40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Omze meis is gisteren goedgekeurd bij de 20 weken echo!

Het was dus echt een meisje, dat hadden we nog niet op beeld gezien. Een echt meidenkoppie zei de verlos, fijntjes gebouwd. Maar dat heeft zoon ook .

Bij ons is dit de laatste, mooi in evenwicht zo. Geen overheersende tweede leg en straks blij als alles goed gegaan is en gezond is. En druk genoeg voor mij. Ik heb voldoende rust nodig, heb ook nog een best intensieve baan.

Swinta, ik vind het niet gek dat je stapje terugging met je burn out. Er speelt veel in je gezin en de zwangerschap vreet ook steeds meer energie. Niet leuk, dat wel. Rustig aan maar weer en lief zijn voor jezelf!

Voor de kerstvakantie heb ik al de eerste broeken gehaald. En sinds de kerstvakantie alleen nog maar aan. Mijn buik deed heel snel plop. Bij 8 weken had ik al ander model en met 10 weken pasten mijn broeken niet meer.

Flinke buik nu al, wel met isoleerlaagje. Er is ongeveer 4 kg bij.

Eerste grijze haar op mijn 15e of 16e daar gaat al 15 jaar kleur in. Nu zwanger met henna.

Die vacuumpomp mag van mij in de kast blijven. Heb dat ding vorigekeer gezien. Vroeg toen: "moet dat hele ding naar binnen?". Kreeg antwoord van een broeder die overduidelijk op mannen viel: "Jij liever dan ik, meid.". X-DJammergenoeg hem niet bij de bevalling gehad. Zou wel plezier met hem hebben gehad.

Eigenlijk teken ik wel voor vorige bevalling. Pijnstilling en geen hechtingen.
Goed zo van de afspraak elninjaa! Krijg je meer duidelijkheid.
Wat fijn Joost, een goede 20 weken echo!

Reckless, fijn dat je ook een goede echo had!

Elninjaa, hopelijk heb je ook een goede echo over een poosje!

Swinta, goed dat je naar je lichaam luistert. Nog even afzien en dan genieten.

Ik ben ook bijna niet vooruit te krijgen. Ik ben nu ruim 34 weken en mijn lichaam protesteert echt. Continue harde pijnlijke buiken, ik slaap bijna niet meer en dagelijks hoofdpijn. Van mij mag de baby echt over 3 weekjes komen maar dat zal bij een wens blijven denk ik.

Fijne dag allemaal!
Fijn Joost, een goede echo!! Wat is hier gezellig.. dank allemaal ik ben ook heel blij dat onze jongen ook goed door de echo is gekomen. Mijn man is even oud als ik btw.. ik ben inmiddels 6 kg bijgekomen, best wat al maar bij zwangerschap dochter stond de teller nu al op 11 dus ik ben tevreden. Volgende week begin ik met zwsch zwemmen, wil wat meer bewegen en doe normaal power yoga en daarmee moest ik stoppen. Sporten jullie nog?
Miezemuis, doe rustig aan met die harde buiken dat is echt een teken dat je rust moet nemen. Jij hebt ook een groot geZin toch? Doet man veel thuis?
Reckless, ja ik heb idd best een groot gezin. Ik ben nu zwanger van ons zesde kindje. Mijn man heeft een enorm drukke baan en maakt erg lange dagen. Het huishouden komt dus volledig op mij neer. Nu kan ik met moeite de was bijhouden en de benedenverdieping maar verder is t echt niet spik en span helaas... dat geeft ook frustratie
O miezemuis, dat huishouden is nu niet alleen te doen, joh. Kun je hulp inschakelen? Evt je oudere kinderen?

Placenta ligt aan de voorkant, vandaar dat ik nauwelijks wat voel . Duurt dus wrs nog even tot ze krachtiger wordt.
Hoi Eefje en de rest, ik ben ook net zwanger van de 2e, nu 5 weken. En ik ben 40. Onze dochter is 4,5. Ook ik vind het reuze spannend, met name vanwege m'n leeftijd. De eerste keer duurde het ruim 2 jaar voordat ik zwanger werd (zouden met ivf starten, de medicatie lag al in de koelkast). En nu zouden we weer met ivf starten, stonden op de wachtlijst. En ongeveer 5 jaar na de eerste zwangerschap ben ik dus weer spontaan zwanger. Echt heel erg apart, bizar, mooi, raar, onwerkelijk. Ik heb 20 maart de eerste echo in het ziekenhuis. Dat is dus bij 6,5 week. Hopelijk klopt er dan al een hartje. Ik merk dat ik het spannender vind dan bij de eerste. Ik zou het leuk vinden om wat contact te hebben met 'oudere' (vreselijk, maar ja, het is wel zo!) zwangeren.
Oh ik zie nu pas dat ik ongeveer 500 berichten gemist heb... Even goed lezen wat er ondertussen al allemaal geschreven is.
tsjonge spuit 11 ben ik, jullie zijn al maanden met elkaar aan het schrijven.
Geweldig Joost dat je alleen maar goed nieuws hebt gekregen bij de 20 weken echo! Wat fijn Joost dat je nog maar 4 kilo bent aangekomen, dat valt echt reuze mee. Mooi dat je kindje zo fijn is gebouwd, leuk ook dat ze dat nu al zo goed kunnen zien. Wel jammer dat je de baby midner voelt omdat de placenta aan de voorkant ligt. De vorige keer zei de gyn ook zoiets tegen mij.

Miezemuis, wat zal jij het al druk hebben en extra zwaar met 5 kinderen en hoogzwanger zijn pfffff.... Ik wou dat je wat hulp van iemand kon krijgen, dat zou zo fijn voor je zijn. Probeer toch rustiger aan te doen, ook al is het natuurlijk thuis altijd druk met 5 kinderen.

Gefeliciteerd Moseroth met je zwangerschap. Wat fantastisch dat het toch helemaal vanzelf is gegaan, net op het nippertje Fijn ook dat je al een afspraak voor een echo hebt ingepland. Dat zal zo fijn zijn om het hartje voor het eerst te horen. Ik moet zo naar het ziekenhuis voor de 20 w echo.
Moseroth, sluit gezellig aan! Elninjaa is een paar weekjes verder dan jij, een aantal ladies zijn in hun laatste trimester aanbeland en een een aantal in het tweede.. spannend dat je de 20ste de eerste echo hebt! Mijn dochter is ook 4.5..

Miezemuis, kan je hulp vragen aan vrienden of familie? Lijkt me geen doen zo en het gaat de komende weken niet bepaald lichter voor je worden. Hou je taai meid!
Ik duim voor je EJC!!
Hi moseroth,

Zoals mijn verlos zij: je lichaam heeft zelf bepaald dat je zwanger kunt zijn, dat is al een pluspunt.

Fijn dat IVF weer niet nodig was.
Dankjewel reckless, het heeft geholpen. De baby ziet er gezond uit.

Ik moet als ik de 24ste week van de zwangerschap bij de verpleegster op controle kom ook een Glucose tolerantie test laten doen. Daar ben ik die dag weer paar uurtjes zoet mee in het ziekenhuis. De buik van de baby is een beetje dik(kan dus door de suiker komen), maar de gyn zei dat het geen gevaar vormt voor de baby. Maar omdat suikerziekte in de familie zit kan de kans groter zijn dat ik suiker heb.
Mooi EJC, weer een mijlpaal om af te strepen!

Ik moet ook die test met 24 weken. Bij mij omdat mijn dochter heel groot was en ik 30 kg was aangekomen bij de vorige zw sch. En gek, ik weet nog van de 20 weken echo toendertijd bij dochter dat zij ook een dikke buik had. Dus dikke buik, enorm aankomen en bij de liggingsecho al heel groot geschat.. ik snap niet dat ze toen niets getest hebben eigenlijk.

EJC geniet van de goede echo!
Dat is zeker vreemd dat ze bij jou die Glucose test niet hebben gedaan. Als je niet weet wat er aan de hand is of dat er uberhaubt wat aan de hand is kun je er zelf ook niks aan doen. Dan zullen we de test wel ongeveer rond dezelfde tijd krijgen, ik 5 april. Hoeveel woog je dochter toen ze geboren werd en met hoeveel weken werd ze geboren? Gelukkig zijn er bij jou of de baby nu geen tekenen dat je eventueel diabetes hebt.

Ik moet zeggen dat ik nu ook ga denken dat mijn moeder het misschien wel had toen ik in de buik zat, ik woog bijna 10 pond bij de geboorte. Maar goed, dat is speculeren.
EJC, mijn dochter woog ongeveer hetzelfde als jij bij de geboorte. Ze was wel een dikke week te laat, ik laat me dat dit keer niet opnieuw gebeuren laat ze me maar eerder inleiden dan.. heb daar veel van geleerd. Mijn bevalling ging niet makkelijk omdat ze zo groot was. Dochter is trouwens in zh wel getest op suiker maar niets aan de hand
Oh boy, 10 pond. Mijn overgrootmoeder jeeft er ook een paar met van die enorme gewichten gehad. Een was er 12 pond. Oef.

Ze gaan het nu vast niet zo ver laten komen.

Gelukkig verder alles goed EJC
Joepie Joost, een mooie echo dus! Grappig dat ze al een echt meidenkoppie heeft, Hihi.

Ik ben woensdag aan de beurt.

Oh spannend joh Moseroth! Herken je gevoelens zo goed. Hoop dat het kindje lekker blijft zitten en je een fijne zwangerschap zult hebben.

Hier vallen de kwalen enorm mee. Maar ga nog niet te hard en te snel juigen. Wel zuur oprispingen en heel droge huid. Smeer veel voedende crèmes op m'n lichaam en gezicht, maar helpt niet zoveel. Drink ook water als een malle. Maar ook dat doet weinig voor m'n huidje. Lichaam doet veel minder pijn dan toen Ik zwanger was van zoon. Deed voordat ik zwanger was veel aan yoga. En ben daar lekker mee door gegaan. Ga nog steeds naar normale lessen. Merk dat ik bepaalde houdingen niet meer fijn vind en doe dan wat anders. Doe het ook veel thuis. lekker in m'n eigen tijd en op m'n gemak. Helpt me enorm. Ga ook 1 x per week zwemmen. Het fijne daarvan is dat je lichaam gewichtloos is en dat is heel fijn als je zwanger bent. Dus denk dat het belangrijk is te blijven bewegen en te luisteren hierin naar je lichaam. Als het onprettig voelt, iets anders proberen.

Miezemuis en Swinta dus echt laatste loodjes. Ja lieve Swinta, probeer hulp in te schakelen thuis voor huishouden. Goed voor jezelf zorgen is belangrijk.

Misschien heb ik erover heen gelezen, maar wanneer heb je een echo Elninjaa? Of moet je dit nog afspreken met de verloskundige? Zal voor je duimen
We hebben 22 - 3 een echo.

Volgens mijn berekening ben ik dan 9 weken. Ik ben er nu al zo nerveus voor. Het is op dit moment heerlijk in mijn veilige cocon. Ben zo bang dat de droom weer uiteenspat.

Over bewegen, ik heb een stappenteller en ik probeer in ieder geval de 8.000 stappen te halen op een dag. Wil over een paar maanden wel gaan zwemmen, dat heb ik de eerste keer ook gedaan. Ik mis wel het hardlopen, ik ben er meteen mee gestopt na de positieve test, het voelde niet goed. Borsten zijn erg pijnlijk en mijn buik is erg opgeblazen, dat loopt niet lekker.
Welkom Moserroth. Ik ben ook net aangehaakt, kan prima hoor! Wat fijn dat je spontaan zwanger bent geworden. Zo zie je maar weer. Hoe voel je je?

Hoe is het met de hoogzwangeren?
Ja wanneer zijn de hoogzwangeren uitgerekend?

Stappenteller is ook goed idee! Hartstikke goed om lekker te lopen.
Ha allemaal,

Nog bedankt voor alle meeleven van jullie!

Ik ben 19 april uitgerekend.

Wat goed dat jullie zo veel bewegen. Ik voel me momenteel niet fijn in mijn lichaam. Een aantal jaar geleden was ik 30 kg afgevallen maar na de bevalling van mijn jongste zoontje zaten er weer 12 kg aan die ik er niet afkreeg en tijdens deze zwangerschap ben ik al 17 kg aangekomen. Terug bij af dus, ben er verdrietig over.. omdat deze zwangerschap echt zwaar is voor mijn lichaam gaat bewegen heel moeilijk helaas. Maar straks mei/juni maar weer hard aan de bak!
Nog even doorbijten Miezemuis.

Borstvoeding kan je ook laten afvallen. Schijnt. Ik heb het gegeven, maar ik bleef gewoon op gewicht, de kilo's vlogen er niet af zoals je vaak hoort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven