdag 30 juni 2017 om 21:59
Zo moeilijk is dat toch niet?lunaleeflang schreef: ↑30-06-2017 19:03Mag ik vragen hoe jij dat aanpakt?
Ik zou niet goed weten waar ik zou moeten beginnen. Hoe vind je zo'n bedrijf dan?
Je hebt toch wel een idee bij wat voor soort bedrijf je zou willen werken? Dan ga je wat googlen en zo kom je dan uit bij een aantal bedrijven en telefoonnummers/email adressen.
vrijdag 30 juni 2017 om 22:11
Misschien komt het doordat ik ontzettend breed zoek. Ik weet niet bij wat voor bedrijf ik wil werken, ik wil vooral inkomen, zodat ik mijn huur kan betalen in augustus
vrijdag 30 juni 2017 om 22:32
Wat je bijv nu zou kunnen doen tijdelijk, is als schoonmaakhulp werken bij thuiszorg. Ik weet niet hoe dat nu geregeld is, maar met vakanties zou je dan wel wat kunnen vinden.
Af en toe kijk ik op vacaturesites, vind ook gewoon leuk om te kijken wat voor functies er zijn. Kom ik dit tegen:
Hiernaast zijn de volgende zaken van belang:
- Minimaal een afgeronde mbo 4 opleiding;
- Het behalen van de Meurs begrijpend lezen test (vereist);
- Ervaring met klantcontact en administratieve werkzaamheden;
- Ervaring met werken in een dynamische omgeving;
- Minimaal 34 uur per week beschikbaar (vereist);
- Geen verlof gepland tot eind februari 2018 (vereist);
- Werken op 30 december (vereist).
8 maanden dus geen vrij nemen..
Gaat om grote verzekeraar. Ben benieuwd of ze mensen vinden
Af en toe kijk ik op vacaturesites, vind ook gewoon leuk om te kijken wat voor functies er zijn. Kom ik dit tegen:
8 maanden dus geen vrij nemen..
vrijdag 30 juni 2017 om 23:00
Robinson: die heb ik ook gezien inderdaad. En ook eentje waarbij je maandag tot en met zondag beschikbaar moest zijn van 7.00 tot 23.00 en je mocht maar 2 dagdelen per week opgeven waarbij je niet kon worden ingedeeld. Zoiets zal in de zorg misschien normaal zijn, maar ik vond dat echt een bijzondere eis.
zaterdag 1 juli 2017 om 19:33
Hoi allemaal, misschien hebben jullie hier wat aan, vrijwilligersorganisatie voor en door werkzoekenden: https://www.debroekriem.nl
zondag 2 juli 2017 om 10:57
Wat een onzin. Ik had een hele fijne coach die echt wel verstand van zaken had. En ook werkcoachen hebben een tijdelijk contract hoor. Die moeten net zo hun best doen voor een vast contract als ieder anderEls41 schreef: ↑01-07-2017 23:35Welkom in de werklozen industrie.
Je werkcoach bij het UWV heeft een goed betaalde baan ten laste van de Nederlandse belastingbetaler.
Jij moet je als WW er voor van alles en nog wat verantwoorden en solliciteren om je uitkering niet in gevaar te brengen.
Weet dat je werkcoach in betere tijden gesubsidieerd aan dit baantje is gekomen (Melkert baan)zonder enige kennis van zaken.
Ze lullen als een kip zonder kop en hebben ook geen baan of perspectief voor je.
Kennis van zaken hebben ze ook niet het zijn meestal tweeverdieners die nergens tijd voor hebben en parttime hun bek een douw mogen geven om het systeem in stand te houden.
Welkom in de werklozenindustrie iedereen pikt er zijn graantje van mee behalve de werkloze zelf die heeft er geen ene zak aan.
Heel veel sterkte met je permanente inkomensverlies. Els ervaringsdeskundige hoort zegt het voort![]()
zondag 2 juli 2017 om 21:53
zondag 2 juli 2017 om 22:34
De tweede bullet heb je in ieder geval niet gehaald als ik je laatste opmerking lees....Robinson schreef: ↑30-06-2017 22:32Wat je bijv nu zou kunnen doen tijdelijk, is als schoonmaakhulp werken bij thuiszorg. Ik weet niet hoe dat nu geregeld is, maar met vakanties zou je dan wel wat kunnen vinden.
8 maanden dus geen vrij nemen..Gaat om grote verzekeraar. Ben benieuwd of ze mensen vinden
maandag 17 juli 2017 om 14:10
Even een up!
Ik heb inmiddels heel wat sollicitaties de deur uitgedaan. Op de meesten geen reactie.
Laatst had ik viavia een gesprek geregeld. In eerste instantie was ik erg blij, maar vervolgens heb ik 3 nachten niet kunnen slapen. Ik zag zo op tegen dat gesprek. Buikpijn, huilen. Ik weet dat het nergens op slaat, maar ik ben op werkgebied gewoon zo onzeker geworden de afgelopen 2 jaar. Ik heb het gesprek afgezegd. Nu kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan, maar ik kon het gewoon niet.
Hoe gaan jullie om met die spanning? Of gaat dat bij jullie vanzelf?
Ik heb inmiddels heel wat sollicitaties de deur uitgedaan. Op de meesten geen reactie.
Laatst had ik viavia een gesprek geregeld. In eerste instantie was ik erg blij, maar vervolgens heb ik 3 nachten niet kunnen slapen. Ik zag zo op tegen dat gesprek. Buikpijn, huilen. Ik weet dat het nergens op slaat, maar ik ben op werkgebied gewoon zo onzeker geworden de afgelopen 2 jaar. Ik heb het gesprek afgezegd. Nu kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan, maar ik kon het gewoon niet.
Hoe gaan jullie om met die spanning? Of gaat dat bij jullie vanzelf?